Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!
Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.
Kommentit (1781)
suosikkibloginne lukijoiksi - vain 100 kelpuutetaan!
minä olen lukenut blogia ilman hajuakaan kirjoittajan henkilöllisyydestä ja kappas vain nyt sen tiedän. Annettiin oikein ohjeet googlata nimi jotta näin kuvankin. Että kyllä siinä yksityisyyden suojaa rikottiin melkoisesti. Ja muutenkin ketjun kirjoittelusta tuli pahimman luokan koulukiusaaminén mieleen, ei ole ihme miksei kiusaaminen lopu koskaan kun ölapset ottavat mallia äitykästä.
ja olisi tietenkin "kiva" tietäää mitä poliisi tekee. Tästä saataisiin päätöstä sille mitä voi täälläkin krijoittaa.
Uskaltaako snaoa enää mielipidettä kenestäkään, lukekaapa tuota satuhäät ketjua tai Tuksu ketjuja kuinka siinäkin ahukutaan toisten ulkonäköä. Ihme ettei ole jo tutkintapyyntöä jätetty.
Minun oikeustajun mukaan nuo henkilötiedot oli kyseenalaisia, mutta ulkonäön arvostelussa ei taida edes herjaamisen kriteeri täyttyä.
–Kunnialoukkaussyyte tulee silloin, kun toisesta henkilöstä on levitetty valheellista ja halventavaa tietoa, joka on kaikkien nähtävillä, Porvoon poliisin komisario Leif Malmberg toteaa.
Nyt kai tässä ei ole levitetty mitään valheellista tai helventavaakaan tietoa. Jos laitan kuvani nettiin ja sitä arvostellaan ei se ole halventamista. Se on vaan mielipiteen sanomista. Jos siitä esitetään eprättömiä johtopäätöksiä tyyliin täti on sen näköinen kun ryyppäivi päivät pitkät voisi jo halventaminenkin tapahtua
joten kyllä ne siellä tallessa on. Ja kirjoittajien IP-osoitteet myös tallennetaan vaikkei ne näissä viesteissä näy.
Ja keskustelupalstojen moderointityökaluissa (ainakin osassa) poistetut viestit vaan piilotetaan, ei poisteta, vaikka se poistona käyttäjälle näkyykin.
Jos blogisti ei ole julkisuuden henkilö vaan tuntematon nimimerkki silloin mikään häneen kohdistuva arvostelu ei kai voi olla rikollista. Sehän ei kohdistu keneenkään henkilöön. Voit saada kunnianloukkaussyytteen vain tunnsitettavan henkilön kunnian loukkaamisesta.
ja jso taas meidän pitäsi tunnistaa tämä henkilö tästä blogista ei voi puhua vain nimimerkillä tahdystä blogista .
ja kysymys kuuluu kenen kunniaa on loukattu jos lapsen ulkonäköä arvostellaan. eihän se lapsi osaa edes lukea näitä viestejä.
joten kyllä ne siellä tallessa on. Ja kirjoittajien IP-osoitteet myös tallennetaan vaikkei ne näissä viesteissä näy.
Ja keskustelupalstojen moderointityökaluissa (ainakin osassa) poistetut viestit vaan piilotetaan, ei poisteta, vaikka se poistona käyttäjälle näkyykin.
niin mua kiinnostais myös, missä muualla siinä ketjussa oikeastaan tapahtui rikos, kuin siinä että joku paljasti nimen? Ymmärsin, että sen nimen olisi saanut kuka vaan selville katsomalla huutiksesta. tosin en olen sen käyttäjä niin en osaa sanoa totuutta.
Ihan samalla lailla täällä arvostellaan esim. satuhäiden pareja.
Sekin, joka nimeä alkoi paljastella, oli varmaan joku joka ehkä hermostui liikaa niistä "mitä väliä sillä teille on mitä lapsista kirjoitetaan, ihmiset on erilaisia lälläläää" -tyylisistä vastineista. Tai en tiedä, ehkä hän oli sen tyypin tuttu?
Ja miten joku on voinut tuon tekstin sieltä poistetusta blogista tänne kopioida jos se kerran on poistettu? Onko kyseinen blogisti itse täällä kirjoittelemassa? Jos on, menee kyllä pohja syytöksiltä jos on itse jatkamassa keskustelua.
Toivottavasti saavat kuitenkin olla rauhassa.
onko muita rikoksia kuin nimen ja osoitteen julkaiseminen?
mutta eihän sitä osoitetta kukaan julkaissut, kadun nimi ja osoite(talon numeroineen päivineen) ovat ihan eri asia. Ja kuka sanoo, että kadun nimi oli edes oikein?!
niin mua kiinnostais myös, missä muualla siinä ketjussa oikeastaan tapahtui rikos, kuin siinä että joku paljasti nimen? Ymmärsin, että sen nimen olisi saanut kuka vaan selville katsomalla huutiksesta. tosin en olen sen käyttäjä niin en osaa sanoa totuutta.
Ihan samalla lailla täällä arvostellaan esim. satuhäiden pareja.
Sekin, joka nimeä alkoi paljastella, oli varmaan joku joka ehkä hermostui liikaa niistä "mitä väliä sillä teille on mitä lapsista kirjoitetaan, ihmiset on erilaisia lälläläää" -tyylisistä vastineista. Tai en tiedä, ehkä hän oli sen tyypin tuttu?
Ja miten joku on voinut tuon tekstin sieltä poistetusta blogista tänne kopioida jos se kerran on poistettu? Onko kyseinen blogisti itse täällä kirjoittelemassa? Jos on, menee kyllä pohja syytöksiltä jos on itse jatkamassa keskustelua.
Toivottavasti saavat kuitenkin olla rauhassa.
tiedän myös, että ip:t saadaan tarvittaessa selville ja poistetut viestit ovat mahdollisesti tallessa, ainakin plussalla näin on, että vaikka viestit poistuu palstalta, ne otetaan silti talteen, jos esim. on jotain rikollista.
Yksi Satuhäät-pari teki muuten joskus kunnianloukkaussyytteen palstakirjoittelusta, en muista miten siinä kävi. Tukiainen samoin sanoi tehneensä joskus rikosilmon, en tiedä, miten siinäkään kävi. Tuksuhan on julkkis, joten häntä saa arvostella, mutta ei tietenkään herjauksiin ei saa mennä hänenkään kohdallaan.
En ole blogia lukenut, mistä nyt tämä kohu on tullut, joten sen enempää en osaa kohua kommentoida.
Netti on nykyään yksi kiusaamisen kanavista, ja luullaan, että nimettömänä voi laukoa mitä vain. Ihmisestä ja hänen kirjoituksistaan jää aina jälki(ip-osoite jne)
Itse en koskaan myöskään pitäisi blogia/laittaisi kuvia/kertoisi elämästäni. Facebookissa olen, mutta sielläkään ei ole kuvia ja en kerro henkilökohtaisia asioitani. Ne kerron oikeille ystävilleni.
, vaamn ovelalla kaimasysteemillä, josta jokainen sai päätellä nimen... ;)
Ja tosiaan eikö nimen saanut selville myös blogin huutis-linkkien kautta joka tapauksessa? Vai olenko väärässä?
Ja osoitteen antaja ei pitänyt tietoaan varmana. Saako netissä arvailla?
jos nimeni ja katu jolla asun tulisi ilmi jossain anonyymien ilkeilijöiden räävittelyketjussa. Ja silloin se on minusta rikos ihmisen yksityissyyttä kohtaan. Ei hän ole nimeään tai asuinpaikkaansa blogissaan tuonut esiinmissään vaiheessa.
Rikosnimikkeitä täyttyy kolme tuossa 375 viestiä pitkässä ketjussa. Kaikki luonnollisesti tutkitaan, jos niistä tehdään tutkintapyntö poliisille. Ei poliisi voi valita että nyt ei jaksa tutkia tätä kun vie niin paljon aikaa. Toiset poliisit oikien nauttivat näistä uuden ajan rikoksista, jotka tapahtuvat netissä ja tutkivat niitä erityisen mielellään. Onhan se siistimpääkin kuin liimatukkanarkkarien ratsaaminen.
jos nimeni ja katu jolla asun tulisi ilmi jossain anonyymien ilkeilijöiden räävittelyketjussa. Ja silloin se on minusta rikos ihmisen yksityissyyttä kohtaan. Ei hän ole nimeään tai asuinpaikkaansa blogissaan tuonut esiinmissään vaiheessa.
vaikkei ehkä suoraan, niin kuvia on asunnon ulkopuolelta niin, että talon tunnistaa. Silloin kun he muuttivat siihen, ilmoitti asiasta siihen sävyyn, että kuka vain etsimällä pystyi löytämään osoitteen.
On myös monesti maininnut 3 parvekkeesta, joka sinänsä harvinaista, eli kyllä sen osoitteen saa noilla tiedoilla helposti!
mutta jos mulla olisi blogi jossa kertoilisin vaikka mitä niin en kyllä kehtaisi mitään rikosilmoitustakaan tehdä. Koska sittenhän tulee tutkia myös se blogi; ilman että se on pelkästään ilmoittajan hallussa (saattaa tehdä muutoksia ennen tutkintaa jne).
Vaatisin kyllä silti ehdottomasti haukkumisviestien poistoa! Onhan se ihan eri asia puhua "blogin kirjoittajasta" kuin oikealla nimellä.
, vaamn ovelalla kaimasysteemillä, josta jokainen sai päätellä nimen... ;)
Ja tosiaan eikö nimen saanut selville myös blogin huutis-linkkien kautta joka tapauksessa? Vai olenko väärässä?
Ja osoitteen antaja ei pitänyt tietoaan varmana. Saako netissä arvailla?
Lapsellista lässytystä. Huutiskaupat ovat yksityisluonteisia ja osoitetiedot luottamuksesllisia. Ei niitä saa levitellä netissä, silloin täyttyy juurikin tuo yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen ja tästä on aivan riittävästi ennekkopäätöksiä.
Rikosnimikkeitä täyttyy kolme tuossa 375 viestiä pitkässä ketjussa. Kaikki luonnollisesti tutkitaan, jos niistä tehdään tutkintapyntö poliisille. Ei poliisi voi valita että nyt ei jaksa tutkia tätä kun vie niin paljon aikaa. Toiset poliisit oikien nauttivat näistä uuden ajan rikoksista, jotka tapahtuvat netissä ja tutkivat niitä erityisen mielellään. Onhan se siistimpääkin kuin liimatukkanarkkarien ratsaaminen.
kyseisen kirjoittajan vitsikkyys ja kekseliäisyys. Lopputulos on nyt kuitenkin se, että minä ja muut tiedämme blogistin henkilöllisyyden. Sillä ei ole lopputuloksen kannalta mitään väliä, vaikka se olisi ilmoitettu hieroglyfeillä.
Ettet ole itse rikollinen joka yrittä pehmentää tekosiaan?
, vaamn ovelalla kaimasysteemillä, josta jokainen sai päätellä nimen... ;) Ja tosiaan eikö nimen saanut selville myös blogin huutis-linkkien kautta joka tapauksessa? Vai olenko väärässä? Ja osoitteen antaja ei pitänyt tietoaan varmana. Saako netissä arvailla?
etten ole koskaan vieraillut tyyliblogissa enkä missään muussakaan turhanpäiväisessä blogissa, missä joku itseään sairaalloisesti korostava luuseri esittelee omia muka mielenkiintoisia näkemyksiään tylsistä aiheista kuten vaatteista, sisustuksesta, politiikasta, you name it.
Todennäköisesti blogistien lapset ovat rumia, koska suuri osa lapsista on rumia, omani mukaanlukien. Entäs sitten? Jos ei halua esitellä lapsiaan, ei sitten laita niiden kuvia nettiin.
niin googlesta saa monien ihmisten tietoja, esim. asuinpaikka, ammatti, opiskelupaikka, kasvokuva, harrastuksia... Etenkin jos on harvinaisempi nimi.
Lasten ulkonöstä puhuneet eivät ainakaan syyllistyneet mihinkään.