Mitä mieltä: Jätän lapseni 3kk ajaksi jotta palkkani nousee
Saan pestin Euroopan Parlamentin Suomen toimistosta harjoittelujakson jälkeen. Harjoittelussa joudun olemaan 3kk ulkomailla eikä välillä saa tulla kotiin. Harjoittelun jälkeen saan paikan Helsingin toimistosta jossa palkkani on n.6000€. Tällä hetkellä palkkani on 2500€. Mitä mieltä olette siitä että jätän lapset miehelle kolmeksi kuukaudeksi tulevan urani takia? Mieheni mielestä naisen ei kuuluisi tehdä niin. Itse taas olen sitä mieltä että tarvitsen kyllä isomman palkan ihan lasten takia. Meillä on kolme lasta joista vanhin on 15v ja nuorin 3v. Sain viimeinkin suoritettua tohtorin tutkinnon ja heti avautui tämä mahdollisuus. (Nyt olen siis osa-aikaisena opettajana ja saan vain tuon 2500€). Mies siis on sitä mieltä että minun ei tulisi lähteä vaan hakea jotain muuta hommaa. Naisen ei pidä jättää lapsiaan hän sanoo... Mutta sehän on vain 3kk! Sen jälkeen ollaan taas ikuisesti yhdessä!
Kommentit (117)
Tietysti menet sinne :) lapsetkin jo kovin isoja! Meillä sama tilanne edessä, paitsi, että minä jään vastasyntyneen ja kahden muun kanssa yksin kun mies "käväsee ulkomailla" duunissa. Tietysti sinä menet..miksi tuokin nähdään jotenkin niin yksinomaan miesten juttuna?
Minä ainakin lähtisin :D Paljon tsemppiä! ja toivottavasti teet oikean ratkaisun, oli se mikä tahansa, etkä sitten 6kk päästä harmitteli että olisi vaan pitänyt ja pitänyt :) Ota hetkestä kiinni
miestä "lapsen turvallisuudentunteen vaurioittamisesta" tai kysyisi mieheltä "miten kovasydäminen olet kun raaskit jättää pienen lapsen ilman isäänsä 3 kuukaudeksi?"
Olisi itsestään selvää, että mies voi lähteä uran takia ulkomaille. Nainen olisi uusavuton vinkuja jos ei pystyisi yksin hoitamaan lapsia 3 kuukautta kun mies uhrautuu perheen toimeentulon takia.
Sukupuoliroolit elävät vielä vahvasti nyky-yhteiskunnassa.
Kyse on kuitenkin kolmesta kuukaudesta, ja se 3v jäisi kotiin OMAN VANHEMPANSA kanssa.
Lisäksi sen 3v:n ikävää voi helpottaa niin kovin monin keinoin, tekemällä kalenterin josta voi seurata koko ajan minkä verran on aikaa siihen, että äiti tulee kotiin, esim. joka aamu laitetaan tarra, ja peitetään taas yksi päivä. Lisäksi nykyaikaiset viestimet on sen verran hyviä, että kuva&ääniyhteyden saa vaikka joka ilta pariksi tunniksi halutessaan.
Tuolla pestillä on niin suuret vaikutukset ap:n koko tulevaisuuteen, ihan jo siis eläkkeeseen asti, että minä menisin ilman muuta. Mene sinäkin ap.
JA mä kyllä myös miettisin ja mahdollisuuksien mukaan järjestäisin perheen sinne mukaan, mutta aina se ei onnistu.
Ja miehesi on IDIOOTTI kun ei kannusta sinua. Mun mies ei ikinä tekisi noin, mutta hän onkin hyvä ja lastensa kanssa erinomaisesti pärjäävä isä.
minuuden rakentumisessa ja erillistymiskehityksessä kuin isällä, olettaen että äiti on ollut se ensisijainen hoitaja. Toisaalta, kyllähän isänkin kolmen kuukauden ero vaikuttaa lapseen, jos isällä on tätä ennen ollut kiinteä suhde lapsensa kanssa.
Naiset haluavat olla niin tasa-arvoisia, että unohtavat jopa lapsensa. Toki, jos sitä tasa-arvoa on toteutettu lapsen syntymästä asti ja isä on ollut ensisijainen hoitaja, niin sitten asia on lapselle ehkä helpompi. Voisi jopa olettaa apn tilaneteessa, että niin on, koska hän on tehnyt tohtorin tutkinnon ja ollut ilmeisesti työelämässä myös.
että vanhemmat ovat tasavertaisia lasten silmissä, ja molemmat yhtä tärkeitä? Molemmat hoitaneet lasta ihan yhtä paljon, ilman että toinen on ollut erityisesti " ensisijainen" hoitaja?
Meillä näin on, eikä sitä ole pitkät imetykset mitenkään haitanneet. Olen itse mennyt töihin ja kouluun lasten ollessa alle 6kk ja isä hoitanut nuo ajat, ja hyvin on mennyt. Myöhemminkin olemme tehneet niin, että olemme vuorotelleet lasten hoidossa, vanhemapainvapaissa jne.
miestä "lapsen turvallisuudentunteen vaurioittamisesta" tai kysyisi mieheltä "miten kovasydäminen olet kun raaskit jättää pienen lapsen ilman isäänsä 3 kuukaudeksi?"
Olisi itsestään selvää, että mies voi lähteä uran takia ulkomaille. Nainen olisi uusavuton vinkuja jos ei pystyisi yksin hoitamaan lapsia 3 kuukautta kun mies uhrautuu perheen toimeentulon takia.
Sukupuoliroolit elävät vielä vahvasti nyky-yhteiskunnassa.
niin menisi miehetkin jos tuollainen tilaisuus avautuisi.
jos ap joutuu kiertämään 3 kk aikana useammassa maassa.
Olisihan tuo taloudellisesti aivan helvetin hyvä ratkaisu!
Miehesi lähtisi silmää räpäyttämättä ja rallattelisi mennessään. Se ei vaan halua jäädä pyörittämään arkea, siksi ei halua päästää sua...
miten teillä on mennyt lastenhoito, kun ovat olleet pieniä. Ovatko menneet hoitoon jo heti äitiysloman jälkeen.
Onko miehesi kuinka vaativassa työssä?
Opiskelusikin jo on ollut varmaan aikaa vievää eli oletko jo ennen tätä mahdollisuutta ollut paljon poissa lasten saatavilta?
3-vuotias on vielä hyvin pieni, eikä hänen käsityskykynsä ole vielä lähelläkään aikuista. Hän ei vielä kykene ymmrätämään mitä tarkoittaa, että äiti on 3kk poissa. Toki lapsesi varmaan pärjäävät tuon ajan, eikä siitä ehkä mitään traumoja jää myöhempään elämään, mutta toki lapsesi voivat olla todella surullisia ja ikävissään tuon 3 kuukauden ajan.
Kummasti se raha helpottaa eloa. Lähde ihmeessä. Teet suuren virheen, jos et lähde.
jos olisit mies et välttämättä pohtisi asiaa.. kyllä nainenkin saa olla kunnianhimoinen, olisiko miehen mahd pitää kesälomaa tuon 3kk aikana sielä ulkomailla lasten ja sinun kanssa?
ehdottomasti lähdet! niinkuin sanoit se on 3kk, sitten olette ikuisesti yhdessä :)
Oma mieheni oli vuoden kotona lastemme kanssa.
Palkkasi on kyllä väärin, sillä UM:llä ei moisia summia makseta kenellekään.
jos olisit mies et välttämättä pohtisi asiaa.. kyllä nainenkin saa olla kunnianhimoinen, olisiko miehen mahd pitää kesälomaa tuon 3kk aikana sielä ulkomailla lasten ja sinun kanssa? ehdottomasti lähdet! niinkuin sanoit se on 3kk, sitten olette ikuisesti yhdessä :)
Jos palkkasi todella olisi tuo mitä hehkutat, niin varmasti sen eteen sitä duunia pitää paiskia hiki hatussa. Ja vaikka toimipisteesi on Suomessa, niin tuskin istut jatkuvasti siellä eli reissua tiedossa.
Mutta niin riippuu teidän perheen tilanteesta ja paljon miehesi urasta, mitä kannattaa tehdä.
vaikka haluaisivat. Mies luultavasti estelisi, kuten on estellyt tähänkin asti ja pitänyt naisen kotona lastensa kanssa.
Kannattaa lähteä.
Kannattaa ottaa se paikka senkin vuoksi että tuollaista miestä et pitkään katsele. Eihän kukaan mies voi olla noin ääliö?
Tarvitset sen isomman palkan ihan siihen, jos tuo nuija nyt ottaakin sinusta sen eron ja joudut pärjäämään lasten kanssa.
Ei kuulosta aivan täysipäiseltä mieheltä tuo miehesi ap. Oletko samaa mieltä?
sait taas paljon kateellisia liikkeelle!Oma mieheni lähti komennukselle vauvan ollessa 5 vk ja hyvin ollaan pärjätty.Palkka on hyvä ja olemme lomailleet paljon.Toisaalta ollut rankkaa mutta...SKYPE ON KEKSITTY.LAPSESI EI OLE ENÄÄ IHAN PIENI..JA VIIKONLOPPUISIN VOI MIEHESI TULLA LUOKSESI..LENTOKONEET KULKEE!Tartu haasteeseen,niitä ei naisille anneta niin usein!Kyllä isäkin osaa hoitaa lapset ,ainakin meillä!VOIMIA SULLE!
Ja sitten ihmetellään miksei naiset nouse korkeisiin virkoihin / esim. pörssiyhtiöiden hallituksiin, miksi naisen euro on 80 senttiä jne. Ei helvetti tosiaan, jos mies olisi menossa vaikka kolmeksi vuodeksi Etelänapamantereelle, se ois ihan hyväksyttävää mutta herrajjestas jos ÄITI haluaa luoda uraa ja turvata taloudellisesti tulevaisuutensa (ja niiden lasten tulevaisuuden) niin jo täällä on akat takajaloillaan...
Ei kait kukaan kerro itsestään näin tarkkoja tietoja täällä että varmaan kaikki tunnistaa =))
Tää taitaa olla provo, koska jos oikeasti asioista tietäisit, ymmärtäisit ettei tuollaista sääntöä ole.
Mutta itse asiaan: mä voisin lähteä.
Tää taitaa olla provo, koska jos oikeasti asioista tietäisit, ymmärtäisit ettei tuollaista sääntöä ole.
Mutta itse asiaan: mä voisin lähteä.
Kyllähän sitä kerran tai pari kertaa kuussa jaksaisi lomilla tulla. Mies on muuten kauhea, jos tuollaisen kieltää. Ottaisin eron heti.
Miksei isä pystyisi muka pitämään huolta lasten turvallisuudentunteesta? Taitaa olla vaan ukko laiska eikä halua ottaa vastuuta perheen hyvinvoinnista.
Minusta sinun pitää lähteä, ja yksin. Lasten kanssa voit jutella netissä joka päivä, tai soitella.