Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten erottaa persoonallisuushäiriö ja asperger toisistaan?

Vierailija
08.03.2011 |

kyse aikuisesta miehestä, jolla varmasti jompikumpi. Ei suostu lääkäriin kuitenkaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomit (AMK) tekevät kilpaa diagnooseja!

Vierailija
22/48 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomit (AMK) tekevät kilpaa diagnooseja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vaan v-umainen mies. T. aspergerin vaimo.

Vierailija
24/48 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim maanisdepressiivisyys ja persoonallisuushäiriö ovat täysin eri asioita. Lue edes joku alan teos ennenkuin alat totena näitä juttujasi kommentoimaan.

Vierailija
25/48 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka aspergeroireinen mutta voi olla vaan myös ihminen, jolle alkoholi ei lainkaan sovi.

Aspergeroireinen saattaa olla hyvinkin arvaamaton humalassa. On helposti muutenkin töksäyttelevä, epäkohteliaantuntuinen totuudentorvi ja humalassa saattaa pahentua vaan nuo piirteet.

T. aikuisen aspergerin äiti ja aspergerista kärsivän appiukon miniä

Vierailija
26/48 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii lopettaa eka dokaaminen muutamax vuojex,nii voi alkaa miettii mikä vikana...
Pahimmat ongelmat alta pois,asia nro 1

Vierailija
27/48 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettu persoonallisuushäiriö, rajatila sellainen. Selvinpäin olen kiltti, rauhallinen ja hiljainen. Alkoholin vaikutuksen alaisena olen täysin eri ihminen ja teen tyhmiä ja uskomattomia asioita. Sain diagnoosin vasta äskettäin, enkä tunnista itseäni persoonallisuus häiriö diagnoosista.Minulla on hyvä ammatti ja hyvä mies.

Vierailija
28/48 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia kaiken ääliömäisen käytöksen syyksi haetaan nykyään jotain diagnoosia? Eikö se riitä, että toteaa jonkun käyttäytyvän joskus ääliömäisesti. Sitä tekee nimittäin aika moni. Ihmisillä on erilaisia luonteenpiirteitä ilman, että on joku "sairaus".

Tunnen useampia mt-diagnoosin saaneita ihmisiä. En ole koskaan nähnyt heidän käyttäytyvän huonosti, edes psykoosissa.

Vierailija
29/48 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"varmasti"?

Vierailija
30/48 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ap sitä pystyy selvittämään

Vierailija
31/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pitkillä tutkimuksilla.

Vierailija
32/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on vain sosiaalisesti kömpelö? Ilman sen kummempia diagnooseja. 

Kännissä tulee yleensä ihmisen kuin ihmisen todellinen karva esiin, kun voi pitkälle estoitta olla oma itsensä.

Vierailija
33/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla molemmatkin.

Vierailija
34/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia kaiken ääliömäisen käytöksen syyksi haetaan nykyään jotain diagnoosia? Eikö se riitä, että toteaa jonkun käyttäytyvän joskus ääliömäisesti. Sitä tekee nimittäin aika moni. Ihmisillä on erilaisia luonteenpiirteitä ilman, että on joku "sairaus".

Tunnen useampia mt-diagnoosin saaneita ihmisiä. En ole koskaan nähnyt heidän käyttäytyvän huonosti, edes psykoosissa.

Terveet ihmiset eivät tuota osakkeenomistajille riittävästi. Tautitehtailijat ovat oikeasti olemassa, vaikket sitä haluaisi uskoa. Pahin sellainen on neurologisen osaston ylilääkäri, koska hänelle myrkytysoireet ovat epilepsiaa:-(

Vierailija
35/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat!

Vierailija
36/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla todettu persoonallisuushäiriö, rajatila sellainen. Selvinpäin olen kiltti, rauhallinen ja hiljainen. Alkoholin vaikutuksen alaisena olen täysin eri ihminen ja teen tyhmiä ja uskomattomia asioita. Sain diagnoosin vasta äskettäin, enkä tunnista itseäni persoonallisuus häiriö diagnoosista.Minulla on hyvä ammatti ja hyvä mies.

Tiedätkö, että 1940-luvulta saakka on käytetty malationia ym myrkkyjä ja niiden vastavaikuttajaa annetaan nyt vanhuksille. Heistä tulee kamalan inhottavia, suorastaan ilkeitä, mutta kun se valmiste lopetetaan, menee puhekyky - siis elimellinen juttu tuolla nielussa. Varaudu siis siihen:-D

E904 on myös sellainen, koska sen risun pinalla olevat kilpikirvat täytyy saada ensin pois. Intiassa ilma on savusta sakea ja varmaan käyttävät siihen jotakin, ehkä aldikarbia, koska siellä ei mitään säännöksiä ole, mitä saa käyttää. Siinä hartsissa se sitten on eikä edes hartsiallergiset tiedä asiasta mitään:-(

Vierailija
37/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantsii lopettaa eka dokaaminen muutamax vuojex,nii voi alkaa miettii mikä vikana...

Pahimmat ongelmat alta pois,asia nro 1

Tietysti, mut tiesitkö, et glutamaattien vastavaikuttajia jaetaan käytöshäiriöisille vanhuksille:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Memantiini

Vierailija
38/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! Ei ole assi tai persoonallisuushäiriöinen ennen kuin erikoislääkärin tutkimukset ja diagnoosi. Täällä ei ketään pystytä diagnosoimaan, joten unohda koko juttu ja etsi kiva mies.

Vierailija
39/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöt ovat HYVIN harvinaisia, Vaikka niitä täällä palstalla jaellaankin kansaakulkijoille hyvin estottomasti 🤣

Vierailija
40/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy miehen exältä tai vanhemmilta.