Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt Maikkarilla Antti Heikkilä: Ruisleipä ei ole terveysruoka

Vierailija
10.03.2011 |

Heikkilällä on paljon hyviä juttuja mutta tässä asiassa olen eri mieltä.

Ohjelma tulee siis torstaina klo 9.30 Maikkarilla.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan esimerkiksi peruna. Peruna on pelkkää tärkkelystä,joka on vaarallista elimistölle,sillä se on 100% hiilihydraattia.

Miksi ihmiset syö perunaa kerran se on vaarallista? Koska kaikkialla sanotaan että "Peruna on terveellistä!"

Ja jälleen lääkintäteollisuus tienaa, kun ihmisille tulee keliakiaa yms.

Hahaa, parannunkohan sit keliakiastani, jos lakkaan syömästä pottua? ;) Vai että keliakiaa perunan syömisestä. En oo naurettavampaa kuullut! :D

-keliakkikko

Ai niin, ja lääkintäteollisuus tosiaan tienaa ihan hemmetisti ihmisten keliakiasta! :DDDDD

Vierailija
42/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sairaus jolla on hoitamattomana vakavia liitännäissairauksia; mm. osteoporoosi, kilpirauhasen vajaatoiminta, anemia, myös syöpien riski kasvaa.. Itse aion testata keliakian mahdollisuutta parin vuoden välein, koska lähisuvussa esiintyy sitä. Lisäksi olen jo yhdelle viljalle allerginen. Keliakin ruokavaliohoito on tosi tiukka, mutta auttaa. Ehkä viljat ei tosiaan ole kovin fiksua ihmisen ruokaa, ainakaan kaikille. Piilevää keliakiaahan on Suomessakin monella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kuituja syöneilllä ihmisillä oli noin 22 prosenttia pienempi kuolleisuusriski verrattuna vähiten kuituja syöneisiin.

eniten kuituja syövät ihmiset tekevät luultavasti niin tietoisesti. He todennäköisesti kiinnittävät muutenkin huomiota terveyteensä esim. liikkumalla paljon, eivätkä näin ollen ole myöskään ylipainoisia (joka on yksi suurimmista terveysriskeistä).

Tällainen samansuuntainen tuloshan oli myös se Harvard -tutkimus, jossa kerrottiin, että estrogeeni vähentää naisten riskiä sairastua sydäntauteihin. Tulos kumottiin, kun toinen tutkimus osoitti estrogeenin lisäävän tuota riskiä 30 %. Ensimmäisessä tutkimuksessa ei otettu huomioon sitä, että estrogeeniä syövät naiset olivat "terveystietoisempia", kuin sitä syömättömät.

Vierailija
44/82 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta lääketehtaiden korruptiosta voisi tsiikata hyvän dokkarin..

http://bambuser.com/channel/H2O+Tampere/broadcast/1548437

Vierailija
45/82 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti että Heikkilä suositteli aamiaiseksi Jukurttia, jonka todettu aiheuttavan syöpää!

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/84396-jogurteista-paljastui-8-kertainen…

Vierailija
46/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraatit ja viljat aiheuttaa elimistölle kaiken näköistä haittaa,esimerkiksi keliakiaa(ei kaikille) sydän-ja verisuonitauteja..

Haittoja on niin paljon että kannattaa mennä heti lukemaan Heikkilän blogeja.

Vierailija
47/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraatit ja viljat aiheuttaa elimistölle kaiken näköistä haittaa,esimerkiksi keliakiaa(ei kaikille) sydän-ja verisuonitauteja..

Haittoja on niin paljon että kannattaa mennä heti lukemaan Heikkilän blogeja.

Sen blogeja nyt viimeksi kannattaa lukea..

Vierailija
48/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No empä minä kenenkään puolesta ole puhumaan, mutta siitä olen 100% varma ettei viljat ole elimistölle hyväksi.

Huips vaan kuule kun mahan turpoamiset loppuivat kun jätin viljat pois.

Kun olisinkin tajunnut jättää ne jo aiemmin pois, sillä lääkärissä ramppaamisesta tuli mukavat laskut,kun yritettiin selvittää mikä mahassa on vialla. Mutta viljathan ne syypäät oli.

Vierailija
49/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat usein maailman pitkäikäisimpiä kansoja. Sen sijaan karppauksen paremmuudesta ei ole vielä mitään todisteita.

Joillekin ihmisille ei vilja sovi, silloin on erittäin suosteltavaa karpata. Joillekin ihmisille ei taas sovi se ettei jaksa, liikkua, joten karppaus ei sovi.

Vierailija
50/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilän blogi on niin huru-ukkomaista saarnaamista, etten voi, en vaan voi ottaa häntä vakavasti. Blogin perusteella hän tietää kaiken vähän tai aika paljonkin paremmin kuin kukaan muu. Siis lähes joka alalta. mies on ortopedi, jonka kuuluisi fiksata murtumia, mutta hänpä opettaa kansaa diabeteksesta, luomuruuasta, sydän- ja verisuonitaudeista. Minulle syntyy kuva narsistista, joka on luonut ympärilleen kulttimaisen systeemin, jossa hän on itse kaiken keskiössä, Suuri Parantaja ja koko kansan Messias.

Vierailija
51/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti nykyään ei ole enää mahdollista se että voisi olla renesanssimies joka hallitsee kaikki maailman erikoisalat.

Vierailija
52/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehtynyt ravitsemukseen ihan olemalla kirurgi, ortopedi ja traumatologian erikoislääkäri. Joten päätelkäämme siitä. Toki hänenkin ravitsemussuosituksissaan on jotain hyvää, mutta vai kaikki viljat pahasta...

Mihin elimistösi tarvitsee 100% hiilihydraattia,nimittäin viljaa?

Vierailija
53/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihin tarvitaan hiilihydraattia?

"Hiilihydraatit ovat elimistömme pääasiallinen ravinnonlähde. Niistä elimistö pystyy vapauttamaan energiaa nopeasti. Hiilihydraatteja tarvitaan elimistössä kasvuun, lihastyöhön, lämmön ylläpitämiseen, aineenvaihduntaan sekä hermoston ja elinten toimintaan."

Vierailija
54/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut kuvittelemaan että vilja on 100% hiilihydraattia? Vai karppifoorumin legendoistako on kyse?

Vierailija
55/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on proteiineja, rasvoja, vitamiineja ja kivennäisaineita, kuitua. Tärkkelystä eli sitä sokeria eli hiilihydraattia on esim. täysjyvärukiissa noin 55%.

Vierailija
56/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihin tarvitaan hiilihydraattia?

"Hiilihydraatit ovat elimistömme pääasiallinen ravinnonlähde. Niistä elimistö pystyy vapauttamaan energiaa nopeasti. Hiilihydraatteja tarvitaan elimistössä kasvuun, lihastyöhön, lämmön ylläpitämiseen, aineenvaihduntaan sekä hermoston ja elinten toimintaan."

Ihmisen elimistö on sellainen että se sopeutuu tilanteen mukaan, joten se hajottaa rasvan ja proteiinin glukoosiksi jos sitä ei ole valmmina ja saatavilla. Eikö ole kummallista?

Vierailija
57/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän alottaisin..

Miettikääpäs esimerkiksi tätä:

Millä lääkintäteollisuus tienaa?

Sillä että elintarviketeollisuus valmistaa elimistölle vaarallisia ruokia,jotta ihmisille tulisi sairauksia,jonka jälkeen kävelevät lääkäriin hakemaan lääkkeitä.

Tämähän tätä maailmaa pyörittää..Teollisuus.

Otetaan esimerkiksi peruna. Peruna on pelkkää tärkkelystä,joka on vaarallista elimistölle,sillä se on 100% hiilihydraattia.

Miksi ihmiset syö perunaa kerran se on vaarallista? Koska kaikkialla sanotaan että "Peruna on terveellistä!"

Itse olen 20 vuotias ja kärsin 3 vuotta vatsan turpoamisesta,heikosta olosta,väsymyksestä,v*tutuksesta ja masentuneisuudesta.

Mutta kaikki tämä loppui kuin seinään,kun löysin Karppien sivut ja aloin ottaa selvää hiilihydraatittomasta ruokavaliosta ja luin Heikkilän blogeja johon sadat ihmiset olivat kiitelleet heikkilää siitä,että tuo esille elämän tosiasioita.

Jätin viljat ja hiilihydraatit pois.

Söin kananmunia,lihaa,kasviksia,maustamatonta jugurttia,karppileipiä ja otin margariinin tilalle kunnon voin. Ei mennyt kuin pari päivää kun tuli olo,että mitä hemmettiä! OLI NIIN HYVÄ OLO!

Ja niin loppui kaikki edellämainitsemani paska.

Itse olen karppi,mieheni on karppi ja me vältämme myös lapseltamme hiilihydraatteja ja viljaa.

Vaikka neuvolassa sanotaan:"Antakaa lapselle kaurapuuroa!" Niin emme todellakaan anna. Me emme katso vierestä kun lapsemme elimistö yrittää suodattaa täyttä moskaa.

Pyydän ja toivon, että etsikää tietoa karpeista, lukekaa heikkilän blogeja,johon ihmiset ovat kirjoitelleet, ja miettikää sitten uudestaan,laitatteko aamulla suuhunne leipää,vai kananmunaa ja karppileipää.

-Karppiäiti-

Pyydän ja toivon, että sinä viitsisit suhtautua vähän kriittisesti kuulemaasi.

Peruna ei aiheuta keliakiaa. Keliakian syy on joidenkin viljojen sisältämä gluteeni, joka aiheuttaa joillain ihmisillä suolistossa tulehdusreaktion. Perunassa ei ole gluteenia.

Tärkkelys ei ole vaarallista. On totta, että tärkkelys sisältää energiaa, ja pelkän tärkkelyksen syöminen ei ole kovin hyväksi, sillä siitä ei saa muita ravintoaineita. Se ei kuitenkaan ole mitenkään vaarallista tai myrkyllistä.

Uskon, että sinun olosi on helpottunut ruokavalion muutoksen ansiosta, mutta se mikä sopii sinulle, ei sovi kaikille.

Toivon, että oppisit hieman kriittisyyttä, koska tuollainen epäjumaliin uskominen voi olla paljon vaarallisempaa kuin tärkkelyksen syöminen.

Vierailija
58/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monessa toistui aina se sama: laihtuminen. Veikkaan, että useimmiten paranemisessa on kyse painonpudotuksesta. Tiedetään, että jo 10% painonpudotus voi parantaa merkittävästi esim sokeritasapainoa ja pudottaa verenpainetta. Tietenkin vhh-dieetti myös laihduttaa, jos ruokavalio on aiemmin ollut perunaa ja ranskanleipää ja pullaa. Kun ei saa syödä perunaa tai leipää, nälkä on karkoitettava muilla keinoin. Kaloreita ei saada enää yhtä paljon.

Minusta on hienoa, että ihmiset saavat avun, ja pystyvät laihtumaan. Mutta on kyseenalaista että Heikkilä ottaa kunnian siitä itselleen ja panettelee muuta lääkärikuntaa ja sitä arvokasta työtä, jota yhteiskunnassa tehdään.

Huomauttaisin myös, että se paha-paha lääketiede on osaltaan mahdollistanut sen, että suomalaisten elinikä on maailman korkeimpia, vastasyntyneiden kuolleisuus maailman alhaisimpia ja elämänlaatu muutenkin korkealla. Korkea elintaso on osasyyllinen ihmisten tämän ajan tyypillisiin sairauksiin; meillä on liian vähän työtä ja liian paljon ruokaa. Mutta enää ei kuolla väistämättä kulkutauteihin, syöpään, AIDS:iin tai keuhkokuumeeseen. Miettikää välillä sitäkin.

Vierailija
59/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joutunut vauvan allergian takia olemaan muutaman kuukauden kotimaisia viljoja sisältämättömällä imetysdietillä ja pakko myöntää, että vatsa on voinut tavallista paremmin.

En siis ole mitenkään erityisesti kaihtanut hiilareita, vaan syön kyllä sokeria esim. mehukeitossa, jäätelössä (riisipohjaisessa sellaisessa, maitokin kun on ruokavaliostani poissa) ja irtokarkeissa. Leipääkin leivon ja syön kohtuullisen paljon. Jauhoina minulla pääasiassa riisi-, peruna-, tattari-, teff- ja maissijauhot.

Normaalisti minua usein vaivaava vatsan turvotus ja "ähky" olo ovat pysyneet poissa, olo on pirteä ja flunssiltakin olen säästynyt.

Alan uskoa, että kotimaiset viljat eivät taida minulle sopia. Mutta kuten moni täällä jo on todennut, mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.

Vierailija
60/82 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän alottaisin..

Miettikääpäs esimerkiksi tätä:

Millä lääkintäteollisuus tienaa?

Sillä että elintarviketeollisuus valmistaa elimistölle vaarallisia ruokia,jotta ihmisille tulisi sairauksia,jonka jälkeen kävelevät lääkäriin hakemaan lääkkeitä.

Tämähän tätä maailmaa pyörittää..Teollisuus.

Itse olen 20 vuotias ja kärsin 3 vuotta vatsan turpoamisesta,heikosta olosta,väsymyksestä,v*tutuksesta ja masentuneisuudesta.

Mutta kaikki tämä loppui kuin seinään,kun löysin Karppien sivut ja aloin ottaa selvää hiilihydraatittomasta ruokavaliosta ja luin Heikkilän blogeja johon sadat ihmiset olivat kiitelleet heikkilää siitä,että tuo esille elämän tosiasioita.

Jätin viljat ja hiilihydraatit pois.

Söin kananmunia,lihaa,kasviksia,maustamatonta jugurttia,karppileipiä ja otin margariinin tilalle kunnon voin. Ei mennyt kuin pari päivää kun tuli olo,että mitä hemmettiä! OLI NIIN HYVÄ OLO!

Ja niin loppui kaikki edellämainitsemani paska.

Itse olen karppi,mieheni on karppi ja me vältämme myös lapseltamme hiilihydraatteja ja viljaa.

Vaikka neuvolassa sanotaan:"Antakaa lapselle kaurapuuroa!" Niin emme todellakaan anna. Me emme katso vierestä kun lapsemme elimistö yrittää suodattaa täyttä moskaa.

Pyydän ja toivon, että etsikää tietoa karpeista, lukekaa heikkilän blogeja,johon ihmiset ovat kirjoitelleet, ja miettikää sitten uudestaan,laitatteko aamulla suuhunne leipää,vai kananmunaa ja karppileipää.

-Karppiäiti-

Pyydän ja toivon, että sinä viitsisit suhtautua vähän kriittisesti kuulemaasi.

Peruna ei aiheuta keliakiaa. Keliakian syy on joidenkin viljojen sisältämä gluteeni, joka aiheuttaa joillain ihmisillä suolistossa tulehdusreaktion. Perunassa ei ole gluteenia.

Tärkkelys ei ole vaarallista. On totta, että tärkkelys sisältää energiaa, ja pelkän tärkkelyksen syöminen ei ole kovin hyväksi, sillä siitä ei saa muita ravintoaineita. Se ei kuitenkaan ole mitenkään vaarallista tai myrkyllistä.

Uskon, että sinun olosi on helpottunut ruokavalion muutoksen ansiosta, mutta se mikä sopii sinulle, ei sovi kaikille.

Toivon, että oppisit hieman kriittisyyttä, koska tuollainen epäjumaliin uskominen voi olla paljon vaarallisempaa kuin tärkkelyksen syöminen.

Ja lääketeollisuus ei juurikaan keliakialla tienaa, koska siihen ei ole lääkitystä.