Oletko laittanut laminaatit hampaisiin? Oletko ollut tyytyväinen, entä hinta?
Tehtiinkö sinulle myös hampaiden valkaisu? Tuntuivatko laminaatit oudoilta aluksi?
Kiitos kun jaksat vastata, itse yritän vertailla netissä yksityisiä hammaslääkäreitä mutta aika nihkeät hintatiedot ainakin Helsingissä sijaitsevilla on esillä.
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:44"]Onko totta, että kiille ei uusiudu ollenkaan? Itsellä tosin lapsesta asti kiillevaurioita, bulimia teini-iässä pisti lisävauhtia...
[/quote]
olen käsittänyt, että kiille uusiutuu, mutta erittäin hitaasti!
Mulle annettiin vaihtoehdoksi kiinteät raudat tai laminaatit neljään ylähampaaseen. Nyt pitäs miettiä mitä kannattaa tehdä. Täällä saanut hyviä juttuja laminaateista. Alan kääntymään vaan enemmän rautojen puoleen. Ikää nyt 23v ja 11-vuotiaana loukkasin toisen yläetuhampaan joten sen takia tällaiset vaihtoehdot. Hammas vääntynyt ja pinta mustunut.
Voi että kun sitä vaan näkis tulevaisuuteen niin tietäs mitä kannattaas tehdä. Pää ihan pyörällä tästä kaikesta.
Oralilla hinta-arvio laminaatille 600€ per hammas. Onneks loukkaantuneen hampaan kustannukset menee vakuutuksen piikkiin mutta silti mielipiteitä?
mä otin neljään hampaaseen laminaatit pitkälti ulkonäkösyistä (korjailtu vanhoja vaurioita aiemmin todella rumasti). Rahaahan siihen meni, mutta tyytyväisiä ollaan! Kävin Pasilassa Smiledesignilla http://www.smiledesign.fi/smiledesign/palvelut/hammaslaminaatit
Minä kävin lataittamassa hetki sitten Helsingissä yksityisellä kaikki suussa olevat hampaat tarkoituksena muuttaa hampaiden kokoaja muotoa ja väriä. Käyntejä oli 16 ja loppupeleissä jokaiseisesta hampaasta maksoin 2.500 euroa (laminaatti, väliaikainen kruunu, kontrollikäynti yms) toimenpide on HYVIN kivulias, aikaa vievä ja kallis. Jollei hampaissa ole mitään vikaa, etkö työskentele viihde-alalla, niin en suosittele lähtemään maksamaan noin kallista huvia. Laminaatit eivät pysy 10 v enempää, eivätkä kuulu vakuutukseen piiriin. Takuuta saa 2-5v, mikä ei tosiasiassa kata mitään.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 21:43"]
Minulla on mennyt vuodessa kiilto etuhampaista, oon ihan paniikissa ja juossut soodapuhdistuksessa jne. Mutta aina mustuu uudestaan. Onko kellään kokemuksia? Mulla on myös rako hampaiden välissä jota en halua korjata mutta laminaatteja ehdotettiin ja hampaat yhteen.. Olisko neuvoja??
[/quote]
No lopeta se soodaputsissa juokseminen, se vie sulta viimeisetkin kiilteen rippeet hampaista. Hankaamaton eroosiohampaiden tahna ja fluoripurskuttelu. Kaikki limut ja mehut pois, samaten vitamiiniporejuomat ja sen sellaiset. Lisäksi voit teetättää ns. fluorauslusikan/(valkaisulusikan) jossakin hammashoitopaikassa ja käyttää siinä valkaisuaineen sijasta sellaista hampaan pintaa hieman korjaavaa (mitään dramaattista muutosta tällä ei saa aikaan, mutta saattaa palauttaa jonkin verran sitä kiiltoa) tooth moussea jossa on kalsiumia, fosfaattia ja fluoria.
Mites on laminaatit pysyneet? Mulla 1 ja Se ei suostu pysymään. Tipahtelee vähän väliä
Muakin kiinnostaa. Aattelin ottaa selvää Viron hinnoista.
Jos laminaattien moistajilla on mustat hammasvälit, niitä ei ole käyty puhdistuttamassa.. niin kuin omatkin hammaspinnat tulisi puhdistuttaa suuhygienistillä vuosittain kaikesta kuonasta, jota ei itse saa puhdistettua.. niin säilyy puhdas kaunis hymy.. minulla vuosi sitten laitetut laminaatit etuhampaissa ja olen tyytyväinen.
Tarkoitin kirjoittaa omistajilla, ei moistajilla..:)
Olisiko lisää kokemuksia ja erityisesti hintatietoja? Minulla on lapsesta saakka ollut huonot, rumat ja vaikeahoitoiset hampaat. Luulen, että jaksaisin hoitaakin niitä paremmin, jos voisin olla hampaisiini tyytyväinen. Nyt kun niistä ei tule hyviä millään määrällä puleerausta, en aina jaksa motivoitua siihen hoitamiseen. Haluaisin 6 kestävää laminaattia yläriviin. Millaiseen budjettiin tässä tulisi varautua?
Miten paljon hampaitanne jouduttiin hiomaan? Jääkö ihan nysät vain, vai riippuuko vinoudesta tms? Reikiintyykö hammasluu laminaatin alta, tai itse laminaatti?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:58"]Olisiko lisää kokemuksia ja erityisesti hintatietoja? Minulla on lapsesta saakka ollut huonot, rumat ja vaikeahoitoiset hampaat. Luulen, että jaksaisin hoitaakin niitä paremmin, jos voisin olla hampaisiini tyytyväinen. Nyt kun niistä ei tule hyviä millään määrällä puleerausta, en aina jaksa motivoitua siihen hoitamiseen. Haluaisin 6 kestävää laminaattia yläriviin. Millaiseen budjettiin tässä tulisi varautua?
[/quote]
Varaudu 6000euroon, niin ainakin piisaa!
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:59"]Miten paljon hampaitanne jouduttiin hiomaan? Jääkö ihan nysät vain, vai riippuuko vinoudesta tms? Reikiintyykö hammasluu laminaatin alta, tai itse laminaatti?
[/quote]
mulla on, 4 yläetuhammasta, koska raot niiden välissä oli aika järkyt (aiemmin korjailtu muovilla, mutta laminaateilla paljon paremmat!).
hinta oli edullinen tutulla. mutta olisin maksanutkin vaikak lainalla jos tarvis. suosittelen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2011 klo 18:00"]ientulehdusta en usko sillä erityisesti noita alahampaita olen hellästi ja tarpeeksi harjaillut, mutta joo taidanpa varata ajan hammaslääkäriin, jos ne vaikka jotkin näille kuitenkin vois tehä:)
[/quote]
Hammaslanka kehiin softin gammasharjan rinnalle niin lähtee ientulehdukset.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="09.07.2011 klo 18:00"]ientulehdusta en usko sillä erityisesti noita alahampaita olen hellästi ja tarpeeksi harjaillut, mutta joo taidanpa varata ajan hammaslääkäriin, jos ne vaikka jotkin näille kuitenkin vois tehä:)
[/quote]
Hammaslanka kehiin softin gammasharjan rinnalle niin lähtee ientulehdukset.
[/quote]
Siis hammasharjan.. :)
Minusta oikea parketti on arvokkaamman näköistä.
Mulla on ollu kolme laminaattia 10 vuotta. Hinta oli silloin jotain tonnin. Aluksi särki tajuttomasti, toista etuhammasta suoristettiin laminaatilla eli hiottiin paljon. Nykyään kaikki ok, hyvä sijoitus.
Onko paikalla ihmisiä, joille lamminaatit laitettu hampaiden terveyden vuoksi?