Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä muita huoleta tuo Japanin ydinvoimalan vaurioituminen?

Vierailija
12.03.2011 |

Itse ajattelen heti pahinta ja mietin vaikka minkälaisia katastrofeja..

Itku on herkässä..

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan miten vanhemmat oli jotenkin oudon hiljaisia..

Mikä oli se suomalaisen miehen kirjoittama kirja joka käsitteli ydinvoimala onnettomuutta? Menivät maan alle suojaan... Tietääkö kukaan? Luin joskus lapsena..

Vierailija
2/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstalla olla oikein mistään muusta tänään vaahdottukaan kuin siitä ydinvoimalassa. Et siis ole yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mietityttää.. meillä suomessa lähes samat systeemit ja vaikka maanjäristykset eivät meille olekaan kovin todellinen uhka niin kyllä vaan voimaloiden kokiessa minkälaista katastrofia tahansa (voi lähteä myös itse voimalasta) niin se on todellinen uhka myös meille kaikille pienessä suomessa. Näitäkö lisää? NOT!

Vierailija
4/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi se on niin kaukana ettei ainakaan ihan heti pääse tänne säteilyä. Mutta jos järistykset jatkuu ja sitä voimalaa ei saada suljettua turvallisesti...

Vierailija
5/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lahinna japanilaisten kannalta. Itsestani tai perheestani en nyt taman osalta ole huolissani.

Vierailija
6/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hirmuisen surullinen japanilaisten puolesta..

Samalla pelkään miten turma vaikuttaa tänne pohjolaan.. -ap-

Vierailija
7/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun olen Suomessa, miksi ihmeessä minun pitäisi siitä henk. koht. huolestua? Ei se tänne vaikuta mitään.

Vierailija
8/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murheet eivät maailmasta lopu murehtimalla.

Vierailija
9/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se niin ihanaa kun on se oma napa, jota kauemmaks ei tartte ajatella...

Vierailija
10/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sarkasmin ja ironian. Omanapaisuus jyllää tämänkin vahingon seurauksena, valitettavasti.

Vierailija
11/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se niin ihanaa kun on se oma napa, jota kauemmaks ei tartte ajatella...

että ap itkeskelee huolestuneena ja me muutkin täällä huolehditaan sydän syrjällään?

Autetaan jos voidaan, mutta ei se huolehtimisella parane.

Vierailija
12/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos alkaa murehtia kaikkia maailman katastrofeja, niin joutuu itkemään joka päivä.

Ihan oman käytännön arkielämän sujumisen kannalta se ei ole minusta järkevää.

Tietysti harmittaa japanilaisten puolesta. Mutta en jaksa olla asiasta vielä kovin huolissani. Ei kai se säteily vielä ole sieltä tänne Suomeen tullut. Emmekä me tosiaan Tsernobylin aikanakaan edes ottaneet joditabletteja. Muistan, että olin silloin opiskelija ja opettajamme vain sanoi luokkaan tullessaan, että kylläpäs te kaikki näytätte säteileviltä tänään.

Eri asia olisi varmaan, jos minulla olisi tuttuja tuolla alueella, tietysti olisin heistä huolissani. Ja toivon tietysti, että Japania autetaan tarpeen mukaan ja että he saavat mahdollisimman pian taas asiat tavalliseen kuntoon.

Vierailija
13/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ikävää ajatella, että jossain on tapahtunut noin laajassa mittakaavassa ikäviä asioita, mutta en usko, että meillä on täällä mitään hätään. Mielenkiintoista nähdä, miten tuo ydinvoimalaonnettomuus lopulta etenee. Toivottavasti siinä selvitään ilman kovin vakavia tuhoja.

Vierailija
14/45 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylien/kaupunnkien yli: ei kai b´voinut jättää ketäänm kylmäksi?!

Ihan järkyttävää katseltavaa!

Vierailija
15/45 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä mummot seisoo kadonneen kaupungin mutavellissä ja tyynenä selittävät, että on vähän vaikea etsiä sukulaisia kun kaikki maamerkit ovat kadonneet... Ja juomavettä jonotetaan siistissä jonossa valittamatta.

Jos ei japseille itselleenkään tule itku silmään, mitä iloa siitä on jos me täällä vetistellään. Ei tuossa tilanteessa itku auta.

Vierailija
16/45 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä voin tehdä?

Pakko tulla töihin, esimies odottaa hyviä suorituksia, vaikka Jaappanissa mikä paukkuisi.

Kotona pitää pestä pyykkiä, lapsille ruokaa laittaa, koti pitää imuroida...

Vierailija
17/45 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mietityttää.. meillä suomessa lähes samat systeemit ja vaikka maanjäristykset eivät meille olekaan kovin todellinen uhka niin kyllä vaan voimaloiden kokiessa minkälaista katastrofia tahansa (voi lähteä myös itse voimalasta) niin se on todellinen uhka myös meille kaikille pienessä suomessa. Näitäkö lisää? NOT!

Fukushiman ydinvoimalan neljä reaktoria paskana. Pahin mahdollinen tapahtui. Turvajärjestelmät pettivät. Kuolleita 0.

Fukushimassa sortui myös pato. 1800 ihmistä on kateissa. Kuolonuhreista ei tietoa. Vesivoimaa suomeen? NOT!

Näin ne asiat voidaan nähdä jos laitetaan oikeanlaiset lasit päähän, eikös?

Vierailija
18/45 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylien/kaupunnkien yli: ei kai b´voinut jättää ketäänm kylmäksi?!

Ihan järkyttävää katseltavaa!

Katselin käsivaralla kuvatun videon, jonka piti olla "kauhein" ja "uskomattomin" video Japanin tuhosta. Kyllähän sitä vettä tuli, mutta ei mitenkään erityisen dramaattisesti. Lähinnä näytti siltä, että joki olisi tulvinut ja siirtynyt kaupungin keskelle.

Eniten olen huolissani japanilaisen tuttavaperheen puolesta. Joskin heihinkin olen saanut kontaktin ja ovat ainakin toistaiseksi OK, joten en ole millään tavalla paniikissa tai itku kurkussa täällä. Mitä se tosiaan hyödyttäisi?

Vierailija
19/45 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea mahdollista, niin suurimittaisen katastrofin mahdollisuus on sittenkin aika pieni ja kaikesta huolimatta väittäisin että tilanne on siellä pysynyt hallinnassa.

Polttainesauvojen jäähdytys ottaa kyllä aikaa ja näitä vetyräjähdyksiä näkyy sattuvan, mutta päästöt ovat pysyneet pieninä ja mitä pidemmälle aika kuluu, niin sitä paremmalta näyttää.

Asiantuntijoidenkin mukaan mitään Tsernobylin luokkaan yltävää ei ole odotettavissa.

Ja sieltä sentään radioaktiiviset aineet nousivat korkealle ilmakehään ja sieltä ilmavirtaukset kuljettivat niitä kohtuullisen suoraan Suomeen ja Ruotsiin asti.

Tero

Vierailija
20/45 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asia Suomen kannalta: yleinen mielipide kääntyy ydinvoimaa vastaan. Jee! Omasta tai perheeni terveydestä en ole pätkääkään huolissani. Ei se tänne vaikuta. Jos oikeaa huolta tahdotte, niin uv-säteily on nyt korkeampi kuin vuosiin.