Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hei älkää pliis imettäkö kahviloissa puolialastomana!

Vierailija
11.03.2011 |

se nimittäin on kuvottavaa katseltavaa. siis varsinkin, jos on äidillä on valtavat hinkit.

olin eilen kahvilassa ja pöytämme päähän tuli istumaan 2 naista ( totesivat vain, että "tässähän on vapaata ja istuivat alas" ), hakivat kahvit ja alkoivat imettämään vauvojaan, kysymättä ollenkaan meiltä, jotka söimme lounasta, että onko se ok.

siis hyi olkoon!?!

toisella näytti olevan joku imetyspaita tms, mutta toinen naisista nosti paitansa ylös imettääkseen ja siinäpä sitten oli kiva lusikoida keittoa, kun vastapäätä istuu tuntematon muija valkoinen, valtava löllerövatsa ja suonikas jättihinkki esillä.

onko todellakin niin, että imetys tekee naisesta idiootin?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokainen äiti osaa vähän ennakoida, milloin sille vauvalle tulee nälkä. Ehtiväthän nämä kaksi jopa hakea ne omat kahvinsakin. Ehkä olisi voinut etsiä tyhjemmän kahvilan, missä olisi se varjoisa nurkkapöytäkin vapaana tai isossa ostoskeskuksessa sen vauvanhoitohuoneen. Tai jos oli pakko toisten pöytään mennä, olisi voinut kysyä, haittaako teitä, jos imetän ja laittaa vaikka vähän harsoa suojaksi.

Itselleni imetys oli todellista välineurheilua, ja siinä tuoksinassa se rintakin piti aika laajalti vedellä esiin. En siis koskaan imettänyt tupaten täynnä olevissa kahviloissa vaan etukäteen jo mietin, milloin vauvalle tulee nälkä ja missä silloin suunnilleen imetän. Lähes aina pääsin näihin ihaniin vauvanhoitohuoneisiin sohvalle rauhassa imettämään. Pari kertaa imetin puiston penkillä ja kerran sairaalan odotushuoneessa, ja viimeisin oli tuskallisin imetyskerta kaikista, koska olin siinä aika tyrkyllä ja tosiaan välineitteni kanssa jouduin paljastamaan rintaani melkoisesti saadakseni rintakumin kunnolla kiinni.

Vessassa imettäminen ei olisi minulle onnistunut enkä sitä välttämättä edes kaikille suosittele. Ensinnäkin vessassa on yleensä vain lavuaarin reuna, mihin voi laittaa imetysvälineitä (minulla rintakumi, maidonkerääjät, liivinsuoja ja rintapumppu tuttipulloineen) enkä koe sitä tarpeeksi hygieeniseksi paikaksi. Sen lisäksi pitäisi istua pytyllä, seisovilteen en pystynyt imettämään. Vauvakin on pytyllä istuessa hankalassa asennossa puhumattakaan monissa vessoissa vellovista hajuista. En koskaan katsonut tavallista vessaa sillä silmällä, että menisin sinne imettämään. Ennemmin sitten se rinta esille keskellä ihmisvilinää... ;)

Mutta pakko vielä todeta, että vaikka pienillä vauvoilla ei mitään rytmiä olekaan, niin aina pystyin ennakoimaan sen nälän niin, että ehdin sopiviin paikkoihin. On kohteliasta muita pöydässä istuvia kohtaan tehdä imetys huomaamattomasti, koska ihmisillä on erilaisia käsityksiä imetyksen luonnollisuudesta. On epäkohteliasta julistaa 80-vuotiaalle papparaiselle, että elät elämääsi väärin, kun et halua katsella lastenlastesi ikäisten naisten rintoja syödessäsi. Tai todeta muslimimiehelle, että olet valinnut väärän uskonnon, koska MINUN rintani ovat tärkeimmät.

Sopivan paikan valinta saattaa sisällyttää ihan sen, että menee samaan pöytään saman ikäpolven kanssa. On tunnustettava tosiasia, että kaikkien ei tarvitse pitää vauvan syömistä luonnollisena asiana. Jos se sitä on sinulle, ei se välttämättä ole sille naapuripöydän mummolle eikä tarjoilijana toimivalle muslimille. Kohteliaisiin tapoihin kuuluu huomioida muut, vaikka ei olisikaan samaa mieltä. Harvemmin nämäkään ryntäävät pöytääsi vaatimaan imetyksen lopettamista siksi, koska HE ovat sitä mieltä, että sitä ei saa tehdä julkisesti.

Vierailija
22/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ymmärrä sitä että pitää paljastaa kaikki :)

Ostin jo esikoisen aikaan muutamat imetysrintsikat, paidat ja topit. Ei tarvitse vilautella ihmisille :)

Nyt on tulossa kolmas lapsi, edelleen samat vaatteet ovat tallessa :) Maksoivat kyllä aikanaan ihan kiitettävän summan, mutta koska ne menevät useamman lapsen ajan :) Ellei sitten hyvin nopeasti saa niitä huonoon kuntoon.

En ole edes miettinyt että milloinkahan tuolle muksulle tulee nälkä. Kun on nälkä iskenyt, olen mennyt johonkin imettämään, vessaan en kylläkään mene. Enhän itsekään vessassa syö :) Mutta en kyllä myöskään änkeä samaan pöytään outojen ihmisten kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolielimen vetäminen esiin julkisella paikalla on laitonta!

Vauva ja äiti olisi pitänyt viedä tyrmään

Vierailija
24/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nimittäin on kuvottavaa katseltavaa. siis varsinkin, jos on äidillä on valtavat hinkit.

olin eilen kahvilassa ja pöytämme päähän tuli istumaan 2 naista ( totesivat vain, että "tässähän on vapaata ja istuivat alas" ), hakivat kahvit ja alkoivat imettämään vauvojaan, kysymättä ollenkaan meiltä, jotka söimme lounasta, että onko se ok.

siis hyi olkoon!?!

sua pidetään kummajaisena, kukaan ei vaan kehtaa sitä sanoa ääneen ( sulle ).

toisella näytti olevan joku imetyspaita tms, mutta toinen naisista nosti paitansa ylös imettääkseen ja siinäpä sitten oli kiva lusikoida keittoa, kun vastapäätä istuu tuntematon muija valkoinen, valtava löllerövatsa ja suonikas jättihinkki esillä.

No onko PAKKO tuijottaa muidenn hinkkejä.senkuin katsot siihen ruokalautaseen ja kauhot sitä pöperöä kitaasi.

T:mamma jolla valtavat suonikkaat utareet ja TAATUSTI imettää silloin kun vauvalla ja taaperolla on nälkä riippumatta siit'ä missä ollaan

p.s ja yleensä minulla on molemmat suonikkaat hinkit esillä kun pieni vauva toisella ja taapero toisella tissillä :D

Ap - minä olisin sanonut ko. naisillle, että voisitteko imettää vasta sitten, kun olen syönyt - tai mennä muualle.

Ei tietenkään ole sopivaa tunkea kenenkän pöytään ja vetää utareitaan esille.

esikoinen on nyt 1v7kk ja nuorin on 2kk ja KYLLÄ imetän kahta eri ikäistä lasta.

neuvolastakin olen saanut kuulla vaan pelkkiä kehuja.en ymmärrä mikä ihme siinä imetyksessä risoo

esikoista aion imettää ainakin 3v ikään saakkka mikäli hän ei itse päätä rinnasta aiemmin luopua.

ja ihan vapaan pöydän olen etsinyt jos olen tiennyt että pitää imettää.

katsos kun niitä toisen ihmiset HINKKEJÄ ei todellakaan ole PAKKO tuijottaa ellei satu olemaan joku v....n pervo

T: se aikaisempi mamma :)

Vierailija
25/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina jotenkin ajatellut, että varsinkin NAISET, joita imetys niin kovasti häiritsee eivät itse ole oikein sinut oman naiseutensa kanssa.

Sinun ei ole pakko katsella sinnepäin missä imetetään, jos se niin inhottaa.

Vierailija
26/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolielimen vetäminen esiin julkisella paikalla on laitonta! Vauva ja äiti olisi pitänyt viedä tyrmään

Vierailija
27/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tissit paljaana imettää julkisilla paikoilla. Siihen tissin päälle voi laittaa vaikka harson jos ei ole imetyspaitaa.

Olen imettänyt kolme lasta, niin kotona kuin julkisesti. Mutta kun sen vauvan mukana kulkee ainakin meillä aina harsoliinakin, olen sitonut sen kaulaani ja vauva on ihan rauhassa saanut ruokailla sielä liinan alla, eikä varmasti ole häirinnyt ketään. Itsellänikin mukavampi olla, en esittele rintojani muutenkaan niin miksi tekisin niin imetyksen varjolla !!

Vierailija
28/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina jotenkin ajatellut, että varsinkin NAISET, joita imetys niin kovasti häiritsee eivät itse ole oikein sinut oman naiseutensa kanssa. Sinun ei ole pakko katsella sinnepäin missä imetetään, jos se niin inhottaa.

Minä imetän julkisesti, mutta rinta pysyy piilossa ja suuresti kummastelen naisia, joille tuntuu olevan luontevaa heittää se rinta esiin vaikka missä vierasjoukossa. EN paljastele rintojani muulloinkaan, miksi vauvan kanssa kun imettämisen voi tehdä huomaamattakin?

Vierailija
29/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on puolivuotias, jota hyvin usein imetän kahviloissa, mutta AINA harson alla. Sitä voi vaikka harjoitella kotona jos se tuntuu vaikelta. Kyllä nälkäinen lapsi rinnan löytää.

Aika itsekästä imettää ilman mitään edessä, vaikkei ITSE näe siinä mitään pahaa. Kai se on se nykyajan ongelma, että EI MUA KIINNOSTA MITÄ MUUT SANOO. Jos ihmiset ei tykkää niin pienellä vaivalla harso eteen. Onko se kuitenkaan niin vaikeaa? Ymmärrän täysin niitä ihmisiä keitä se häiritsee. Ajatellaan muitankin eikä vain itseämme. Joten harsot käyttöön, eikö niin??

Vierailija
30/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hyi olkoon!?!

Istuit sitte TUIJOTTAMASSA toisen vauvanruokintatapahtumaa, urpo. Aika tarkkaan ilmeisesti vielä tuijotitkin, kun on yksityiskohdatkin noin hyvin tiedossa.

Onko todellakin niin, että keiton lusikointi tekee joistain lounasruokailijoista idiootteja?

Vierailija
31/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin kyllä aikoinani julkisestikin, mutta aina kyllä rinnat piilossa ja hieman sivummalla. Ei tulisi mieleenkään edes nämä pienet rintani paljaana imettää julkisella paikalla. Vaikka se maailman luonnollisimpia asioita onkin. Yök.

Vierailija
32/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mennä itse paidan alle tissiä kaivamaan, tilanne todellakin on KUVOTTAVA! Mä olen nähnyt sen kerran ja en unohda sitä ikinä. Hyi hemmetti.

Vierailija
33/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esittelevät naiset ei saa kotona sitä seksuaalista huomiota tarpeeksi ja saavat julki-imettämisestä jonkin orgastisen kokemuksen.

Mää oon kyllä imettänyt 4 lasta ja naiseuskin on kunnossa, mutta ei ole ikinä tarvinnut tissiä iskeä pöytään kaikkien ihailtavaksi.

Vierailija
34/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en julkista paljastelua. Ja en ymmärrä miksei imettävä äiti voi käyttää tilannetajua:

-Menee kahvilaan/ravintolaan jossa ehkä se suojaisempi pöytä vapaana TAI edes valitsee sellaisen pöydän ja siitä tuolin missä on vähän "suojassa katselta".

Ja kun "tissi otetaan esiin" niin lapsen ja rinnan päälle laittaa harson tai vaikka silkkihuivin tmv.

Noilla keinoin juuri kukaan ei mitään huomaa eikä kukaan häiriinny. Ja näin SUURIN OSA omettävistä äideistä toimiikin...! Ne muutamat mädät omenat joiden on istuttava kuin näytteikkunaan ja levittetävä koko tissi esiin pilaavat kaikkien imettäjien maineen.

On itsestään selvää että jos tissi on paljaana siihen huomio kiinnittyy. Suojassa imettäviä ei edes huomaa koska heillä harso peitää kriittiset paikat jne. Samaan tapaan jos kadulla kävelisi mies jossa farkuista leikattu pakaroiden kohdalle aukot, siihen katse väistämättä kiinnittyisi vaikka ei todellakaan tahtoisi niin käyvän.

Vierailija
35/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nimittäin kuvottavaa luettavaa. siis varsinkin, jos naisella on noin mustavalkoiset mielipiteet. olin tänään palstalla ja samalle palstalle tuli nainen ja teki toisia koskevan aloituksen, kysymättä olleenkaan meiltä, jotka palstailemme, että onko ok. siis hyi olkoon!?! Nainen teki aloituksen haukkuakseen muita ja siinäpä sitten oli kiva lueskella, kun tuntematon muija esittää mustavalkoinen, joustamaton ja itsekeskeinen ajatusmaailmaansa esille. onko niin että av-palsta tekee naisesta idiootin?

Vierailija
36/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika harva kuitenkaan sitä tissiä pöytään läväyttää, vaan suurin osa imettää harson tai paidan alla. Itse liikun aika paljon Helsingissä äitien suosimissa kahviloissa, joissa imetetään usein enkä ole kun kerran nähnyt tissin vilahtavan.

Tai sitten en vaan ole osannut tuijottaa tarpeeksi. Olen muuten imettänyt itse invavessassa pariin kertaan, kun ei sopivan suojaisaa paikkaa ole muuten löytynyt. Ei mikään kiva paikka hoitaa ruokailua :/

Vierailija
37/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi kun vastaavanlainen mamma osuu kohdalleni, niin isken lölleröt ja valkoset tissini pöytään ihan muuten vaan. Ehkä riisun vaatteita enemmänkin, koska alastomuus on luonnollista.

Vierailija
38/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitontahan se on vetää sukupuolielimiään esille julkisella paikalla.

Ei nisä ole sukupuolielin.

m36

Vierailija
39/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin muuten teet.

Vierailija
40/51 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oo tissi, se on vauvan eväspussi. Ja vauva syö siellä, missä nälkä yllättää.

Minä olen imettänyt mm. kirkossa.