Mitä mieltä: Jätän lapseni 3kk ajaksi jotta palkkani nousee
Saan pestin Euroopan Parlamentin Suomen toimistosta harjoittelujakson jälkeen. Harjoittelussa joudun olemaan 3kk ulkomailla eikä välillä saa tulla kotiin. Harjoittelun jälkeen saan paikan Helsingin toimistosta jossa palkkani on n.6000€. Tällä hetkellä palkkani on 2500€. Mitä mieltä olette siitä että jätän lapset miehelle kolmeksi kuukaudeksi tulevan urani takia? Mieheni mielestä naisen ei kuuluisi tehdä niin. Itse taas olen sitä mieltä että tarvitsen kyllä isomman palkan ihan lasten takia. Meillä on kolme lasta joista vanhin on 15v ja nuorin 3v. Sain viimeinkin suoritettua tohtorin tutkinnon ja heti avautui tämä mahdollisuus. (Nyt olen siis osa-aikaisena opettajana ja saan vain tuon 2500€). Mies siis on sitä mieltä että minun ei tulisi lähteä vaan hakea jotain muuta hommaa. Naisen ei pidä jättää lapsiaan hän sanoo... Mutta sehän on vain 3kk! Sen jälkeen ollaan taas ikuisesti yhdessä!
Kommentit (117)
Loppupelissä 3kk on lyhyt aika. Skypellä kontakti joka päivä niin äiti ei ehdi "kuolla" lapselta (kuten joku aikaisemmin sanoi;).
Käytännössä saat varmasti kerran tai pari mahdollisuus lentää kotiin, tuskin teet 90 päivää putkeen töitä. Yleensä saa sumplittu pari kolmee päivää vapataa sitten kun on paikan päällä kja tuntee työkavereita. Siihen matkusteluun kannnattaa jo etukäteen varata rahaa, eli kun saat vapaataa lähdet "hinnalla millä hyvänsä" kotiin.
Onhan se paljon helpompi lähteä yksin, kun roudata koko perhe mukaan. Eihän vanhemmille lapsille ole kivaa kun joutuu pois koulusta ja kavereista. Nuorinkin viihtyy varmasti hyvin kun saa olla isän ja sisarusten kanssa kotona ja tutuissa ympyröissä.
Otte kontaktissa Skypellä ja pääset yllätyskäynnillä kotiin (kyllä tällaiset asiat yleensä järjestyy kunhan uskaltaa järjestää)
se edellinen
Aina ihmettelen ihmisten ajatuksia siitä että nainen saatuaan lapsia on pelkkä Äiti, eikä mitään enään muuta. Hyvä ura auttaa perhettä niin taloudellisesti kuin henkisestikkin. Itse ainakin ottaisin paikan ehdottomasti vastaan - ja mieheni kyllä kannustaisi minua. Tsemppiä ap!
Jos olisit mies, asia olisi itsestään selvä.
Aika raukkamista toimintaa mieheltäsi, ettei suostu joustamaan, vaikka kyseessä on lyhyt aika ja ISO parannus perheen elintasoon, ja ilmeisesti sinulle todella merkityksellinen juttu.
Ei se tee hyvää perheelle sekään, että luopuu omista unelmistaan ihan turhan takia eli siksi että mies ei suostu.
Ota mies ja lapset mukaan. Otatte pienen lainan ja hommaatte vähän isomman asunnon. 3 kk on niin lyhyt aika että sen voi asustella vähän ahtaamminkin. Lapset tosiaan paikalliseen suomalaiseen kouluun tai mies kotiopettajaksi.
Nämähän ovat vain järjestelykysymyksiä. Kannattaa kysäistä kohteliaasti asiaa myös työnantajalta. Voihan olla, että pystyvät hyvinkin auttamaan isomman asunnon hommaamisessa TAI voivat joustaa sen verran, että pääset välillä kotiin. Jos sinä käyt kaksi kertaa kotona ja perhe matkaa sinne kaksi kertaa niin ero ei ole mitenkään mahdottoman pitkä.
Matkaan vaan! Ja onnea hienosta mahdollisuudesta!
Matkaan vaan!
mutta ihmeen moni siihen lankesi. Haloo mammat!!!
Saksassa 2 kk. Ja teki töitä oikeasti myös viikonloput. Oli projekti. Meidän perheellä ei oikein vara matkustella, joten teimme loistodiilin.
Heidän nuorimmainen oli 4 v, ja kaverini maksoi mun matkat, kun menin 4 v kanssa häntä katsomaan. Teki tuolloinkin töitä, mutta syötiin yhdessä aamiainen, käytiin lounastauolla tapaamassa, illalla ihan olivat keskenään.
Mutta jos sulla on edes pari päivää taukoa välissä, niin helpompi sun kipaista välillä kotona, kuin perheen lennellä sun luokse.
Ja totta kai otat paikan vastaan.
Mun kaveri näytti kyntensä tuon projektin myötä ja nyt on loistoduunissa, toimipaikka Suomessa. Käy vaan kerran kuussa Saksassa.
Miehellesi järjestätte tukiverkon: sukulaiset, ystävät. Saa luvan pärjätä!
Mina lahtisin ehdottomasti.
Kurjalta tassa kuulostaa se, etta miehesi ei tata halua ja sen takia kaytannon jarjestelyt voivat olla vaikeita.
Tehab tosiaan voisitte menna Brysseliin koko perhe tai voisit ottaa pienimman lapsen (ja vaikka auparin) sinne mukaan esim kuukaudeksi tai vaikka koko ajaksi. Isommat lapset voisivat kayda sinua tapaamassa muutaman kerran Brysselissa ja etkohan saisi edes yhta viikonloppu lomaa jarkattya Suomessa kayntiiin.
Keinoja on siis miten taman voisi jarjestaa kaikille tyydyttavalla tavalla, mutta se vaatii kylla sita ette te miehen kanssa puhallatte yhteen hiileen ja mietitte ratkaisuja.
En ymmärrä. Järkytyin, kun kuulin, että eräs opiskeleva äiti jätti 1v3kk lapsen kuukaudeksi Suomeen (lapsi oli ilmeisesti isän kanssa?) ja äiti oli ulkomailla työharjoittelussa.
3 kk on lapselle liian pitkä aika olla erossa äidistä. Miksi välillä ei saa tulla kotiin?
olihan sillä isä. Isä on aivan yhtä hyvä kuin äitikin. Siksi on hyvä olla kaksivanhempaa. Toinen voi tehdä uraa ja toinen olla halutessaan kotona.
Jos mies ei heitä sinne tuo voivat he tulla keskenäänkin. 15v osaa jo matkustaa 3 vuotiaan kanssa.
paremmin tienaava vaimo ja pääsisi lasten kanssa kotiin.
Miehesi on hullu jos ei suostu tuohon :D Eipä tuosta parempaa voisi tavis ihmisille tapahtua. Onneksi olkoon. Ja onnea isälle myös mahtavasta tilaisuudesta.
Sun koulutushan menee ihan hukkaan, jos et lähde. olen DI ja lähtisin välittömästi. Lapset olis syksyllä 4v2kk ja 1v4kk. Ikävä tulis, mutta ehdottomasti menisin. Mies sais jäädä vaikka hoitovapaalle...
Miksei isä pystyisi muka pitämään huolta lasten turvallisuudentunteesta? Taitaa olla vaan ukko laiska eikä halua ottaa vastuuta perheen hyvinvoinnista.
Mies siis sanoo, että äiti ei voi lähteä 3 kuukaudeksi pois, mutta voiko hänen mielestään sitten mies/isä lähteä?
Ja kokonaan toinen asia:
Mä luulen, että jos lähdet, sulle tulee mieleen, että onko tämä oikeasti kaiken rahan arvoista? Se suurempi palkka tulevaisuudessa velvoittaa sua enemmän kuin jokin matalammin palkattu duuni. Näkisit siis lapsiasi entistäkin vähemmän myös paluusi jälkeen.
Jos sua ei ala epäilyttää lähdön järkevyys, niin sitten on oikea ratkaisu lähteä, sillä ratkaisut tehdään omiin arvoihin perustuen paitsi ne, jotka toteaa myöhemmin virheiksi.
Jos olisin ap:n mies, jäisin hoitovapaalle ja ottaisin 7 vuoden välivuoden työntekoon. Alan olemaan kypsä hommiin.
Lasten kanssa on mukavempaa ja mikäs kotia hoitaessa. Kyllä tuolla palkalla elättää lapset ja minut.
Ota ihmeessä se paikka! Miksi edes kysyt tuollaista?
6 kk ajaksi maailmalle (Sarajevoon) kun lapseni olivat 3 v ja 5 v.
Lapsilla on hyvä olla, parempi olla, tutussa kodissa kuin uudessa vieraassa ympäristössä. Tuttu koti, tuttu päivähoitopaikka, tuttu isä, tutut isovanhemmat tms, mikä on ongelmana?
Skypessä ja Mesessä voi jutella videopuheluita, lentokoneetkin kulkevat puolin jos toisinkin, ei meillä 6 kk poissaoloni tarkoittanut sitä ettemme nähneet tuona aikana kertaakaan eikä sen tarvitse sitä tarkoittaa myöskään ap:n kohdalla.
Urakin on tärkeä, on tilaisuuksia jotka eivät toistu. Ura ja palkkaus ovat koko perheen hyväksi, sekin kannattaa pitää mielessä.
eli mika on todellinen syy miehen vastusteluun. Pystyisiko han hyvaksymaan paluusi jalkeen sen etta olet hyvassa tyopaikassa loistavaa palkkaa nauttien - luultavasti parempaa kuin han? Reissusi menee hukkaan jos paluun jalkeen mies ei pysty hyvaksymaan tilannetta ja joudut sitten valitsemaan tyopaikan ja avioliiton valilla.
eli mika on todellinen syy miehen vastusteluun. Pystyisiko han hyvaksymaan paluusi jalkeen sen etta olet hyvassa tyopaikassa loistavaa palkkaa nauttien - luultavasti parempaa kuin han? Reissusi menee hukkaan jos paluun jalkeen mies ei pysty hyvaksymaan tilannetta ja joudut sitten valitsemaan tyopaikan ja avioliiton valilla.
mene siinäkään tapauksessa hukkaan. Nimittäin avioerossa kaikki raha on yh:lle kotiinpäin. Vika on ihan miehen korvien välissä ja se on nimeltään itsetunto, ja sitä voi hoitaa terapiassa. Itse yritän yliopistoon tänä keväänä ja jos pääsen ja joskus työllistyisinkin, niin miestäni ei takuulla haittaa, että vaimo tienaa enemmän kuin hän. Se on munaton mies, joka moista itkee.
Ap älä suostu sätkynukeksi. Menoksi vaan!
Kyllä täällä on melko kummallista porukkaa.... Kyllä lapsi tajuaa äidin olevan elossa jos näkee mamman videopuhelun välityksellä ja saa puhua puhelimessa.