Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ystäväni huijaa sossua... :/

Vierailija
12.03.2011 |

En tiedä miten toimia... Ystävälläni ja hänen miehellään ei rahallisesti mene hyvin, mies pienipalkkaisessa työssä, nainen kodinhoidontuella kotona. Päättivät sitten kikkailla sillä tavalla että siirsivät miehen kirjat pois kotoa ja nyt nainen on vähän niinkuin yh, saa kelalta isompaa asumislisää ja sossusta joka kuukausi melkein 800€ vaikka mies asuu ihan normaalisti kotona, kirjat vaan muualla...Nyt kehuskeli mulle kuinka hyvin heille menee rahallisesti ja kehotti itseänikin tekemään näin sitten kun äitiysloma loppuu... :/ :/ Meni sitten ihan vaikeeks kun sanoin että en todellakaan aio noin tehdä ja sanoin että tostahan voi napsahtaa vaikka mitä jos jää kiinni...

Olisi ollut parempi jos ei olisi ees kertonu. Mulla omatunto soimaa koko ajan että pitäis jotain tehdä!!!!!! Miten saisin kaverin pään kääntymään takaisin "kaidalle tielle"?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2011 klo 18:58"]

Miehellä on neljä vaimoa, joista kolme yksinhuoltajia. Mies painaa kaikkia ja käy samalla hakemassa naisten sossunrahat. Ja näistä koituu valtiolle vähintäänkin kolmen kalliin vuokra-asunnon asumiskulut.

[/quote]

jaa, no nyt mä ymmärrän mistä noilla somalinaisilla riittää rahaa. Vaihtavat lapsilisäpäivinä useilla sadoilla euroilla dollareita itäkeskuksen valuutanvaihtopisteessä ja miehet siirtävät rahat ulkomaille rahansiirtopalvelujen kautta. Mutta meillähän on yhteiskuntana tohon varaa.

Vierailija
62/69 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stana alan kohta tekee pimeetä työtä kun verot menee tälläiseen paskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita jotka tekee noin. Itse en halua lähteä samaan vaikka painostusta tulee ja rahaa on sairaan vähän. Ja annan muiden hoitaa asiansa parhaaksi katsomallaan tavalla vaikka ärsyttääkin että kaikki ei pelaa samoilla säännöillä.

64/69 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs postinkantaja kertoi kerran että on yleistä että tietyssä asunnossa on kirjoilla 10 tai 15 mamua. Olen varma että tämä liittyy jotenkin tukien huijaamiseen. Mikä muukaan voisi olla syynä.

Vierailija
65/69 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Päivämäärä ja aika" time="08.06.2014 klo 22:37"]

Eräs postinkantaja kertoi kerran että on yleistä että tietyssä asunnossa on kirjoilla 10 tai 15 mamua. Olen varma että tämä liittyy jotenkin tukien huijaamiseen. Mikä muukaan voisi olla syynä.

[/quote] Liittyy, kaverini asui joskus opiskelijasolussa ja yhdessä huoneessa asui 2 kiinalaista luvattomasti, huoneet oli tarkoitettu 1hlö/huone.

Vierailija
66/69 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mies tekee niin, että ohjaa pimeät tulonsa äitinsä omistamalle tilille, johon mies pääsee käsiksi. Ei tietenkään ole kertonut sossulle mitään tästä tilistä. Ai että kun tekisi mieli käräyttää!!

Vierailija
67/69 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se voi toimia ihan noin. Sossuhan vaatii exänä pitämänsä miehen maksamaan elatusmaksua joka on kirjattu eltusmaksusopimukseen joka tehdään lastenvalvojalla.

Elarit katsotaan tuloiksi toimeentulotukea määriteltäessä.

Vierailija
68/69 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2011 klo 21:43"]Minunkin mielestäni köyhiä pitää auttaa, mutta tuollaiset kusettajat sietäisi käräyttää! En hyväksy tuollaista vaikkei se nyt ketään kiinnostakaan.

[/quote]

Hyvä kysymys, tulee kyllä yksi kaksikirjaiminen lyhennekin mieleen..

Vierailija
69/69 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 22:47"]

Yks mies tekee niin, että ohjaa pimeät tulonsa äitinsä omistamalle tilille, johon mies pääsee käsiksi. Ei tietenkään ole kertonut sossulle mitään tästä tilistä. Ai että kun tekisi mieli käräyttää!!

[/quote]

mä tunnen kans tollasen tapauksen. tehny samaa kaks vuotta. samoin saa enemmän tukijaisia kaikkialta, kun auto vakuutuksineen on otettu äitin nimiin jne.. sai nuorena miehenä myös avustusta sossulta "elämän aloittamiseen" pari vuotta takaisin. sossu siis kustansi mm. pesukoneen & telkkarin ja joitain huonekaluja, astioita jne. kaikki kuittia vastaan. kun korvaukset oli tullut, jäbä myi nämä uudet vehkeensä alta uuden hinnan kavereilleen.. kun olihan nyt kuvaputkitelkku ihan yhtä hyvä, kuin uusi laajaversio.. pyykit pesee äidillään, eikä asuntoonsa tarvitse kahvikuppia, paria astiaa ja sänkyä enempää tavaraa. näin ollen kuukausitulot nelinkertaiset äitiinsä nähden, mutta ei viitsi köyhää eläkeläistä rahallisesti tukea. kaiken avun ottaa kyllä vastaan, mutta kun itse pitäisi auttaa niin.. luojan kiitos kohta tulee lain määräämä 21 vuotta täyteen ja nuori mies siirtyy pois sossun kirjoilta..