naapurin lasta on kielletty syömästä meillä.... ??
kysyin että miksi.
vastaus kuului,että kuulemma pitää mennä kotiin syömään HYVÄÄ ruokaa,eikä mitää mössöä meillä....
just.
ja tämä kyseinen lapsi vaatimalla vaatii meillä aina ruokaa.ja AINA on rehuja ym. terveellistä.
myöskin syö meillä olleessaan aina terveellistä "välipalaa" :porkkanaa,kurkkua,omenaa...
itseasiassa,ihan vituttaa,kun pitää ostaa kappiin kaikenmaailma hedelmät ja vihannekset niin,että riittää naapurin kakaroille.
no,tästä lähtien sanon,kun lapsi pyytää syömistä,jyrsittävää,ihan mitä vaan,sanon,että sori,vanhempasi ovat kieltäneet. ja en anna.
meidän lapsi saa syödä ihan vapaasti niinkuin ennenkin.harmi toisen katsoa sivusta. mutta tehdään niinkuin vanhemmat sanovat. sopii mulle.
kyse on 5vuotiaasta.
aaaaargh. vai mössöä?? perkele.
Kommentit (52)
syömästä naapurilla. Syystä: nolottaa, että meillä on juuri ollut ruoka, lapselle ei ole kelvannut se, menee naapuriin kinuamaan ruokaa. Ja esim eilen naapurilla oli perjantain kunniaksi ranskalaisia ja nakkeja, meillä oli kalaa ja riisiä. Kumpikohan (kappas, kappas) maistuisi lapselle paremmin ;)
On ok, että lapsi syö naapurilla, mutta se, että korvaa kaiken syömisensä heidän ruuillaan, ei ole ok. Ehkä jo siksi, ettei naapuri taas tule meille vastaavasti syömään. Tuntuu siltä, että meidän lapsi elää pummimalla. Tulee olo, että olemme köyhiä ja meidän lasta täytyy syöttää, kun se menee nälissään toisille ;D
Säästät selvää rahaa ja vaivaa. Mulle toi sopisi oikein hyvin.
vaan juurikin sitä mössöä, mitä saa ehkä joskus välipalaksi. Suoraan sanoen ottaisi päähän jos lapsi olisi naapurissa vetänyt napansa täyteen lettuja ja leipää eikä sitten kotona jaksaisi kunnon ruokaa.
laittaa lapsensa nälissään kylään ja sitten kotiin ei haluta edes syömään.
No itse en ruoki ketään enään, niin ei tule sanomista.
T.36
Jos otan eskarista tytön kaverin mukaan ja hänet haetaan puoli seitsemältä, niin nälässäkö pitäisi pitää??????? Samaa odotan toiseen suuntaan ja meillä tää on pelannut tosi hienosti. Aika vuorotahtiin mennään ja syömistä tarjotaan, jos on ruoka-aikana ja on nälkäinen.
Meillä mua hiukan kanssa ahdistaa tuo ruokapuoli. Tuon kaverin äiti on kauhea ruokafasisti ja me taas lepsuja. Mua aina hävettää, kun olen ruuan päälle antanut keksiä tai limppaa tai jätskiä. Mies vaan toteaa aina lakonisesti, että "meillä syödään meidän ruokia ja heillä heidän, ei mekään mentäisi sinne arvostelemaan sitä kaninruokaa". Tottahan tuo. Mitään kritiikkiä ei ole kuulunut, mutta pelottaa, koska alkavat huomautella. Pelkkää Marie-keksi jälkkäriksikin taitaa olla siinä perheessä liikaa ja meillä se on ihan normaalia.
Miksi?? Haetteko sillä jotain hyväksyntää vai mistä ihmeestä on kyse? Mikään kohteliaisuus tms ei kelpaa vastaukseksi, koska se ei ole kohteliasta, päinvastoin!
No ap.eelle komppi ja vastaajille naurut:) Taas vietiin näköjään kaikkia, kun pässiä narussa!
No ap.eelle komppi ja vastaajille naurut:) Taas vietiin näköjään kaikkia, kun pässiä narussa!
taidat olla edelleen kännissä?
tämä tilanne. Pikkusiskoni on 11 vuotias ja hän harrastaa tanssia niin kuin yksi parhaista ystävistäänkin (ovat myös samalla luokalla). Vanhemmat ovat sopineet kimppakyydityksestä (aluksi tosin tämän ystävän äiti työnsi lapsensa minun vanhempieni kyytiin, mutta ei koskaan kyydittänyt siskoani). Tämän ystävän äiti oli sitten käskenyt syömään vanhempieni luona harrastuspäivinä. Tämä oli selvinnyt kun tyttö oli tullut jo usempana viikkona suoraan koulun jälkeen vanhempieni luokse harrastuspäivänä ja kysellyt, että mitä ruokana? Isäni oli sitten kysynyt, että pitäisiköhän sinun mennä kotiin syömään (olivat siis ruokkineet tyttöä jo muutamana viikkona) ja tyttö oli vastannut, että äiti on käskenyt tulla teille syömäään. No äitinsä ei ollut tästä sopinut mitään vanhempieni kanssa. TOSI OUTOA!
ettei 5-vuotias voisi kyläillä klo 20 saakka? Ymmärtäisin ihmettelemisen, jos olisi 22 saakka, tms.
Kyllä 20-21 on tuon ikäiselle ihan normaaleja nukkumaanmenoaikoja ja jos se ei kummassakaan perheessä ole 20, niin miksei siihen saakka voisi kyläillä?
Meillä menee tyttö nukkumaan jo klo 20-20.30, mutta onkin vasta pieni. Kyllä meillä ainakin saa olla siihen saakka, kunnes iltatoimet alkavat, aivan varmasti. Riippuu tietty sitten silloisesta nukkumaanmenoajasta. Nyt lapsi vasta 1,5v. 5-vuotiaana saa kyllä valvoa yhdeksään saakka, jos itse vain sattuu jaksamaan. Ja meillä voi silloin kyläillä kahdeksaan tai puoli yhdeksäänkin saakka, miksi ei?
Ja itse asiasta. Minä ainakin meinaan tarjota lapsen kavereille syötävää, jos ovat meillä ruoka-aikana tai välipalaa sitten ainakin, ellei vanhemmat nimen omaan kiellä tai ole vaikka kovin allerginen lapsi, tms, ettei ruuat sovi. Kyllä munkin lapsuudessa kaverit sai aina syödä meillä, vaikka mulla oli pienituloinen yh-äiti. Aina se tarjos kavereille ruokaa kanssa. Ja mulle tarjottiin kavereiden kotona. Että onpas ajat muuttuneet... Vaikken ole edes niin vanhakaan vielä mielestäni, eli näin oli ollessani kouluikäinen 90-luvulla.
Toki pienen lapsen kanssa kysyisin kyllä, mitä saa syödä (mutta meillä ei lapsille syötetäkään roskaa, vaikka itse saatetaan joskus pakastepizzaakin syödä). Mä en kyllä arvostais, jos joku syöttäis lapselleni jotain todella lisäainepitoisia ruokia, mutta muuten kyllä voi joskus herkutellakin (tosin eihän nyt vielä tollanen vauvaikäinen saa kuin ikätasoonsa sopivia, terveellisempiä herkkuja). Mutta tavallista ruokaa ja välipalaa saa tietty tarjota, kivahan se on! Mutta olettaisin, että jos alle kouluikäisenä kyläilee, niin on sen verran tuttu perhe sitten, että tiedetään lasten ruokailutottumukset puolin ja toisin. Kouluikäisenä sitten varmaan jo tietää itsekin. Ja varmaan alle kouluikäinenkin osaa sanoa, jos on allergia tai muuten kielletty jotain tiettyä syömästä.
Se on meidän perheen yhteinen ruokailu ja siihen en kaipaa myös naapurin lapsia syömään.
Eikä muutenkaan ole kiva, että lapsi meille tullessaan kysyy ensimmäiseksi, että millon teillä on ruoka tai nostelee kattilan kansia ja kysyy, että mitä on ruuaksi.
Tai juo ruualla 4 lasia maitoa. (Käytämme ei kaikkein halvinta laktoositonta luomu- maitoa.)
Tänään lapsen kaverit olivat meillä ja tein sitten ruuan. Huusin lapselleni yläkertaan. "Minna, tule syömään." Pöytään tuli myös kaksi lapseni kaveria. Ystävällisesti heidät ohjasin muihin leikkeihin siksi ajaksi.
pidä siitä että lapset syö naapurissa, koska koti on vieressä. eri asia kauempaa tulleet kutsutut kaverit.
Syynä tähän se, että hänellä on hiukan ylipainoa ja kotona syödään mega terveellisesti jotta hän ei lihoisi oikeasti ylipainoiseksi. Jos antaisin niin söisi vaan ja söisi. Pakko rajoittaa hiukan.
Joutuu ihan annoskokoakin rajoittamaan. Eskarissakin ottaisi aina monta kertaa lisää, ellen olisi kieltänyt. Joten olen jutellut naapurin kaverin vanhempien kanssa, etteivät anna lapselle mitään syötävää, vettä saa mielellään antaa juotavaksi, muttei muuten mitään.
Mulle on tärkeää, että perhe syö yhdessä, ja otti kyllä päähän, jos poika oli juuri syönyt naapurissa, kun soitin syömään :(
Itse ruokin kyllä kaverit, mutta vasta sen jälkeen, kun ovat soittaneet kotiin ja kysyneet luvan.
Nyt ei ole ongelmaa, poika on jo 15-vuotias.
Ja sekin otti päähän, että yksi naapuri tarjosi lapsille joka ikinen päivä karkkia :( Meillä oli karkkipäivä. Poikani sitten kieltäytyi karkista, mikä oli naapuriporukallle avain tavatonta :O
sekä syödään soija ja kauravalmisteita,jogurtteja ym.
nykyisin harvemmin,koska en osta niitä enää, kun se meni siihen,että lapsi tarjoili niitä ystävällisesti kavereilleen(toki,kun olen opettanut,että aina tarjotaan vieraillekkin,eikä syödä vain itse..) , alkoi olemaan sellainen menoerä nuo ylimääräiset naapureiden jogurtit ja vanukkaat,että ostan niitä nykyisin vain ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja pidän ne visussa jemmassa ylähyllyllä kun naapurin kakarat roikkuu meidän jääkaapilla.
kun tarpeeksi tenttaa niin käy ilmi että ovat syöneet sipsejä,poppareita ja karkkia,joskus nakkejakin jopa. Nuo ovat mössöä,ymmärrän hyvin toisen osapuolen pointin. Mistä se tietää mitä te syötte vai onko tarjolla vain tuollaisia ylimääräisiä herkkuja?
pyytää ihan itse ruokaa meillä.
olenkin nykyisin tehnyt "vain" hedelmä/vihannes/juurespaloja,joita saavat jyrsiä leikkien lomassa.
nyt se loppui.
voi perkele,että ihan ottaa pattiin. "mössöä"..GRRRRR.
ap
kanssa että lapset syövät vain kotonaan.
Joo ymmärrän jos joku lapsi joka päivä kylässä mutta kyllä meidän lapsen kaverit syö meillä jos ovat meillä ruoka-aikana...
Okei ehkä se on eri asia jos asuttas vaikka naapureina ja lapset olis koko ajan toistensa luona.
sua vituttaa muiden ruokinta?
Niin muakin ärsyttää meillä ruokaa kinuavat lapset, joten olen omianikin opettanut, että naapurissa ei syödä, vain kotona syödään.
vaikka olenkin rahallisesti tiukoilla osa-päivätyöstä saadun palkan turvin,silti aina ruokin naapurin kakaratkin jos ne sattuvat meillä olemaan ja nälkä iskee.
(paitsi nyt tätä yhtä enää..)
ap