Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla vaihdat lapselle vaipan?

Vierailija
15.03.2011 |

Mä vaihdan yleensä alle vuoden ikäisellekin sylissä eli laitan vaipan valmiiksi omaan syliini ja nostan lapsen vaipan päälle. Joskus laitan myös "lennossa" niin, että lapsi seisoo. Omaan silmääni näyttää hassulta, kun moni (varsinkin mies) laittaa 2-v lapsellekin vaipan vielä niin, että lapsi laitetaan selälleen makaamaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: neljän äiti

Vierailija
2/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: neljän äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan mäki makaamaan hoitopöydälle alle 1 vuotiaan. Kakkaa nimittäin 7 kertaa vuorokaudessa, en edes käsitä, miten kakkavaippaa vois muulla tavalla vaihtaa, kun alusta likaantuu väistämättä. Pissavaipatki on helppo vaihtaa hoitopöydällä, meillä on vain teippivaippoja, koska housuvaipoista falskaa

Vierailija
4/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri niin kun sun silmään vaikuttaa hassulta. Olen kuitenkin nainen :).

Vierailija
5/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan. Minusta homma on helpointa hoitopöydällä. Kakkavaippa on tosiaan mahdotonta vaihtaa sylissä, vai miten sinä siinä onnistut, ap?

Jos lapsi on levoton, niin sitten voin hoitaa homman loppuun sylissä. Housuvaippa on helpompikin näin, teippivaippaa on helpompi laittaa kun lapsi makaa.

Vierailija
6/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos vaihtaa lattialla, lapsi makaamassa, niin itse pitää sitten kykkiä siinä edessä.

Kakkavaipat otan pois niin, että nostan lapsen ensin seisomaan vessanpöntön kannen päälle, irroitan vaipan ja nostan sen pesukoneen päälle ja sitten nostan lapsen lavuaarin päälle. Joskus nostan lapsen suoraan lattialta (jossa seisoo) lavuaarin päälle, mutta siinä tekniikassa mulla rasittuu selkä.

Mutta ehkä olen sitten itse outo, kun vaihdan vaipat sylissä. Makuulleen vaihdan vain sen ikäiseltä lapselta, joka ei osaa vielä seistä itse. Hoitopöytää meillä ei ole tokan lapsen kanssa koskaan ollutkaan (kun ei mahtunut koko asuntoon), vaan pienelle lapselle olen vaihtanut vaipan joko lattialla tai sängyn päällä hoitoalustan päällä. Jos silloin oli kakka, irroitin kakkavaipan vasta yleensä siinä lavuaarin vieressä, vauvaa sylissä pitäen.

Vierailija
7/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että lapsi seisoo. Mitä parhainta tasapainoharjoittelua ja jumppaa lapsen keholle.

T, Fysioterapeutti

Vierailija
8/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olen alunperin alkanut vaippoja sylissä vaihtamaan. Meidän lapset ovat olleet niin vilkkaita, että ovat makuuasennossa vaan kiemurrelleet, joten on ollut helpompi laittaa vaippa, kun lapsi istuu sylissä.

Enkä kenellekään ole nauranut. Mun omaan silmään se näyttää vaan hassulta, kun iso lapsi makaa vaipatettavana. Mutta kukin tavallaan. Mua vaan kiinnosti tietää, miten muut vaihtavat ja taidan tosiaan olla vähemmistössä.

Vierailija
9/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkapeppuhan pestään vedellä eikä pyyhitä millään kemikaaliwipeseille ja sitten sylissä puhdas vaippa päälle.

Vierailija
10/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että lapsi seisoo. Mitä parhainta tasapainoharjoittelua ja jumppaa lapsen keholle. T, Fysioterapeutti

Kyllä meillä lapsi saa ihan riittävästi liikuntaa muutenkin!

Vierailija
11/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdan. Toki jos on kakka niin selälleen ensin ja pesun jälkeen taas sylissä. Ihan sama juttu kyllä pukemisen kanssa. Eli puen vuotiaan sylissä enkä makuulla. En tuomitse ketään.

Vierailija
12/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyheliina vielä hoitoalustan alle. Meillä on kohta 1-vuotias, joka on todella tuottoisa kakan suhteen. Vaikea kuvitella, kuinka hänen pursuavat kakkavaipat vaihdettaisiin tuolla tekniikalla ilman sotkua!

Vierailija
13/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi pytylle seisomaan, vaippa pois ja pesu. Lapsi nyt 1 v 5 kk.

Välillä laitetaan vaippa maaten,välillä niin, että lapsi seisoo. Välillä vielä hoitopöydälläkin. On meillä myös niitä housuvaippoja, jotka on varsinkin reissussa käteviä.

Vierailija
14/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdan samalla tavalla miten vastasyntyneestä asti, eli hoitoalustalla. Nyt kun käytössä housuvaipat niin laitan ne jalat lahkeista sisään siinä alustalla ja nostan vauvan sitten olkapäätä vasten ja vedän vaipan paikalleen.

Vierailija
15/15 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kykitään kylppärin lattialla vaihtamassa vaippaa ja pyyhitään niillä kamalankaameilla wipeseillakin vielä! alkuun pesin lavuaarissa, mutta meillä ne kraanat on niin hölmösti ja lavuaari pieni + ylijäntevä vauva = todella huono yhdistelmä. tuo meinaan ottaa jaloilla sellaset potkuvauhdit lavuaarin reunasta, että ei se peppu pysy siellä juoksevan veden alla.

plus musta on kivempi, ettei mun tarvii pelätä, että vauva tippuu. olen toisinaan hiukka hajamielinen ja vaihtovaatteet unohtuu ties minne matkan varrelle ja näin ollen niitä saa olla hakemassa aika usein :D