Muistin juuri yhden traumaattisen jutun jonka te tuomitsette trolliksi oitis.
Olin tuoreiden äitien ja vauvojen ryhmätapaamisessa neuvolassa ekan kerran. Kokemukseni vauvoista ja heidän kehityksestään oli suurinpiirtein nolla. Tyttö oli nelikuinen ja meitä pyydettiin laittamaan viltti lattialle ja lapsi siihen. Ihmettelin hetken että eihän se siinä pysy mutta tein niin kuin kaikki muutkin tekivät. No samantien omani lähti karhukävelyä muiden vauvojen luo ja alkoi tutkimaan heitä ja ryömimään heidän ylitseen. No kauhea parku siitä tuli ja sain pitää lapseni sylissä lopun aikaa. Neuvolatäti soitti sitten perään ja sanoi että en ole enää tervetullut sinne, muut äidit olivat sanoneet niin. Oli aika yksinäistä se äitiysloma ja en ole sen jälkeen mennyt mihinkään äititapaamisiin. Ja luulin pitkään että lapseni on jotenkin viallinen, tai minä. Kukaan ei kertonut miksi he eivät halunneet minua sinne, nykyään toki voin aavistaa.
Kommentit (22)
....vauvalla ei ole tarkoitus satuttaa. Minulla on ollut vilkkaita ja varhain liikkuvia lapsia, ja esikoisen kanssa nämä äidit ahdistivat, he kun eivät tajunneet....
vielä 9kk vanhana vain äidin jalan vieressä, vahtiminen on niin paljon helpompaa, kuin joka paikkaan ehtivän uteliaan, joka ei vielä itse tajua mistään mitään, että niitä virheitä tulee äideillekin enemmän. Eli ei se äitikään välttämättä sen huonommin vahdi, vahtiminen on vain niin paljon vaikeampaa.