Kuinka harvinaista on että äidin sinisilmäisyys voittaa ja pojasta
tulee sinislmäinen eikä ruskea.
Meillä näin.Muita?
Tekisi mieli lykätä pojalle piilarit ruskeat ja kokeilla miltä näyttää..
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla siis siniset silmät ja miehellä ruskeat.
Kolmella pojalla on ihan ruskeat silmät ja kolmella aivan siniset. Tytöllä on vihreät silmät.
Et kyllä se menee ihan fifty-fifty.
PS.Meillä yhden pojan silmät muuttuivat sinisistä ruskeiksi vasta 3vuotiaana.Vanha ketju mutta muija on käynnyt vieraissa. Sinisistä ja ruskeista ei tule vihreätä..
Ihan hyvin voi tulla. Silmien väri ei periydy suoraan vanhempien silmienväristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla siis siniset silmät ja miehellä ruskeat.
Kolmella pojalla on ihan ruskeat silmät ja kolmella aivan siniset. Tytöllä on vihreät silmät.
Et kyllä se menee ihan fifty-fifty.
PS.Meillä yhden pojan silmät muuttuivat sinisistä ruskeiksi vasta 3vuotiaana.Vanha ketju mutta muija on käynnyt vieraissa. Sinisistä ja ruskeista ei tule vihreätä..
Voi tullakin. Monissa ruskeissa silmissä on vihreää seassa.
Itseasiassa meidän perheessä menee just niin, että minulla ja siskollani on ruskeat silmät, minulla tosin silmienvärissä myös vihreää, ja isällämme on ruskeat silmät. Kahdella veljellä taas on siniset silmät äidin suvussa monella.
Vierailija kirjoitti:
tai ainakaan kuunnellut oppitunnilla? Muuten ei tarvitsisi kysellä täällä.
Mitäs viisastelet, kun et ole itsekään ollut paikalla, kun äidinkielen tunneilla oppia jaettiin?
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa meidän perheessä menee just niin, että minulla ja siskollani on ruskeat silmät, minulla tosin silmienvärissä myös vihreää, ja isällämme on ruskeat silmät. Kahdella veljellä taas on siniset silmät äidin suvussa monella.
Lisään vielä, että muutenkin meillä tytöt on tummahiuksisia, pojat vaaleahiuksisempia. Aika mielenkiintoista, kun oikeastaan alkaa ajatella, molemmilla vanhemmilla siis tummanruskeat hiukset.
Mun isällä oli harmaat silmät, äidillä ruskeat. Samoin äidin molemmilla vanhemmilla. Mulla on vihreät.