Loukkasin tänään raskaana olevaa naista.
Nainen poltti iloisena tupakkaa vatsa pystyssä kauppakeskuksen pihalla. Hänen pieni lapsensa pyöri jaloissa.
En voinut olla kysymättä, että tuollaisen mallinko hän haluaa esikoiselleen antaa ja onko mukavaa pakottaa lapsi katsomaan, kun äiti pahoinpitelee pikkusisarusta. Tähän tämä kypsä äiti vastasi haistatuksella. Pikkulapsi katsoi ihmeissään vieressä, kunnes äiti tempaisi hänet hirveällä voimalla hihasta viereensä ja veti loppuröökin vihaisena loppuun.
Toivottavasti joutuu kohtaamaan tekojensa seuraukset tulevaisuudessa.
Kommentit (86)
riskeistä, joita tupakointi odotusaikana aiheuttaa niin saa siitä mielestäni sanoa. Tyyli tietysti asiallinen, mutta riittävän suora. En tajua, miksi ei voisi sanoa.
7 eri kipu- ja mielialalääkkeet. Tupakkaa poltti 1-10 päivässä. Oli harmitellut lääkärille kun ei pysty lopettamaan. Lääkäri oli todennut että jos tuolla määrällä pystyt olemaan ilman lääkitystä, niin polta! Varmaan joku kusipää olisi hänellekin halunnut avautua:(((
ja se näyttää just siltä että olisi hyvinkin raskaana se kertoi saaneensa jo useamman tämän tyyppistä palautetta. Hänellä ei ole kauan elinaikaa jäljellä kun on joku syöpä ( joka tekee sen mahan ) hän ei enää halua kiduttaa itseään lopettamalla polttamisen kun on ihan oikeitakin murheita ja aikaa kovin vähän. Hyvä kun joku saa tyydytystä pilaamalla kuoleman sairaan päivän. Kannattaisko olla varma raskaudesta ennen kuin menee huomauttamaan....???
vetää viinaa jouluaattona ja kännisenä tuhoaa lapsensa henkisen hyvinvoinnin? Saako mennä huomauttamaan jos joku laittaa lapsen alle 3v hoitoon koska se on psyykelle todettu haitalliseksi? Saako mennä huomauttamaan jos joku tuntematon antaa lapsensa ajella pyörällä ilman kypärää? Lista on loputon ja minusta ihan kaikesta ei ole asiallista mennä ulkopuolisten huomauttelemaan...
syntyneitä tupakoivien äitien täyspäisiä elämässään menestyneitä lapsia on varmasti mittava joukko. Olisivatko asiat paremmin jos meidät kaikki olisi otettu huostaan?
Itselläni on kaksi sisarusta ja kaikilla meillä kolmella on akateemiset tutkinnot. Tunnen lukemattomia muitakin täyspäisiä tupakoineiden äitien lapsia.
Tiedän että tupakointi on terveydelle haitallista mutta eiköhän tämä ole jo hieman liioiteltua?Tunteeko tai tietääkö joku täällä raskaudenaikaisen tupakoinnin vuoksi vammautuneen tai vaurioituneen lapsen?
terveisin tupakoimaton äiti
Hysteriallakin rajansa. Tupakka on vahingollista sikiölle ja ehdottomasti pitää lopettaa, mutta tupakka ei kuitenkaan aiheuta esim. kehitysvammaisuutta kuten alkoholi.
Mun miehen äiti on muuten röökannut kultaisella 70-luvulla koko raskausajan. Mies on hiukan altis saamaan flunssia, mutta se on ainoa mahdollinen seuraus. Ei ole allergioita ja esimerkiksi matemaattisesti huippulahjakas. Voittanut lukioiässä kansallisia matikkakilpailuja ja on kuuden ällän yo, väitellyt matikasta jne.
Juu, en kehoita ketään polttamaan, jotta lapsesta tulee fiksu, mutta loppujen lopuksi ei kannata yliampuakaan tuomioitaan. Kyllä muakin ihmetyttää maha pystyssä tupakoivat, mutta ei mun päivä siitä pilalle mene ja kilju huostaanottoa.
syntyneitä tupakoivien äitien täyspäisiä elämässään menestyneitä lapsia on varmasti mittava joukko. Olisivatko asiat paremmin jos meidät kaikki olisi otettu huostaan?
Itselläni on kaksi sisarusta ja kaikilla meillä kolmella on akateemiset tutkinnot. Tunnen lukemattomia muitakin täyspäisiä tupakoineiden äitien lapsia.
Tiedän että tupakointi on terveydelle haitallista mutta eiköhän tämä ole jo hieman liioiteltua?Tunteeko tai tietääkö joku täällä raskaudenaikaisen tupakoinnin vuoksi vammautuneen tai vaurioituneen lapsen?
en kanssa ymmärrä tupruttelevia raskaana olevia mammoja?! jos värkkiänsä antaa niin olisi polttamatta odotus aikana!
Käsittääkseni ei ole. Edes neuvolassa ei voi lääkäri kuin pyytää vähentämään tai lopettamaan, mutta siihen se sitten jääkin.
Tyhmää se on. Mutta tyhmää on myös mennä ojentamaan jotain ventovierasta, saati sitten että hänellä on oma lapsi mukana kuulemassa. En tiedä sitten mitä ap ajattelee siitä mitä voi ihan pienen lapsen kuullen laukoa ja mitä ei? ilmeisesti on sitä mieltä että ihan mitä tahansa?
Poltan tupakkaa vaikka olen raskaana ja jos joku tulee mulle jossain jotain tollasta sanomaan niin kalautan ensimmäisellä tavarallla minkä käteeni saan niin tätä vierasta ihmistä päähän!!
Oppiipahan olla puuttumatta muiden asioihin!
tulen sinua sanomaan idiootiksi jos kohdalle satut. Sopii yrittää kalauttaa ihan millä vaan, veikkaanpa ettei "ihan" onnistu.
"KÖH KÖH KÖHHHHHHH* vaan sinnepäin -kyllä se syöpäkääryle on sitten HYVÄÄ. Eiks vaan?
Poltan tupakkaa vaikka olen raskaana ja jos joku tulee mulle jossain jotain tollasta sanomaan niin kalautan ensimmäisellä tavarallla minkä käteeni saan niin tätä vierasta ihmistä päähän!!
Oppiipahan olla puuttumatta muiden asioihin!
tulen sinua sanomaan idiootiksi jos kohdalle satut. Sopii yrittää kalauttaa ihan millä vaan, veikkaanpa ettei "ihan" onnistu.
"KÖH KÖH KÖHHHHHHH* vaan sinnepäin -kyllä se syöpäkääryle on sitten HYVÄÄ. Eiks vaan?
mä veikkaan että sinä "pyhimys" kuolet syöpään. Monet kun sinä luulee näköjään että tupakka on kuoleman aiheuttaja jos on polttanut eläessä.No ei ole näin.Itse en polta mutta voisin sun haudalla pistää tupakiksi ihan vaan kertoakseni että kuinkas nyt sulle noin kävi.BUHAHAHAHAA!!!
rauhottua näiden asioiden kanssa. AP on oikeassa tietty siinä että tupakointi ei ole terveellistä. Tuo tyyli millä esitti asian oli todella ajattelematon.
On niin paljon muitakin asioita mitkä ei ole hyväksi kenellekkään ja tuollainen syyllistäminen ei auta asiaa ollenkaan.
Enempi AP säikäytti pikku tenavan huutelemalla hänen äidilleen pahoinpitelyistä yms.
Mä olen polttanu tupakkaa 17-vuotta ja nyt olen raskaana 11.viikolla. Tupakoimatta olen ollut 5.viikkoa niistä ja voin sanoa että vaikeaa on ollut!
Se millä luulen nyt onnistuneeni on läheisten positiivinen tuki ja tupakoitsijoiden vertaistuki. Pään kiristelyt alkaa helpottaan ja en enään saa "tuskaisia raivonpuuskia".
Jos tupakoinnin lopettava äiti on jatkuvasti kireässä mielentilassa, niin eihän sekään voi olla kauhean hyvä asia?
kaikki sen röökaamisen heittäis pois jos se KAIKILLA onnistuisi tuosta vaan. Me kaikki ollaan kuitenkin erilaisia yksilöitä.
En missään nimessä puolusta tupakointia raskauden aikana ja enkä muutoinkaan, mutta asioita pitää miettiä realistisesti.
mä veikkaan että sinä "pyhimys" kuolet syöpään. Monet kun sinä luulee näköjään että tupakka on kuoleman aiheuttaja jos on polttanut eläessä.No ei ole näin.Itse en polta mutta voisin sun haudalla pistää tupakiksi ihan vaan kertoakseni että kuinkas nyt sulle noin kävi.BUHAHAHAHAA!!!
mitä.....?
En minä polta enkä näin ollen ole keuhkosyöpään sairastumassakaan.
Mutta rattoisaa keuhkoahtaumatautia kaikille tupakoitsijoille vaan! Kiitos kun kuolette nuorina eläkemenoja pienentäen:)
mä veikkaan että sinä "pyhimys" kuolet syöpään. Monet kun sinä luulee näköjään että tupakka on kuoleman aiheuttaja jos on polttanut eläessä.No ei ole näin.Itse en polta mutta voisin sun haudalla pistää tupakiksi ihan vaan kertoakseni että kuinkas nyt sulle noin kävi.BUHAHAHAHAA!!!mitä.....?
En minä polta enkä näin ollen ole keuhkosyöpään sairastumassakaan.Mutta rattoisaa keuhkoahtaumatautia kaikille tupakoitsijoille vaan! Kiitos kun kuolette nuorina eläkemenoja pienentäen:)
Oli sitten tsoukkia tai ei!
mä veikkaan että sinä "pyhimys" kuolet syöpään. Monet kun sinä luulee näköjään että tupakka on kuoleman aiheuttaja jos on polttanut eläessä.No ei ole näin.Itse en polta mutta voisin sun haudalla pistää tupakiksi ihan vaan kertoakseni että kuinkas nyt sulle noin kävi.BUHAHAHAHAA!!!mitä.....?
En minä polta enkä näin ollen ole keuhkosyöpään sairastumassakaan.Mutta rattoisaa keuhkoahtaumatautia kaikille tupakoitsijoille vaan! Kiitos kun kuolette nuorina eläkemenoja pienentäen:)
ilman tupakkaakin, että äläs tuudittaudu tuohon:P
ei polttanut tupakkaa, se oli työtapaturma. Siinä teille vähän pohdittavaa että miten se on mahdollista?
Mennä nyt huutamaan pahoinpitelystä yms. jonkun pikkulapsen kuullen.
samaan hengenvetoon! Mutta itse olen huomautuksesta samaa mieltä, odottava äiti tupakoi!!! en voi hyväksyä!
julkista riistaa jolle voi sanoa mitä vaan? En minäkään pidä siitä että joku tupakoi raskaana ollessaan mutta ei tulis mieleenkään mennä ventovierasta ihmistä läksyttämään. Kumma kyllä tällainen tilannetajuton käytös hyväksytään mutta kukaan palstalla ei menis läksyttämään isää joka esim kurmuuttaa lastaan tai sanallisesti pahoinpitelee julkisella paikalla! Tätä olen nähnyt lukemattomia kertoja eikä koskaan ole palsta mamma ollut silloin paikalla ojentamassa...