Jumankauta mua nyppii toi jatkuva Abc:n mollaaminen
En väitä että itsekään siellä kovin usein kävisin mutta miten voi olla vaikea ymmärtää että kaikilla paikkakunnilla ei ole suurta valikoimaa ravintoloita jos haluaa mennä valmiiseen pöytään? Tai autoa jolla lähteä toisella paikkakunnalle syömään.
Abc:n ruoka on ihan hyvää perusruokaa, käyn siellä joskus lounaalla tai Hesestä hakemassa jotain.
Mikä ihme saa ihmisen mollaamaan Abc:tä? Luuletteko olevanne jotenkin parempia ihmisiä?
Ja ei, se EI ole huoltoasema. Ruokaravintola siinä missä moni muukin.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Ai abc:ko ravintola????? Excuse me... kiva tietysti teille perähikijän asukeille, että on palveluita mutta eihän tuo pakaste-mikro annoksia tarjoava laitos nyt mikään ravintola ole.
Kyllä se nyt vain on ravintola, vaikka kermaperseillä omat määritelmänsä ovatkin.
Että sitten sylettää tällaiset hyihyttelijät, kun Afrikassa nähdään nälkää. Ja, kyllä ihan oikeasti käytän tämän kortin. On niin väsynyt läppä jo "tämä Abc ei ole ravintola, Skoda ei ole auto, kevytmaito ei ole maitoa, valkoinen pasta ei ole ruokaa". Kyllä ne nyt vaan ovat. Tasosta saatte olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta ette te nyt käsitteitä voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissumies kirjoitti:
Meidän perhe ei syö hanhenmaksaa eikä muutenkaan kalliisti vaan ihan tavallista ruokaa. Silti kukaan meistä ei pidä ABCn buffetista. Se ruoka ei ole hyvää. Oli tarjolla kanaa, kalaa tai lihaa niin kaikki maistuu aivan samalta. Tottahan sillä nälkä lähtee mutta hintansa väärtiä se ei ole.
Siellä on muutakin kuin buffetti.
Juu, olen syönyt pari kertaa a la carte -listalta metsästäjänleikkeen, enkä enää koskaan. Leike on oli kuiva käntty, ranskalaiset valkoisia ohuita tikkuja, tasoa Hesburger ja valjua sienikastiketta pieni lusikallinen. Siis noinkin simppeli ruoka voidaan tehdä noin huonosti. Ei todellakaan hintansa väärti. :-|
Leike voisi olla laadukaampi ja ei pitäisi olla vaikea paistaa kunnolla rasvassa rapeaksi ja meheväksi. Ranskalaisten laatu paremmaksi ja oikeaa sienikastiketta edes pari lusikallista enemmän. Yksinkertaista ja helppoa, jos haluaa.
Voisitko sitten mainita muutaman ravintolan nimen, jossa nuo tehdään paremmin. Ja siis samantasoisia paikkoja, eikä mitään valkoisen pöytäliinan ravintoloita.
Vierailija kirjoitti:
Ei s ryhmällä taida olla enää muuta ketju ravintolaa, Turussa on kaikki s ryhmän ravintolat suljettu, ehkä yksi jäljellä hotellin kyljessä. Törkeää asiakkaisen aliarvioimista kun tarjoavat sellaista paskaa ruuaksi.
Turusta en tiedä, mutta muualla on kyllä Amarillot, Rossot jne.
Miksi ap kiroaa Jumalaa?
Etkö tiedä, että Jumalan kiroaminen tuo runsaasti kirousta elämääsi?
Jos et taas välitä siitä, että elämäsi menee päin helvettiä kirjaimellisesti, voisit ainakin kunnioituksesta meitä muita kohtaan jättää nuo kirosanat kirjoittamatta.
Koska ABC on osa s-kaupan monopolia Suomessa. Parhaat liikepaikat varataan tälle.Poliitikot saa s:stä hyvät edut ja on siellä edustustoissa. Suomessa on siksi kalliimmat kuluttajahinnat kuin muissa länsimaiss.
ABC toteemi on kun jonkun jonkun uskonnon symboli, ennen oli kirkontornit nyt ABC.
Ja tappaa pienyrittäjät lähiseudulta.
Kerran kun pysähdyttiin abclla ainoa eskimojäätelö mitä oli oli liettualaista p:aa. Jäi jopa ahneilta lapsosilta syömättä. Oli abc halpuuttanut nääs.
ABC on eineslämmittämö, ei mikään ruokaravintola.
Olen joutunut syömään ABC:llä useinkin. Syynä lasten harrastukset ja kisoihin kuskaaminen. Aina, ihan aina kyytiläiset haluavat pysähtyä ABC:lle syömään. Aina se on ollut itselleni pettymys, mutta saahan siitä mahan täyteen. Ärsyttää maksaa kuitenkin useampi kymppi (itse + 1-2 lasta) aika ala-arvoisesta sapuskasta. A la carte -annokset on vähän parempia, mutta laatuunsa nähden silti ylihintaisia.
En tajua mikä noita ihmisiä siinä ABC:ssä viehättää. Kuulemma niin ihanan helppoa lasten kanssa ja saa bonusta. Voi luoja.
Meillä on kolme lasta enkä ole ikinä perheen omilla reissuilla syönyt ABC:llä, ei tulisi edes mieleen pysähtyä jonnekin sen kaltaiseen paikkaan syömään jos saa valita. Mökkimatkaa on meillä 4 h kummallekin mökille ja molempien isovanhempien luokse on n. 3 h automatka. Vältellään ABC-paikkoja ihan vessatauoillakin. Hirveästi väkeä ja melua, syöt siinä jotain lounasta kun väki ramppaa pöydän ohi vessaan ja ostoksille ja penskat kiljuu leikkipaikalla. En vaan ole keksinyt systeemin upeutta.
Jos muuten haluat kivan pysähdyspaikan nelostiellä, niin Hartolassa on La Kar de Mumma joka on ihana paikka. Ja Heinolassa sen ABC:n vieressä ihana Heili. Karoliinan Kahvimylly joutui muuttamaan idyllisestä paikastaan leivonmäelle karuun tienvarsirakennukseen. Tarjoomukset ovat kuitenkin yhä yhtä herkullisia.
Mutta niistä ei saa sitä boonusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei s ryhmällä taida olla enää muuta ketju ravintolaa, Turussa on kaikki s ryhmän ravintolat suljettu, ehkä yksi jäljellä hotellin kyljessä. Törkeää asiakkaisen aliarvioimista kun tarjoavat sellaista paskaa ruuaksi.
Mitä?! Että nytkö ei ole Rossoja, Fransmanneja ja Amarilloja enää missään?
Ei ole, kaikki suljettu. Joku siinä hotellin kyljessä on, mutta en tiedä nimeä.
Koska en kanna rahaani "ravintolaan" jonne tuotu ruoka on ennensiä sekä pakasteita. Poikkeuksena pikaruoka, jota syön joskus, mutta se onkin hinnoiteltu laadun mukaisesti. ABC:llä ei valmisteta ruokaa ollenkaan vaan ainostaan lämmitetään. Miksi mennä ravintolaan ja maksaa sellaisesta annoksesta pahimmillaan 15 euroa kun kerran saarioiselta saa murto-osa hintaan Suomessa tehtyä einestä. ABC käyttää pääsasiassa ulkomaalaisia.
Vierailija kirjoitti:
ABC on eineslämmittämö, ei mikään ruokaravintola.
Kutsu sinä sitä miksi haluat, mutta älä toitota sitä minään totuutena ennen kuin näytät, miten esim eineslämmittämöön liittyvä lainsäädäntö eroaa ravintola-alan lainsäädännöstä. Niin kauan kuin tällaista eineslämmittämön omaa lainsäädäntöä tai muuta viitekehystä ei ole, on ihan turha jauhaa, ettei abc olisi ravintola.
Tässä on haukuttu paljon ruokaa, mutta mua korpeaa myös ne pullat. En mä haluu ostaa kahvilla käydessä jotain ulkomailta pakkasessa roudattua piirakkaa, joka on vain sulatettu takahuoneessa. Ihan mahdotonta hankki lähileipomosta tuoretta piirakkaa ja pullaa tai jopa leipoa itse? Maksan mielellänisen sen kahvi ja pulla 3,50 € tarjouksen sijaan vaikka 6 €, jos on tuoretta, kotimaista ja hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissumies kirjoitti:
Meidän perhe ei syö hanhenmaksaa eikä muutenkaan kalliisti vaan ihan tavallista ruokaa. Silti kukaan meistä ei pidä ABCn buffetista. Se ruoka ei ole hyvää. Oli tarjolla kanaa, kalaa tai lihaa niin kaikki maistuu aivan samalta. Tottahan sillä nälkä lähtee mutta hintansa väärtiä se ei ole.
Siellä on muutakin kuin buffetti.
Juu, olen syönyt pari kertaa a la carte -listalta metsästäjänleikkeen, enkä enää koskaan. Leike on oli kuiva käntty, ranskalaiset valkoisia ohuita tikkuja, tasoa Hesburger ja valjua sienikastiketta pieni lusikallinen. Siis noinkin simppeli ruoka voidaan tehdä noin huonosti. Ei todellakaan hintansa väärti. :-|
Leike voisi olla laadukaampi ja ei pitäisi olla vaikea paistaa kunnolla rasvassa rapeaksi ja meheväksi. Ranskalaisten laatu paremmaksi ja oikeaa sienikastiketta edes pari lusikallista enemmän. Yksinkertaista ja helppoa, jos haluaa.Voisitko sitten mainita muutaman ravintolan nimen, jossa nuo tehdään paremmin. Ja siis samantasoisia paikkoja, eikä mitään valkoisen pöytäliinan ravintoloita.
Ei metsästäjänleike ole mikään hieno ruoka. Se on yksinkertainen perussafka, joka on varsin helppo tehdä. Hyvä mesästäjänleikkeen voi saada mistä vaan missä keittiössä osataan laittaa perusruokaa.
Uudet Neste K-asemat yrittävät kai tähän rakoon. Eli tarjota absia parempaa safkaa tienpäällä. Ainakin 9-tiellä remontoitu Längelmäen Neste näköaloineen on hyvä.
Syön mieluummin muualla, missä saa muutakin kuin ulkomaisia pakasteruokia.
Vierailija kirjoitti:
yritän aina suosia muita huoltsikoita jos vain mahdollista, valitettavasti niitä on enää harvoin tarjolla :( En ole täällä kirjoittanut ABC:stä mitään, mutta en minäkään menisi sinne kyllä lounaalle mielelläni...
En pidä abc-ravintoloista yksinkertaisesti siksi, että ne ovat vallanneet aivan liian suuren markkinaosuuden. Moni pieni ravintola, joka on aikaisemmin saanut elinkeinonsa matkailijoista ja muista tiellä liikkujista on joutunut lopettamaan toimintansa abc:n jyrätessä ne alleen.
Näissä pienissä paikoissa tehtiin hyvää ruokaa oikeista raaka-aineista.
Nyt abc tarjoaa pakastimesta lämmitettyä ruokaa, joka tulee isoista tukuista ja alkulähde ulkomailla. Lähiruuasta ei ole siis tietoakaan.Olen naisrekkamies enkä todellakaan syö abc:lla kuin pakonedestä edellä olevista syistä ja siitä isoimmasta syystä: ABC:n ruoka on mielestäni pahaa.
Miten te saatte nuo kommentinne sen lainatun yläpuolelle? Eikö luontevampaa olis jatkaa siitä mihin toinen lopettaa? Mua ei taas huvita niinku oikeen mikään!
Vierailija kirjoitti:
En pidä abc-ravintoloista yksinkertaisesti siksi, että ne ovat vallanneet aivan liian suuren markkinaosuuden. Moni pieni ravintola, joka on aikaisemmin saanut elinkeinonsa matkailijoista ja muista tiellä liikkujista on joutunut lopettamaan toimintansa abc:n jyrätessä ne alleen.
Näissä pienissä paikoissa tehtiin hyvää ruokaa oikeista raaka-aineista.
Nyt abc tarjoaa pakastimesta lämmitettyä ruokaa, joka tulee isoista tukuista ja alkulähde ulkomailla. Lähiruuasta ei ole siis tietoakaan.Olen naisrekkamies enkä todellakaan syö abc:lla kuin pakonedestä edellä olevista syistä ja siitä isoimmasta syystä: ABC:n ruoka on mielestäni pahaa.
Tässä se on kaikki sanottuna millaisia ABC:t ovat. Ihan kuin olisit sylkäissy mun tuotokset suustasi :)
Miksi tosiaan aina haukutaan. Käyttekö oikeasti ns. hienossa ravintolassa, jossa tilataan ala-carte-listalta, kallis annos,jossa on kaksi kortta ristissä,pieni tippa kastiketta ja pieni lihanpalanen. 60€ yhdeltä. Onhan se hienompaa.
ABC:llä saan vastinetta rahoille, tulee vatsa täyteen, saan hakea lisää niin paljon kuin jaksan. On alkupalat, pääruoat, jälkiruoka. Itse kartan näitä pieniä rafloja, joissa on surkea valikoima,kalliit kahvit, kuivat pullat, toki itseleivottua. ABC pelastaa myös pyhinä, haemme täydennystä ruokatarvikkeisiin, matkalla pysähdymme jalottelemaan, ja karavaanari hyötyy palveluista. Onneksi olette tulleet joka puolelle Suomea, näiden ylihintaisten kahviloiden tilalle. Hienot ravintolat,sinne mennään liikelounaille.
Maha on kuin ilmapallo aina kun käyt abc:llä. Ruoka on kyllä ihan hyvää, mutta joku turvotaa??
Vierailija kirjoitti:
Miksi tosiaan aina haukutaan. Käyttekö oikeasti ns. hienossa ravintolassa, jossa tilataan ala-carte-listalta, kallis annos,jossa on kaksi kortta ristissä,pieni tippa kastiketta ja pieni lihanpalanen. 60€ yhdeltä. Onhan se hienompaa.
ABC:llä saan vastinetta rahoille, tulee vatsa täyteen, saan hakea lisää niin paljon kuin jaksan. On alkupalat, pääruoat, jälkiruoka. Itse kartan näitä pieniä rafloja, joissa on surkea valikoima,kalliit kahvit, kuivat pullat, toki itseleivottua. ABC pelastaa myös pyhinä, haemme täydennystä ruokatarvikkeisiin, matkalla pysähdymme jalottelemaan, ja karavaanari hyötyy palveluista. Onneksi olette tulleet joka puolelle Suomea, näiden ylihintaisten kahviloiden tilalle. Hienot ravintolat,sinne mennään liikelounaille.
Nyt on kyllä joku S-ryhmältä palkkaa nauttiva asialla. :D
Leike voisi olla laadukaampi ja ei pitäisi olla vaikea paistaa kunnolla rasvassa rapeaksi ja meheväksi. Ranskalaisten laatu paremmaksi ja oikeaa sienikastiketta edes pari lusikallista enemmän. Yksinkertaista ja helppoa, jos haluaa.