Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava lähti taas baariin, vauva alle 4kk.. :(

Vierailija
12.03.2011 |

On yh-mamma ja tosiaan melko monta (ainakin 5) kertaa on vauvan syntymän jälkeen ollut fb:n päivityksessä että lähdössä juhlimaan yms.

Ajattelinkin jo silloin kun raskaana oli että mitähän tuostakin tulee, kun joka vkl oli juomassa ja tupakkaakin poltti raskausaikanakin... :( Säälittää vaan sen pieni vauva!

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy baarissa joka viikonloppu, ja polttaa tupakkaa ainaki 2 askia päivässä. Ottaa kotonaki joskus kaljaa... Heillä kuitenkin vauva 3kk. Tein heistä lastensuojeluilmotuksen, salaa kaveriltani :-/

Tiedätkö mihin perhe sillä sun vitun ilmoituksella joutuu?Tässähän oli kyse isästä.

Vierailija
22/75 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tietysti kurjaa, jos noin paljon pitää päästä tuulettumaan. Mutta on sekin mielestäni väärin, että parivuotias muksu pistetään 2-3 krt viikossa yökylään sinne mihin vain saadaan (puolitutuillekin) että äiti pääsee ryyppäämään. Lapsi ei välttämättä ole edes ikinä nähnyt sitä ihmistä, kenen luo hänet viedään. Tiedän tälläisiäkin tapauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä lapsen isä haluaa lapsen hoitoon yöksi? pitääkö äidin istua kotona jos lapsi on isällä?

Vierailija
24/75 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä lapsen isä haluaa lapsen hoitoon yöksi? pitääkö äidin istua kotona jos lapsi on isällä?

Kaikkien äitien pitää olla siveitä ja myös isäviikonloppuina olla kotona, ei kadullakaan saa vilkuilla vieraita miehiä eikä varsinkaan tavata enää ystäviä. Paras kaivaa sukkapuikot esille, istua kiikkustuolissa ja lukea raamatua. Huvittelu on ainoastaan miehiä varten, naiset kuuluvat kotiin.

Vierailija
25/75 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellä nyt 3kk:n ikäinen vauva, ollut isovanhemmilla ja tädeillä hoidossa jo useita öitä, kaksikin yötä kerrallaan. Ja avioliitossa tämän vauvan vanhemmat.

eli äidin, jolla on 4kk vauva ja on kyllä ollut useamman yön isovanhemmilla. Järkyttävää miten jotkut pitää vauvaa puolivuotiaaksi vain kotona eikä saa tutustua kunnolla isovanhempiin rauhassa ilman äidin kyttäilyä. Eihän vauva niin opi että on eri ihminen kuin äiti, jos on aina vaan äidin kanssa. Vierastaminen alkaa helpommin ja on suurempaa jollei ole viety koskaan hoitoon. Meidän 4kk vauva on nimittäin ruvennut vierastamaan ihmisiä, PAITSI mammaa vaaria ja mummua, sillä on ollut heillä hoidossa useamman kerran, ja erittäin hyvä näin. Lapsi oppii että muutkin ihmiset voivat olla turvallisia kuin äiti ja isä, ja isovanhemmille (ainakin meidän) on todella tärkeää nähdä lapsenlapsen kasvua mahdollisimman paljon. En ymmärrä sitäkään, että vanhemman lapsen kyllä saa laittaa hoitoon, mutta pikkuvauvaa, joka ei ymmärrä edes vielä ketä on ketä, ei saa missään nimessä laittaa hoitoon. Ja mitä ihmeen väliä silläkin on, että mitä äiti ja isä silloin tekevät, kun vauva on hoidossa. Oli baarissa tai ei, ei vaikuta vauvaan mitenkään. Toki vastustan sitä, että kaljaa juodaan, kun lapsi on kotona, kuten joku sanoi isän tekevän.

Vierailija
26/75 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuttu sai vähän päälle parikymppisenä ensimmäisen lapsen ja oli joka ikinen viikonloppu lähdössä ryyppäämään. (Siis lapsen saatuaan) Ja se oli just sellasta perskännien vetämistä että kotiin tultiin kaatokännissä. Otti lapsenvahdiksi ihan kenet vain sai jotka lähtivät samantien kotiin kun tämä neiti saapui kotiin ja hoiti sitten pientä vauvaansa ihan tuubassa. Itse olin tuolloin 14v ja hoidin tätä lasta usein, enkä silloin osannut ajatella lapsen kannalta, nyt aikuisena tekisin ls-ilmoituksen.

Vierailija
27/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai sitten keskenkasvuinen 35v kuuden lapsen äiti:D Vanhempi olen ollut 17 vuotta enkä mielestäsi ole vieläkään valmis vanhemmaksi koska käyn viihteellä? Kyllä kuule ihan riittävästi olen ehtinyt viettää sitä mammakerhoelämää. Enkä enää halua takaisin lapsissa kiinni olevaksi mammaksi joka elää lähinnä äitiytensä kautta, jollainen olin keskimmäisten ollessa pieniä.

t. se kaksviikkoisena vauvan hoitoon jättänyt

tuoreen äidin pitää päästä baariin juhlimaan useita kertoja kuukaudesta kertoo lähinnä äidin keskenkasvuisuudesta. Äidiksi tuleminen muuttaa normaalisti arvomaailmaa ja sitä kautta koko elämä muuttuu. Kaikki eivät ole siihen muutokseen valmiita.

Niin äidillä kuin isälläkin on oikeus päästä välillä ulos tuulettumaan. Mutta mikäli vapaalle heittäytyminen on useasti ja lyhyellä aikavälillä toistuvaa tulee välttämättä mieleen se ovatko henkilöt valmiita vanhemmiksi.

Vierailija
28/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallireissusi tuskin kestivät yön yli...

Onhan se nyt parin tunnin "tuulettuminen" ihan eri asia vauvan kannalta kuin pidemmät poissaolot.

Ei kai baarissakaan olla yleensä yön yli. Minun uimahallireissuni kestivät matkoineen n. nelisen tuntia. Eli periaatteessa ei kovin paljon vähempää mitä joku baari-ilta voisi kestää. Jos baariin menee vaikka klo 21 ja lähtee sieltä sanotaan vaikka kahden maissa.

Toisaalta sitten meillä usein isä hoiti koliikkivauvaa minun nukkuessani, eli vaikka olin kotona, olin kuitenkin ihan toisessa huoneessa ja nukkuessani "poissa". En oikein ymmärrä, miksi äiti ei saisi olla pois, varsinkin kun vauvalla oli silloin hieno mahdollisuus saada kiinteä suhde isäänsä.

Ja se vauvahan ei osaa erottaa sitä, onko äiti poissa huvin vuoksi vai muista syistä, eikä osaa paheksua baarissa istumista yhtään enempää kuin uimahallissa lillumista.

Vierailija
29/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos äiti ei itse halua olla vauvan kanssa kotona, niin minkäs sille voi.

uimahallireissut oli tosi paha juttu...

Vierailija
30/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minun vauvani nukahtaa n. 21 aikaan eikä herää ennen aamu 6-7... Niin ihan yksi lysti kuka kotona päivystää.

tuskin kestivät yön yli...

Onhan se nyt parin tunnin "tuulettuminen" ihan eri asia vauvan kannalta kuin pidemmät poissaolot.

tuoreen äidin pitää päästä baariin juhlimaan useita kertoja kuukaudesta kertoo lähinnä äidin keskenkasvuisuudesta. Äidiksi tuleminen muuttaa normaalisti arvomaailmaa ja sitä kautta koko elämä muuttuu. Kaikki eivät ole siihen muutokseen valmiita.

Niin äidillä kuin isälläkin on oikeus päästä välillä ulos tuulettumaan. Mutta mikäli vapaalle heittäytyminen on useasti ja lyhyellä aikavälillä toistuvaa tulee välttämättä mieleen se ovatko henkilöt valmiita vanhemmiksi.

että koska itse kävin uimahallissa jopa KAKSI kertaa viikossa, ja mieskin kävi viikoittain mm. lenkillä ja ihan tapaamassa kavereitakin, niin emme olleetkaan siis kypsiä vanhemmiksi?

Mietin vaan, että onkohan siinä tapauksessa kukaan kypsä vanhemmaksi, koska suurin osa varmaan käy joskus jossain ilman lasta - ja jo neuvolassakin suositellaan liikunnan ja lihasten vahvistamisen aloittamista jo ennen kuin lapsi on kouluikäinen, eli pitäisikohän neuvolaakin alkaa syyttää äitien houkuttelemisesta harhateille?

Aika harvan arvomaailma varmaan muuttuu niin, että enää ei halua tehdä mitään mikä ei liity vauvaan, eikä se ole tietysti tarpeenkaan. Ja aika harvan elämä muuttuu niin, ettei enää saisi käydä missään ilman lasta.

Vierailija
31/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä joilla on vaikeus ymmärtää lukemaansa. Yleisesti ottaen taitaa olla vaikeuksia ymmärtää yhtään mitään.

Vierailija
32/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjussa oli nimenomaan puhe niistä "yönylibiletyksistä".

Ja ei, en ole sitä mieltä, ettei äiti saa olla vauvan luota poissa. Itsekin palasin töihin, kun lapsi oli vasta vähän päälle puolivuotias.

Uimahallireissusi tuskin kestivät yön yli...

Mutta Ei kai baarissakaan olla yleensä yön yli. Minun uimahallireissuni kestivät matkoineen n. nelisen tuntia. Eli periaatteessa ei kovin paljon vähempää mitä joku baari-ilta voisi kestää. Jos baariin menee vaikka klo 21 ja lähtee sieltä sanotaan vaikka kahden maissa.

Toisaalta sitten meillä usein isä hoiti koliikkivauvaa minun nukkuessani, eli vaikka olin kotona, olin kuitenkin ihan toisessa huoneessa ja nukkuessani "poissa". En oikein ymmärrä, miksi äiti ei saisi olla pois, varsinkin kun vauvalla oli silloin hieno mahdollisuus saada kiinteä suhde isäänsä.

Ja se vauvahan ei osaa erottaa sitä, onko äiti poissa huvin vuoksi vai muista syistä, eikä osaa paheksua baarissa istumista yhtään enempää kuin uimahallissa lillumista.

Vierailija
33/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytte lähes joka viikonloppu baarissa ja olette siellä siis vauvan nukahtamisesta vähintään pilkkuun asti, niin miten teillä sujuu seuraava päivä? Ettekö tarvitse ollenkaan aikaa palautumiseen tai mahdolliseen selviämiseen humalasta? Miten pystytte vetämään seuraavan päivän läpi normaalilla energialla?

Vierailija
34/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko äiti yömessussa vai baarissa. lapsella lienee hoitaja.

Vierailija
35/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä mielipidettäni, kun tuntuu, että osa puhuu aidasta ja osa aidan seipäästä:

Vauva ei tosiaan huomaa eroa siinä, onko äiti uimahallissa, kaupassa, sairaalassa, jumpassa, teatterissa, töissä vai baarissa, mutta siinä on eroa, onko

- vauva toisen vanhempansa kanssa,tutun hoitajansa kanssa vai hoitaako häntä joku puolituttu

- vauva "yökylässä" vai tuleeko hänelle hoitaja (ja kuinka tuttu hoitaja) kotiin.

Se, onnistuuko paremmin vanhemman poissaolo yöllä vai päivällä, riippuu varmasti lapsesta. Itsellä on kokemusta ainoastaan vauvasta, joka illalla/yöllä kaipasi nimenomaan vanhempiaan. Päiväsaikaan ei ollut niin väliä.

Vierailija
36/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja on muitakin kuin bilettäminen.

Pitäskö sitä mennä johonkin marttakerhoon pelaamaan bingoa? :>

niin voit pitää toistuvaa bilettämistä tai marttakerhoa ainoina vaihtoehtoina.

en silti saanut vastausta, miksi bilettäminen olisi huonoin vaihtoehto?

Vierailija
37/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö ole hyvä, että on äitejä, joihin verrattuna te siellä nyrkin ja hellan välissä saatte sädekehäänne kiillotettua? get a life

jatketaan me tätä hunningolla olemista niin saa nämäkin mammat jotain jossa ovat "parempia" :>

Vierailija
38/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ls ilmoitus on jo tehty, mutta eipä ne täällä mitään asialle tee. Vanhemmat 20v ja 22v.

Mistä sinä tiedät onko ls tehnyt mitään ? Huostaanottoako toivoit? Kait ilmoitusta tehdessäsi sanoit, että paras ratkaisu olisi se huostaanotto?

Siitä kun soittelet lastensuojeluun, menee lain mukaan 7 vrk että sossut tekee päätöksen, ja laittaa perheelle kirjeen. Sitten perhe menee toimistolle kuulemaan ilmoituksen sisällön sekä keskustelemaan asiasta. Tarvittaessa tehdään kotikäynti, useampi käynti toimistolla, seurataan vanhempien ja vauvan välistä vuorovaikutusta ym ym jne jne.

Jos on tarve, perhetyöntekijä alkaa käymään perheen luona. Jos Ls katsoo sen tarpeelliseksi.

Joten mistä ihmeestä tiedät, ettei LS tee mitään? Lasta ei ole huostaanotettu vai?

En ole toivonut huostaan ottoa, enkä ole sanonut että se on paras vaihtoehto, mitä se myöskään ei ole.

Täällä on vain tapana ettei lastensuojelu hoida hommiansa. Olen tietoinen 7vrk määräajasta. Tiedän myös miten nämä sossut toimivat. Toivoin vain että he saisivat apua tilanteeseensa ja ohjeistusta lastenkasvatukseen.

Ai toivot että lastensuojelun kautta perhettä opastattaisi ja ohjeistettaisi lastenkasvatuksessa?

Miksi helvatissa et itse niitä ohjeita anna?!

Kun niin kaikkitietävän hyvä ja oikeassaoleva olet!

Ja jos LS on liian lepsu, ja keskittyy pahempiin / todelisiin onglmaperheisiin, niin soitapa neuvolaan.

Kerro terkkarille. Eiköhän se ohjeistus tule sitten sieltä. Valveutunut terkkari myös tekee sitten lastens. ilmoituksen, jos äiti ei ole riittävän innokas ottamaan lastenkasvatusohjeita vastaan.

Mutta ehkä se neuvolan terkkakaan ei oiken kovin napakka ole, kun ei sinun toivomiasi saarnoja ja moitteit aäidille anna?

Vierailija
39/75 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku äiti ei koe tarvetta käydä baareissa, ei tarvitse käydä. Jos joku äiti/isä kokee tarvetta niin se on varmasti ihan yhtä ok, kuin käydä uimahallissa.

Kaikki täysjärkiset ihmiset ymmärtävät, että vauvaa ei voi hoitaa kännissä tai krapulaisena ja ei saa polttaa tai juoda raskaana ollessaan.

Itse käyn kuuntelemassa usein baarissa keikkoja, ne kun yleensä järjestetään ravintolassa. Mies on muusikko ja käy työksensä soittamassa baareissa. Ollaan varmasti pirun huonoja vanhempia ;).

Tuntuu, että Suomessa on ihan ihmeellinen suhtautuminen alkoholiin. Ei kaikilla ole tarvetta vetää perseitä. Jos juon illan aikana muutaman lasin viiniä, olen seuraavana päivänä ihan hyväkuntoinen.

Vierailija
40/75 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENSINNÄKIN, tuo ap on provo, jos ette sitä ole jo hoksannut. on monessa ketjussa lietsomassa jos jonkun näköistä mielipidettä, joten ei kannata vetää henkeen ;)

MUTTA, tämä sai niin paljon keskustelua täällä aikaan niin ajattelin itsekkin asiaan oman mielipiteeni tuoda. Mielestäni on väärin että joka viikonloppu juostaan baareissa jos on pieni vauva, mutta fakta on myös se, että äidit ja isät tarvitsevat hengähdystauon jaksaakseen ja voidakseen hyvin ja näin ollen myös vauva voi hyvin. Lapsi ei todellakaan kärsi jos on sukulaisen luona hoidossa, päinvastoin, pieni vauva saa siellä todennäköisesti huomiota paljon enemmän kuin kotona äidin kanssa. Ja noin pieni vauva ei ymmärrä ikävöidä, jos masu on täynnä, vaippa kuiva ja hellyyttä riittää :)

ja tämä huom. joskus ja jouluna, ei edes joka kuukausi! itse vein viime vikonloppuna tyttöni siskolle hoitoon, joka on myös vauvan kummitäti ja jolla on itsellä 3 isompaa lasta. Luotan täysin häneen, mutta silti ahdisti viedä lapsi yökylään, morkkis oli etten imettänyt vaan vauva joi pullosta pumpattua ja pakastettua maitoa, tätä se äitiys vaan on :D mutta myöskin teki hyvää ja jaksaa taas ihan uutena ihmisenä kun pääsi tapaamaan ystäviäni ja nauttimaan vapaasta. ja käyn myöskin iltaisin 3-4 krt vkossa salilla tai jumpassa lapsen isän hoitaessa tätä, enkä todellakaan pode siitä morkkista, se on tytön laatuaikaa isin kanssa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme