Mitä mieltä: Jätän lapseni 3kk ajaksi jotta palkkani nousee
Saan pestin Euroopan Parlamentin Suomen toimistosta harjoittelujakson jälkeen. Harjoittelussa joudun olemaan 3kk ulkomailla eikä välillä saa tulla kotiin. Harjoittelun jälkeen saan paikan Helsingin toimistosta jossa palkkani on n.6000€. Tällä hetkellä palkkani on 2500€. Mitä mieltä olette siitä että jätän lapset miehelle kolmeksi kuukaudeksi tulevan urani takia? Mieheni mielestä naisen ei kuuluisi tehdä niin. Itse taas olen sitä mieltä että tarvitsen kyllä isomman palkan ihan lasten takia. Meillä on kolme lasta joista vanhin on 15v ja nuorin 3v. Sain viimeinkin suoritettua tohtorin tutkinnon ja heti avautui tämä mahdollisuus. (Nyt olen siis osa-aikaisena opettajana ja saan vain tuon 2500€). Mies siis on sitä mieltä että minun ei tulisi lähteä vaan hakea jotain muuta hommaa. Naisen ei pidä jättää lapsiaan hän sanoo... Mutta sehän on vain 3kk! Sen jälkeen ollaan taas ikuisesti yhdessä!
Kommentit (117)
Tää taitaa olla provo, koska jos oikeasti asioista tietäisit, ymmärtäisit ettei tuollaista sääntöä ole. Mutta itse asiaan: mä voisin lähteä.
tuota "et saa tulla 3 kk aikana Suomeen" saantoa ei tietenkaan ole olemassa (tiedan, mm. koska lahisukulaiseni on ollut EP:n harjoittelijana) - voit kylla tulla vaikka joka viikonloppu kotiin jos vain rahat lentolippuun loytyvat. Yleensa on kylla myos niin, etta suoraan harjoittelusta EI saa palkata pysyvalle paikalle EU instituutioissa, eli sikalikin epailen hiukkasen taman aloituksen aitoutta... Mutta siis jos on totta jotenkinkaan niin toki otat tilaisuuden vastaan, hulluhan olisit jos et...
niin olen erittäin huolestunut kuinka vähäjärkista väkeä sinne Euroopan Parlamenttiin palkataan... Kun kerrotaan sellaiset yksityiskohdat, että kaikki puolitututkin tunnistaa... Palkkatietoinene kaikkineen. Voi herättää hilpeyttä :)
Tää taitaa olla provo, koska jos oikeasti asioista tietäisit, ymmärtäisit ettei tuollaista sääntöä ole. Mutta itse asiaan: mä voisin lähteä.
tuota "et saa tulla 3 kk aikana Suomeen" saantoa ei tietenkaan ole olemassa (tiedan, mm. koska lahisukulaiseni on ollut EP:n harjoittelijana) - voit kylla tulla vaikka joka viikonloppu kotiin jos vain rahat lentolippuun loytyvat. Yleensa on kylla myos niin, etta suoraan harjoittelusta EI saa palkata pysyvalle paikalle EU instituutioissa, eli sikalikin epailen hiukkasen taman aloituksen aitoutta... Mutta siis jos on totta jotenkinkaan niin toki otat tilaisuuden vastaan, hulluhan olisit jos et...
Onneksi kaikki ei ajattele noin. Se lentäminen on aika suuri ilmasaastepäästö.
Onneksi kaikki ei ajattele noin. Se lentäminen on aika suuri ilmasaastepäästö.
Kerran viikossa lentoliput Suomeen ja takaisin. Paljonko tekee. Taitaa palkka mennä + - 0. Eli kannattaako sitä sitten sinne lähteäkään.
Tekeehän sillä taloudellista tappiota, jos kotona ramppaa kesken kaiken. Matkustelu myös väsyttää äärettömästi. Kyllä ap on ajatellut tämän järkevästi.
Ehkä kerran kuussa jaksaisi normaalisti tulla kotiin. Ja se lentämisen epäekologisuuskin. Saastuttaa. Kannattaisi ajatella vähän niitä jälkipolviakin niitä lastenne lapsia. Onko järkevää lentää joka viikko lapsien luoksi vain sen takia että saastutetaan lapsenlapsien ilmastoa?
Hei nyt retardit miettikää vähän pidemmälle. Äly ohoi älä jätä meitä nyt, kun olet tullut jäädäksesi oi mister.
niin olen erittäin huolestunut kuinka vähäjärkista väkeä sinne Euroopan Parlamenttiin palkataan... Kun kerrotaan sellaiset yksityiskohdat, että kaikki puolitututkin tunnistaa... Palkkatietoinene kaikkineen. Voi herättää hilpeyttä :)
Vastaa tähän vasikka?
Mitä hilpeyttä se herättää. Minua huvittaa tuollainen stalkkeri jolla ei ole muuta sisältöä elämässä, kuin urkkia nimiä ketä sielä parlamentissa nyt onkaan.
Susta kumpuaa se kateellisuus, kateellisia ei tähän keskusteluun tarvita. Mene muualle, mikäli et saa sisällytettyä mitään järkevää tänne.
Se on voi voi jos käy kateeksi, kerroppa omat tietosi tänne niin katsotaan jaksaako kukaan urkkia niitä. Voi veljet. Elämän pitää olla topsecret. Älä vaan vuoda tästä wikileeksiin.
Mene nyt itseesi vähän, jooko! Ääliö!
ap:n tiedot on vuotaneet wikileaksiin. Miltäs nyt tuntuu?
Olen erittäin huolestunut tälläisistä ihmisistä keskuudessamme. Miten ap:n viesti vaikuttaa siihen miten pätevä hän Euroopan Parlamentin hommissa on?
Miten tuo viestisi kertoo että sinä olisit parempi vaihtoehto?
Ei kait kukaan jätä 3v. lasta neljännesvuodeksi?
vaikka sydäntä riipaisisi. Onnistuisiko mieheltä ottaa samaan aikaa kesälomat, virkavapaata tai vaikka palkatonta lomaa ja tulisi lasten kanssa mukaan Brysseliin ainakin osaksi aikaa?
Sitä en ymmärrä, ettei "välillä saa tulla kotiin". Miksei muka, Euroopasta käy vallan mainiosti viikonloppulomalla kotona.
Saisitko vaikka aupairin, jotta voit ottaa ainakin nuorimman mukaasi sinne? Joku sukulaistyttö vaikka? Tai pääsisikö joku isovanhemmista lapsenvahtihommiin mukaan?
No lapsi on silloin 3v6kk kun lähden syksyllä. Kyse on kuitenkin 4000€ kuukausiansioiden noususta! Vuosituloissa nousu on 24 000€ --> 72 000€! Minusta kyllä kannattaa 3kk kestää eroa sen takia?
En vaan tajua miksei sieltä pääsisi välillä käymään...? Onko miehesi miten hyvätuloinen, miksei häntä kiinnosta noin iso tulojen lisäys perheessä?
Periaate siinä 3kk jaksossa siis on että kierrämme euroopan toimistot joten kotiin ei lennetä välillä. Ei siellä tietenkään vankinakaan olla mutta siis aikataulut tiukat ja palkkaa ei makseta harjotteluajalta. Mies voisi minunkin mielestäni vaikka säästää kesälomat ja tulla lasten kanssa luokseni. Mutta hän siis pistää vastaan koko hommassa... Lapsilla kun on koulu silloin ja miehen mielestä lasten ei pidä olla poissa koulusta. Ehkä saan hänet kuitenkin suostumaan eikä meidän sitten tarvitse koko 3kk olla erossa.
että tarjous on kovin houkutteleva, mutta en itse sittenkään voisi lähteä jollen saisi ainakin pienintä lasta mukaan. Tiedän että lapseni sydän olisi murskana jos äiti häviäisi (lapsen mittakaavassa) todella pitkäksi ajaksi.
Yleensä vaan lapset ovat vielä 3-vuotiaina aika kiintyneitä äiteihinsä, ja 3 kk ero on aivan ylimitoitettu tuon ikäisen kestokyvylle.
Ihmettelen, ellei lapsi kokisi noin pitkää eroa rskaana ja kyllä se hänen henkiseen hyvinvointiinsa vaikuttaisi. SINÄ ehkä raaskit lähteä, mutta miten on lapsen laita?
Olisihan tuo hieno mahdollisuus, ja sääli sitä olisi jättää käyttämättä. Sinuna yrittäisin järjestää asiat niin, että osaksi aikaa mies tulisi lasten kanssa mukaan komennukselle tai että pääsisit viikonlopuiksi kotiin.
Kolme kuukautta on 3-vuotiaalle liian pitkä aika.
tuossa mikään ongelma ole. Muutatte vaikka virallisesti sinne kolmeksi kuukaudeksi ja laitat koululaisen Brysselissä Suomi-kouluun. Kokemus varmasti hänellekin. Tuskin lapsi oikeasti niin pahasti jää jälkeen tuossa ajassa, kun hänellä on vielä ilmeisimmin vanhemmat, jotka kykenevät opettamaan, vaikka ei olisi koulussa ollenkaan. Mulla oli kaksikin luokkakaveria peruskouluaikana ulkomailla vuoden perheensä kanssa ja vanhemmat opettivat olennaisimmat asiat Suomen opetussuunnitelman mukaan. Hyvin pärjäsivät molemmat takaisin tultuaankin.
Oikeasti tuollainen on järjestelykysymys.
Sinä sen kestät, mutta lapselle se on ikuisuus. Minusta ei olisi vaurioittamaan lähdöllä lapseni turfvallisuuden tunnetta, kysehän on kuitenkin vain rahasta. Sillä jonkinlaisen jäljenhän tuo lapseen eittämättä jättää, eikä sitä voi koskaan korvata.