Naapuri kuulostaa huutelevan kissaansa....mutta eipä kissaa näy.
Kommentit (43)
en voi ymmärtää ihmisiä jotka antaa kissojen juosta vapaana. Rakastan kissoja, mutta en hyväksy sitä, että ne juoksevat ulkona vapaana -jo niiden oman turvallisuuden vuoksi! Eihän koirat tai hevosetkaan tuolla ulkona vapaana juokse, ihan samalla tavalla lemmikki kissa on!! Kissa ei kuulu vapaana luontoon!
Onko naapurillasi lapsia? Ilmoita nyt ihmeessä että kissa on siellä löytöeläintalossa, jos siis naapurillasi on pieniä lapsia. On se pienelle lapselle todella kova paikka tuo lemmikin katoaminen. Itkevät sitten perään..
Sinuna nyt kertoisin naapurille ja sanoisin myös että jatkossa kissa menee aina löytöeläintaloon jos tulee teidän pihalle. On se vaan jännä juttu että meidän takapihalla kuljeksii päivittäin jopa 7-8 erilaista kissaa ja yksiäkään paskoja en ole terassiltani löytänyt. ;)
En tiedä missä asut, mutta onkos paikkakunnallanne rankkuria? Sieltä kun lunastaa lemmikin pois, saa maksaa siitä hoidosta pitkän pennin. Jos se opettas naapuria paremmin.
Jos ei kusevat katiti pysy omissa pihoissaan on kohtalo palautua kuin pingispallo löytöeläin kotiin.
Onko naapurillasi lapsia? Ilmoita nyt ihmeessä että kissa on siellä löytöeläintalossa, jos siis naapurillasi on pieniä lapsia. On se pienelle lapselle todella kova paikka tuo lemmikin katoaminen. Itkevät sitten perään..
Sinuna nyt kertoisin naapurille ja sanoisin myös että jatkossa kissa menee aina löytöeläintaloon jos tulee teidän pihalle. On se vaan jännä juttu että meidän takapihalla kuljeksii päivittäin jopa 7-8 erilaista kissaa ja yksiäkään paskoja en ole terassiltani löytänyt. ;)En tiedä missä asut, mutta onkos paikkakunnallanne rankkuria? Sieltä kun lunastaa lemmikin pois, saa maksaa siitä hoidosta pitkän pennin. Jos se opettas naapuria paremmin.
Ehkä nuo 7-8 kissaa käyvät tarpeillaan naapurissasi tai jossain leikkikentällä. Johonkinhan nekin tarpeensa tekee. Toivottavasti metsään tmv. paikkaan. Mutta itse olisin ihan tyytyväinen jos minua kävisi kissoja moikkaamassa ilman että jättävät myös "merkkinsä". Kissat eivät onneksi tee tarpeitaan meidän takapihalle, vaan tuohon leikkipaikalle, mikä harmittaa suuresti.
Kerroin nyt aamulla naapurille mistä kissansa löytää. Hän suuttui, totta kai :) Sanoin että jos kissasta on vielä haittaa naapurustolle, niin se viedään löytöeläinkotiin uudestaan. Yritin (taas kerran) kertoa mitä harmia kissansa aiheuttaa, mutta ei hänen kanssaan pysty keskustelemaan asiallisesti.
että ei ole mitenkään satunnainen juttu tuo kissojen kakkaaminen hiekkalaatikkoon. Kissoille tyypillinen ulostuspaikka on juurikin tuollainen hiekkakasa/-alue ja ulkona itsekseen kulkevat kissat nimenomaan etsiytyvät lasten hiekkalaatikoille tekemään jätöksiään. Ihmeellistä, että kaikki eivät tätä ole tienneet...
Kissankakka ei ole ihan harmitonta ainetta vaan yleensä sisältää mm. toksoplasmoosia ja muita pöpöjä. Ja olipa pöpöjä tai ei - OLETUSARVO on että KUKAAN tai MIKÄÄN ei tee jätöksiään lasten leikkipaikalle!!! Eikö tämä nyt ole itsestäänselvää...
että ei ole mitenkään satunnainen juttu tuo kissojen kakkaaminen hiekkalaatikkoon. Kissoille tyypillinen ulostuspaikka on juurikin tuollainen hiekkakasa/-alue ja ulkona itsekseen kulkevat kissat nimenomaan etsiytyvät lasten hiekkalaatikoille tekemään jätöksiään. Ihmeellistä, että kaikki eivät tätä ole tienneet... Kissankakka ei ole ihan harmitonta ainetta vaan yleensä sisältää mm. toksoplasmoosia ja muita pöpöjä. Ja olipa pöpöjä tai ei - OLETUSARVO on että KUKAAN tai MIKÄÄN ei tee jätöksiään lasten leikkipaikalle!!! Eikö tämä nyt ole itsestäänselvää...
Juu, me asutaan melkein maalla ja meidän tontti rajoittuu metsäalueeseen. Sinne ne kissat tuntuu aina marssivan, reitti kulkee meidän pihan halki. Sinänsä huvittavaa että kun meidän oma kissa tulee sisälle reissultaan, se menee ensimmäisenä laatikolleen paskalle.
No anyway...mitä se ukko sulle ap sanoi? Sinänsä en tajua tollaista. Itse kissanomistajana olen lähimmille naapureille sanonut et tuo kissa on meidän ja jos siitä on harmia niin pitää tulla sanomaan. Kissanomistajana mä kyllä korvaan jos on orvokit tallottu tai tulen itse siivoamaan jos on kuistille paskottu. Itse asiassa kissamme oli kerran eksynyt naapuriin sisälle asti. Olivat keittiössä syömässä kun kissamme oli marssinut tosta vain sinne norkoilemaan. Olivat antaneet sille äkkilähdöt ja toiste se ei ole sinne tuppautunut. En mä loukkaantunut yhtään.
että naapurin kolli oli käynyt ruikkimassa kollinhajuaan mun meidän täkkeihin jotka oli mattotelineessä tuulettumassa.
Juu ja on kiva alkaa tekemään ruokaa kun grilli ja sen suojapeite on ruikittu kissankusella...
Kyseessä on kaasugrilli, ei siis mikään muutaman euron pallogrilli...
Ei silti vedä vertoja koirille. Koirien paskaa on taas tiet täynnä. Kaunis koivukuja on muuttunut paskabulevardiksi.
Mikä siinä on että koirien omistajat ette osaa nostaa niitä paskoja omalle kotipihallenne?
Minä henkilökohtaisesti vihaan koiria heidän omistajiensa takia.
Ite ainaki olen aina antanu winchesterin laulaa ku katti on pihalle eksyny. ei muutako tapa kaikki kissat mitä ikinä näet. T: kissaystävä:)
Pitääpä tehdä munkin tuo sama ens keväänä! Pikkuisen ottaa nuppiin naapurin kissa joka käy möyhiin aina kasvimaan kylvön jälkeen ja pitää muutenkin kasvimaata jonakin köllöttelypaikkanaan kun on harso vielä päällä! Syö siinä sitten hyvillä mielin kissankusi ja paskatuottetteita! *räyh*
pitää pienestä asiasta tehdä iso numero. Hiekkalaatikon päälle voi leikkien jälkeen laittaa suojan (näin myöskään linnut eivät sinne pääse kakkimaan eivätkä muut mahdolliset eläimet) ja tuon laittaa/ottaa hiekkalaatikon päälle ihan hetkessä, muutamassa sekunnissa =ei iso vaiva. Ja kukkapuskiin ym. voi laittaa kissakarkoitetta, saa eläinkaupoista ja esim. kuivatut appelsiinin kuoret myös ajavat saman asian. Kissa yleensä oppii lyhyessä ajassa välttämään noita paikkoja, joten ei tarvitse koko ajan karkoitteita käyttää (ja jos kissa pyöriin väärässä paikassa joskus voi silloin karkoitetta kerran laittaa uudestaan jne.) Ja ap:lle tärkeä (vaikka ehkä kliseinen) asia loppuun: En ole uskossa, mutta uskon siihen että tehkää muille niinkuin tahdotte itsellenne tehtävän. Ja uskon myös siihen, että hyville ihmisille tapahtuu hyviä asioita ja pahoille pahoja. Siksi kannattaa laittaa hyvä kiertämään eikä paha. Jos hymyilet maailmalle se hymyilee sinulle, ja jos teet pahoja juttuja ne samalailla bumerangina tulevat sinulle taksin. +Hyvä omatunto on paras päänalunen.
Miksi minun pitäisi huolehtia ja nähdä kamalasti vaivaa naapurin lemmikin vuoksi? Sitä mä en käsitä.
No, meillä naapurin kissa jäi auton alle. Oli vain ajan kysymys kun juoksee jatkuvasti ympäri kylää ja tässä on vilkas liikenne. Mutta eihän nuo naapurit välitä niistä kissoistaan. Se raatokin oli tuolla jalkakäytävällä pitkän aikaa, eivätkä hakeneet pois. Lopulta sen talon omistaja, jonka kohdalla raato makasi, kävi sen kissanraadon heivaamassa pois.
pitäisi maksaa jostain karkotteista ja peitteistä?
Tai miksi muiden kuin kissan omistajien pitäisi reimumielin ottaa kuset ja paskat pihoilleen?
puhnumero. Ollaan soitettu monesti. Syö lähitalojen linnunpoikaset pöntöistä:)
pitäisi maksaa jostain karkotteista ja peitteistä?
Tai miksi muiden kuin kissan omistajien pitäisi reimumielin ottaa kuset ja paskat pihoilleen?
Muut eläimet?
Miksi muiden kuin niiden lintujen pitäisi pestä autonsa kun paskat ovat siinä? Miksi muiden kuin jänisten ja kettujen pitäisi ottaa riemumielin kuset ja paskat pihoilleen? VAADIN SELITYSTÄ!
Naapuri kuulostaa huutelevan kissaansa....mutta eipä kissaa näy. Ei, koska se on löytöeläintalossa :)
tehty! Sehän olisi voinut vaikka jäädä suton alle tms... :)
Teidän ei ole pakko metsästää kissaa kiinni, riittää kun parit kerrat ilmoitatte poliisille, että naapuri ei kehoituksista huolimatta pidä kissoja pois tontiltanne ... poliisi ottaa yhteyttä naapuriisi ja jos soitto ei tehoa, menevät hakemaan kissan pois. Ja juttu on tosi! Vanhemmilleni kävi näin, ja kun eivät halunneet valjas-ulkoiluihin ryhtyä, niin päättivät luopua kissoista naapurisovun vuoksi.
ja itse olen 8-v. ja 17-v. kissojen ja saksanpaimenkoiran omistaja!
Meidän kissat ulkoilee valjaissa/pihalle tehdyssä ulkoiluhäkissä. Inhoan elukoiden paskoja teiden varsilla ja toisten pihoissa. Jokainen voi hoitaa ja kerätä itse omat sotkunsa, eikä jättää niitä toisille. Nimenomaan hyvä omatunto on paras päänalunen eikä just sen vuoksi mun kissojen tai koiran kasat ole naapurin pihaa sotkemassa! Vai käytkö mahdollisesti itse paskomassa naapurisi pihalle tai kippaat navettasi jätteet naapurisi tontille? Mutta ei, koirat ja kissat saa sotkea, kun omistajia laiskottaa.
Älä vie mitään lappua edes naapurille. Jos ei ihminen välitä pitää huolta kissastaan, niin se ei ansaitse sitä. Ehkä se pääsee parempaan kotiin.