Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ystäväni huijaa sossua... :/

Vierailija
12.03.2011 |

En tiedä miten toimia... Ystävälläni ja hänen miehellään ei rahallisesti mene hyvin, mies pienipalkkaisessa työssä, nainen kodinhoidontuella kotona. Päättivät sitten kikkailla sillä tavalla että siirsivät miehen kirjat pois kotoa ja nyt nainen on vähän niinkuin yh, saa kelalta isompaa asumislisää ja sossusta joka kuukausi melkein 800€ vaikka mies asuu ihan normaalisti kotona, kirjat vaan muualla...Nyt kehuskeli mulle kuinka hyvin heille menee rahallisesti ja kehotti itseänikin tekemään näin sitten kun äitiysloma loppuu... :/ :/ Meni sitten ihan vaikeeks kun sanoin että en todellakaan aio noin tehdä ja sanoin että tostahan voi napsahtaa vaikka mitä jos jää kiinni...

Olisi ollut parempi jos ei olisi ees kertonu. Mulla omatunto soimaa koko ajan että pitäis jotain tehdä!!!!!! Miten saisin kaverin pään kääntymään takaisin "kaidalle tielle"?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa viesti 8

Vierailija
42/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta ei ole naimisissa ja mies on siirtänyt kirjansa vanhemmilleen, hän käy töissä, joten ei saakkaan asumislisää. Vanhemmilleen hän ei maksa vuokraa. Nainen jäi asumaan pariskunnan asuntoon virallisesti, joten hälle kyllä kela ja sossu myöntää apuja. Olivat vain sanoneet että voi voi kun sä olet vielä noin nuorikin ja tyyliin päähän taputelleet, näin Ystäväni kuvaili tilannetta.

Niin toivottavasti karma palaa takaisin jossain muododssa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin on yks tosi halpa vuokrakämppä paikallisesta slummista. Siellä "asuu" kolme tämmöistä samanlaista "poikamiestä".

Mua vaan ällöttää tuommoinen kikkailu, mutta näyttää olevan tosi yleistä:/

T. 7

Vierailija
44/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen juttu. Taitaa ystäväsi vähän pistää omia lisiä juttuihinsa mukaan..

Vierailija
45/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ei ole provo! Näin ihan oikeasti tapahtuu ihan nenäni vieressä... :( Minusta tällaiset tekemiset näyttävät ihmisten todellisen luonteen... :(

Vierailija
46/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on neljä vaimoa, joista kolme yksinhuoltajia. Mies painaa kaikkia ja käy samalla hakemassa naisten sossunrahat. Ja näistä koituu valtiolle vähintäänkin kolmen kalliin vuokra-asunnon asumiskulut.

Vierailija
47/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakottaa asumaan yhdessä eikä aikuisia ihmisiä voi kieltää seurustelemasta keskenään ja tekemästä lapsia vaikkeivat yhdessä asuisikaan. Keksi joku muu kohde maailmanparannukselle.

..lusmuilun. Menkää töihin!!!! Sitä tässä on pitänyt tehdä jo kymmeniä vuosia.

Vierailija
48/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tässä nyt puhuttu mistää somaleista! vaan ihan tavallisista suomalaisista kantaväestöön kuuluvista tyypeistä:(

.t 7

Vierailija
49/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vituttaa katsoa vieressä, kun tämä "YH" kärrää lapsensa päiväkotiin ilmaiseksi joka ikinen päivä, ja sen jälkeen kärrää paksun perseensä kotiin lorvimaan, ja saa rahallisesti saman toimeentulon kuin esim. me jotka teemme töitä, lapset on päiväkodissa koska on pakko viedä (En ikinä veisi jos olisin kotona) ja siitä saa vielä maksaa ihan helvetisti...

Ihan oikeasti vituttaa tuollaiset luuserit.

Vierailija
50/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen juttu. Taitaa ystäväsi vähän pistää omia lisiä juttuihinsa mukaan..

Toimeentulotukea saa kukin suhteessa tuloihinsa ja menoihinsa. Jos ei ole mitään tuloja perheellä (paitsi esim. tulonsiirrot kuten lapsilisä ja elatustuki) niin hyvinkin voi saada vaikka yli tonnin jos on iso perhe ja kallis vuokra. Eli kukaan ei saa sieltä samaa könttäsummaa, vaan se voi vaihdella jopa kuukausittain sen mukaan mitä tuloja kulloinkin on.

Vierailija
51/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitäpaitsi isä ne sinne vie, minä en jaksa niin aikaisin aamulla vielä nousta ylös ja pukea. Ja ihmisellä on oikeus valita asuinkumppaninsa ja oikeus lisääntyä.

Vierailija
52/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ei ole provo! Näin ihan oikeasti tapahtuu ihan nenäni vieressä... :( Minusta tällaiset tekemiset näyttävät ihmisten todellisen luonteen... :(

Vierailija
53/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun veljen perheessä menee näin: mies on suht hyväpalkkaisessa työssä - pienen vuokran maksu kolmeen pekkaan vie n. 100 euroa.

Vaimo nostaa yh-lapsilisät kolmesta, lisäksi saa asumis- ja toimeentulotukea työttömyyskorvauksen päälle.

Eli nettoavat ihan hyvin tuolla systeemillä. V:ttaa ku ite kitkuttelee opiskelijan rahoilla. En silti heivaa ukkoa vaikka ovat samaa ehdottaneet mullekin:/

t. 7

Vierailija
54/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun veljen perheessä menee näin: mies on suht hyväpalkkaisessa työssä - pienen vuokran maksu kolmeen pekkaan vie n. 100 euroa.

t. 7

mitäköhän tuossa lukee. Ketkä kolme???

Vierailija
55/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleen tukea????

Vierailija
56/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin elä sitten kitise kateuksissasi. Ja mistäs tiedät millaiset välit veljelläsi ja hänen exänyxällään on?

Saa seurustella keskenään vaikka olisikin eronnut, se on aivan laillista.

Vierailija
57/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse hyväksy tuollaista. Ei se ole mikään syy huijata, että muutkin tekee niin tai, että joku kusettaa vielä pahemmin.

Mutta ap, anna asian olla. Ystävyys lienee tärkeämpää. Itse en ainakaan viitsisi alkaa tällaisesta käräyttelemään, vaikka todella väärin onkin. Mielipiteensä voi toki ilmaista, ja niinhän sinä ilmeisesti olet jo tehnytkin.

Vierailija
58/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa seurustelua eri osoitteissa asuen.

Vierailija
59/69 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiristä niitä, minä ja mun mieheni kiristetään neljää avopuolisoa. Tiedetään heidän metkut ja olemme sanoneet että mikäli kuussa ei tipu käteisenä 50e niin käräytetään sossulle.

Ihan kivasti tulee rahaa eri suunnilta. Me ollaan mieheni kanssa lähiöganstoja.

Kiristä niiltä 100e kuussa.

Vierailija
60/69 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee niin.