Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lihottaa suomalaisnaisia,

Vierailija
07.03.2011 |

kun ovat nyt tutkitusti Pohjoismaitten lihavinta naislajia.

Kevyttuotteetko vai teollinen ruoka?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että leivän mussuttaminen kuten joku sanoikin. Hiilarit ylipäänsä. Sekä sitten makeiset, pullat ja karkit. Limonaidia juodaan ainakin tolkuttomasti, ainakin kun seuraa ihmisten ostoskärryjä.

Vierailija
2/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskejä ja laiskoja ovat sit lopputuloksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liikkuminen autolla paikasta paikkaan lihottaa. Me syodään kaikkea kohtuudella ja herkkujakin usein, mutta kukaan ei ole ylipainoinen, hoikkia ollaan kaikki. Kävellään paljon ja raahataan käsin ruoat kaupasta kotiin. Eipä tule ostettua turhia juttuja kaappeihin.

Vierailija
4/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mukaa kun perunoiden, puuron ja leivän syöminen on vähentynyt ja lihan sekä esim. juustojen syöminen on lisääntynyt. Tehkää siitä johtopäätöksenne.

Vierailija
5/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon rehkiliikuntaharrastukset puuttuvat, läskiydestä on tullut itseisarvo. Kuvitellaan, että jotenkin "kuuluu" olla läski. Itseäni hoikkana ja normaalipainoisena, hyväkuntoisena naisena osoitellaan ja vihjaillaa anoreksiasta yms. Mulla ei tosiaan mitkään luut paista tms. Mä harrastan liikuntaa ja katson mitä suuhuni laita. Ei tulisi mieleenikään syödä joka päivä karkkia, sipsejä, suklaata, roskaruokaa yms. Paino pysyy kurissa normaalilla ruoalla, ei kitudieeteillä tai ahmimisella.

Vierailija
6/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäinen ulkoilu!

Mitä enemmän lököilee sisällä, sen suurempi himo tulee napostella ja nälkäkin on koko ajan. En ole itse lihava, mutta nyt kun olen taas kotona äitiyslomalla, niin kylläpä herkut vetää puoleensa. Kun vauva tuosta kasvaa, kevät tulee ja pääsee tän lapsijoukon kanssa enemmän ulkoilemaan, niin ruokahalukin pysyy kurissa.

Olen itsekin järkyttynyt noista luvuista. En ole ympärilleni katsellessa ymmärtänyt, että lihavia on niin paljon! Kenties ex-syömishäiriöisenä kiinnitän huomiota vain laihoihin ;)

Vierailija
7/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huonolla menestyksellä.

Tarvitsen ehdottomasti (täysjyvä)viljatuotteita voidakseni hyvin.

Sokeri ja valkoiset vehnäjauhot on pahasta, ja perunoita ja riisiä ilman pärjää mutta täysjyväviljoja ilman ei.

Tämä on mun kokemus.

siis sokeri, peruna, riisi, pasta ja erityisesti LEIPÄ (ylipäätänsä kaikki viljat). Suomessa syödään hirveesti leipää. Varsinkin naiset syövät lounaalla kevysti tyyliin salaatin tai keiton ja sitten loppuilta mussutetaankin leipää ja kaikkea muuta kun on nälkä. Vähähiilihydraattiseen ruokavalioon siirtyminen toimii, kokeilkaa vaikka pari viikkoa. Silläkin on hyvä lähteä liikkeelle, että jättää leivän kokonaan pois. Kiljoja lähtee varmasti jo siten.

Vierailija
8/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaa ym. herkut liikaa syötyinä

Yksinkertaista, rakas Watson

Vierailija
9/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan liikaa karkkia ja liikun liian vähän. Muuten syön ihan sopivasti ja terveellisesti, mutta noista karkeista tulee mielettömästi ylimääräistä energiaa. Lisäksi ollaan paljon flunssassa, jolloin tulee liikuttua vielä vähemmän ja syötyä karkkia vielä enemmän, joten painoa kertyy. Lisäksi minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta lääkityksen aloitettuani sain kyllä miltei heti pois 5 kg. Ja karkista en meinaa millään päästä eroon! Alkoholia en juo.

Vierailija
10/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla itse asuvana olen kiinnittänyt ruokapuolessa seuraaviin juttuihin huomiota:

- suomalainen päiväkahvi ja pulla -tapa, monilla joka päivä. Pullaa ja makeaa tai suolaisia rasvapiirakoita leivotaan, aina pitää olla "jotain" ainakin pakkasessa.

- karkin mussutus. Jossain citymarketissakin on hirvittävät metrimäärät karkkia, ei täällä sellaista ole (tosin salmiakki tekee siinä tehtävänsä). Pussien koko sen kuin suurenee. Aikuiset ihmiset mussuttavat karkkia siinä kuin teinitkin.

- leivän yletön syönti, aamulla ja kaikkien aterioidenkin yhteydessä Ruisleivän terveellisyyteen uskovat syövät sitä yli tarpeen.

- Suomessa jotenkin hysteerinen suhtautuminen koko syömiseen. Paasataan terveellisyydestä mutta silti vaan kansa lihoo.

Vierailija
11/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mua lihottaa suklaa.

Vierailija
12/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät enää tee fyysisiä töitä, mutta kiskovat herkkuja ja ruokaa silti kuin tekisivät. Myös naiset kulkevat nykyään pääsääntöisesti autolla.

Kaupatkin ovat nykyään keskittyneet isoiksi marketeiksi, jonne mennään autolla sen sijaan, että käveltäisiin tai pyöräiltäisiin lähikauppaan.

Annoskoot ovat kasvaneet - enää ei ole litran limsoja tai pieniä sipsipusseja - kaikki on isoa ja jättikoossa.

Vierailija
13/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itse, että lipittäminen niitä usein lihottaa.

Toki on niitäkin, jotka ei juo ollenkaan mutta ovat pulskia, mutta aika monella sellainen ylimääräinen vatsamakkara tulee juuri alkosta.

Vierailija
14/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tästä oli ihan tutkimustulos juuri julkaistu. Niin ei, ei kuulemma alkoholi ketään lihota. Vaan jokaisella av-mammalla on oma teoriansa. Yhdellä kevyttuotteet, yhdellä juustot, toisella arkiliikunnan puute. Pitäisi varmaan lähettää tuon tutkimuksen tekijälle vastalauseenne.

Vierailija
15/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen mielialalääke, jonka kanssa ei tee mieli syödä ollenkaan. Eli on niitä sellaisiakin.

Vierailija
16/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en käytä

-alkoholia

-kevyttuotteita

-eineksiä

Minun kohdallani syy on sokeri (karkki)

BMI 30

Vierailija
17/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syy tähän sisätyö ja väsymys johon popsin herkkuja. Eli sokeria tai energiapitoista ruokaa väsymyskeen :(

Vierailija
18/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedetään leipää perunaa, maitotuotteita ja pastaa joka suupalassa.

Missä kunnon kala, liha ja vihreät vihannekset?

Vierailija
19/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin se, että aikuiset mässyttävät järkyttäviä määriä karkkia. Ei kovin monessa maassa harrasteta karkinsyöntiä täysi-ikäisenä enää...

Hiilareita on kaikessa liikaa: jauhopohjainen kastike, jossa surkean vähän lihaa. Lisänä pastaa, riisiä tai perunaa. Korkeintaan tomaattia tai pätkä kurkkua lisukkeeksi (+ mahdolliset etikassa lilluvat "salaatit").

Vierailija
20/43 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurtteja markkinoidaan "terveellisinä", vaikka totuus on kaukana noista väitteistä. Suomesta ei saa hyvää jogurttia! Jogurttia tulisi syödä ainoastaan silloin tällöin herkkuna, ei suinkaan joka päivä kahta pikarillista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän