Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa piikille, pitääkö perustella jotenkin?

Vierailija
14.03.2011 |

Tilanne se, että kissa on raadellut verhot, tapetit ja huonekalut, eikä opi mitenkään tavasta pois. Rempan jälkeen en ala katselemaan uusien tapettien raatelua.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja riiviöi minkä kerkiää! Tapakasvatusta peliin ja sopiva ympäristö. Ei tapetteja ja raapimaan innostavia materiaaleja. Mátotkin voi hetkeksi nostaa pois.

jos on oppiakseen

Vierailija
102/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kissanhankkijan pitää ymmärtää, että kissa on eläin, jolla on tiettyjä luontaisia tapoja. =) Joten kyllä, kissakodissa on syytä sisustaa kestävillä materiaaleilla. Hulluutta olisi muu.

Itse en kissanomistajana hanki mitään sellaista materiaalia mitä kissa turhan helposti saa tuhottua, tai mikä minua sitten harmittaisi.

Jos on eläimen ottanut niin pitää siihen myös sitoutua ja ei voi tulla yllätyksenä että kissat teroittaa kynsiään ja se on niille luontaista käytöstä.

En minäkään ottaisi leijonaa kerrostaloon, kun tiedän että voisi sattua ikävästi, vaikka leijonat on kivoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilua laittaa kissaa kiertoon, jos sen kanssa on ongelmia eikä se opi tavoille. Armeliaampaa on viedä piikille, se on teidän valintanne eikä lääkärillä ole syytä sitä kyseenalaistaa.

Ei myöskään ole mitään järkeä sinnitellä huonosti käyttäytyvän eläimen kanssa, niin että koko otuksen näkeminenkin alkaa ärsyttää kun jatkuvasti paikat rikki. Tämä ei ole eläimen eikä perheen etu. Kissoja on maailma täynnä, vastuun kantamista on lopettaa se, kun eteenpäin antaalla et tiedä millaiseksi kiertopalkinnoksi se joutuu ja saa mahdollisesti huonoakin kohtelua kun jatkossakin tärvelee ihmisten koteja.

Yksi vaihtoehto tosin olisi päästää se ulkoilemaan enemmän, mutta tähänkin varmasti löytyy monta vasta kaneettia ja naapurit eivät tykkää. Kissa kuitenkin tarvitsee liikuntaa ja tekemistä, mielestäni sen on parempi päästä ulkoilemaan vaikka henkensäkin kaupalla. Ei kissoja ole luotu sisälle sohvan koristeeksi.

piikille vain, se ei siitä kärsi. Mutta saattaa kärsiä kaikenlaista, jos pistät vahingon kiertämään.

Vierailija
104/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen minäkin ja olen sitä mieltä jos eläin on vaaraksi ihmisille eli hyökkäilee ihmisten kimppuun on se käytöshäiriöinen. Enkä ymmärrä miksi kukaan pitää sellaista kissaa, (olen sellaisen tavannut).

Mitä tulee tapettien kimppuun hyökkäämisestä, kissalla on varmaan tylsää. Ulkoileeko se? Ehkä se on kissa jonka paikka olisi maalla jonkun navetan hiirikissana?

Vierailija
105/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja riiviöi minkä kerkiää! Tapakasvatusta peliin ja sopiva ympäristö. Ei tapetteja ja raapimaan innostavia materiaaleja. Mátotkin voi hetkeksi nostaa pois.

jos on oppiakseen

Ihan niin kuin teini-ihmislapsetkin niin murkku kissa tarvii kuria ja säännöllistä oikaisua toiminnassaan. Vaati tuossa iässä sitkeää koulutusta!

Vierailija
106/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kissanhankkijan pitää ymmärtää, että kissa on eläin, jolla on tiettyjä luontaisia tapoja. =) Joten kyllä, kissakodissa on syytä sisustaa kestävillä materiaaleilla. Hulluutta olisi muu.

Itse en kissanomistajana hanki mitään sellaista materiaalia mitä kissa turhan helposti saa tuhottua, tai mikä minua sitten harmittaisi.

Jos on eläimen ottanut niin pitää siihen myös sitoutua ja ei voi tulla yllätyksenä että kissat teroittaa kynsiään ja se on niille luontaista käytöstä.

En minäkään ottaisi leijonaa kerrostaloon, kun tiedän että voisi sattua ikävästi, vaikka leijonat on kivoja!

teinkö minä väärin, kun lopetutin, ja vieläpä tutun metsästäjän toimesta narttukissan, (ja huom. leikatun) joka toteutti luontaista käytöstä(?) ruikkimalla jatkuvasti verhot, taulut seinillä, leivänpaahtimen, stereot... jne. Vai olisiko pitänyt järjestää mökki "kissaystävälliseksi", ja luopua noista materiaaleista..

Vierailija
107/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kissat ei yksinkertaisesti sovi kerrostaloon tai muuten sisäkissoiksi.

Joillakin on energiataso jo luonnostaan niin korkea että ne ei kestä olla niin vähällä liikunnalla ja vähällä virikkeettömällä. Etenkään jos kissan kanssa ei leikitä ja anneta sille virikkeitä tarpeeksi.

Tällöin kissa on parasta antaa pois sellaiseen perheeseen, esim. omakotitaloon tai maalle jossa sen tarpeisiin voidaan vastata.

Kissat on suuria persoonia ja niissä on isoja eroja keskenään, ihan niin kuin ihmisissä.

Vierailija
108/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on oppiakseen

Ihan niin kuin teini-ihmislapsetkin niin murkku kissa tarvii kuria ja säännöllistä oikaisua toiminnassaan. Vaati tuossa iässä sitkeää koulutusta!

on 9kk tehty ja tulos on nolla. Minä kuitenkin haluaisin jo nukkua yöni läpi kun lapsetkin ovat jo isoja, enkä haluaisi juosta kissan perässä pitkin öitä. Lisäksi mielestäni eläimen tulee sopeutua asuinpaikkaansa eikä toisinpäin. Kokemusta on itsellänikin kissoista, vaan eipä tällaista ole aikaisemmin ollutkaan.

t.ap

Vierailija
109/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla, että kissa ei vaan sovi teille, ja kun ne kysyy vähän taustatietoja, niin sitten osaavat sijoittaa kissan seuraavalla kerralla erityyppiseen kotiin.

Nuorehkot kissat menevät ainakin täälläpäin suht nopeasti, joten et tule täyttämään yhdistyksen tiloja, ne ovat ne vanhimmat, joille on vaikea löytää sijoituspaikkoja. Ja tätä varten yhdistykset ovat olemassa.

Vierailija
110/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tänne nyt revitään tota tarpeiden lattialle tekemistä kun ap ei sellaisesta aloituksessaan puhunut?? (En lukenut koko ketjua, mainittiinko asiasta sitten myöhemmin...) Jos ap:llä tehdään juuri remppaa, ei pitäisi olla ongelmaa vaihtaa tapetit maaliin jne. Nyt ei kyllä ole kysymys kissasta joka "ei sopeudu", vaan vaikuttaisi ihan normaalilta "murrosikäiseltä" kissalta. Muista että kissa merkkaa myös raapimalla reviiriään, kaikki merkitseminen ei liity hajuihin! Mielestäni et saa lopettaa tälläistä kissaa vaan ensin sinun pitäisi pyrkiä etsimään sille uusi koti jos koet että olet jo kaiken kokeillut. Jotain vastuuta täytyy valinnoistaan tehdä, jos ottaa lemmikin, joka ei sitten "sovikaan meille", lopettaminen ei ole ratkaisu jos eläin on normaali ja terve kuten tässä tapauksessa. Ja vastauksena kysymykseesi, KYLLÄ, jokainen eläinlääkäri kysyy miksi eläin lopetetaan. Jos kerrot siellä mitä olet kertonut täällä, moni eläinlääkäri ei suostu lopettamaan kissaasi. Jokin etiikka heilläkin on.

Vierailija
111/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinkö minä väärin, kun lopetutin, ja vieläpä tutun metsästäjän toimesta narttukissan, (ja huom. leikatun) joka toteutti luontaista käytöstä(?) ruikkimalla jatkuvasti verhot, taulut seinillä, leivänpaahtimen, stereot... jne. Vai olisiko pitänyt järjestää mökki "kissaystävälliseksi", ja luopua noista materiaaleista..

merkkailu, joka jatkuu sterilisoinninkin jälkeen, on paha juttu. En tiedä voisinko itse elää tällaisen kissan kanssa.

T.Se kasvattaja

Vierailija
112/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla harvinaisen kylmä ihminen että kissan lopettaa tollasen asian takia.

En ymmärrä miksi edes ottanut kissan, jos ei kerran ole ymmärtänyt että kissat raapii ja vaatii myös huomiota osakseen.

Rehellinen mielipiteeni on jos lopettaa kissan tosta syystä, niin pitäisi tehdä julkinen lupaus että ei ikinä enää ota mitään eläintä kun ei niistä valmis huolehtimaan!

Kuulostaa ihan lapselta, jonka lelu ei ollutkaan sellainen kuin oli ajatellut ja nyt on valmis sen roskiin heittämään.

Törkeä ihminen!

Vierailija
113/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissa ei sovellu käytöksen vuoksi teille, niin anna se mieluummin vaikka paikalliselle eläintensuojeluyhdistykselle.

onkohan noita kissoja jo nurkat täynnä sielläkin. Harmittaa koko tilanne! t.ap

Se, että kissasta ei tule mieleistä sisäsiistiä kissaa, on mielestäni aivan liian heppoinen peruste lopettaa eläin. Anna kisu eläintensuojeluyhdistykselle, voi sitä kautta saada oikein hyvän elämän.

pitäisi pitää tietty siisteystaso. Jos kissa tai koira ei yrityksistä huolimatta opi sisäsiistiksi (ulostaa ympäri asuntoa), on siitä luovuttava. Onko sinusta normaalia asua asunnossa, joka on täynnä eläinten ulosteita? Riittääkö oma energiasi siivoamaan eläimen jätöksiä sohvilta ja lattioilta joka päivä?

Minun ei ainakaan. Jos koiramme alkaisivat jatkuvasti tehdä sisälle, saisivat lähteä, joko uuteen kotiin tai piikille (uutta kotia ei-sisäsiistille eläimelle mahdoton löytää).

En tarkoittanut, että sisäkissaksi sopimatonta pitäisi väkisin pitää kotonaan, vaan sen voi antaa kissatalolle, jonka kautta kyllä voi löytyä sopivampi koti.

Vierailija
114/114 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan homman hoitaa itsekin.. Näin meillä! (sekä koirat että kissat)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi