Miesystäväni ei kestä kun 8 v poikani
tulee aamulla viereemme nukkumaan, saman peiton alle kanssani ja halaa minua. MITÄ MIELTÄ???
Kommentit (28)
tai sitten vain ääliö.
Vaikea kuvitella tuollaista tilannetta, kun meill mies nimenomaan välillä pyytää nelivuotiasta meidän väliin köllöttelemään eikä tosiaan ole koskaan kieltänyt tulemasta, kuten en minäkään. Poika silti nukkuu pääsääntöisesti meidän vieressä (kömpii omasta sängystä väliimme), joten meistä tuo on ihan luonnollista.
Onko miehesi mustasukkainen? Olen sitä mieltä, että miehesi on vain kestettävä.
että huomaa, ettei ole lapsena paljon halaillut ketään eikä opetellut läheisyyttä, kun on niin helvetin huono sitä antamaan.
Jokaisen pojan pitäisi "harjoitella" lähellä olemista, niin että se olisi luonnollinen osa elämää. Ehkä sitten aikuisena miehenäkin haluaisi vain olla lähellä ja antaa läheisyyttä ilman, että samalla olisi vaatimassa jotain.
Toivottavasti ajan kanssa oppii hyvaksymaan lapsesi kunnolla ja jakamaan sinut. Lapsesi on tarkein!
Ei tunneta lapsen kehitystä eikä ihmisen psyyken lainalaisuuksia. Valista miestäsi.
että 15-vuotias poikammekin tulee joskus aamuisin vanhempien viereen köllimään.
että et itse ala ajaa poikaasi pois ja torjua häntä! Miehelle sanoisin kahden kesken, että paras tyytyä tilanteeseen, sitä paitsi kun poika on jo 8 niin sitä tuskin edes kauan kestää enää :( Mutta tärkeintä on, että poikasi ei joudu kokemaan hellyyttään ja hellyyden tarvettaan negatiivisena.
henk.koht. lemppaisin kuutamolle tuommoisen miehen. Lapsi on ykkönen! No, keskustele miehen kanssa ja mieti myös sitä, millaiset suhteet hänellä on omiin vanhempiinsa ja erit. isäänsä.
En jaksa edes alkaa ärhennellä, mikä kaikki miehen asenteessa on pielessä ja mistä se mielestäni kertoo.
Itselleni riittäis tuo jo itsessään syyksi heivata mies pellolle.
Jos on jo entuudestaan lapsia, pitää olla vielä tavallista kriittisempi sen kumppanin valinnassa. (Surullista kyllä moni yh just kuvittelee että silloin täytyy tyytyä siihen mitä saa. Väärin. Valitessasi kumppanin valitset myös ihmisen josta tulee aika keskeinen osa lapsesi elämää. Se on iso vastuu.)
T. Yksi oman kahdeksanvuotiaansa kanssa tänä aamuna köllinyt ja halinut äiti.
Enkä todellakaan laittaisi lastani kärsimään moisen idiootin juttuja.
Taidat ap olla itsekin aika epätoivo kun edes kysyt mitä mieltä..?!
Mun poikaystävä sais kenkää osoittaessaan moista typeryyttä ja tunnekylmyyttä.
Lapseni saa tulla aina halutessaan viereen, eikä kukaan vajakki-ukko häntä kotonaan tule nimittelemään miksikään.
Meidän kotona saa halata ja tulla viereen ilman syyllistämisiä ja haukkumisia. Tsiisus miten kamalaa elämää teillä.
Siihen kuuluu mm. äidin naamarasvan haistelu (ihana haju), isin kiusaaminen (minkä kuuluu aina päättyä peittopainiin), kirjan lukeminen äidin kainalossa, isin lämmittäminen kun isillä on niin kylmä,...
Tuossahan olisi hyvä tilaisuus miesystävällesi tutustua lapseesikin paremmin, jos hän niin vain haluaisi.
Itse muistan vielä 10-vuotiaanakin joskus hiipineeni äitin peiton alle yöllä. Meillä vanhempi on nyt eskarissa ja saa tulla viereen, vaikka ahdasta onkin, kun joka yö väliin tulee 1-vuotias sen lisäksi. Välillä on 2-3kk, ettei esikoinen tule kertaakaan viereen. Nyt taás tulee ja tätä on kestänyt toista viikkoa joka yö. Tulee, jos on tarvis. Tää vaihe kestaa pari-kolme viikkoa ja sitten taas nukkuu omassaan.
Ei minunkaan mieheni lapset todellakaan saisi aamuisin tulla sänkyymme, siis jos minäkin siellä. Haluamme viikonloppiuisin nukkua rauhassa ja monesti lemmimekin ennen kuin nousemme ylös:)
Koittakaa nyt muistaa, että omat lapset on aina omia ja toisten lapset toisten, onneksi nekin kasvavat nopeasti.
Mutta jos minä olisin se isäpuoli ja poika olisi koko ajan kiinni äidissään, näyttäisin sille kyllä oman paikkansa. Lapsella ei ole asiaa aikuisten väliin. Äiti ei voi korvata suhdetta mieheensä pojallaan. Tuossa isäpuoli kokee itsensä ulkopuoliseksi.
ja on vähän ymmällään miten pitäisi suhtautua, kun ei toisten lapsia nyt ole tapana sängyssä halia.. eikös eräskin poppari ollut oikeudessa vastaavasta.
Ihan normaalia siis, koita ymmärtää miestä ja antaa hänenkin mielipiteelleen tilaa. Keskustelkaa asiasta. Yhteiskuntamme antaa melko rajoittuneen roolin miehelle tällaisessa tilanteessa.
Meillä 13-vuotias poika saattaa tulla joskus aamulla meidän sänkyymme köllöttämään, jos sillä on jotain tärkeämpää asiaa.
et pysty tapailemaan miesystävääsi ilman lapsen läsnäoloa, niin viskaa se pihalle.
Kunnioita lastasi elämäsi tärkeimpänä ihmisenä.
Miehiä tulee ja menee.
kun niiden äiti on vienyt ne eivätkä ole meillä kuin joka toinen viikonloppu. Joo, me elämme omilla ehdoillamme, jotka laadimme yhdessä. Mieheni saa nukkua lastensa kanssa, ja on nukkunutkin, kun nämä kipeitä, mutta ei minun kanssani samassa sängyssä (ei ole kyllä meinannutkaan)! Ja lapset oli kyllä opetettu jo ennen minua olemaan herättämättä vanhempia, eli eivät ole ikinä edes yrittäneet sänkyymme eli en ole oikastaan edes kieltänyt mitään.