Gallup: paljonko käytätte miehesi kanssa alkoholia/ kk?
Meillä: minä kerran kuussa 2-3 lasia viiniä
mies n. 2* kuussa n. 7-8 annosta olutta. Kyselen siksi, että olen vähä huolissani mieheni alkoholin käytöstä ja miten saisin hänet vähentämään. Ei onneksi juo nopeasti, eikä humalaan. Silti jotenkin ärsyttää ja huolestuttaa toi määrä. Emme käy kumpikaan baareissa. Emme käyneet ennen lapsiakaan.
Kommentit (27)
relaa vähän ja löysää pipoa, elämä on paljon helpompaa.
minä juon kännit n. 4 kertaa kuukaudessa (joka toinen vkl), muulloin en juo lainkaan. Ja nämä ovat baari-iltoja.
Minä en tippakaan (En voi juoda, saan helvetinmoisen krapulan jo yhdestä sideristä)
Mies vetää perseet ehkä kerran kk tai kerran kahdessa kk.
Yritän relata. Tiedän olevani vähän tiukkapipo, mutta en tiedä miten siitä pääsee eroon.
n kahdeksan pulloa viiniä kuussa, sisältäen myös kuohuviinin ja samppanjan (minun suosikki). Juomme hyviä viinejä ruoan kanssa. Mieheni on erinomainen kokki. Esim. lauantaina hän teki tuoreella timjamilla höystettyä parsarisottoa ja tuoretta tonnikalaa grillattuna, viininä joimme uusiseelantilaista Pinot Grisia, Silenia.
Olen raskaana, joten nyt juon hyvin maltillisesti, lasi-kaksi kuussa.
Mies juo myös alkoholitonta olutta saunan yhteydessä.
Voi mennä useampi kuukausi ettemme ollenkaan. Ja toisinaan joka vkl. Mutta jos käyttöä joka vkl niin ehkä 2-3 annosta kerralla eli ei mitään humalaa.