Kissa piikille, pitääkö perustella jotenkin?
Tilanne se, että kissa on raadellut verhot, tapetit ja huonekalut, eikä opi mitenkään tavasta pois. Rempan jälkeen en ala katselemaan uusien tapettien raatelua.
Kommentit (114)
Piikitä itsesi!
tahtoo ja kissassa ei voi olla mitään vikaa? enpä ihan usko.
Ymmärrän sinua täysin. Ei koko elämää voi eikä tarvitse järjestää eläimen mukaan. Lopettaa ei nuorta kissaa varmaan tarvitse mutta anna ihmeessä pois toiseen kotiin, jos ei enää hermot kestä. Eikä ole mikään pakko kestääkään.
Meillä itsellä kaksi vanhaa koiraa, joihin itsellä parin viime vuoden aikana mennyt totaalisesti hermo ja ikävä kyllä, kaikki rakkauden tunteet. Ärsyttää jumalattomasti, kun kaikki paikat täynnä jatkuvasti karvaa. Parketit naarmutettu totaalisen pilalle muutamassa kuukaudessa muuton jälkeen. Kusiläiskiä lattialla ja matoilla. Vanhemmalla koiralla nyt krooninen lievä kohtutulehdus, johon jo kolmas antibioottikuuri, tiputtelee pissan lisäksi verisiä läiskiä pitkin taloa ja nuolee alapäänsä verille, nyt siis pitää juoksuhousuja ja kauluria jatkuvasti - jee mikä elämä. Nyt pitäisi laittaa se muutama satku sitten kohdunpoistoon vaikka oikeasti haluaisin päästä jo eroon koirista kokonaan. En jaksa enää. Lopettamispäätöstä tukisi sekin, että esikoinen on syksyllä todettu allergiseksi kaikille karvaelukoille (kissa, hevonen, koira, lehmä...) ja kroonista nuhaa ja lievää astmaa ei koirien pito ainakaan paranna, joskin varmaan on omille koirille siedättynyt jonkin verran.
Kahta vanhaa koiraa, joista toinen sairastelee, ei viitsi enää kiertoon laittaa. Lopettaminen olisi paras ratkaisu mutta ei saada sitä päätöstä tehtyä. Koira (tai kissa) ei sinänsä kuolleena kärsi, enemmän kärsii elävänä, inhottuna ja hyljeksittynä.
siitä että miksi sinulla on kissa, eli mikä sai sinut ottamaan kissan ??
Täältä olet saanut ihan hyviäkin kommentteja, esimerkiksi että etsikää sille uusi hyvä koti jos ette itse sitä pysty tarjoamaan!
Et kommentoi niihin mitään, valitat vaan lisää kuinka kissa tuhoaa ja saa lähteä piikille.
Että mä inhoan sun kaltaisia ihmisiä. :( Sun kaltaisten takia niitä hylättyjä kesäkissojakin vissiin aina vaan kaikesta valistuksesta ja kampanjoinnista huolimatta on.6
siitä että miksi sinulla on kissa, eli mikä sai sinut ottamaan kissan ??
ja silti sellaisen hankin? Itselläni on ollut lapsena kissa joka eli lähes 14-vuotiaaksi, samaten miehen kotona on aina ollit eläimiä. Mutta jostain kumman syystä ne eivät hajottaneet taloa tällä tavalla ja ihan samalla tavalla tässä on toimittu kuin aikaisemminkin. En minä eläimiä vihaa, mutta vihaan sitä, että mikään ei auta ja tavarat vaan hajoaa! Ja jos jollekin se on "vain tavaraa" niin minä en tottavieköön enää halua katsella noita revittyjä mattoja/sohvia/seiniä/lasten vaatteita. JOhan tässä menee ihan tolkuttomasti rahaa niiden uusimiseen. JOtta kaipa tässä on keksittävä kissalle jokin toinen asuinpaikka, tällainen ei kuitenkaan enää vetele.
t.ap
Täältä olet saanut ihan hyviäkin kommentteja, esimerkiksi että etsikää sille uusi hyvä koti jos ette itse sitä pysty tarjoamaan!
Et kommentoi niihin mitään, valitat vaan lisää kuinka kissa tuhoaa ja saa lähteä piikille.Että mä inhoan sun kaltaisia ihmisiä. :( Sun kaltaisten takia niitä hylättyjä kesäkissojakin vissiin aina vaan kaikesta valistuksesta ja kampanjoinnista huolimatta on.6
Ja kuten olen jo aikaisemmin todennut, on kokeiltu eri keinoja, ei olla "heti oltu tappamassa" kuten täällä hanakasti väitetään.
Veisipä joku sinutkin piikille!
Ja ap:nä todellakin veisin tuollaisen eläimen piikille. Mitäs järkeä tuollaista on laittaa kiertoon tuhoamaan lisää taloja? Voisiko joku selventää?
eli ap ihan oikeasti sun mielestä raha on tärkeämpää kuin henki???
eihän tämä ihminen voi olla tosissaan? Eläimen henki tärkeämpää kuin tuhannet eurot?? Haha, keksi parempi provo.
ap, en voi ymmärtää sua, en voi. Onko sulla lapsia? Mitä aiot heille selittää? Että heidän rakas lemmikki tapetaan, koska se repii tapetteja? Mitä se opettaa lapsille vastuuntunnosta ja ennenkaikkea rahan arvosta?
välitän kotini kunnosta kuin yhdestä kissasta. Meillä ei tuollaista katseltaisi yhtään.
välitän kotini kunnosta kuin yhdestä kissasta. Meillä ei tuollaista katseltaisi yhtään.
Toivottavasti jonakin päivänä joku lakkaa jaksamasta katsella sinua..
Minä en ainakaan jaksaisi.
Pointti kun tässä ei ole se, että jaksaako katsella kissan sotkuja ja riehuntaa, vaan se että on oikeasti valmis huolehtimaan eläimestä minkä on kerran ottanut. Ei noi pari raapimispuuta oikein riitä kissalle, kyllä se tarvii myös leluja ja leikittämistä. Eli ei tässä oikein ole tullut sellasta kuvaa että ap on edes tehnyt kaikkensa kissan hyvinvoinnin eteen. Kissa on tässä kohtaa syytön vaan ap:n pitäisi panostaa kissan virikkeisiin, eikä miettiä piikkiä!
ja leikittäjiä löytyy, on kiipeilupaikkaa ja raapimispuita, on viety raapimispuulle kun on yrittänyt raapia muuta, on käytetty erilaisia hajusteita mitä on eläinlääkäri ja eläinkauppa suositelleet, on kokeiltu vesisuhkua pelottimena, on teipauttu tapetteja vaan aina on löytynyt uusia paikka mitä raapia (sohva, matot, lasten vaatteet jne) vaan raapimispuut ei kelpaa.
Ilmeisesti vain et halua lukea näitä vastauksia vaan haluat vain tuomita?
Tätä minäkin mietin, eli mitä ihmettä lapsesi tähän sanoisivat? Ja mitä se tosiaan heille kertoisi ja miten vaikuttaisi heihin?
Että etsi sille uusi koti, mutta sitä pois antaessa pitää kyllä mainita että kissa on energinen ja raapii huonekaluja. Huonoin kohtalo kissalle olisi, jos et mainitsisi mitään sen huonoista tavoista ja uusi omistajakin pistäisi sen taas "kiertoon", ja ehkä sitä seuraavakin, mikäli se ei vanhetessaan lopettaisi tota.
Jos et tosiaan saa sille uutta kotia, etkä halua sitä pitää, niin lopetus on sitten parempi konsti kuin antaa se eteenpäin epärehellisesti.
Meillä on kissa, jolla on sisäsiisteysongelma. Eläinlääkäri on tutkinut ja kaikki konstit on kokeiltu, mutta siltikin se tekee tarpeensa välillä mihin sattuu. Onneksi ei sentään sängyille eikä sohville, mutta lattioille.
Täytyy myöntää, että itselläkin on käynyt välillä lopetus kun ottaa aivoon vähän joka päivä siivoilla nurkista paskoja.
Eikä kukaan muukaan ottaisi tollaista kissaa, koska ongelmastahan pitäisi ilman muuta kertoa jos sille olisi etsimässä uutta kotia.
Silti en raaski lopetuttaa, kissa on kuitenkin terve, meille kaikille rakas ja muuten mitä kiltein ja ystävällisin otus.
Veisipä joku sinutkin piikille!
Ja ap:nä todellakin veisin tuollaisen eläimen piikille. Mitäs järkeä tuollaista on laittaa kiertoon tuhoamaan lisää taloja? Voisiko joku selventää?
Eivät kaikki ole niin tarkkoja sisustuksen suhteen, uusi koti voi aivan hyvin löytyä. Jos se pääsisi esimerkiksi jonkun mukavan eläkeläisen hemmotelluksi kissaksi? Tai ehkä maaseudulle, missä se voisi ulkoilla päivittäin sellaisessa katetussa tarhassa. Hyvällä säällä.
Ja sitäpaitsi kissa useimmiten rauhoittuu vanhetessaan paljonkin, nythän tuo on vielä tosi nuori.
Jos et edes yritä pelastaa nuoren terveen eläimen elämää etsimällä sille uutta kotia rehellisesti sen luonteesta kertoen, niin tekisi mieleni sanoa että viepä tosiaan ihan itsesi piikille. Älä koskaan enää ota lemmikkiä!
[quote author="Vierailija" time="14.03.2011 klo 17:58"]
Piikitä itsesi!
Olet mielisairas
tahtoo ja kissassa ei voi olla mitään vikaa? enpä ihan usko.
Ap sanoi, että hänellä oli kissa lapsena ja perusteli vielä, ettei sekään taloa tuhonnut vaikka nyt on toimittu uuden kissan kanssa samalla lailla. Oletko ap varma, että tuolloin ollessasi lapsi et ole vain muista sitä kissan pentu- ja nuoruusaikaa? Ehkä vanhempasi ovat siivoilleet kissan sotkuja sinun sitä tiedostamatta..? Olet vain keskittynyt lapsen työhön, eli leikkimiseen sekä rakkaan lemmikkikissasi paijaamiseen. :)
Kuitenkin, jokainen kissa on yksilö ja joskus kohdalle voi sattua ns. haastavampi tapaus. Jos kissa ei ole aggressivinen ihmisiä kohtaan eikä sairas, en näkisi tarpeeksi painavaa syytä sen lopettamiselle noin nuorella iällä. Kannattaisi etsiä sille uusi koti lehti- tai netti-ilmoituksen avulla tai viemällä suoraan paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen löytöeläinkotiin. Siellä on osaavia ihmisiä, jotka löytävät kissalla uuden kodin, joka saattaa sopia kissan luonteelle parempi kuin nykyinen. Monesti eläinsuojeluyhdistyksillä on tarjolla kissoille myös sijaiskotiperheitä, eli tällöin kissa saa oleskella kissarakkaan ihmisen/perheen luona kunnes se saa uuden, loppuelämän kodin. Sijaiskotien ihmiset osaavat myös kitkeä kissojen käyttäytymishäiriöitä pois (esim. jos eläin on arka, ei-sisäsiisti tai muuten erikoinen tapaus). Nuoret, leikkisät kissat saavat aika nopeasti uuden kodin ainakin meidän paikkakunnalla.
Ja olisihan se varmasti sinulle ja perheellesikin mukavaa tietää, että kissalle annettiin elämässä vielä toinen mahdollisuus, eikä tarvitsisi kantaa huonoa omatuntoa terveen nuoren lemmikin lopettamisesta. Jos kuitenkin päädyt kissan lopettamiseen (mitä en toivo tapahtuvan), tee se mieluiten eläinlääkärin osaavissa käsissä (lopetuspiikki), eläkä turvaudu halvempiin, kyseenalaisempii keinoihin, joista kissalle voi aiheutua enemmän stressiä ja kipua.
Tsemppiä sinulle, ap!
No eiköhän tämä kattiparka ole jo piikitetty kun aloitus on kolme vuotta vanha...
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 00:38"]Ei jumalauta mä vihaan tollasii hullui kissa tätejä tyhmine vertauksineen. Ottakaa itse se ongelma kidsa jos olette jtn ihme kissakuiskaajia.
[/quote]
Minulla on kaksi alunperin "ongelma' kissaa. Nyt ovat tottuneet ihmisiin (vessaan ei voi mennä yksin) ja huonekaluja ei raavita. Tähän auttoi suihkepullo ja iso raapimakiipeilyteline
Jos minun vastaanotolle tulisit noiden syiden kanssa - kieltäytyisin.
terv ELL
vaikka kuinka monta, on omia piilokoloja, on kiipeilypuu, on niitä raapimispuita 2 kpl jne. Ja minä en enää halua elää risaisten huonekalujen keskellä enkä katsella risoja tapetteja; jos se tekee minusta huonon ihmisen niin alkaa olla aivan sama.