Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaa lasta odottavat: älkää ottako kasapäin vanhoja vauvanvaatteita ilmaiseksikaan

Vierailija
07.03.2011 |

siis niitä ihan pieniä 56-62cm jos ovat yhtään huonokuntoisia. Itse keräsin niitä kokoon kauheita määriä ja pesin ja pesin niitä, silitin valmiiksi, ja sitten huomasin, että lahjaksi tuli niin paljon ihania uusia ja ä-pakkauksenkin uudet olivat raikkaampia, että KAIKKI käytetyt jäivät käyttämättä, siis ihan joka ikinen!

Niitä vanhoja lumppuja usein annetaan / pientä korvausta vastaan ja niistä on vaikea kieltäytyä, ja antaja kuitenkin aina vähän olettaa että jotain muistamista tulee takaisin päin. Itsekin olen viinipulloja kantanut palkaksi, tarjonnut kaffet ja pullat kahvilassa jne. näistä rytkyistä jotka eivät ole koskaan edes käväiseet lapsen päällä. Ihmisille tulee kumma tunneside niihin oman lapsen vaatteisiin, ja onhan se itselle nostalgisia, mutta toisen käytetty on käytetty - etenkin nämä "ilmaisryysyt", joita ei ole viety edes kirpparille.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ettet sinä keksinyt ottamillesi vaatteille käyttöä ei tarkoita etteivätkö ne voisi olla jollekin vähävaraisemmalle suuri apu.

Vierailija
42/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä on ollut käytetyillekin vaatteille käyttöä. Tosin en "haalinut niitä kauheita määriä", vaikka vähemmälläkin vaatemäärällä olisi toki tullut toimeen. Enkä muuten ole edes vähävarainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain aikoinaan kaverilta toistasataa alle 80 cm vaatetta ja lähes kaikki ovat olleet käytössä (jo ennen meitä kahdella lapsella). Vaikka on ostettu uusia ja vaikka ollaan saatu lahjaksi, nuo oli tarpeen. Kukin tyylillään, mä ainakin olen ollut tosi kiitollinen, että aikoinaan ne kamppeet saatiin. Varaa olisi kyllä ollut ostaa kaikki uutena, mutta harmittaisi hankkia, kun kerran toisella on hyväkuntoista vaatetta ylimääräisenä.

Vierailija
44/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut suoraan, että olen aika tarkka lastenvaatteiden suhteen, eli en voi pitää lapsella mitään pinttyneitä tai virttyneitä vaatteita... Jos joku on antanut kassillisen vaatteita, niin olen kiitänyt kauniisti, kysynyt että haluatko ne takaisin vai vienkö jälkeenpäin Fidalle, ja se on siinä. En tarjoa maksua jos joku kerran haluaa lahjoittaa, enkä oleta etä pitäis olla kiitollisuudenvelassa. Lahja on lahja. Olen valikoinut niistä käyttökelpoiset ja vienyt loput suoraan Fidalle tai kierrätyskeskukseen. Kierrätyskeskus on siitä kiva, että siellä vaattet myydään oikeasti halvalla, eikä niistä yritetä hyötyä kaupallisesti.

Ei olla vielä niin köyhiä etten voisi hieman valikoida, ostaa osan uutena tarjouksesta, Lindexistä, osa kirppareilta ja Mll-myyjäisistä. Mutta kirppareillakin olen tarkka, enkä osta mitään rytkyjä.

Pesen vauvanvaatteet tarkasti ohjeiden mukaan, koska haluan pitää värit mahdollisimman kirkkaina... mutta ainahan ne hieman kuluu ja pinttyy käytössä.

Vierailija
45/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaksi tuli etupäässä söpöjä pikkumekkoja yms., kivannäköisiä mutta totaalisen epäkäytännöllisiä. Paljon mieluummien käytin niitä käytettyjä perusbodyja ja potkareita. Äitiyspakkauksen vaatteet olivat niin isoja (60->) joten niitä ei alussa voinut käyttää ollenkaan, vasta parikuiselle.

Vierailija
46/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosien varrella huomannut, että käytännössä lapsilla tulee pidettyä vain niitä siisteimpiä kierrätysvaatteita. Kirppariltakin ostain vain erittäin siistiä tavaraa. Sukkahousuja ja sukkia ei kannata ottaa käytettyinä ollenkaan.

Vierailija
47/48 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mamma!

Vierailija
48/48 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myydä ne netissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan