Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!

Vierailija
16.03.2011 |

Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.

Kommentit (1781)

Vierailija
81/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään tietämättä mistä on kyse, niin loputtomasta jaappaamisesta ja huomion tarpeesta tulee mieleen kyllä Makaroni. Onlinen klikit ylipäätään.

Vierailija
82/1781 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miten kukaan joka haluaa suojella OMAA yksityisyyttään jopa oikeustoimin, on silti valmis jakamaan lastensa elämän todella yksityiskohtaisesti kaikelle kansalle? Minun tajuun ei vaan mahdu tämä ja tulee ihan paha mieli isompien lasten puolesta jos näiden "koulukaverit" olivat ihan intopiukassa aina odotelleet uutta postausta jotta pääsevät seläntakana naureskelemaan.

Olihan tuossa ketjussa todella ala-arvoista herjaa, mutta miksi pillastua noin tajuttomasti jostain nimen tai kadunnimen mahdollisesta paljastamisesta kun itse on antanut kaikki avaimet siihen? Eikö lasten altistaminen tälle kaikelle pahalle ole paljon pahempaa kuin joku nimitieto poistetussa ketjussa?

Sinällään ihan mielenkiintoista että tämän ketjun blogisti on joskus itsekkin osallistunut vastaavaan herjaukseen ja nyt onkin sitten itse uhkailemassa kunnianloukkaussyytteellä (joka muuten sekin voidaan lukea rikokseksi jos oikein , viilataan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kolme löytyy aj ekrtoa niiden tunnusmerkkejä ottaen esimerkit ketjusta (ei tietenkään suria lainauksia)

minä keksin tuon yksityisyyden suojan paljastaminen jossa nimi ja kadun nimi kerrottiin

Mutta muut?

ihan hevillä näihin ei syyttäjää saa mukaan. Susanna Ruususesta kirjoitettiin tuhansia viestejä, poliisi haki lupaa 38 viestin kirjoittajan selvittämiseksi. Oikeus myönsi luvan 26:lle

11 epäiltiin (viidentoista tietoja ei saatu selvitettyä) ja 7 sai syytteet ja vissiin myös tuomittiin.

ja kun suurin soa noista tuhansista viesteistä oli oletettavasti engatiivisia niin vain törkeimmät otettiin edes tutkintaan.

Vierailija
84/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse mainitsen niin kenekään muun ei tarvitse. Voin vaikka tulkita sen herjaukseksi ja nostaa kunnianloukkaussyytteen=)

Vierailija
85/1781 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miten kukaan joka haluaa suojella OMAA yksityisyyttään jopa oikeustoimin, on silti valmis jakamaan lastensa elämän todella yksityiskohtaisesti kaikelle kansalle? Minun tajuun ei vaan mahdu tämä ja tulee ihan paha mieli isompien lasten puolesta jos näiden "koulukaverit" olivat ihan intopiukassa aina odotelleet uutta postausta jotta pääsevät seläntakana naureskelemaan.

Olihan tuossa ketjussa todella ala-arvoista herjaa, mutta miksi pillastua noin tajuttomasti jostain nimen tai kadunnimen mahdollisesta paljastamisesta kun itse on antanut kaikki avaimet siihen? Eikö lasten altistaminen tälle kaikelle pahalle ole paljon pahempaa kuin joku nimitieto poistetussa ketjussa?

Sinällään ihan mielenkiintoista että tämän ketjun blogisti on joskus itsekkin osallistunut vastaavaan herjaukseen ja nyt onkin sitten itse uhkailemassa kunnianloukkaussyytteellä (joka muuten sekin voidaan lukea rikokseksi jos oikein , viilataan)

sekä blogistin tyyli tuoda koko elämänsä ja etenkin lastensa elämä koko kansan luettavaksi ja katsottavaksi SEKÄ palstalaisten alatyylinen haukkuminen blogistia kohtaan.

Toisaalta mietin, kuinka paljon on blogeja, missä on lasten kuvia ja heidän elämästään kerrottu, että miksi juuri tämän blogin kimppuun käytiin? (En ole sitä blogia lukenut itse, joten en osaa sanoa syytä enkä myöskään lukenut parjausketjua av:lla)

Ja toisaalta, kuten tässäkin ketjussa oli, niin lehdissä on satoja juttuja vuosittain perheistä kuvineen ja koko nimineen, missä käsitelty mm. lasten sairauksia laidasta laitaan. Miksi tämä ilmiö ei ole saanut äitejä barrikadeille?

Minun neuvoni on, että mitään ei kannata laittaa itsestään nettiin, mutta jos haluaa blogia tms. pitää, rajaa sen ystävilleen. En tosiaan ymmärrä, että koko Suomen kansa pääsee lukemaan joka päivä jonkun tietyn perheen asioita. Mutta ehkäpä olen vanhanaikainen.

Ymmärrän blogistin suuttumuksen, jos häntä ja hänen perhettään on solvattu ja henkilökohtaiset tiedot kerrottu, vaikkakin voi sanoa kärjistetysti, että kun elämänsä nettiin avoimesti, voi sitä paskaa tulla niskaankin, koska moni äiti osaa olla ilkeä ja julma.

Vierailija
86/1781 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saisi arvostella???(enkä tarkoita lasten haukkumista tai muuta ala-arvoista, vaan ihan normaalia arvostelua/keskustelua)

Kyllähän täällä palstalla arvostellaan kaikki muukin;

-äitiys

-imettäminen

-lastenvaatteet

-ulkomaalaiset

-poliitikot

-suomalaiset julkkikset

-ulkomaiset julkkikset

-Idols ohjelmaan osaalistujat

-lehtien kansitarinat

-vauvojen ulkonäkö vauva-lehden kannessa

-bussissa/kaupassa nähdyt äidit lapsineen

JNE JNE.

Mitä blogisteissa on niin erikoista ja hienoa, että heistä ei saa sanoa mitään?

Omia mielipiteitähän ne ovat. Suomessa on kuitenkin sanavapaus!!

Kyllä nyt blogistien asenteessa myös on jotain outoa.

Vierailija
87/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, on syyllinen yksityisyyden suojan poitamiseen/paljastamiseen/mihin...?

Vierailija
88/1781 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saisi arvostella???(enkä tarkoita lasten haukkumista tai muuta ala-arvoista, vaan ihan normaalia arvostelua/keskustelua)

Kyllähän täällä palstalla arvostellaan kaikki muukin;

-äitiys

-imettäminen

-lastenvaatteet

-ulkomaalaiset

-poliitikot

-suomalaiset julkkikset

-ulkomaiset julkkikset

-Idols ohjelmaan osaalistujat

-lehtien kansitarinat

-vauvojen ulkonäkö vauva-lehden kannessa

-bussissa/kaupassa nähdyt äidit lapsineen

JNE JNE.

Mitä blogisteissa on niin erikoista ja hienoa, että heistä ei saa sanoa mitään?

Omia mielipiteitähän ne ovat. Suomessa on kuitenkin sanavapaus!!

Kyllä nyt blogistien asenteessa myös on jotain outoa.

eikä ketään, oli sitten blogisti tahi ei. Ei palstallakaan kuitenkaan saa kenenkään henkilötietoja paljastaa, oli sitten blogisti tai ei. Ja toki on, että palstalla haukutaan paljon kaikkea ja kaikkia. Ketään ei saisi haukkua eikä kiusata. Se on silti mahdottomuus, luulen ma.

Netti on villi viidakko ja siksi kannattaa miettiä, onko ihan viisasta nettiin tuoda kaikki kuvat ja asiat elämästään. Ei kannata. Mutta jos joku hölmö tekee niin, se ei silti tarkoita, että häntä saa haukkua miksi lystää. Ei. Kuten myöskään palstalla ei saisi päästellä näppikseltään mitä huvittaa.

Vierailija
89/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin se olis ehkä pitänyt tehdä vielä vähän ovelammin ;-) ja vähintään muiden jättää se koko oikea nimi sitten mainitsematta.

Vierailija
90/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä syytettyjen listalla sekin joka sen mahdollisen oikean nimen sinne ketjuun tämän arvoituksen jälkeen kirjoitti?

Hankala tilanne jokatapauksessa koska kirjoittaja ei puhtaasti ole yksityinen henkilö kun julkista blogia pitää...

Vierailija
91/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkasti sen ottaen ei yksityishenkilösta saa kertoa mitään sellaista, mitä itse ei ole julkisesti kertonut!!

Vierailija
92/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ja vähä-älyisyyttäsi saa herjata ihan rauhassa, et voi nostaa kunnianloukkaussyytettä sillä en voi loukata tällä tekstillä kunniaasi koska en edes tiedä kuka olet.

Jos itse mainitsen niin kenekään muun ei tarvitse. Voin vaikka tulkita sen herjaukseksi ja nostaa kunnianloukkaussyytteen=)

Vierailija
93/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole antanut henkilötietojaan blogissaan, bloginpitäjiä suojaa ihan sama yksityisyydensuoja kuin muitakin ihmisiä. Ei heidän nimiään eikä muita henkilökohtaisia tietoja saa paljastaa julkisilä palstoilla, silloin rikkoo lakia.Piste.

Onko tässä syytettyjen listalla sekin joka sen mahdollisen oikean nimen sinne ketjuun tämän arvoituksen jälkeen kirjoitti?

Hankala tilanne jokatapauksessa koska kirjoittaja ei puhtaasti ole yksityinen henkilö kun julkista blogia pitää...

Vierailija
94/1781 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sitten vain odottelemaan kaikin poliisin yhteydenottoa, rikosilmoitus on tehty.

Vierailija
95/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulenpa että jarnan blogissa ärsytti juuri se jonkun mainitsema "kansanvalistustyö" ja sen oman erinomaisuuden korostaminen. Kuvat olivat suttuisia, lapset..noh..lapsia ja vaatteetkin vähän niin ja näin. Ei minkäänlaista linjaa, sillisalaattia siellä ja täällä. Lasten yksityisyyden takia ihan huippuhomma että blogi menee salasanan taakse-eikö ne isommat lapset olleetkin jo aika isoja?

Hassu juttu että ensin repostellaan yksityiselämät (erot,sairaudet,diagnoosit,mielialat,lempiruuat,tekemiset..) blogeissa ja sitten itketään että yksityisyyttäni on loukattu,niisk. Vähän kuin siinä Mimon menossa-blogissa jossa ensin kerrotaan kaikki ja sitten nyyhkitään että voi,joku kommentoi ilkeästi.

Ihme menoa aikuisilta naisilta.

mitä kansanvalistusta se on, jos ihmiset pyytää vinkkejä ja sen lisäksi on kerran viikossa ruokaohje? On takuulla paljon sellaisia blogeja, joissa oikeasti valistetaan, kuten veteraaniurheilijan blogi tai vastaavat.

Vierailija
96/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuo typo kirjoitus.

Mutta sikäli ei niin kaukana että onahn jarnakin vaan nimimerkki, emmehän me teidä kuka hän on, vain se mitä on itse itsestään kertonut. Eli miten voin loukata hänen kunniaansa.

Onkohan täällä nyt oikeasti juristia, kun minua kiinnostaa suunnattomasti jos lasta haukutaan niin kenen kunniaa siinä loukataan? sen lapsen vai äidin? vai isän vai isosiskon?

Vierailija
97/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poliisi oikeasti tutkisi kaikki nettikirjoittelut joissa jotakin ihmistä haukutaan niin eihän ne muuta ehtisi tehdäkään.

Ymmärrän toki että äiti loukkaantuu omaa lastaan koskevasta arvostelusta, mutta onko kyse rikoksesta. En muista ketjun kaikkia kommentteja muuta muistan että siellä sanottiin lasten silmien näyttävän kuvissa kieroilta ja toivottavasti erikoislääkäri on ne tutkinut. No tämähän on fakta eikä mikään kunnianloukkaus.

Ja uskallan väittää että näiden anonyymien keskustelupalstojen tarkoitus on olla juuri niitä paikkoja jossa sanotaan se mitä ei kehdata sanoa suoraan=)

Joku aina väittää, että ihan oikein humalaiselle naiselle, joka kuljeksii julkisilla paikoilla minihameessa, että tulee raiskatuksia. Oikeastaanhan pimeät puistot ovat sitä varten että miehet pääsevät tyhjenetelemään pallejaan?

Kummallinen moraali joillain, puistattava!

Vierailija
98/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vähän uuvuttavaa. Joku haukkui lapsia rumiksi,noh. Pakko sanoa että siinä viimeisessä porraskäytävä-postauksessa tuo tyttö oli..persoonallisen näköinen :-)

Onkohan tämä sopivan korrektisti ilmaistu?

Vierailija
99/1781 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sitten vain odottelemaan kaikin poliisin yhteydenottoa, rikosilmoitus on tehty.

tässä niitä vaihtoehtoja alkaa olemaan jo aika paljon..

Vierailija
100/1781 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos näen kuvasta jonkun faktan ja tuon sen ilmi niin ei kai se sentään ole rikollista. varsinkaan kun näitä kuvia ei ole pakko tuoda esille.

Kerro minulle miksi näitä anonyymejä palstoja on? Miksi itse kirjoitat anonyyminä? tai blogienpitäjät jotka täällä myös kirjoittelevat kirjoittavat anonyyminä?

Ketju on lukittu.