Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät minkälainen päivärutiini teillä on?

Vierailija
30.11.2022 |

Tässä ei ole siis tarkoitus arvostella ketään. Työttömyyteen on monia syitä eikä työlllistyminen todellakaan ole aina helppoa. Kiinnostaisi vaan tietää millaisen arkirutiinin ihmiset saa itselleen luotua silloin kun ei ole työ rytmittämässä elämää. Monelta heräät, monelta menet nukkumaan, kuinka usein ja mitä syöt päivän aikana, mitä teet päivän aikana? Eroaako viikonloput jotenkin arjesta? Kerro oma päivärutiinisi :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/10 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilen 9-11 välillä fiiliksestä riippuen. Nukkumaan 22-02 välllä yleensä. Päivisin teen mikä sattuu milloinkin huvittamaan. On monenmoista harrastusta ja harvoin tylsää päivää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaihtelee päivän mukaan, mutta nousen sängystä yleensä siinä 9-11 välillä. Aamiaiseksi syön yleensä puuroa hedelmillä, pähkinöillä ja hunajalla ja juon kahvia. Samalla selaisen iltalehden otsikot, facebookin ja vauvapalstan ja luen sähköpostit. Aamiaisen jälkeen alan etsimään töitä ja kirjoittelen työhakemuksia. Joskus 15-16 aikoihin aloitan jumppaamisen. Päivästä ja fiiliksestä riippuen joko hikijumppaa, lihaskuntoa, tanssia, joogaa, pilatesta tai ihan vaan kävely. Jumpan jälkeen käyn suihkussa ja sitten joko tiskaan/siivoan/pesen pyykkiä tai luen kirjaa/soitan kitaraa/opiskelen. Illalla miesystävä tulee yleensä luokseni ja sitten käydään kaupassa ja tehdään ruokaa yhdessä. Sen jälkeen katsotaan telkkaria ja rentoudutaan ja nukkumaan menen yleensä siinä 23-02 aikoihin. Viikonloput vietän miesystäväni kanssa ja silloin touhutaan mitä ikinä halutaan.  

Vierailija
4/10 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo 4.00. Luen sähköpostit ja katson yön aikana tulleet avoimet työpaikat. Klo 5.00 syön aamiaisen puuroa ja vettä. Sitten rupean väsäämään hakemuksia niihin työpaikkoihin, mihin rahkeet riittävät. Teen tätä pari tuntia. Sitten katson kuinka monta teams-haastattelua minulla on tänään. Haastattelujen välissä yritän ehtiä tehdä kotihommia, kuten siivota, tiskata, tehdä ruokaa, hoitaa asioita, maksaa laskuja, syödä pari voileipää jos ennätän veden kera. Kun haastattelut ovat ohi katson päivän aikana tulleet työpaikat ja valitsen niistä ne, mihin huomenna teen taas hakemuksia. Jokaisesta tekemästäni hakemuksesta teen raportin TE-toimistoon vielä samana iltana, ettei unohdu. Menen nukkumaan n. klo 8.00. Yritän olla välittämättä "ei nyt osunut sinun kohdallesi tämä työpaikka" -viesteistä ja soitoista, joita tulee päivän mittaan.

Tätä on jatkunut nyt 4 vuotta ja en ole saanut töitä. Teen enemmän kuin 4 hakemusta kuussa, koska yritän oikeasti työllistyä.  En saa työttömyyskorvausta koska kela on sitä mieltä että se ei kuulu minulle. 

Olen ajatellut että lopetan töiden hakemisen, koska tämä systeemi ei todellakaan työllistä ketään.

Vierailija
5/10 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään klo 4.00. Luen sähköpostit ja katson yön aikana tulleet avoimet työpaikat. Klo 5.00 syön aamiaisen puuroa ja vettä. Sitten rupean väsäämään hakemuksia niihin työpaikkoihin, mihin rahkeet riittävät. Teen tätä pari tuntia. Sitten katson kuinka monta teams-haastattelua minulla on tänään. Haastattelujen välissä yritän ehtiä tehdä kotihommia, kuten siivota, tiskata, tehdä ruokaa, hoitaa asioita, maksaa laskuja, syödä pari voileipää jos ennätän veden kera. Kun haastattelut ovat ohi katson päivän aikana tulleet työpaikat ja valitsen niistä ne, mihin huomenna teen taas hakemuksia. Jokaisesta tekemästäni hakemuksesta teen raportin TE-toimistoon vielä samana iltana, ettei unohdu. Menen nukkumaan n. klo 8.00. Yritän olla välittämättä "ei nyt osunut sinun kohdallesi tämä työpaikka" -viesteistä ja soitoista, joita tulee päivän mittaan.

Tätä on jatkunut nyt 4 vuotta ja en ole saanut töitä. Teen enemmän kuin 4 hakemusta kuussa, koska yritän oikeasti työllistyä.  En saa työttömyyskorvausta koska kela on sitä mieltä että se ei kuulu minulle. 

Olen ajatellut että lopetan töiden hakemisen, koska tämä systeemi ei todellakaan työllistä ketään.

Tämä on oikea malliesimerkki siitä että työttömät ei todellakaan ole aina laiskoja eikä se työllistymisen vaikeus ole itsestä kiinni. Mustakin se "aktiivisuus" malli on naurettava. Laitan usein sen neljä hakemusta  päivässä ja myös ns. hanttihommiin mitkä ei todellakaan kiinnostaisi, mutta en silti ole saanut töitä vaikka vuoden jo hakenut. Työttömyyskorvausta en saa koska kela ei usko että en ole opiskelija. 

Vierailija
6/10 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään aamulla ja joudun odottamaan aina koko pitkän päivän että pääsee nukkumaan. Huoh kun saisi sen eutanasian.

Vierailija
7/10 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilen 9-10 aikoihin, keitän kahvit ja teen

puuroa aamupalaksi. Selailen päivän

uutiset kännykällä ja menen kävelylle.

Toisinaan pistäydyn kirjastoon lukemaan lehtiä.

Vierailija
8/10 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 7-9 aikoihin. Opiskelen täyspäiväisesti verkossa joten jos on aamulla webinaari niin herään aiemmin. Keitän kahvit ja katson että lapset lähtee kouluun. Sitten teen ruokaa ja kotitöitä opiskelutehtävien lomassa.

Vierailija
9/10 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt talvellla herään siinä 10 aikaan aamulla. Sitten syön jotain aamupalaa. Puolen päivän aikaan poljen kuntopyörää puoli tuntii ja nostan puntteja kotona. Sitten olen netissä 4-5 tuntii ja sen jälkeen poljen taas kuntopyörää puoli tuntia. Käyn ehkä kaupassa jossain välissä jos pitää ruokaa hakea. sitten illemmalla pelaan snookeria netissä pari kolme tuntia,  kirjoittelen palstoille tai katselen netistä ohjelmia ja sarjoja.

Sitten jossain maaliskuun alussa kun kevät alkaa ja meri sulaa niin heräilen siinä 04.00 aikaan ja lähden 05.00 meren rannalla siikaa onkimaan. Niin teen lähes joka aamu aina toukokuun alkuun asti ja onkin siikaa ainakin sen 6-8 tuntia päivisin. Eväät on mukana tietenkin koska nälkäkin tulee sitten jossain vaiheessa. Jos saan siikaa niin teen niistä ruokaa tietenkin kotona. Kalastan siis keväällä paljon. Veneen lasken veteen jossain välissä ja vien myös verkkoja mereen ja yritän saada ahventa ja siikaa.

Vierailija
10/10 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää työtön, mutta kun olin niin oli sama rytmi kuin mulla työssäkäydessä aina lomilla:

Nukkumaan klo 4-6 aamyöstä

Herätys sitten joskus iltapäivästä kun sattuu heräämään, 12-15 aikoihin

Aamupalaksi teetä ja leipää

Jos sattuu olemaan hyvä sää, käyn kävelyllä, nettailen, pelailen, luen, katson telkkaria, kuuntelen musaa

Lounaaksi teen jotain ruokaa, tänään pastaa ja linssikastiketta

Lisää pelejä yms

Iltapalaksi leipää ja joku hedelmä

Elämä oli kyllä ihaninta ikinä työttömänä. Nyt raadan taas it-paskaduunissa ja ihmettelen että miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme