En voi itselleni mitään, olen aina tikahtua nauruun kun lapsi tekee jotain kiellettyä.
Kommentit (24)
eikä minun kodissani. Viimeksi eilen kielsin kaverin lasta kaatamasta mehua parketille, ja kun lapsi oli sen tehnyt, ei naurattanut yhtään. Tosin ei nauranut lapsen äitikään, kun kuivasin sen mehun lapsella.
kun lapsi on teini ja ne kielletyt asiat on viinanjuonti, tupakointi, varastelu jne. Ja jos vielä sittenkin olet tikahtua nauruun, niin sit varmaan syytä huolestua.
kun saa sillä äidin hyvälle tuulelle.
Valitse linjasi eli joko sallit väärät teot ja kiellät niistä ilmeitäsi myöten tai annat lapsen turmeltaa ja naurat sille avoimesti.
Osoittaa luonteensa jo 1,5-vuotiaana. Tai jos lapsi ei saa tahtoaan periksi, paiskaa kädessään olevan tavaran kauaksi ja käy vetämässä turpaan isoveljeä tai isäänsä, joskus myös minua jos kiellän enkä anna periksi.
kannattaako kieltää sellaista asiaa, jonka tekemisen katsominen sitten kuitenkin naurattaa?
Tuskin sua kuitenkaan naurattaa se, jos lapsi tekee jotain vaarallista tai vaikka lyö sinua tai suttaa tussilla sohvaa?
oikeasti siitä jos lapsi karkaisi käsistäni vilkkaasti liikennöidyn tien lähellä tai muualla missä olisi itselleen vaaraksi.
Ja se kyllä lyö mua joka päivä, nytkin on tississä mustelma, kun taapero puraisi yllättäen aamulla kun lojuttiin sohvalla televisiota katsomassa.
oikeasti siitä jos lapsi karkaisi käsistäni vilkkaasti liikennöidyn tien lähellä tai muualla missä olisi itselleen vaaraksi. Ja se kyllä lyö mua joka päivä, nytkin on tississä mustelma, kun taapero puraisi yllättäen aamulla kun lojuttiin sohvalla televisiota katsomassa.
Oikeasti? Miksi ihmeessä? Vai onko sinusta vain hauskaa tulla hakatuksi, vaikka se pieni nyrkki ei vielä ihmeemmin satu.
naurattaa tämäkin?
t. #8
Ja se kyllä lyö mua joka päivä, nytkin on tississä mustelma, kun taapero puraisi yllättäen aamulla kun lojuttiin sohvalla televisiota katsomassa.
mutta jotenkin ihastuttaa nähdä oma temperamenttinen luonteensa pienoiskoossa. Vanhempi lapseni on tullut isäänsä, rauhallinen ja vähemmän räiskyvä.
Minkäs sille mahtaa kun taapero pahanteon jälkeen hymyilee niin ilkikurisesti ja viehättävästi.
Ei siitä ole hyötyä. Kannattaa antaa purra, lyödä, rikkoa tavaroita, sotkea, mekastaa, tuhota jne. koska temperamanttisiin lapsiin kasvatus ei vaan vaikuta. Kyllä ne sitten isompina oppii, kun ovat poliisin kanssa tekemisissä.
mentävä toiseen huoneeseen nauramaan.
Muistan, kun omat lapset oli pieniä ja teki jotain tuhmuuksia, se oli niin vaikeeta torua ja olla pokkana, kun oisi tehnyt mieli vaan nauraa :P sitten ukon kanssa nauraan johonkin toiseen huoneeseen.
paikkoja hajottamaan. Mutta jos lapsi läpsii minua tai heittää jotain ilmaistakseen pettymystään, siitä en ala häntä rankaisemaan. ap
miten saat lapsesi oppimaan että ketään ei läpsitä jos et heti kiellä kun läpsii ?? Kauheeeta katsottavaa kun parivuotias läpsii äitiä kun ei saa asioita periksi !! Haloo hei, mitä aiemmin saat oppimaan sitä helpompaa myöhemmin !! Sivusta seuraillut tällaista tapausta !
aikuinen nauramassa lapsen kiukulle. Jos lapsi on kiukkuinen ja vihainen jostain, niin hänen täytyy saada purkaa tunteensa (ei tietenkään lyömällä tai satuttamalla toisia) ja on lapsen latistamista vain nauraa hörötellä tälle.
ja keskustele vakavalla naamalla ja asiallisesti harmin aiheesta. Minunkin tekisi mieli lyödä, jos joku vain naureskelisi kun olen itse vihainen.
eikä ole kivaa ettei ota mua niin vakavasti. mutten tiedä mitä tekisin sille että käsittelen naurun avulla kaikki huonot ja negatiiviset asiat. esim.kuoleman
Tottakai sanon että ei saa tehdä, mutta että ihan keskustella? Temperamenttia pitää olla, lapsella varsinkin, ei jää ainakaan muiden jalkoihin.
Tottakai sanon että ei saa tehdä, mutta että ihan keskustella? Temperamenttia pitää olla, lapsella varsinkin, ei jää ainakaan muiden jalkoihin.
Perhekerhossa varsinkin tulee näitä mamoilijaäitejä paikalle, kun tyttöni antaa muiden tuntea, kuka on paikan pomo. Repii hiuksista, puree, nipistää, lyö ja tönii niin, että on ihan ilo ihailla temperamenttiaan. Ihana lapsi mulla, ei jää muiden jalkoihin.
mentävä toiseen huoneeseen nauramaan.