Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorin tietämäsi kodin ulkopuoliseen hoitoon laitettu lapsi?

Vierailija
18.03.2011 |

Ja jos vielä tiedät, kuinka pärjäili, niin kerro.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa tamakin.

Vierailija
2/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on vaikea luottaa ihmisiin ja esim. parisuhteessa haluan koko ajan varmustusta, ettei toinen jätä. Minulla on myös taipumusta ns. katastrofiajatteluun ja olen aika pessimistinen. Nuorempana kärsin paniikkihäiriöstä.

Senkin jälkeen olen mennyt pph:lle. Ja muutoinkin ihan normaalit ja onnelliset kotiolot ovat olleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä olen mennyt 3 kk päiväkotiin. IHan hyvin pärjään, kiitosta vaan.

Vierailija
4/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi ikä, esim. taalla Englannissa toissakayvilla aideilla loppui ennen se parempi aitiyspaivaraha kun vauva on 3kk.

Ihan normaali lapsia niista on tullut.

Vierailija
5/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli äidilleni hoitoon... hyvin pärjäsi

Vierailija
6/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri laittoi lapsensa perhepäivähoitajalle hoitoon lapsen ollessa 7 kk. Vanhempien mukaan pärjäsi hyvin. Vaikea ulkopuolisen on sanoa miten tuon ikäinen pärjää tai on pärjäämättä. Minusta ei olisi laittamaan noin pientä hoitoon kokoaikaisesti 5 päivänä viikossa.

Vierailija
7/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menneensä perhepäivähoitoon 6 kk iässä. Ei oo pahempia traumoja jääny :)

Vierailija
8/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minut laitettiin pelastusarmeijan seimeen hoitoon. Pärjäämisestä en osaa sanoa :), mutta päiväkotiajan muistan kivana.

Vierailija
9/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on parempi vaihtoehto nuorimmille hoidokkaille? Mitkä ovat syyt? ap

Vierailija
10/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä kun asuttiin, niin oli ihan tavallista että ns. uranaiset palasivat töihin kun vauva oli 3-4 kk mutta heillä olikin lasten hoitaja kotona joten kyse vähän eri jutusta

Vierailija
11/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että olen saanut kaikenlaista harmia tämän takia, ei mitään kiintymyssuhdetta keneenkään jne.

Vierailija
12/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin 6 kk ikäisenä hoitajalle. Laihduin kovasti ja lopetin syömisen. Muutaman kuukauden kuluttua äiti palasi kotiin, kun hoidossaolosta ei tullut mitään.

Nykyisin on vaikea luottaa ihmisiin ja esim. parisuhteessa haluan koko ajan varmustusta, ettei toinen jätä. Minulla on myös taipumusta ns. katastrofiajatteluun ja olen aika pessimistinen. Nuorempana kärsin paniikkihäiriöstä.

Terapeutin mielestä asiat voivat liittyä toisiinsa. Mutta eihän sitä mistään voi varmasti tietää.

Ihmiset ovat erilaisia ja lapsi voi pärjätä hoidossa tosi hyvin tai huonosti. Sitä vain ei osaa kukaan ennakoida.

Vierailija
13/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin jälkeen olen mennyt pph:lle. Ja muutoinkin ihan normaalit ja onnelliset kotiolot ovat olleet.

Vierailija
14/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on pärjännyt.

Vierailija
15/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se vaihtoehto?

Vierailija
16/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaali ainakin minun tietojeni mukaan (on siis serkkuni). Pitkä ja tiettävästi onnellinen parisuhde ja pari lasta, vakityö, ei tietääkseni mitään mt-ongelmia tms. Tavallinen ihminen.

Vierailija
17/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pärjäilevät, ei tietääkseni ole tullut kouluampujaa kenenstäkään

Vierailija
18/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin loppuu äitiysloma. Ihan hyvin nuo pärjäävät.

Vierailija
19/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hieman alle 9kk - 9kk ikäisiä päiväkotiuransa alussa.

Minusta on aivan idioottimaista vedota siihen, ettei itselle ole jäänyt mitään "traumoja" vauvana hoitoon laitosta, ajat muuttuvat ja tietotaito lisääntynyt, ei joskus 70-luvullakaan vielä tiedetty paljoakaan mm lapsen neuropsykologisesta kehityksestä tai kehityspsykologiasta ylipäätään.

Sama kuin vetoaisi lapsen turvavyöttä autossa olemisessa siihen ettei niitä käytetty minunkaan lapsuudessani, haloo:O

Vierailija
20/63 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut vaikeuksia luottaa naisiin ja parisuhteet menneet vähän niin ja näin. Voi myös johtua siitä että kotona olot oleet vähän erikoiset myöhemminkin, vanhemmilla kuukausien mykkäkouluja jne..