Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: ikarajat vanhalle ja nuorelle aidille

Vierailija
17.03.2011 |

A) Sinusta ikaraja nuorelle aidille

B) Sinusta ikaraja vanhalle aidille

Minusta:

A) teinista - 25 vuotiaaseen nuori aiti

B) 30 vuotiaasta ylospain vanha aiti

Nama siis ensisynnyttajalle

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin esikoisen saadessani 24 v nuori äiti, mielestäni olin silloin nuori, ja mitä väärää siinä on? Kuopuksen saadessani olin 34 v ehkä jo vähän vanhempi äiti, ainakin kerhoissa tuntui siltä, enkä sitäkään pidä mitenkään vääränä. Ei kai se, että onko ihminen nuori tai vanha ole mitenkään arvosidonnaista?

voi h******i sentaan. kukaan ei ole puhunut mistaa vaarista mitaan vaan ihan mielipidekartoituksena ihmisten tuntoja. kai se nyt yksilon kyvyistakin riippuu ja jos kay ns. vahinko niin sitten siihen vann on kasvettava vaikka olsii kuinka nuori/vanha.

tunnuttiin pidettävän vääränä sitä, että kysyttiin nuorta ja vanhaa, luepa kaikki ketjun viestit läpi. Minusta saa sanoa nuori, ei se ole mikään loukkaus.

Vierailija
22/39 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yli 25 vuotiaan pitäisi olla vanha äiti, koska nainen on hedelmällisimmillään 20-24 vuotiaana. Ja alle 20 vuotias olisi sitten nuori. En sano, että näin on ja tätähän voi jokainen tulkita, miten haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen syntyi kun olin 34v ja toinen 36v. Nyt odotan kaksosia (LA 15.7) ja täytän laskettuna päivänä 40. Tosin mieheni mua 10 vuotta nuorempi, joten???

Vierailija
24/39 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain esikoiseni 34 v

vaikkeivät vastaajat kerro minkä ikäisinä ovat itse lapsensa saaneet se on aika hyvin luettavissa vastauksista ;)

Kukaan ei kai omasta mielestään ole nuori tai vanha äiti.

Vierailija
25/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain esikoiseni 34 v vaikkeivät vastaajat kerro minkä ikäisinä ovat itse lapsensa saaneet se on aika hyvin luettavissa vastauksista ;) Kukaan ei kai omasta mielestään ole nuori tai vanha äiti.

Hyva pointti! Mina olen se jonka mielesta alle 25 nuori ja alle 20 liian nuori. Ja sitten taas yli 35 vanha ja yli 40 liian vanha.

Itse 29 ja ensimmainen uunissa eli taisin olla puolueellinen aanestaja :)

Vierailija
26/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee joskus vanha äiti ja minä pidän +50 vuotiasta vanhana :)

Ei ole ikärajoja nuorelle äidille, mutta nuorena pidän alle 25 vuotiasta henkilöä.

Äiti kuin äiti, eikä ole mitään oikeaa ikää saada lapsia...

Olishan esikoista parempi yrittää ennen 35 vuotta ihan sen takia kun hedelmällisyys laskussa.

En liitä sanaa vanha tai nuori äidin eteen siis...

Vierailija
27/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori äiti on alle 25 v ja vanha yli 35 v. Ihan biologian kannalta ajatellen raskautuminen on kuitenkin helpointa alle 25 ja yli 35 alkaa jo oleen vaikeempaa.

Ite sain esikoisen 21-vuotiaana ja kaksoset 2 kk sitten. Ikää 24 ja kyllä mä pidän itseeni nuorena. Pitäisin vaikka ei olis lapsiakaan :)

Vierailija
28/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori äiti on alle 25 v ja vanha yli 35 v. Ihan biologian kannalta ajatellen raskautuminen on kuitenkin helpointa alle 25 ja yli 35 alkaa jo oleen vaikeempaa.

Ite sain esikoisen 21-vuotiaana ja kaksoset 2 kk sitten. Ikää 24 ja kyllä mä pidän itseeni nuorena. Pitäisin vaikka ei olis lapsiakaan :)

Vierailija
29/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, Nyt kun on ikärajat laitettu, olisi aika ryhtyä käytännön toimiin.

Varmasti joku puolue alkaa ajamaan lakiesitystä aiheesta.

Emme siis rajoita alkoholisti- ja narkomaaniäitejä ja isejä lisääntymästä minkään ikäisenä, emmekä vaadi koulutusta tai mitään muutakaan, emme älykkyyttä, onko valmiutta, kypsyyttä ja kykyä kasvattaa, mutta katsomme tarkkaan ikää.

Siis näin:

Kouluterveydenhuollossa tarkastetaan ensin vuosittain, yläasteikän lähestyessä ja yläasteessa puolen vuoden välein kenenllä tytöllä on menkat alkaneet. Kun menkat alkaa, laitetaan ehkäisyrengas yhteiskunnan toimesta.

En tiedä mikä innokkaille pojille pitäisi tehdä etteivät jakaisi sieminään liian nuorina... ideoita?

tytö t on ainakin regastettu.

Ehkäisyrenkaan pakkokäyttö lopetetaan kun tyttö on 25 v täyttänyt.

Lisääntyminen voi alkaa.

35 vuotiaana kaikki naiset saavat kutsun pakkosterilisiaatioon.

Mikäli nainen tulee raskaaksi sterilisiaatiosta huolimatta, lapsi joko abortoidaan tai sitten annetaan suoraan sairaalasta adoptioon sellaiseen 25-35 v perheeseen, joilla ei ole vielä yhtään biologista lasta.

Jos joku innokas tyttö on tullut raskaaksi alle 25 vuotiaana, sekin lapsi menee pakkoadoptioon suoraan sairaalasta oikean ikäiselle avioparille. Homo- ja lesboparit pitää myös tasa-arvon nimissä hyväksyä.

Yli 35 v miehet myös pakkosterilisoidaan. Miehillä sterilisaatio on varmempi, ei tule ohareita sitten.

Näin vain oikean ikäiset saisi lapsia, ja toisalata nekin saisi lapsia jotka eivät sitä omin avuin kykene saamaan mainitussa ikähaarukassa.

Vierailija
30/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini (alle 20v) on nuori ja yli 40 vuotias on vanha.

ensisynnyttäjäksi

Vierailija
31/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Sinusta ikaraja nuorelle aidille

B) Sinusta ikaraja vanhalle aidille

Minusta:

A) teinista - 25 vuotiaaseen nuori aiti

B) 30 vuotiaasta ylospain vanha aiti

Nama siis ensisynnyttajalle

Että 26v-29, siis 4 vuoden aikana nainen on "sopivan" ikäinen äidiksi???

Vierailija
32/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori äiti on alle 20v, vanha synnyttäjä yli 40v.

Vierailija
33/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä.

Synnytin esikoisen/ainokaisen 42-vuotiaana.

Naistenklinikan ylilääkäri, joka lopputarkasti vauvamme, sanoi, että tehän kerkiätte vielä mainiosti saamaan parikin vauvaa.

No, jostain "akkain lehdestä" luin, että ko. lääkärillä 59-vuotiaana oli pieni vauva kotona - toki hän siis isä ei äiti ;)

Vierailija
34/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta toisaalta lääketiede on lääketiedettä. Itse olin 11 päivää alle 21v kun esikoinen syntyi. Toisen syntyessä olin 22v. Nyt olen 23v ja ilmeisestikin raskaana taas vaikka vauvaa ei ole edes yritetty. Itse olin kypsä ikäisekseni, joten mielestäni en ollut mitenkään ihmeellisen nuori äiti. Jotkut ihmiset kyllä katsoo edelleenkin pahasti kun lasten kanssa ulkona kuljen. Tunnen myös yhden naisen joka sai esikoisinaan kaksostytöt 45-vuotiaana ja on elämänsä kunnossa. Mielestäni ehkä hiukan liian kypsä ensisynnyttäjäksi, mutta omapahan oli valinta. Ei siis viitsitä kiistellä vaan annetaan ihmisten tehdä lapsensa silloin kun tahtovat.

Vierailija
35/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos lapsia alkaa yrittämään vasta 35-vuotiaana niin saa vähän vilkaista peiliin. Ei toki aina ikä ole syy hedelmättömyyteen, mutta varmasti useassa tapauksessa ainakin osa syy.

Sanoisin, että yli 32-vuotias on vanha ensisynnyttäjä ja alle 20 nuori.

Vierailija
36/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori alle 24v.

vanha n.35v. -->

Vierailija
37/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisynnyttäjälle ehken 40...

Vierailija
38/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis viitsitä kiistellä vaan annetaan ihmisten tehdä lapsensa silloin kun tahtovat.

Vierailija
39/39 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSEN kannalta olisi paras jos kypsä ja itse aikuinen on vanhempi (yli 20v, mieluusti yli 25v mutta tässä ihmiskohtaista vaihtelua) ja ettei vanhempi ole liian vanha koska jo komplikaatioiden riski kasvaa (alle 40v).

KUKAAN EI sanonut ETTEI muunikäiset saisi hankkia lapsia, kysyttiin vain ja ainoastaan mielipidettä PARHAASTA iästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme