Söin lauantaina ekaa kertaa ravintolassa sinisimpukoita.
En kyllä saa kotona niin hyvää soosia millään, oli aivan mahtavaa. Suosittelen.
Kommentit (12)
vaan keitetty valkoviinissä missä rutkasti valkosipulia, sipulia ja persiljaa. Myös kampasimpukat on helppo itsekin tehdä!
Sinisimpukoita en ole kylläkään kokeillut, mutta tavallisia simpukoita kyllä.
Minusta niiden tuoksu ja muoto muistuttaa liikaa naisen sukuelimiä. Aina tulee se pesä mieleen siitä aromista.
Eikö muille?
Sinisimpukoita en ole kylläkään kokeillut, mutta tavallisia simpukoita kyllä. Minusta niiden tuoksu ja muoto muistuttaa liikaa naisen sukuelimiä. Aina tulee se pesä mieleen siitä aromista. Eikö muille?
seurustelin ranskalaisen kanssa, juttelimme tuosta simpukan ulkonäköasiasta ja kyllä se on ihan yleisesti tiedossa :)
Meillä on 10-vuotis hääpäivä tulossa ja mietin tota simpukkaa, että jos tekisin niitä itse, kun kuitenkin ollaan kotona.
Mutta mistä niitä saa yleensä ostettua? Nolottaa, mutta en ole koskaan niitä missään nähnyt myynnissä :D
Meillä on 10-vuotis hääpäivä tulossa ja mietin tota simpukkaa, että jos tekisin niitä itse, kun kuitenkin ollaan kotona.
Mutta mistä niitä saa yleensä ostettua? Nolottaa, mutta en ole koskaan niitä missään nähnyt myynnissä :D
kalatiskistä. Kampasimpukoita olen ostanut Cittarista ja Stockmannilta pakasteena.
Mutta mistä niitä saa yleensä ostettua? Nolottaa, mutta en ole koskaan niitä missään nähnyt myynnissä :Dkalatiskistä. Kampasimpukoita olen ostanut Cittarista ja Stockmannilta pakasteena.
En ole koskaan huomannutkaan! Täytyy käydä kattomassa niitä :) Kiitos!!
ja se oli aivan kamalaa. Ensinnäkin se leväinen maku ja sitten hiekkaisen narskuva koostumus. Hrrrr.....
mä söin viime lauantaina mummonliha-pullia
Sinisimpukat on ihania. Niitä saa tosiaan ainakin meidän Citarin kalatiskiltä, varmimmin just ennen viikonloppua.
Vinkki: Niitä kuuluu syödä silleen, että kun olet ensimmäisen simpukan syönyt, niin käytä sitä jäljelle jäänyttä kuorta ikäänkuin pinsetteinä, jolla nyppäset seuraavan simpukan sisuksen suuhusi.
Taidanpa hakea minäkin viikonlopuksi ja keitellä valkkari-valkosipulissa.
simpukoiden oikeasti tosiaan tuntua niin "hiekkaisilta" että koko ajan tuntuu että hampaiden paikat huutavat ns. hoosiannaa..? Vai onko ne tarkoitus nielaista sen enempiä pureskelematta?
T. Juntti 37-vee
narskua hampaissa. Oisko ne olleet huonosti pestyjä?
En ole ikinä saanut hiekkaisia simpukoita missään.
en mä ole koskaan simpukoita syönyt.. haluaisin kyllä :)