Miten erottaa persoonallisuushäiriö ja asperger toisistaan?
kyse aikuisesta miehestä, jolla varmasti jompikumpi. Ei suostu lääkäriin kuitenkaan.
Kommentit (48)
Sosionomit (AMK) tekevät kilpaa diagnooseja!
Taitaa olla vaan v-umainen mies. T. aspergerin vaimo.
esim maanisdepressiivisyys ja persoonallisuushäiriö ovat täysin eri asioita. Lue edes joku alan teos ennenkuin alat totena näitä juttujasi kommentoimaan.
vaikka aspergeroireinen mutta voi olla vaan myös ihminen, jolle alkoholi ei lainkaan sovi.
Aspergeroireinen saattaa olla hyvinkin arvaamaton humalassa. On helposti muutenkin töksäyttelevä, epäkohteliaantuntuinen totuudentorvi ja humalassa saattaa pahentua vaan nuo piirteet.
T. aikuisen aspergerin äiti ja aspergerista kärsivän appiukon miniä
Kantsii lopettaa eka dokaaminen muutamax vuojex,nii voi alkaa miettii mikä vikana...
Pahimmat ongelmat alta pois,asia nro 1
Minulla todettu persoonallisuushäiriö, rajatila sellainen. Selvinpäin olen kiltti, rauhallinen ja hiljainen. Alkoholin vaikutuksen alaisena olen täysin eri ihminen ja teen tyhmiä ja uskomattomia asioita. Sain diagnoosin vasta äskettäin, enkä tunnista itseäni persoonallisuus häiriö diagnoosista.Minulla on hyvä ammatti ja hyvä mies.
Minkä ihmeen takia kaiken ääliömäisen käytöksen syyksi haetaan nykyään jotain diagnoosia? Eikö se riitä, että toteaa jonkun käyttäytyvän joskus ääliömäisesti. Sitä tekee nimittäin aika moni. Ihmisillä on erilaisia luonteenpiirteitä ilman, että on joku "sairaus".
Tunnen useampia mt-diagnoosin saaneita ihmisiä. En ole koskaan nähnyt heidän käyttäytyvän huonosti, edes psykoosissa.
Tuskinpa ap sitä pystyy selvittämään
Jos se on vain sosiaalisesti kömpelö? Ilman sen kummempia diagnooseja.
Kännissä tulee yleensä ihmisen kuin ihmisen todellinen karva esiin, kun voi pitkälle estoitta olla oma itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia kaiken ääliömäisen käytöksen syyksi haetaan nykyään jotain diagnoosia? Eikö se riitä, että toteaa jonkun käyttäytyvän joskus ääliömäisesti. Sitä tekee nimittäin aika moni. Ihmisillä on erilaisia luonteenpiirteitä ilman, että on joku "sairaus".
Tunnen useampia mt-diagnoosin saaneita ihmisiä. En ole koskaan nähnyt heidän käyttäytyvän huonosti, edes psykoosissa.
Terveet ihmiset eivät tuota osakkeenomistajille riittävästi. Tautitehtailijat ovat oikeasti olemassa, vaikket sitä haluaisi uskoa. Pahin sellainen on neurologisen osaston ylilääkäri, koska hänelle myrkytysoireet ovat epilepsiaa:-(
Vierailija kirjoitti:
Minulla todettu persoonallisuushäiriö, rajatila sellainen. Selvinpäin olen kiltti, rauhallinen ja hiljainen. Alkoholin vaikutuksen alaisena olen täysin eri ihminen ja teen tyhmiä ja uskomattomia asioita. Sain diagnoosin vasta äskettäin, enkä tunnista itseäni persoonallisuus häiriö diagnoosista.Minulla on hyvä ammatti ja hyvä mies.
Tiedätkö, että 1940-luvulta saakka on käytetty malationia ym myrkkyjä ja niiden vastavaikuttajaa annetaan nyt vanhuksille. Heistä tulee kamalan inhottavia, suorastaan ilkeitä, mutta kun se valmiste lopetetaan, menee puhekyky - siis elimellinen juttu tuolla nielussa. Varaudu siis siihen:-D
E904 on myös sellainen, koska sen risun pinalla olevat kilpikirvat täytyy saada ensin pois. Intiassa ilma on savusta sakea ja varmaan käyttävät siihen jotakin, ehkä aldikarbia, koska siellä ei mitään säännöksiä ole, mitä saa käyttää. Siinä hartsissa se sitten on eikä edes hartsiallergiset tiedä asiasta mitään:-(
Vierailija kirjoitti:
Kantsii lopettaa eka dokaaminen muutamax vuojex,nii voi alkaa miettii mikä vikana...
Pahimmat ongelmat alta pois,asia nro 1
Tietysti, mut tiesitkö, et glutamaattien vastavaikuttajia jaetaan käytöshäiriöisille vanhuksille:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Memantiini
Jätä se sika! Ei ole assi tai persoonallisuushäiriöinen ennen kuin erikoislääkärin tutkimukset ja diagnoosi. Täällä ei ketään pystytä diagnosoimaan, joten unohda koko juttu ja etsi kiva mies.
Persoonallisuushäiriöt ovat HYVIN harvinaisia, Vaikka niitä täällä palstalla jaellaankin kansaakulkijoille hyvin estottomasti 🤣
Kysy miehen exältä tai vanhemmilta.
Sosionomit (AMK) tekevät kilpaa diagnooseja!