Lasten laihuus on melko yleistä!!! (on viesti)
Mutta sitä ei huomaa, koska lihavuus näkyy enemmän ulospäin. Joka 4. tai joka 5. lapsi on LIIAN LAIHA.
Oma lapsi on normaalikokoinen, mutta ottaa aivoon, kun täälläkin sanotaan, että lapsen laihuus on harvinaista. EI OLE. Lihavuudesta puhutaan enemmän, koska yhteiskunnan sairas asenne velvoittaa olemaan laiha ja se lihavuus pistää enemmän silmään.
http://nutriciafi.nutricia.fi/upload_dir/docs/8lehti102007.pdf
Kommentit (187)
tavannut monta liian laihaa lasta. Ongelma on todellakin olemassa. Kyseessä joko geneettiset syyt, tai sitten huonot kotiolot, kun kyseessä lasten laihuus. Nuorilla taas kyse, etenkin tytöillä, kaikenlaiset syömishäiriöt
Laiha ei ole sama asia kuin aliravittu
Alipainoinen ei ole sama asi kuin aliravittu
Ja taisi tarkoittaa, että vanhemmat ovat pieniä ja laihoja, niin lapsikin on.
Aliravitsemus tarkoittaa tilaa, jossa ihmisen saama ruoka ei sisällä tarpeeksi kaloreita eli energiaa fysiologisten tarpeiden täyttämiseen. Tällä hetkellä lähes miljardi ihmistä näkee nälkää. Heistä suurin osa asuu kehittyvissä maissa.
Syynä oli paha infektiokierre. Eihän ruoka kipeälle maistu. Kun kitarisat leikattiin ja kierre loppui, alipainokin korjaantui.
Lasten aliravitsemus liittyy yleensä kroonisiin sairauksiin kuten
CP-vammaan, suolistosairauksiin tai syöpätauteihin. Perusterve
lapsi on Suomessa harvoin aliravittu.
Tutkimus otanta oli sairaalaan tuoduista sairaista lapsista, pitkäaikaissairaista.
joka syö ja hyvin. joka on tutkittu. jonka perheen jäsenet eivät ole laihoja taikka lihavia.joka on terve. joka ei kärsi syömishäiriöstä (olen kotona ja olen läsnä)minun lapseni ei haluaisi olla laiha. joka on myös pitkä. olen ammatiltani ravitsemusterapeutti joten tiedän mitä ja miten meillä syödään.
Ikää 14,5 v, pituutta 171 cm ja painoa 48,9 kg
Laiha ei ole sama asia kuin aliravittu
Alipainoinen ei ole sama asi kuin aliravittu