naapurin lasta on kielletty syömästä meillä.... ??
kysyin että miksi.
vastaus kuului,että kuulemma pitää mennä kotiin syömään HYVÄÄ ruokaa,eikä mitää mössöä meillä....
just.
ja tämä kyseinen lapsi vaatimalla vaatii meillä aina ruokaa.ja AINA on rehuja ym. terveellistä.
myöskin syö meillä olleessaan aina terveellistä "välipalaa" :porkkanaa,kurkkua,omenaa...
itseasiassa,ihan vituttaa,kun pitää ostaa kappiin kaikenmaailma hedelmät ja vihannekset niin,että riittää naapurin kakaroille.
no,tästä lähtien sanon,kun lapsi pyytää syömistä,jyrsittävää,ihan mitä vaan,sanon,että sori,vanhempasi ovat kieltäneet. ja en anna.
meidän lapsi saa syödä ihan vapaasti niinkuin ennenkin.harmi toisen katsoa sivusta. mutta tehdään niinkuin vanhemmat sanovat. sopii mulle.
kyse on 5vuotiaasta.
aaaaargh. vai mössöä?? perkele.
Kommentit (52)
meneeköse lapsi pilalle jos se syö naapurissa? Eiköhän meillä suomalaisilla ole aika usein ruoka-aika samaan aikaan..jolloin niiden lasten pitäisikin olla jo kotona..jolloin siis ei edes ole vieraan lapsen tarvis syödä kylässä..ja välipala...tuskin se lapsi pilalle menee jos nyt vaikka kaksi keksiä syö ja vaikka leivän ja hedelmän naapurissa....kyllä elämä voi olla vakavaa..minä ainakin ruokin naapurinkin lapset jos ovat meillä ruoka-aikaan,en todellakaan ala sen takia kenellekään soittelemaan ja kyselemään että saako teidän pekka tai liisa meillä syödä.
Syynä tähän se, että hänellä on hiukan ylipainoa ja kotona syödään mega terveellisesti jotta hän ei lihoisi oikeasti ylipainoiseksi. Jos antaisin niin söisi vaan ja söisi. Pakko rajoittaa hiukan.
etta ehka naapurissa syodaankin pizzaa, nakkeja ja ranskalaisia joka paiva, ja tarjoamasi juurespalat ovat lapsen mielesta pahoja?
En ymmärrä miksi jotkut tuputtaa ruokaa toisten lapsille..
Minä olen hyvin tarkka syömisistä, niin omistani kuin lapsen. Ja en todellakaan halua että lapsi syö yhtään mitään jos on kylässä kaverin luona.
Koska haluan että lapsi oppii terveellisen ruokavalion merkityksen ja oppii pitämään sitä normaalina että herkkuja tms. ei ole kuin oikeasti juhlissa.
Parempi, kun pidät lapsesi aina kotona. Ei tule vääriä malleja.
En ymmärrä miksi jotkut tuputtaa ruokaa toisten lapsille..
Minä olen hyvin tarkka syömisistä, niin omistani kuin lapsen. Ja en todellakaan halua että lapsi syö yhtään mitään jos on kylässä kaverin luona.
Koska haluan että lapsi oppii terveellisen ruokavalion merkityksen ja oppii pitämään sitä normaalina että herkkuja tms. ei ole kuin oikeasti juhlissa.
se naapurinlapsi voi olla meillä vaikka 3-4 tuntia.joskus ollut jopa 5 tuntia. ei haittaa minua, en sitä sano.
mutta aika omituista,että olisi lapsen pitänyt olla ilman ruokaa,kun meidän lapsi syö...
tänäänkin tämä lapsi tuli meille klo 17 ,ja kotiin pitää lähettää klo 20. ok,heillä on iltapala heti klo 20,ja suoraan ruokapöydästä lähtenyt.tiedän sen.
meillä vaan on tapana,että jos on lapsilla nälkä ennen varsinaista iltapalaa,saa jääkaapilla käydä,puhun siis 5 vuotiaasta,ja olen nimenomaan ostanut hedelmiä ja kasviksia,jotka olen tarkoituksella sijoittanut jääkaapin alahyllyille,pessyt,joitain paloitellut,siellä on "naposteluporkkanoita" niitä pieniä...
en vaan nyt aio omaani kieltää niitä syömästä,jos nälkä on ja toinen ei saa ottaa.harmitta toisen puoelsta,kun tiedän,että lapsi syö kunhan vaan saa. aikä muuten ole lihava:)
ap
etta ehka naapurissa syodaankin pizzaa, nakkeja ja ranskalaisia joka paiva, ja tarjoamasi juurespalat ovat lapsen mielesta pahoja?
a)pyytää niitä
b)syö kaiken
c)haluaa lisää
ap
että sapuskointi tapahtuu aina kotona eikä kaverilla siitä nimenomaisesta syystä, etten *kehtaa* ruokituttaa lastani muilla. Se on minun tehtäväni, ei muiden. En voi tietää sitäkään, kuinka taloudellisesti tiukoilla joku perhe on.
tämä tilanne. Pikkusiskoni on 11 vuotias ja hän harrastaa tanssia niin kuin yksi parhaista ystävistäänkin (ovat myös samalla luokalla). Vanhemmat ovat sopineet kimppakyydityksestä (aluksi tosin tämän ystävän äiti työnsi lapsensa minun vanhempieni kyytiin, mutta ei koskaan kyydittänyt siskoani). Tämän ystävän äiti oli sitten käskenyt syömään vanhempieni luona harrastuspäivinä. Tämä oli selvinnyt kun tyttö oli tullut jo usempana viikkona suoraan koulun jälkeen vanhempieni luokse harrastuspäivänä ja kysellyt, että mitä ruokana? Isäni oli sitten kysynyt, että pitäisiköhän sinun mennä kotiin syömään (olivat siis ruokkineet tyttöä jo muutamana viikkona) ja tyttö oli vastannut, että äiti on käskenyt tulla teille syömäään. No äitinsä ei ollut tästä sopinut mitään vanhempieni kanssa. TOSI OUTOA!
vastaus kuului,että kuulemma pitää mennä kotiin syömään HYVÄÄ ruokaa,eikä mitää mössöä meillä....
kyse on 5vuotiaasta.aaaaargh. vai mössöä?? perkele.
Otatteko te kaikki jonkun 5-vuotiaan sanat ihan kirjaimellisesti? Eikö tällaisista asioista tulisi sopia ihan aikuisten kesken? Hyvässä lykyssä mitään tällaista keskustelua ei todellisuudessa ole käytykään, tai kyse on jostakin ihan muusta kuin mitä alkuperäinen kirjoittaja mielessään rakentelee.
se naapurinlapsi voi olla meillä vaikka 3-4 tuntia.joskus ollut jopa 5 tuntia. ei haittaa minua, en sitä sano. mutta aika omituista,että olisi lapsen pitänyt olla ilman ruokaa,kun meidän lapsi syö... tänäänkin tämä lapsi tuli meille klo 17 ,ja kotiin pitää lähettää klo 20. ok,heillä on iltapala heti klo 20,ja suoraan ruokapöydästä lähtenyt.tiedän sen. meillä vaan on tapana,että jos on lapsilla nälkä ennen varsinaista iltapalaa,saa jääkaapilla käydä,puhun siis 5 vuotiaasta,ja olen nimenomaan ostanut hedelmiä ja kasviksia,jotka olen tarkoituksella sijoittanut jääkaapin alahyllyille,pessyt,joitain paloitellut,siellä on "naposteluporkkanoita" niitä pieniä... en vaan nyt aio omaani kieltää niitä syömästä,jos nälkä on ja toinen ei saa ottaa.harmitta toisen puoelsta,kun tiedän,että lapsi syö kunhan vaan saa. aikä muuten ole lihava:) ap
Kylla elama on mukavaa, kun ei tarvitse kiristaa pipoa turhasta. Vieraille tarjotaan ruokaa, ja meidan lapset saa syoda missa ikina ruokaa tarjotaan. Ihan sama, jos naapurissa tarjotaan nakkeja ja ranskalaisia. Se ei meidan lasten ruokatottumuksia muuta (jotka muuten ovat terveelliset). Meilla ei ole ruuasta tehty tabua tai pakkomielletta. Se on vain ruokaa.
Joskus naita ketjuja lukiessa miettii, etta ihmisilla ei oikeasti ole ongelmia, ja niita pitaa tekemalla tehda. Miksei vain ottaa iisisti ja nauttia elamasta?
kera perunan,ja täysjyvämakaroonin. ihan normaaliruokia.
tänään oli nuudelia,kasviksia ja lihaa.
ap