Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko laittanut laminaatit hampaisiin? Oletko ollut tyytyväinen, entä hinta?

Vierailija
17.03.2011 |

Tehtiinkö sinulle myös hampaiden valkaisu? Tuntuivatko laminaatit oudoilta aluksi?

Kiitos kun jaksat vastata, itse yritän vertailla netissä yksityisiä hammaslääkäreitä mutta aika nihkeät hintatiedot ainakin Helsingissä sijaitsevilla on esillä.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten nämä laminaatit laitetaan?

Miten lie, mutta luithan just että ei missään nimessä kannata ottaa laminaatteja! Vältä niitä.

1o v. Sitten aloitettu ketju muuten.

Vierailija
122/134 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 14 vuotias ja etummaiset alahampaani ovat aina olleet pinnaltaan rosoiset, pienet ja erittäin rumat. Ennen eivät ole aiheuttaneet kipua suussa, mutta nyt sitä on ilmennyt ja alahampaat tuntvat heiluvan ja ien on kipeä ja toisin kuin ennen nyt tuntuu, että ne eivät istu hyvin suuhuni. Olen miettinyt laminaatteja, vaikka ovatkin kaalliit. Osaako kukaan sanoa minkä ikäiselle nuo laminaatit voi laittaa ja sattuuko niiden laitto? Kiitän vastauksesta etukäteen:)

Itse olen 24v ja hampaani ovat kellertävät ja rumat. Reikiä ei ole koskaan ollut ja pidän muuten hyvää huolta hampaista. Hammaslääkäriltä kysyin laminaatteja ja ei suositellut niitä, koska olen vielä nuori. Ei mitään hajua mitä hän tuolla meinasi, mutta kai niistä laminaateista jotain haittaa voi olla kenties? Kruunuista haaveilen tällä hetkellä ja koitan säästää niitä varten, mutta korkean hinnan takia siinä menee aikaa. Ne taitaa olla paras vaihtoehto, jos haluaa erittäin kauniit ja kestävät hampaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 14 vuotias ja etummaiset alahampaani ovat aina olleet pinnaltaan rosoiset, pienet ja erittäin rumat. Ennen eivät ole aiheuttaneet kipua suussa, mutta nyt sitä on ilmennyt ja alahampaat tuntvat heiluvan ja ien on kipeä ja toisin kuin ennen nyt tuntuu, että ne eivät istu hyvin suuhuni. Olen miettinyt laminaatteja, vaikka ovatkin kaalliit. Osaako kukaan sanoa minkä ikäiselle nuo laminaatit voi laittaa ja sattuuko niiden laitto? Kiitän vastauksesta etukäteen:)

Itse olen 24v ja hampaani ovat kellertävät ja rumat. Reikiä ei ole koskaan ollut ja pidän muuten hyvää huolta hampaista. Hammaslääkäriltä kysyin laminaatteja ja ei suositellut niitä, koska olen vielä nuori. Ei mitään hajua mitä hän tuolla meinasi, mutta kai niistä laminaateista jotain haittaa voi olla kenties? Kruunuista haaveilen tällä hetkellä ja koitan säästää niitä varten, mutta korkean hinnan takia siinä menee aikaa. Ne taitaa olla paras vaihtoehto, jos haluaa erittäin kauniit ja kestävät hampaat.

Mikset vaan valkaise hampaitasi, kun kerran ovat hyvässä kunnossa?

Minulla on valkoinen hammasluu ja hyvän mallinen purukalusto, mutta aivan järkyttävän huonossa kunnossa ja reikiä vaan tulee.

Tästä syystä jossain vaiheessa edessä vähintään hammaskuorten laittaminen, saattaa olla myös et ihan tekohampaita joudutaan laittamaan.

Harmittaa niin paljon, kun omat hampaat olisi hienot, mutta niin huonossa kunnossa etten kehtaa nauraa suu auki.

Minäkin alle kolmikymppinen, nuori ihminen vielä.

Vierailija
124/134 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruunut Turkissa koko kalustoon  ,   matkoineen alta 10k.

Vierailija
125/134 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kruunut Turkissa koko kalustoon  ,   matkoineen alta 10k.

Tuota olen miettinyt, kun instassa tulee välillä näitä mainoksia.

Vierailija
126/134 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen jo sinua hieman vanhempi ja hampaissa eroosiota ja kiillevaurioita, joita on paikkailtu ja pinnoitettu. Olen laminaateista kysynyt pariltakin hammaslääkäriltä käyntien yhteydessä ja osa suosittelee, osa ei. Prosessi kuitenkin menee niin, että oma hammas hiotaan ihan tyngäksi, johon laminaatti kiinnitetään. Tämän takia he eivät mielellään lähde sitä terveille ja muutoin kunnossa oleville hampaille tekemään. Eri asia on sitten se joku todella ohut laminaatti, jota varten omaa hammasta ei hiota ihan niin paljon, mutta en sitten tiedä miten niitä on Suomessa saatavilla ja kuka tällä hetkellä tekee, jos kukaan.

Vierailija
127/134 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä ottaa laminaatteja tai mitään, jos on terveet hyvät hampaat itsellä.

Valkaisulla saa kellertävyyden pois.

Vierailija
128/134 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä ottaa laminaatteja tai mitään, jos on terveet hyvät hampaat itsellä.

Valkaisulla saa kellertävyyden pois.

Valkaisulla ei suinkaan aina saa sitä keltaisuutta pois.

Minulla ei ainakaan onnistunut. Parempi kyllä kuin lähtötilanne.

Vierailija
129/134 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaan valkaise hampaitasi, kun kerran ovat hyvässä kunnossa?

Minulla on valkoinen hammasluu ja hyvän mallinen purukalusto, mutta aivan järkyttävän huonossa kunnossa ja reikiä vaan tulee.

Tästä syystä jossain vaiheessa edessä vähintään hammaskuorten laittaminen, saattaa olla myös et ihan tekohampaita joudutaan laittamaan.

Harmittaa niin paljon, kun omat hampaat olisi hienot, mutta niin huonossa kunnossa etten kehtaa nauraa suu auki.

Minäkin alle kolmikymppinen, nuori ihminen vielä.

Hampaani ovat rumat vaikka olisi valkoisemmat. Minulla on etuhampaiden isoa rakoa paikattu jollain muovilla muutamaan otteeseen ja ne hajoavat yleensä vuoden parin sisällä. Eikä nekään näytä kovin kivalta. Ne muovit myös tummuvat erittäin helposti ja nopeasti hampaisiin verrattuna. Kruunut kun saisi 4 etu ja alahampaaseen, niin olisin tyytyväinen.

Vierailija
130/134 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofi hyfät. T. Alma

Vierailija
131/134 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin K-raudassa ja valitsin tammilaminaatin, kiinnitin araldiitilla ja hyvin on pysynyt

Vierailija
132/134 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi vaihtoehto :  http://www.alanyahealthysmile.com/

Ihan samat koulutukset hammaslääkäreillä tuollakin. Ei se suomalainen lekuri ole aina se paras muutenkaan.

Vierailija
133/134 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa laminaattien laitto 4 etuhampaaseen mutta kyllä mietityttää..

Vierailija
134/134 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli laminaatit auttavat kiillevaurioihin (ja niistä johtuvaan hampaiden vihlontaan)? Mitä muita vaihtoehtoja on?

Älkää käyttäkö vihloville hampaille tarkoitettua Elmexin vihreää hammastahnaa. Se ei pese tarpeeksi hyvin edes sähköhammasharjan kanssa. Minun kiillevaurioni korjattiin hammaslaminaatein ja syön nykyään närästyslääkettä. Minulla öisin närästyksen suuhun pullauttamat oksennukset tekivät kiillevauriot. Purskutin kyllä suuta vedellä ja sen jälkeen fluoriliuoksella. Oksennuksessa on ruoan sulattamiseen tarkoitetut mahahapot ja niillä saa hammaskiilteen irti hampaista, vaikkei olisi mikään energiajuomien tai limujen juoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän