Pistääkö ruokavaliossani mikään silmään? Imetän ja haluan laihtua.
Eli haluan laihtua terveellisesti ilman että imetys kärsii. Olen nyt kyennyt tekemään sopimuksen itseni kanssa että kotona ei herkutella muualla kylläkin. No, enimmäkseen täällä kotonahan minä :)
Mutta ruokavalio näin muuten:
Aamupala: kananmuna, 4 siivua pekonia ja lasi kevyt-maitoa TAI 2 ruisleipää, päälle voita, 4 kultakinkku-leikkelettä, pari siivua juustoa ja pari siivua tomaattia + lasi kevyt-maitoa
Välipala: persikka-palasia mehussa (mehun tosin kaadan pois)
Lounas: Jotain normiruokaa (esim. italian pataa/maustamatonta kanaa, curry-kastiketta, wok-vihanneksia, täysjyväriisiä) ja lasi kevyt-maitoa
2.lounas: syön toisen annoksen päiväruokaa + lasi maitoa
välipala: omena
iltapala: tortilla-pohja, hiukan guagamole-dippiä, hunajamarinoitua kanaa, kurkkua ja tomaattia, lasi maitoa ja hiukan jogurttia
Kommentit (38)
onhan tuossa aika paljon ruokaa mutta jos syön vähemmän niin olen nälkäinen! Sitten sorrun herkkuihin :(
mutta jätä pois noi valmiit marinadit ja dipit.
Niissä on ihan hirveesti lisäaineita ja varsinkin sitä natriumglutamaattia, aromivahvenetta.
Jos syöt noin niin mausta ainakin itse.
Ja kai teet italianpadan itse? Katso edes tuoteselosteita!
aamulla 2 kpl Omega 3 kapselia ja 1 rkl pellavansiemenöljyä.
Sitten paljon juotavaa vettä tai vaikka sitä imetysteetä.
Riisiä tai pastaa vain toisella aterialla, toisella se korvataan vihanneksilla.
Iltapala ilman tortillaa.
mutta huomattavasti vähemmän kuin sinä. Lisäksi liikuin.
Annoskokoja en tietenkään voi tuon perusteella tietää, mutta varsinkin iltapala on mun mielestä aika tukeva. Itse myös laskisin herkuiksi persikat, tortillapohjat ja dipit.
esim auringonkukansiemenillä tai kourallisella pähkinöitä.
Voi nolo... Sinä varmaan syöt hernarinkin purkista? Senkin kun voi ihan itsekin tehdä... :D
-ei ap, mutta otti vaan silmään typerä kommentti
Italian pataa? Hyi olkoon, mitä lisäaineroskaa.
Jätä nyt ihan ensiksi yksi niistä pois, äläkä korvaa sitä millään. Lounas nro 2 voi jäädä pois, koska syöt päivällisen kaltaisen iltaruuan.
Valtava määrä ruokaa, imettävällekin.
Itse laihduin imetysaikana 13 kg, olin liian väsynyt syödäkseni :) (jälkikäteen hyvä niin).
voisin tosiaan syödä välillä auringonkukansiemeniä kun niitä löytyy ihan kaapistakin :)
Ja en maininnut mutta otan joka aamu 2klp E-EPA 500mg pillereitä (omega 3:sta) ja juon paljon vettä ja vihreää teetä :)
Tämä antamani esimerkki oli tosiaan eiliseltä päivältä, tavallisesti ehkä tosiaan jättäisin joko tuon tortilla-annoksen tai toisen päiväruoka-annoksen välistä ja söisin tilalta esim. viinirypäleitä ja omenan.
Niin, ja liikun noin puoli tuntia reipasta kävelyä päivässä.
omena on kevyt.
Miten olisi marjat + rahka.
Ja jos noilla omilla syömisillä jo laihdut niin ei kannata kituuttaa se voi haitata imetystä.
kuin silloin jos et imettäisi.
Eli kyllä imetysaikana täytyy syödä sen verran ettei jää nälkä. Ja se voi olla aika paljonkin normiruokailuun verrattuna, joten älkääpäs verratko.
Se on varmaan just hyvä niin että syöt terveellstä ja tavallista kotiruokaa (runsaasti kasviksia ja vettä + sitä vihreää teetä) sen verran että nälkä pysyy poissa. Lisäksi kannattaa yrittää harrastaa liikuntaa jossain muodossa, vaikka vaunulenkkejä jos sulla on esikoinen kyseessä.
en jotenki pysty syömään pakastemarjoja :/ Ja rahkasta en tykkää myöskään..
Mut joo en ihan joka päivä syö kuitenkaan viinirypäleitä :) Ehkä 2 tai 3 päivänä viikossa, muuten hedelminä mandariineja ja omenia.
Jotenkin tuli virhe, en syönytkään eilen noita persikoita ollenkaan et sen verran vähemmän söin ;)
Sun ruokavalio on aika jees.
Munat ja pekonit jättäisin, samoin raskas iltapala.
Kaikki tosin on kiinni siitä miten paljon olet jo energiaa tiputtanut! Ei saa liikaa ottaa pois ravinnosta, vaikka täällä jotkut kuivan kesän kalat huutelee muuta.
Mun silmääni pisti että syöt paljon einestä ja teollista: italian pata, tortillat, valmismarinoiduissa on paaaaaljon koodeja yms.
Padan tekeminen ei ole vaikeaa itse, samoin kanat voi itse maustaa.
Mutta juoda sun tarttee!
syön varmaan liika einestä ja teollista... Ja ahdistaa jos käsken miestä ostaa vähärasvasta jauhelihaa niin se tuo silti melkeen aina 23%:sta, ku vähärasvanen nii kallista :/ Mut pitänee tosiaan yrittää nuo päiväruoat saada parempaan kuntoon.
Vauvahan voi herkistyä jollekin oudolle mausteelle ja alkaa hylkimään maitoa.Tai sit mä oon vaan vanhanajan perinneruoan ystävä.
Tuohan on kuin kolmas lämmin ruoka.
Iltapalaksi esim. puuroa, maustamatonta jugurttia, leipää, karjalanpiirakkaa, hedelmiä, marjoja. Ei tietenkään näitä kaikkia kerralla, mutta vaihdellen.
Lounaassa ja illallisessa kiinnittäisin myös huomiota lautasmalliin eli sekä lämpimiä että kylmiä vihanneksia ja kasviksia puoli lautasellista ja kohtuudella lihaa ja perunaa/pastaa. Kermaiset kastikkeet kannattaa jättää viikonloppuihin. Esim. italianpadasta tulee helposti tosi paljon pastaa ja vain vähän kasviksia. Tai sitten sitä pataa pitää ottaa vain pieni annos ja lisäksi reilusti salaattia.
T. eräs joka on juuri pudottanut 5 kiloa ilman nälkää :)
Ymmärrän toki, että sun pitää syödä enemmän imetyksen takia.
kun tällä palstalla kaikki syö omien sanojensa mukaan kuin linnut.AP.een ruoat mättöä????Mä syön huomattavasti enempi,joka päivä ruoan lisäksi suklaata,pullaa tms.eikä mulla ole tarvetta laihduttaa.Sit mua risoo nää joiden mielestä kukaan ei saa syödä mitään sokerista tai valmisruokaa.Täällä perheenäidit lypsää maidot omista lehmistä ja kananmunat omista kanoista jne.Kaikki tehdään itse alusta loppuun ja sit loppuilta päivittäisen suursiivouksen jälkeen valmistetaan vaatteet koko perheelle lampaan villasta kynttilänvalossa.
onhan tuossa aika paljon ruokaa mutta jos syön vähemmän niin olen nälkäinen! Sitten sorrun herkkuihin :(
Syö joka aterialla paljon lämpimiä kasviksia, vaikka pakastealtaasta. Lisäksi syö joka ruuan päälle hedelmä, juo riittävästi vettä, syö vaikka useampi ruisleipä mieluummin kuin tortilla iltapalaksi. Imettäessä ei kannata nälissään kituuttaa, mutta nuo esimerkkiruuat ovat aika tuhteja. Vähemmilläkin kaloreilla voi saada vatsan yhtä täyteen. Tarkastelepa ruokien kalorimerkintöjä, esimerkiksi valitsemalla ruisleivän vaalean leivän sijaan säästät jo kaloreita mutta vatsa täyttyy varmasti yhtä paljon.
Olen itse ollut ylipainoinen ja laihduttanut, joten tsemppiä :)
Italian pataa? Hyi olkoon, mitä lisäaineroskaa.