Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistin juuri yhden traumaattisen jutun jonka te tuomitsette trolliksi oitis.

Vierailija
20.03.2011 |

Olin tuoreiden äitien ja vauvojen ryhmätapaamisessa neuvolassa ekan kerran. Kokemukseni vauvoista ja heidän kehityksestään oli suurinpiirtein nolla. Tyttö oli nelikuinen ja meitä pyydettiin laittamaan viltti lattialle ja lapsi siihen. Ihmettelin hetken että eihän se siinä pysy mutta tein niin kuin kaikki muutkin tekivät. No samantien omani lähti karhukävelyä muiden vauvojen luo ja alkoi tutkimaan heitä ja ryömimään heidän ylitseen. No kauhea parku siitä tuli ja sain pitää lapseni sylissä lopun aikaa. Neuvolatäti soitti sitten perään ja sanoi että en ole enää tervetullut sinne, muut äidit olivat sanoneet niin. Oli aika yksinäistä se äitiysloma ja en ole sen jälkeen mennyt mihinkään äititapaamisiin. Ja luulin pitkään että lapseni on jotenkin viallinen, tai minä. Kukaan ei kertonut miksi he eivät halunneet minua sinne, nykyään toki voin aavistaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni aika törkeää syrjiä tuolla tavalla

Vierailija
2/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten lapseni oli väkivaltainen muiden äitien mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä nyt ymmärrä mikä tossa oli niin kamalaa että sua ei sinne haluttu..

Paitsi jos sitten liittyy tohon karhukävelyyn..

Vierailija
4/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 4kk ikäinen kävelee karhukävelyä? En todellakaan ole koskaan nähnyt enkä kuullut. Olen nähnyt 5,5kk konttaavan. Olisit ottanut lapsen ensin kiinni ennen kuin pääsi vahingoittamaan muita. Ei toisten päälle saa jyrätä.

Vierailija
5/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti miettinyt asiaa kriittisesti, siis olisitko sä voinut tehdä jotain loukkaavaa tai käyttäytyä huonosti? Ehkä siis kyse ei ollutkaan vauvastasi, vaan sinusta ja käytöksestäsi. Jostain, mitä et itse tiedosta.

Vierailija
6/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käveli karhukävelyä ja kateuttaan kielsivät sinua tulemasta sinne?

Minä voin kertoa sinulle todennäköisemmän syyn joka meillekkin tapahtui. Eli ystäväni lapsi oppi liikkumaan todella varhain. Älliä päässä ei tietenkään ollut ja eri keinoilla halusi "tutkia" minun lastani joka oli samanikäinen.

Toisen lapsen "tutkiminen" ei ollut omasta lapsestani lainkaan mukavaa. Toinen lapsi repi, nipisti, rutisti ja todellakin ryömi yli minun lapseni.

Olisiko toisen lapsen äidin pitänyt pitää se lapsi pois minun lapseni kimpusta joka parkui ja huusi aina kun toinen tuli vähän "tutkimaan"? Mielestäni olisi.

Ei kukaan halua lastaan satutettavan. Toinen lapsi oli vauva eikä ymmärtänyt vähääkään että toiseen lapseen sattuu, mutta hänen äitinsä ymmärsi. Tai ainakin niin luulin, mutta äitinsä pitikin tätä hienona ja ihanana asiana että katsos kun toinen niin tykkää ja tulee tutustumaan....

Hän varmaan vieläkin ihmettelee miksei tavata enemmän... Ihan kuin veisin lapseni sinne pahoinpideltäväksi, vaikkakin toisen vauvan puolesta. Se ei ole suloista eikä mitään muutakaan jos annetaan satuttaa toista, vaikka se olisi kuinka kehittynyttä.

Eli, kukaan ei halujnnut sinua sinne koska vauvasi satutti toisia vauvoja etkä sinä tehnyt mitään.

Vierailija
7/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit laittanut lapsen viltille ja pidellyt kiinni, tai kaapannut syliisi viimeistään siinä vaiheessa kun oma vauvasi on lähietäisyydellä toisesta vauvasta. Pitäisi tuollainen hoksata, vaikka kuinka ei ole muuta kokemusta vauvoista.

Mun on vaikea uskoa, että joku voi olla niin pönttö, että ei estä omaa lastan siinä vaiheessa kun lapsi on ryömimässä toisen, muutaman viikkoisen lapsen päältä, jos tämä todellakin nyt niin oli.

Ei sille enää mitään voi, turha sinun on käpertyä kotiisi tuota enää surkuttelemaan, teet vain lapsellesi karhunpalveluksen. Reippaasti vaan uudestaan perhekerhoihin, mutta tarkkaile enemmän lastasi ja ole valmis estämään hänen liian vikkelät liikkeensä tarvittaessa. Jos lapsesi protestoi, niin sitten protestoi, mutta älä anna kiipeillä toisten päällä toiste.

Vierailija
8/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 4kk ikäinen kävelee karhukävelyä? En todellakaan ole koskaan nähnyt enkä kuullut. Olen nähnyt 5,5kk konttaavan. Olisit ottanut lapsen ensin kiinni ennen kuin pääsi vahingoittamaan muita. Ei toisten päälle saa jyrätä.

ja vauvat olivat meidän sivullamme, olimme kahvipöydässä.

Niin, esikoinen oli karhukävelijä, pari muuta konttasi 5kk iässä, pari nousi tukea vasten 5kk iässä, hitain käveli tuetta 10 kk iässä, nopein oli 8kk. Ja nämä on täällä tuomittu trolleiksi.

Mutta ihan flegmaattisia teinejä noistakin on tullut.

Vierailija
9/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit laittanut lapsen viltille ja pidellyt kiinni, tai kaapannut syliisi viimeistään siinä vaiheessa kun oma vauvasi on lähietäisyydellä toisesta vauvasta. Pitäisi tuollainen hoksata, vaikka kuinka ei ole muuta kokemusta vauvoista. Mun on vaikea uskoa, että joku voi olla niin pönttö, että ei estä omaa lastan siinä vaiheessa kun lapsi on ryömimässä toisen, muutaman viikkoisen lapsen päältä, jos tämä todellakin nyt niin oli. Ei sille enää mitään voi, turha sinun on käpertyä kotiisi tuota enää surkuttelemaan, teet vain lapsellesi karhunpalveluksen. Reippaasti vaan uudestaan perhekerhoihin, mutta tarkkaile enemmän lastasi ja ole valmis estämään hänen liian vikkelät liikkeensä tarvittaessa. Jos lapsesi protestoi, niin sitten protestoi, mutta älä anna kiipeillä toisten päällä toiste.

Vierailija
10/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käveli karhukävelyä ja kateuttaan kielsivät sinua tulemasta sinne? Minä voin kertoa sinulle todennäköisemmän syyn joka meillekkin tapahtui. Eli ystäväni lapsi oppi liikkumaan todella varhain. Älliä päässä ei tietenkään ollut ja eri keinoilla halusi "tutkia" minun lastani joka oli samanikäinen. Toisen lapsen "tutkiminen" ei ollut omasta lapsestani lainkaan mukavaa. Toinen lapsi repi, nipisti, rutisti ja todellakin ryömi yli minun lapseni. Olisiko toisen lapsen äidin pitänyt pitää se lapsi pois minun lapseni kimpusta joka parkui ja huusi aina kun toinen tuli vähän "tutkimaan"? Mielestäni olisi. Ei kukaan halua lastaan satutettavan. Toinen lapsi oli vauva eikä ymmärtänyt vähääkään että toiseen lapseen sattuu, mutta hänen äitinsä ymmärsi. Tai ainakin niin luulin, mutta äitinsä pitikin tätä hienona ja ihanana asiana että katsos kun toinen niin tykkää ja tulee tutustumaan.... Hän varmaan vieläkin ihmettelee miksei tavata enemmän... Ihan kuin veisin lapseni sinne pahoinpideltäväksi, vaikkakin toisen vauvan puolesta. Se ei ole suloista eikä mitään muutakaan jos annetaan satuttaa toista, vaikka se olisi kuinka kehittynyttä. Eli, kukaan ei halujnnut sinua sinne koska vauvasi satutti toisia vauvoja etkä sinä tehnyt mitään.

Nyt minua alkaa itkettämään.

Vierailija
11/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti miettinyt asiaa kriittisesti, siis olisitko sä voinut tehdä jotain loukkaavaa tai käyttäytyä huonosti? Ehkä siis kyse ei ollutkaan vauvastasi, vaan sinusta ja käytöksestäsi. Jostain, mitä et itse tiedosta.

Vierailija
12/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en tiedä mikä tilanne on ollut 20v sitten.

Vierailija
13/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en tiedä mikä tilanne on ollut 20v sitten.

Muistaakseni se oli joku pilottokokeilu sellaisille jotka tunsivat itsensä yksinäiseksi.

Vierailija
14/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on toki ollut varhain kehittynyt liikunnallisesti, mutta vaikea uskoa, että terkkari sen takia kieltäisi tulemasta.

Mutta jotkut esikoisten äidit ovat kyllä yliherkkiä sille, että toisten 'väkivaltaiset' lapset koskevat heidän aarteisiinsa, vaikka yrittäisitkin toimia nopeasti, ja vauvalla ei ole tarkoitus satuttaa. Minulla on ollut vilkkaita ja varhain liikkuvia lapsia, ja esikoisen kanssa nämä äidit ahdistivat, he kun eivät tajunneet vilkkaidenkin vauvojen olevan vain vauvoja, eivät vauvat mitään kiusaajia ole.

Vierailija
15/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten tapahtuneesta asiasta? Miksi muuten edes mietit tällaisia vielä? Lapsesikin on 20 vuotias ja pohdit että miten sua ei haluttu johonkin vauvaryhmään silloin...

En tarkoittanut pahoittaa sun mieltä enkä oikeasti ymmärtänyt että voisit sen kirjoitukseni perusteella tehdä? Mikä siinä nyt pahaa mieltä aiheutti?

8

Vierailija
16/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylivilkaaiden lasten ÄIDEISSÄ, ei lapsissa. Ja et kyllä itsekkään antaisi jonkun ylivilkkaan lapsen tutkittavaksi omaa lastasi.

Vierailija
17/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on toki ollut varhain kehittynyt liikunnallisesti, mutta vaikea uskoa, että terkkari sen takia kieltäisi tulemasta. Mutta jotkut esikoisten äidit ovat kyllä yliherkkiä sille, että toisten 'väkivaltaiset' lapset koskevat heidän aarteisiinsa, vaikka yrittäisitkin toimia nopeasti, ja vauvalla ei ole tarkoitus satuttaa. Minulla on ollut vilkkaita ja varhain liikkuvia lapsia, ja esikoisen kanssa nämä äidit ahdistivat, he kun eivät tajunneet vilkkaidenkin vauvojen olevan vain vauvoja, eivät vauvat mitään kiusaajia ole.

Mutta minä olin nuori, vieraalla paikkakunnalla ja luulin että meissä on jotain vikaa. Kuulostaahan se tyhmältä nykyään. Vauvastakin kasvoi ihmisoikeusaktivisti

joka ei ole ikinä kiusannut ketään.

Vierailija
18/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten tapahtuneesta asiasta? Miksi muuten edes mietit tällaisia vielä? Lapsesikin on 20 vuotias ja pohdit että miten sua ei haluttu johonkin vauvaryhmään silloin... En tarkoittanut pahoittaa sun mieltä enkä oikeasti ymmärtänyt että voisit sen kirjoitukseni perusteella tehdä? Mikä siinä nyt pahaa mieltä aiheutti? 8

Neuvolatätikään ei selittänyt kunnolla. Muistan kyllä että hän ehdotti vanhempien vauvojen ryhmää mutta en kyllä uskaltanut mennä sinne.

Vierailija
19/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on karhukävely?Entä miten se eroaa vaikkapa koirakävelystä?

Vierailija
20/22 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin kuvitella, että saisin herneen nenään, kun oma vauvani makaisi jossain viltillä ja siihen tulee joku isompi vauva ryömimään yli ja jos sillä lapsella olisi vielä minun mielestäni joku nuha tms. Tottakai se jyrätty vauva pelästyy ja huutaa, ja hormonihuuruinen äiti tietty närkästyy ap:lle (ei aap:n vauvalle)...

Ikävää pahoittaa ap:n mieli, mutta ap toimi kyllä hiukan ajattelemattomasti, jos oma lapsi on reipas, niin kaikkien muiden lapset eivät ole, eivätkä kaikki äiditkään ole, ja se pitäisi osata huomioida oman reippaan lapsen kanssa.

Koita unohtaa koko juttu, jos siitä nyt jo 20v on, ja pohtia jotain ajankohtaisempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi