Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran arvostat päiväkodin johtajan ammattia? (ov)

Vierailija
12.05.2011 |

Mitä mielikuvia sinussa herättää päiväkodin johtaja?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulle siinä ajassa selvinnyt mitä ne johtajat siellä kämpissään tekivät

Vierailija
2/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielettömän työtaakan alla, jos kyseessä on iso päiväkoti. Ihan järjetön systeemi mielestäni, kaikki samat johtajan hommat kuin muillakin, mutta lisäksi yhden kasvattajan tehtävät lapsiryhmässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se 1% jää johtajalle. Johtaja herättää tälläisen ajatuksen: Opettajan työhön kyllästynyt halusi edeä urallaan.

Vierailija
4/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakaspalvelua (opastus, neuvonta), rekrytointia, taloushallintoa (budjetin laadinta, seuranta, kilpailutus...) jne. Näin ihan vain muutamia mainitakseni.

Vierailija
5/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on erittäin mukava, fiksu, avulias ja ahkera. Tuntee lapset ja vanhemmat, ja tuuraa hoitajia tarpeen vaatiessa. Todellakin arvostan häntä. En tiedä sen paremmin, mitä ovat pk:n johtajan tehtävät, mutta hänenhän kanssaan sitä hoidon aloitusta ja sopivaa pk:ta / ryhmää sumplittiin. Pk:n johtajalla voi olla myös tehtävänä yksityisen hoidon tuella perheisiin palkattavien hoitajien hyväksyntä. Eiköhän sitä paperihommaa ole yleensäkin ihan riittämiin.

Vierailija
6/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muu työ päälle. Mieletön työmäärä pienellä palkalla. Yleensä firmoissa on talousjohtja, henkilöstöjohtaja/päällikkö,kehittämisjohtaja yms. Päiväkodin johtaja on näitä kaikkia, sen lisäksi, että vastaa päiväväkodin harjoittamasta kasvatuksesta.

Vierailija
7/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielettömän työtaakan alla, jos kyseessä on iso päiväkoti. Ihan järjetön systeemi mielestäni, kaikki samat johtajan hommat kuin muillakin, mutta lisäksi yhden kasvattajan tehtävät lapsiryhmässä.

Eri asia on tosiaan nämä ryhmässä olevat johtajat. Niitä arvostan enemmän. Ja niiden työkavereita sitäkin enemmän. Hehän tekevät työtä vajaa miehityksellä johtajan ollessa johtajan hommissa. Nykyään kai harvinaisempia tälläset päiväkodit? Ainakan pääkaupunkiseudulla ei kai enää ole. Kunnallisia ainakaan.

Vierailija
8/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rasittaa koko taloa, kun kaikenlaista kokousta ja muuta on usein.

Vierailija
9/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakaspalvelua (opastus, neuvonta), rekrytointia, taloushallintoa (budjetin laadinta, seuranta, kilpailutus...) jne. Näin ihan vain muutamia mainitakseni.

Vierailija
10/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas siellä lapsiryhmässä, mistä varajohtaja/lto on pois!!

Vierailija
11/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh ne mitään kilpailuttele. Kaupungeilla on alihankkijansa. Eikä laadi budjetteja.

Vierailija
12/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi minulla on myös ryhmävastuu.

Pöh ne mitään kilpailuttele. Kaupungeilla on alihankkijansa. Eikä laadi budjetteja.

Vierailija
13/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nykyään varajohtajat tekevät osan johtajan töistä ja näin ollen taakka on taas siellä lapsiryhmässä, mistä varajohtaja/lto on pois!!

Vierailija
14/14 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli arvostan, että ainakin meidän pienellä paikkakunnalla kaikki johtajat ovat todella kiireisiä, liikaa alaisia, liikaa töitä, pitää revetä joka paikkaan.

Pienellä palkalla ja riittämättömällä koulutuspohjalla pitää selviytyä todella monenlaisista työtehtävistä, vastuista ja hommista. Hommia on laidasta laitaan, asiakaspalvelusta hallinnointiin. Paperihommia, puhelimessa istumista, tietokoneella istumista, palavereissa ravaamista.

Itse pystyy vaikuttamaan aika vähän omaan työhön, koska kaikki määräykset, supistukset, paineet ja ohjeet tulevat ylemmiltä tahoilta.

t.entinen johtaja, joka kieltäytyi enää jatkamasta, koska halusi lapsiryhmään tekemään tavallista pedagogista työtä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi