Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko laittanut laminaatit hampaisiin? Oletko ollut tyytyväinen, entä hinta?

Vierailija
17.03.2011 |

Tehtiinkö sinulle myös hampaiden valkaisu? Tuntuivatko laminaatit oudoilta aluksi?

Kiitos kun jaksat vastata, itse yritän vertailla netissä yksityisiä hammaslääkäreitä mutta aika nihkeät hintatiedot ainakin Helsingissä sijaitsevilla on esillä.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla laitettiin laminaatit v. 2010. 4 laminaattia maksoi yhteensä 1000 euroa. Pääsin kunnalliselle puolelle sillä oli kiillevaurio jota oltiin aiemmin peitetty paikka-aineella tms ja sinne väliin oli mennyt bakteereja ja laminaatit oli vähän niinkuin "pakko" ottaa.. Tehtiin myös hampaiden valkaisu. Se oli ihan hammaslääkärin ohje. Toimenpide oli aika hurja ja hampaat tuntuivat ensimmäiset päivät tai viikot oudoilta. Mutta ikinä en ole katunut toimenpidettä ja rakastan tällä hetkellä hampaitani :)

Ihana lukea näitä onnistuneita tarinoita =)

Aion julkaista tarinani kirjana ensi syksynä: Laminaatit ja minä - yhden naisen matka hammaslääkäriin ja takaisin.

Luvassa on huikea kirjasyksy!

Vierailija
82/134 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli laminaatit auttavat kiillevaurioihin (ja niistä johtuvaan hampaiden vihlontaan)? Mitä muita vaihtoehtoja on?

Muovikuoret. Tulevat huomattavasti halvemmiksi ja saattavat hyvinkin kestää sen 10 vuotta mitä laminaatitkin. Ja vaikkeivat kestäkään, ne voi aina käydä uusimassa muutamalla sataselle. Iso hintaero posliinilaminaatteihin verrattuna.

Muovikuorista kokemuksia? Värjääntyvätkö kuinka helposti ja näyttävätkö 'muovisilta' tai keinotekoisilta? Ja suojaavatko hammaseroosiolta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli laminaatit auttavat kiillevaurioihin (ja niistä johtuvaan hampaiden vihlontaan)? Mitä muita vaihtoehtoja on?

Muovikuoret. Tulevat huomattavasti halvemmiksi ja saattavat hyvinkin kestää sen 10 vuotta mitä laminaatitkin. Ja vaikkeivat kestäkään, ne voi aina käydä uusimassa muutamalla sataselle. Iso hintaero posliinilaminaatteihin verrattuna.

Muovikuorista kokemuksia? Värjääntyvätkö kuinka helposti ja näyttävätkö 'muovisilta' tai keinotekoisilta? Ja suojaavatko hammaseroosiolta?

Muovisista on kivoja eri värejä saatavilla :)

Vierailija
84/134 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjokki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovisista on kivoja eri värejä saatavilla :)

Jos ei osaa vastata yhteenkään kysymykseen, niin onko pakko vastata ollenkaan? Onko sinulla hammaseroosio? Tiedätkö kuinka kivuliasta vihlonta voi pahimmillaan olla tai mitä eroosio tekee hampaille? Jos et, niin älä vastaa, kiitos.

Vierailija
85/134 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi muovikuorta, olen supertyytyväinen! Taisivat olla 100 (vai 150??) per hammas. Näyttävät todella luonnollisilta ja vain hetki kesti tottua. :) kyllä hymyyn kannattaa laittaa rahaa!

Ja tosiaan otin Hymyklinikalla Helsingissä, todella kiva paikka ja ihana henkilökunta! Sinne voi myös mennä ilmaiseen hymyanalyysiin aluksi.

Vierailija
86/134 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi muovikuorta, olen supertyytyväinen! Taisivat olla 100 (vai 150??) per hammas. Näyttävät todella luonnollisilta ja vain hetki kesti tottua. :) kyllä hymyyn kannattaa laittaa rahaa!

Ja tosiaan otin Hymyklinikalla Helsingissä, todella kiva paikka ja ihana henkilökunta! Sinne voi myös mennä ilmaiseen hymyanalyysiin aluksi.

Milloin otit muovikuoret hampaisiisi, mikähän mahtaa olla arvio niiden kestävyydestä?  :) T. Muovi- tai laminaattikuoret haaveissa etuhampaiden kirjavan hammasluun vuoksi.

Vierailija
87/134 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin taannoin yläetuhampaisiin posliinilaminaatit eroosion takia. Vaikka hampaitani ei edes valkaistu, ero entiseen on huomattava - ja hymy nykyään herkässä. Omat hampaat hiottiin, ja naimisissahan tässä näiden laminaattien kanssa on lopun ikäänsä, mutta se ero, jonka näen joka päivä peilissä... Olen todella, todella tyytyväinen. Maksoin koko ruljanssista 1700 euroa.

Vierailija
88/134 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on luonnostaan kellertävä hammasluu ja inhoan hampaistani. Muovikuoret kiinnostaa, onko kukaan ottanut Kuopiossa?

Vierailija
89/134 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Aboadentissa laitettiin 10 laminaattia (8 kpl saa pakettitarjouksena halvempaan hintaan ja siitä seuraavat samaan hintaan. Toki jos sattuu saamaan kela-korvauksen niin vielä halvempi). 

Tuli tosi luonnolliset ja ei tunnu oudoilta, tuntuu suussa samalta kuin muutkin hampaat :)

Vierailija
90/134 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa etsiä sellainen ratkaisu, jossa hampaita ei tarvitse hioa ollenkaan !! elikkä, jos vain mahdollista, niin ultra ohuet laminaatit.

Silloin hampaita ei tarvitse hioa, laminaatit pysyvät paremmin ja kestävät paremmin, ja niiden laittaminen ei satu yhtään!!

Vierailija
91/134 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, voiko joku suositella Helsingissä hammaslekuria, joka olisi hyvä. Etuhampaisiin pitäisi laittaa laminaatteja. Olen pelkopotilas.

Vierailija
92/134 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut kerrostusmuovitekniikkaa? Olisi kiva kuulla kokemuksia. Se on ilmeisesti vähän uudempi ja myös kuoria halvempi keino.

Vierailija
93/134 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu laitoin. Minulla on hyvin laadukas punatammen väriset laminaatit.  Ei maksanut paljo mitään kun nuo taisi olla 23 euroa neliö...

Vierailija
94/134 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut kerrostusmuovitekniikkaa? Olisi kiva kuulla kokemuksia. Se on ilmeisesti vähän uudempi ja myös kuoria halvempi keino.

Salamatkustaja blogin pitäjä laittanut. Lue sieltä.

Vierailija
95/134 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatin kahteen yläetuhampaaseen, joista toinen oli huolimattomasti tehdyn juurihoidon takia tummunut ja vieruskaverikin lohjennut. Tästä on jo useampi vuosi aikaa, viisi tai kuusi, ja taisi silloin maksaa jotain 1400 euroa kaikkineen. En mitään valkaisukäsittelyä ottanut, ja laminaateista tehtiin muuhun hammasriviin istuvan väriset eikä mitään hohtavan valkoisia. Olen ollut todella tyytyväinen.

Oudot tuntemukset liittyivät vain aikaan, jolloin odottelin lamitaattien valmistumista ja tyngäksi hiottujen omien hampaiden päällä oli tilapäinen kuori. Itse läminaatit eivät tunnu mitenkään erilaiselta kuin omat hampaat. Tulee niitä ehkä silti sillä lailla varottua, että en ihan kivikovaa leivänkannikkaa haukkaa, tai kyljyksen luuta tarkkaan kalua.

Vierailija
96/134 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitkää vtun laminaatit jumalauta. Laminaattilattia on olemassa, sitä läytetään rakennustöissä.

Vierailija
97/134 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitkää vtun laminaatit jumalauta. Laminaattilattia on olemassa, sitä läytetään rakennustöissä.

Betoniaa voisi valaa vatsalihaksiin.

Vierailija
98/134 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatin sijasta suosittelen aitoa parkettia

Vierailija
99/134 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on rako etuhampaiden välissä, niin voiko sen paikata laminaatilla?

Toki kuorikoilla voidaan tasoittaa hammasrivistöä, mutta miksi? Rako etuhampaiden välissä on todella söpö. Niin miehillä kuin naisilla.

Vierailija
100/134 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Besserwisser kirjoitti:

Kannattaa etsiä sellainen ratkaisu, jossa hampaita ei tarvitse hioa ollenkaan !! elikkä, jos vain mahdollista, niin ultra ohuet laminaatit.

Silloin hampaita ei tarvitse hioa, laminaatit pysyvät paremmin ja kestävät paremmin, ja niiden laittaminen ei satu yhtään!!

Öö.. miten ”ultraohuet" kuoret voivat olla kestävät? Jos hampaita ei lainkaan hiota, miten ne ultraohuetkaan mahtuvat suuhun? Vai puhutko jostan scifi-todellisuudesta v. 2225?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän