Miksi vauvaamme ei kehu kukaan?
Mistä johtuu, että 3 kk vanhaa poikavauvaamme ei ole kehuttu suloiseksi vielä kertaakaan? Vieraita on käynyt paljon, mutta useimmiten kommentoivat vaan että "jahas sellainen tapaus tai noniin tai muuta yhtä latteaa.
Enkä väitä että lapsi olisi mikään erikoinen (pyöreä isosilmäinen pulloposkivauva) mutta kyllä itse aina löydän jotain kehuttavaa uudesta tulokkaasta, eikä tartte edes valehdella. Tyyliin onpa somat silmät/ ihana tukka / jäntevä / suloinen tapaus tms. Tuntuu kurjalta ettei vauvamme saa kehuja keneltäkään. Onko kellään vastaavia kokemuksia ja mistäköhän tämä johtuu???
Kommentit (76)
Mua taas jotenkin ärsytti ne hirmuiset kehut ja ihastelut vauvan ollessa pieni kun sen TIESI, että ne ovat vain "kohteliasta lätinää"! Vauvastani on varsin hassu kuva FB:ssa ja siinäkin NIIN ihastellaan, että! Vaikka jopa minusta, lapsen äidistä vauva näyttää siinä hassulta! Lapsi on suloinen, mutta kuva huono. Itse olenkin ottanut sen linjan, etten sano lasta suloiseksi tms, jos lapsi ei sitä mielestäni ole (joo, joo, kaikki lapset on jollain tapaa ihania...) mutta jotain kivaa kuitenkin keksin hiuksista, silmistä tai vaikka varpaista!
Mikä on "pulloposkivauva"? Eiks se oo "pullaposkivauva"?
Voin tunnustaa, että yhden tutun kohdalla menin ihan sanattomaksi kun innoissani vaunuun kurkkasin ja sisällä oli ihan järkyttävän ruma vauva.
Ja olen raskaana ja jokainen muu näkemäni vauva on saanut kyyneleet silmiin ja spontaaneja "voi miten ihana, kauniit silmät, ihanasti hiuksia, suloiset pyöreät posket" huudahduksia ilmoille.
Tämä yksi nyt vaan olisi voinut olla entisaikojen maahisten vaihdokas... Ja kun se mykistyminen kestää ja kestää, niin entistä vaikeampi saada kakaistua mitään järkevää ilmoille. Niinpä sitten vaan kysyin äidiltä, että mites sinä olet voinut...
Sori.
77 jatkaa, ja jos kyse on Facebook-kommenteista, niin itse en juuri koskaan kommentoi tai tykkää vauvakuvista siellä. Minusta ne vaan ovat mauttomia somessa, varsinkin kun yli-innokas tuore äiti postailee niitä viisitoista joka päivä...
Mulla on nyt lähes kymmenen tuoretta perhettä FB-kaverissa, enkä enää edes jaksa katsella niitä satoja vauvakuvia viikossa. Että siinäkin voi olla syytä, jos ei FB:ssa tipu kommentteja tai tykkäyksiä.
Sisko lähettää vauvakuvat suoraan viestillä, ne tietty katselen ja kommentoin ja kehun tietysti, mutta en noita lukuisia "julkisia" vauva-albumeja tosiaankaan jaksa enää selata läpi.
Sulla on ihana vauva!
Olen törmännyt ilmiöön kolmekymooisten kohdalla. Mikä lie lamatrauma. Kälyny on juuri tuollainen ei osaa kehua muita, mutta suuttuu, jos hänen lapsiaan ei kehuta tai muisteta. Täys ääliö ja säälittävä tapaus. Se, ettei joku aikuinen kehu kertoo enemmän aikuisesta kuin vauvasta tai sen perheestä.
on kaikkein parhaita. Ne saa sitä, mitä vauva tarvii. Oma poika oli "ihanan lihava" vauvana. Leikki-ikäisestä lähtien hän on ollut pitkä ja hoikka. Pulloposkia on ikävä:-) Yhdessä ihastellaan valokuva-albumista hänen vauvamakkaroitaan.
ja olla muutenkin vähän pullukka...ei vaan kaikki vauvat on sööttejä mutta ihan oikeesti pullerot vauvat on niin söpöliinejä että!
pyöreät vauvat näyttävät todella söpöiltä. Laiha vauva on tietty ihana kans mutta jotenkin ei niin vauvamaisen suloinen. Mulla ollu 3 pyöreää vauvaa ja aina kehuttu ja ihasteltu makkaroita ja pyöreitä poskia :D
saattavat pitää jopa vauvaa liian vähällä ravinnolla liikakiloja pelätessään. Se voi kostautua kasvuhäiriöinä.
Meillä hurjan laiha vauva, siis ongelmia ollut eikä niille nyt ole voinut mitään. Vauvaa on sanottu vanhan miehen näköiseksi yms. Vähän se on sattunut, vaikka eivät kai ne pahalla ole kommentoineet. Mutta olisi ihanaa jos tuon vauvan saisi pulleroiseksi..
t. Laiheliinin äiti, jonka vauvaa ei myöskään ole juuri suloiseksi sanottu
pyöreät vauvat näyttävät todella söpöiltä. Laiha vauva on tietty ihana kans mutta jotenkin ei niin vauvamaisen suloinen. Mulla ollu 3 pyöreää vauvaa ja aina kehuttu ja ihasteltu makkaroita ja pyöreitä poskia :D
sulla on varmasti tosi ihana vauva! Mun yks kaveri julistaa vihaavansa vauvoja ja sanoi meidän pojasta vaan että 'onpa oudon näkönen, toivottavasti se pysyy hiljaa'.
vauvoista löytyy kehuttavaa. Vauvat on niin viattomia ja ihania. Jokainen vauva on suloinen.
Pyöreät, isosilmäiset, pulloposkiset :D
Tosin mun mielestä kaikki vauvat on ihania. En ole ikinä nähnyt vauvaa, joka ei olisi ollut mun mielestä jotenkin liikuttava ja ihana.
Kaikista eniten tykkään vauvoista, joilla on tummat silmät ja viisas katse ja niitten katseesta tulee mieleen muinaiset intiaanipäälliköt. Ja tokaksi eniten niistä, jotka vaikuttavat buddhan inkarnaatioilta :D
Meidän vauva oli tosi iso syntyessään, 4,6kg ja sitä jaksettiin taivastella. Tosi ikävään sävyyn tuli kommentteja "hirveestä michelinistä", "jättivauvasta" jne. Jotkut myös kysyivät suoraan oliko mulla raskausdiabetes (ei ollut) ja oliko sokerivauva (ei ollut). Myös sitä taivasteltiin MITÄ IHMETTÄ oikein olen syönyt raskausaikana. Olin monta kertaa ihan itku kurkussa, minkäs sille voin että roimasti yliaikainen poitsu oli noin iso.
Onneksi meillä vastapainoksi minun puolen sukulaiset ylistivät pulloposkia ja makkaroita sitten senkin edestä ja omissa hormonihuuruissani vauva oli maailman ihanin. Ja vieläkin kuvissa vauva on tosi suloinen mielestäni, isompi toki kuin muut mutta silti pieni nyytti. Ihmiset ovat tosi ajattelemattomia + hormonimyrsky siihen vielä päälle niin siinä on sitten soppaa tarpeeksi.
Mä uskon että vauvasi on ihana söpö pikku palleroinen, ap!!
Ihan varmasti hän on mitä ihanin vauva, vaikka en ole nähnyt!
laihat vauvat söpöjä? Kun aina vain pulleroposkia kehutaan. Itsekin salaa kateellisena katselan muita vauvoja ja vertaan omaan laihaan vanhaksi ukoksi kutsuttuun vauvaani :(
kutsuttiin myös vanhan ukon näköiseksi. Sirotkin vauvat ovat suloisia!! Juuri näin ystäväni pikkuruisen pojan, joka oli vain vähän yli puolet omani syntymäpainosta ja mitä suloisin pikku käärö hän oli.
T. aiempi kirjoittaja, "michelinvauvan" äiti
laihat vauvat söpöjä? Kun aina vain pulleroposkia kehutaan. Itsekin salaa kateellisena katselan muita vauvoja ja vertaan omaan laihaan vanhaksi ukoksi kutsuttuun vauvaani :(
Aina kaikki ei ole kiinni ulkonäöstä, vaan monilla aikuisilla on joku tunnelukko päällä tmv.
Miksi vauvoja tai lapsia pitäisi kehua?
Lähinnä tuntuu oudolle kun lapsiani kehutaan. Tekeekö ihmiset niin? Sen ymmärrän että kaupassa tuntemattomat mummot päivittelee ja tykkää kun lapsi hymyilee.