naapurin lasta on kielletty syömästä meillä.... ??
kysyin että miksi.
vastaus kuului,että kuulemma pitää mennä kotiin syömään HYVÄÄ ruokaa,eikä mitää mössöä meillä....
just.
ja tämä kyseinen lapsi vaatimalla vaatii meillä aina ruokaa.ja AINA on rehuja ym. terveellistä.
myöskin syö meillä olleessaan aina terveellistä "välipalaa" :porkkanaa,kurkkua,omenaa...
itseasiassa,ihan vituttaa,kun pitää ostaa kappiin kaikenmaailma hedelmät ja vihannekset niin,että riittää naapurin kakaroille.
no,tästä lähtien sanon,kun lapsi pyytää syömistä,jyrsittävää,ihan mitä vaan,sanon,että sori,vanhempasi ovat kieltäneet. ja en anna.
meidän lapsi saa syödä ihan vapaasti niinkuin ennenkin.harmi toisen katsoa sivusta. mutta tehdään niinkuin vanhemmat sanovat. sopii mulle.
kyse on 5vuotiaasta.
aaaaargh. vai mössöä?? perkele.
Kommentit (52)
sua vituttaa muiden ruokinta?
Niin muakin ärsyttää meillä ruokaa kinuavat lapset, joten olen omianikin opettanut, että naapurissa ei syödä, vain kotona syödään.
ap
se mikä on sun mielestä niin terveellistä, ei ole välttämättä kaikkien mielestä. Esim. minusta ruuasta ei tee terveellistä se asia, että on tarjolla myös salaattia jos ruoka muuten rasvamössöä.
Mikä pakko sun on syöttää toisten lapsia?
perheellä voi olla muita suunnitelmia ruoan suhteen (menevät vaikka ravintolaan syömään), haluavat syödä ruoka-aikaan perheenä yhdessä, allergiat yms. Ymmärrän ja kunnioitan sitä, ja siksi en ilman lupaa koskaan tarjoa vieraalle lapselle ruokaa, siis ihan lounasta tai päivällistä. Jotain välipalaa tietty jos sattuu siihen aikaan olemaan paikalla.
ehkäpä naapuri tarkoittaa sillä mössöllä välipaloja. Ruoka ei maistu jos on naapurissa saatu keksejä tai mehua.
Samoin oman lapsen kysyttävä lupa jos syö muualla ruoan. Tottakai.
Jos lapsi on 5v. ei ehkä osaa toistaa vanhempien viestiä. Joka voi esim. olla, että pitää tulla kotiin syömään kunnon ruoka (lämmin) eikä täyttää mahaa välipaloilla.
Itse tykkään jos lapset syö kavereillaan, että kysyvät ainakin minulta luvan. Meillä 3 henk. perhe, enkä viitsi hirveää ruokasatsia tehdä ja sitten onkin jo syöty kavereilla.
suuttumuksesi!
mä olisin vaan tyytyväåinen,jos lapselle tarjottaisin jotakin,ystävällinen ele. ja vaikka tarjoisit "mössöä" ni ei kait se lapsi siitä rikki mene jos kerran semmoista söisikin?!
tuntuu olevan mustasukkanen tämä äiti.
olisipa lapsillani kavereita,keillä kyläillä! :(
että etkö ole puheväleissä näiden naapurien kanssa, joiden viisivuotias viettää aikaa teillä. Itse noiden naapurien asemassa olisin sanonut nätisti kyläpaikan äidille toivovani, ettei lapselleni annettaisi mitään syötävää kylässä, jotta hän jaksaisi syödä kotona muun perheen kanssa.
En ymmärrä miksi jotkut tuputtaa ruokaa toisten lapsille..
Minä olen hyvin tarkka syömisistä, niin omistani kuin lapsen. Ja en todellakaan halua että lapsi syö yhtään mitään jos on kylässä kaverin luona.
Koska haluan että lapsi oppii terveellisen ruokavalion merkityksen ja oppii pitämään sitä normaalina että herkkuja tms. ei ole kuin oikeasti juhlissa.
Omasta mielestäni on kyllä törkeää kutsua toisen ruokaa mössöksi. Voisi ennemmin sanoa ihan kohteliaasti, että päädyttiin siihen että lapsi syö nykyään vain kotona ja sanoa vaikka ettei anna välipaloja koska esim. ruoka ei sitten maistu.
Millaista pääruokaa teillä on sitten ap ollut?
Tuntuu kyllä itsestä kanssa nykyään joidenkin kanssa siltä että mikään ei enää kelpaa.
No meillä on ihan sovittu naapureiden kesken, että toisten lapsia ei ruokita ellei erikseen sovittu. Kukin lähetetään kotiin syömään ja leikkejä voi jatkaa sen jälkeen.
meillä ipanat eivät mene kavereille tai naapuriin syömään ja heidät on ohjeistettu lähtemään kotiin, kun kaverilla alkaa ruokailu.
Ja jos joku lapsi vaatii minulta ruokaa niin kysyn lapselta, kuka sinulle on sanonut, että minun täytyy totella. Eli itse olet opettanut ongelmaiseksi!
epäterveellinen ruoka on mössöä ja en tarkoita sitä varsinaisesti pahalla.
Terveellinen ruoka on sitten ruokaa.
välillä miettinyt että alan pitää lapsellani paitaa jossa lukee: Älä ruoki lastani!
Niin usein mammoja löytyy ketkä on antanut lapselleni ruokaa tai välipaloja, joita lapsi ei ole tarvinnut kun on syönyt kotona jo, tai menossa kotiin syömään pian.
Miksi?? Haetteko sillä jotain hyväksyntää vai mistä ihmeestä on kyse? Mikään kohteliaisuus tms ei kelpaa vastaukseksi, koska se ei ole kohteliasta, päinvastoin!
meneeköse lapsi pilalle jos se syö naapurissa? Eiköhän meillä suomalaisilla ole aika usein ruoka-aika samaan aikaan..jolloin niiden lasten pitäisikin olla jo kotona..jolloin siis ei edes ole vieraan lapsen tarvis syödä kylässä..ja välipala...tuskin se lapsi pilalle menee jos nyt vaikka kaksi keksiä syö ja vaikka leivän ja hedelmän naapurissa....kyllä elämä voi olla vakavaa..minä ainakin ruokin naapurinkin lapset jos ovat meillä ruoka-aikaan,en todellakaan ala sen takia kenellekään soittelemaan ja kyselemään että saako teidän pekka tai liisa meillä syödä.
meneeköse lapsi pilalle jos se syö naapurissa? Eiköhän meillä suomalaisilla ole aika usein ruoka-aika samaan aikaan..jolloin niiden lasten pitäisikin olla jo kotona..jolloin siis ei edes ole vieraan lapsen tarvis syödä kylässä..ja välipala...tuskin se lapsi pilalle menee jos nyt vaikka kaksi keksiä syö ja vaikka leivän ja hedelmän naapurissa....kyllä elämä voi olla vakavaa..minä ainakin ruokin naapurinkin lapset jos ovat meillä ruoka-aikaan,en todellakaan ala sen takia kenellekään soittelemaan ja kyselemään että saako teidän pekka tai liisa meillä syödä.
Ehdottomasti ruokarauha kaikille, kotiin syömään ja kaverit pihalle. Ruokahetki on monissa perheissä se ainoa hetki, jolloin ollaan kaikki yhdessä! Kylässä syödään vain, jos on niin sovittu, ruokavieraathan on välillä ihan ok ja vaihtelua isoille ja pienille ;)
BTW kuinka pitkiä 5 vuotiaiden vierailut ovat, jos niihin sisältyy välipalakin? Ja eikö välipalat syödä ruokapöydän ääressä eikä jyrsitä olkkarin lattialla leikkien keskellä, niin kuin joku tässä ketjussa kertoili?
mutta minua ottaa päähän, että naapuri ensin tyrkyttää syömistä ja sitten tulee minulle sanomaan, että taas piti teidänkin lasta ruokkia. Miten niin piti? Olisi sanonut, että mene kotiisi syömään, kyllä lapsi osaa pihasta toiseen kävellä.
se on ainut "paha",mitä on tarjoiltu.
tykkään,että kun on kavereita,voi syödä ja hieman herkutella vaikka letuilla kaverin kanssa. pöh. ei sitten.
ap