Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisin lahjoittanut pehmoleluja, mutta kukaan ei huoli. :(

Vierailija
16.03.2011 |

5 vai 6 pussillistako tuolla nyt nököttää ylimääräisenä. Hyväkuntoisia, ei vanhojakaan ja puhtaita, mutta kai ne vaan on roskiin vietävä.

Koitin lahjoittaa useilta paikoilta kysyen ja palstoillakin tarjoten myös vauvan vaatetta, lähinnä pojan (on ihan benettonia ja henkkamaukkaa ym. ei vuodelta 1 ja 2 vaan ihan söpöjä, hyväkuntoisia ja uudehkon näköisiä) mutta minnekään ei ole kysyntää.

Soiteltu on lastenkodit, sairaala, turvakoti...

Missä ne apua tarvitsevat luuraa eli minkä kautta sitten apua tarvitsevia tavoittaa?

Tampereella asumme.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen jos ei

Vierailija
2/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä pitää olla sellaisia leluja, että joka käytön jälkeen voi pestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeijalta en ole vielä kysynyt, kiitän ja soitan sinnekin vielä.

Pehmoja ei huolita hygieniasyistä minnekään. Toisaalta ymmärrän, mutta toisaalta en kun voisivat antaa vaikka aina yhden/lapsi mukaan esim. turvakodilta

ap

Vierailija
4/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein joskus päiväkotiin vanhoja lapsilta jääneitä leluja/pehmoja.Toki, siis kysyin ensin että onko tarvetta.

Tämä siis myös Tampereella.

Vierailija
5/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus olen minäkin vienyt lelua ja vaatetta varavaatteiksi.

Voi kun vaan löytäisi tarvitsevan...

ap

Vierailija
6/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et annan uffille kun myyvät ne. Mutta hehän keräävät siten rahaa hyvään! Itse vien paikallisen työttömien yhdistyksen kirpparille. He siis myyvät ne ja saavat rahaa toimintaansa.

Mielummin roskiin, kun antaa, vaikka myisivätkin. Outoa.

Vierailija
7/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväkuntoisia leluja. Parhaimmat pannaan pakettiin ja annetaan lapsille lahjoiksi synttäreinä ja jouluna.

Vierailija
8/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä lasten parissa paikassa, jossa tarvitaan mm. leluja. Niin monta kertaa olemme saaneet pettyä lahjoitettuihin "hyväkuntoisiin" leluihin, että enää emme sellaisia ota. Saamamme lelut ovat olleet likaisia, rikkinäisiä tai esim. hampurilaisaterioiden kylkiäisiä tai muuta sälää. Roskiin ovat sitten menneet nopeasti, mutta vaivaa on ollut siitä lahjoittamisrumbasta.

Vierailija
9/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan uffista sellainen käsitys, että aika vähäistä se apu on mikä perille menee ja suurin osa menisi ns. omaan taskuun siksi koitin ennemmin tavoittaa minne voisin lahjoittaa suoraan.

Ihmettelen minäkin tuota turvakotien ym asennetta.

No, mutta ehkä se pelastusarmeija sitten huolii. Toivotaan. :)

ap

Vierailija
10/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uff:lle en minäkään antaisi.

Vierailija
11/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli keräyksiä karjalan lastenkoteihin, mahtaako niitä olla vielä?

Joku työttömien yhdistyksen kirpputori voisi myös olla hyvä, ja luulisi että myös pelastusarmeijan kirpputori ottaa, vaikka myyntiinhän ne menevät sieltäkin. UFF:n laatikkoon olen antanut vaatteita vaikka hiukan arveluttaakin minne ne rahat menevät. Aika iso osa kuluista varmaankin menee ison toiminnan pyörittämiseen, joten sikäli kyllä ymmärrän ap:n pointin, ettei halua sinne lahjoittaa.

Vierailija
12/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mieluummin roskiin kuin sellaiseen paikkaan missä ne myydään...huh huh!

Onhan noita kirppareita minne voi viedä, varmasti Tampereella pilvin pimein! Siis sellaisia joiden tuotto menee johonkin hyväntekeväisyyteen. Itse vien kirppikselle, jossa osa myydään ja osa lahjoitetaan esim. Venäjälle.

Vierailija
13/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kysellyt, kerääkö joku taho siellä Viroon tai Karjalan lapsille avustuspaketteja. Minä olen laittanut leluja, vaatteita, ja muita lastentarvikkeita aina välillä sinne menemään.

Vierailija
15/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kehitysvammaisten lasten sairaalat ja hoitolat tarvitsisivat.

Vierailija
16/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni, tai no oikeastaan miehelläni, on hyviä kokemuksia. Mieheni lapsuudenperheessä oli aikoinaan kovinkin tiukkaa, kun mieheni isä kuoli lasten ollessa pieniä. Pelastusarmeija oli auttanut perhettä, tuonut lapsille mm. joulu- ja synttärilahjoiksi kaikkea kivaa, vaikka perhe ei edes ollut mitenkään uskonnollinen.

Sääksjärvellä (Peltolammista vähän eteenpäin) on Pelastusarmeijan keskusvarasto, olen itse sinne vienyt useinkin erilaista tavaraa.

Vierailija
17/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa että esim. lastenkodit eivät ota. Jospa löytäisit jonkun joka veisi viroon tai venäjälle tavaraa? VArmasti sinne huolisivat lastenkoteihin ja sairaaloihin. Yritäpä vaikka googlettaa jos löytyisi jokin sellainen yhdistys. Kauheetahan se on jos joutuu laittaan roskiin hyvää tavaraa mistä varmasti moni lapsi jossain päin maailmaa ilahtuisi..

Vierailija
18/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä lapsia äiteineen.

Vierailija
19/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin paljoa en itse jaksa nähdä vaivaa eli en pääse kuskaamaan niitä itse kun en omista autoa ja koitan siis auttaa ns. helpolla tavalla.

Olen itse 3 viikkoa sitten meinannut kuolla ja jouduin yllättävään leikkaukseen jonka vuoksi iso haava vatsassa on nyt tulehduksen takia auki ja liikkuminen vaikeaa ja jaksaminen menee oman kodin sekä lasten kanssa pyöritykseen.

Siksikin netti ja puhelin millä yritän tarvitsevia tavoittaa.

Kiitän kuitenkin ystävällisistä vastauksista ja ehdotuksista. Yrittänyttä ei laiteta, joten muutama puhelu vielä.

ap

Vierailija
20/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niillä muka tekee? Yksi uninalle per lapsi on yleensä (ainakin lapsille) riittävä. Aikuiset niitä sitten kantavat lapsille, kun eivät keksi kunnon lahjaa tai koska näkevät taas jonkin niiin suloisen lelun - suloisiahan ne usein ovat.

Olin aikoinaan eräässä sotaa käyvässä maassa pakolaisleirissä töissä ja siellä lapset olivat perin juurin kyllästyneet pehmoleluihin, joita hyvää tarkoittavat järjestöt rahtasivat rekkalasteittain.

Kun nyt ap pääset eroon kasastasi, yritä välttyä kiusaukselta ostaa uusia pehmoleluja ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan