EX-HAAHUT vko 43
Kommentit (79)
Rouva80: mulla on siis tuolloin 31.10. rv 7+6, jos laskee kierron olleen 24. Ja jos kierto olis ollut 28, niin silloin olisi rv 7+2.
Olipas sekava sepustus, toivottavasti ymmärsit mitä yritin kirjoittaa...
No eiköhän silloin jo ultrassa jotain pitäisi nähdä.
Kengu
ja suuren suuri onnitteluhalaus kaikille uusilla jotka ovat saaneet tämän alakerran oven auki! <3
Omaan napaan eipä kummempia,eilen mulla oli siis ihan ahdistava olo,nyt kuitenkin alkoi jo 12 viikko ja nyt täytyisi km,n tapahtua prosentuaalisesti jos meinaa, myöhemin onkin jo hieman epävarmempaa..Eli on tämäkin..Mutta oireet jemmassa mulla ja kaikki repimiskipuineen sun muineen ihan ok, mutta jotenkin vaan odotan että jotain kurjaa tapahtuu, no sitten aloin puuhastelemaan kaikenlaista ja unohdinkin kurjat mietteeni ja prosentit keskenmenosta.. Plääh..
Mutta on tää aikamoista, murehtia nyt kun ei juuri mitään murehdittavaa edes ole, tavallaan.Kaipa nämä vaan kuuluu meille haahuille nämäkin mustat mietteet ja ehkä loppuvikon np-seula asettaa omat panikoinnit kehiin..
Niin, sitä epäilinkin että taitaa mullekkin käydä niin etä käyn usein kuuntelemassa sydänäänet, kunnes liikkeet tunnen.Mutta sinnekkin on aikaa vielä kotva jos toinenkin.Onneksi tänään menen työpäivän päätteeksi kaupungille törsäämään, nytkin hyvä kirjoitella kun muut on lounaalla.. :)
Joanna, mites sinä, vieläkö peikko pelottelee vai joko sinä uskallat heittäytyä raskauteesi rentona, kadehdin teitä jotka pystytte, sillä vaikka kuinka yritän en pysty ihan rentona olemaan ja puhunkin " JOS tämä vauva syntyy.." lauseilla.. Aika surullista.
neronjalla olikin jo hyvät oireet kohillaan, ja selkäsärkyä mullakin oli ja aivan pelko takamuksessa silloin olin, vaikka hyvin tiedän että sekin on vain jonkin sortin raskausoire.
Mut nyt muut alkaa valumaan paikalle, kun ei olla kuiskattukkaan kellekkään tästä meitin vauvaprojektista, niin en halua narahtaa itseäni vauvasivustolta ;)
voikaa paksusti :)
petju, hih 12 viikko alkoi tänään...
Kengu, mulle gyne sanoi kerran, että kun rv:t on yli 7, niin sitten voi hyvin tulla ultraan. Mähän kävin viime vuonna ultrassa rv7+3 (muistaakseni päiviä oli 3) ja silloin sikiö ja syke näkyi (valitettavasti meni sit kuitenkin kesken). Nyt olisin menossa ultraan taas rv7+3.
Kävin silloin joku aika sitten kurkkimassa täällä odottajissa ja huomasin, että ainakin petjulla ja miikukolla oli kova huoli oireista. Tein sit äsken haun teidän nimillä ja lueskelin alkuraskauden kuulumisia ;-). Kyllähän tässä itsekin odottaa, että oireet vahvistuisi. Kovin on vielä epäileväinen olo tämän raskauden suhteen. Ja hitto, kaikki aika menee tässä koneella. Tämä on aivan älytöntä. Onneksi mies aikoi tänään käydä ostamassa maalia, niin saan huomiseksi hommaa. Aamulla on pojan hammaslääkäri. Ekaa kertaa pitää porata. Välillä poika jännittää tosi paljon. Toivottavasti menis kuitenkin hyvin ja saatais reikä paikattua.
No, nyt täytyy ryhdistäytyä ja ruveta jotain tekemään!
Piti tulla sulle tänne puolelle viestiä laittamaan ,kun sua ei ole aikoihin missään näkynyt. Ja eilen sit huomasin sun viestin täältä ex-haahuista.
Olen nimittäin useesti miettinyt, että mitä sulle kuuluu. :)
Mehän silloin suht samaan aikaan tiputtiin tammikuulta.
Eikös sulla ollukin sit se osittainen rypäleraskaus? Teidän ei sit kuitenkaan tarvinnut pitää yritystaukoa? Kun kerran nähtävästi oletkin nyt uudelleen raskaana!!!! :) Hyvä niin. Ja onnea odotukseen!!!!
Olikos se vielä niin, että sulla tässä välissä oli yksi alkanut raskaus, mutta se meni heti alussa kesken? SOri kun näin kyselen, näyttää tämä dementia vaivaavan.
Toivottavasti nyt odotus sujuisi sulla hyvin!!!!!!
Mähän kävin tuossa äsken kääntymässä täällä ex-haahuissa. Mutta toinen keskenmeno sitten tuli ja nyt " pääsen" tutkimuksiin.
-Porkkana-
Enpäs olekaan pinoutunut moneen päivään, ainakaan kahteen :) Täytyy käydä lukasemassa teidän viikonlopun kuulumiset jossakin vaiheessa. Kamalasti sain perjantaina onnitteluja, kiitos niistä!!!
Kyllä se peikko pikkasen hellitti otettaan perjantaina. Kun kolmisen päivää oli ollut ihan kamalaa paniikkia ja ahdistusta, niin huomattavasti kevyemmissä tunnelmissa meni viikonloppu. Nyt on enää sellainen tasainen pelko taustalla... Eli ei tämä nyt miksikään seesteiseksi keskiraskaudeksi muuttunutkaan yhdessä yössä! Mutta parempi olo joka tapauksessa. Torstaina olis neuvolalääkäri, jospa siellä kuunneltais sydänääniä ekan kerran. Se kyllä pelottaa taas hiukan. Mitäs jos ääntä ei löydykään, mikä paniikki siitä taas syntyisi ennenkuin pääsisin ultraan varmistamaan että pikkuisella on kaikki hyvin. Tällainen minä olen, pitää aina kuvitella se pahin mahdollinen vaihtoehto ja miettiä että mitä sitten jos! Ei järjen häivää. Päätin jossakin vaiheessa että nyt loppui murehtiminen, jos tässä kävis huonosti se olisi ihan yhtä kamalaa vaikka kuinka yrittäisi siihen etukäteen valmistautua. Ja sitten taas jos kaikki meneekin hyvin, niin aivan turhaan olen synkistellyt.. Oli vain helpommin tehty kuin pidetty se päätös!
Oikein mukavaa viikkoa !
joanna 12+5
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[b][color=6959cd]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=darkviolet]beyond:[/b][/color] Minä -77, mies -74. Km 11/04. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 17.10.[/color] Turun seudulta.
[b][color=darkviolet]Margariini: [/b][/color] Minä -75, mies -73, esikoinen -04. Km -03 ja 7/05. [color=red] LA toukokuussa [/color]
[b][color=6959cd]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 20.4.[/color]
[b][color=darkviolet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=6959cd]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=6959cd]_siru_:[/b][/color] Minä -74, mies -76. Pojat 9/00 ja 5/03, km 10/04. [color=red]LA 25.11.[/color] Koti Keski-Pojanmaalla
[b][color=darkviolet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=6959cd]Helis77:[/b][/color] Km 7/04. Pk-seudulta. [color=red]LA 15.11.[/color]
[b][color=darkviolet]rouva80: [/b][/color] Minä 25v, mies 25v. Km 3/05. Oulusta ollaan. [color=red]LA 10.1 [/color]
[b][color=6959cd]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=darkviolet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=6959cd]IinaMiio:[/b][/color] Minä -71, mies -70, tyttö 1/99, poika 9/00 ja poika 6/03. Km 1/05. Ruotsissa asutaan. [color=red] LA 22.11[/color]
[b][color=darkviolet]Pilkukas: [/b][/color] Minä 25v, mies 30v. Km 9/04. Asustelemme Turussa. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 1.12[/color]
[b][color=6959cd]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=darkviolet]Sonnette: [/b][/color] Minä -73, mies -69, esikoispoika 3/03. Km 11/04. Kymenlaaksosta. [color=red]LA 7.12[/color]
[b][color=6959cd]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=darkviolet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 30.4.[/color]
[b][color=6959cd]maaria73:[/b][/color] Minä 31v, mies 32 v. Helsingistä. Km 10/04, alkuraskauden km 2/05. [color=red]LA 30.11[/color]
[b][color=darkviolet]hilarius-hiiri: [/b][/color] Poika 2v4kk. [color=red]LA 7.12 [/color]
[b][color=6959cd]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=darkviolet]Bojo: [/b][/color] Minä 34v, poika 3/03, km 10/04. [color=red]LA 17.12[/color]
[b][color=6959cd]inkulaattori: [/b][/color] Minä 32v, mies 34v, tyttö 10/03. Km 8/04 ja 1/05. Savossa asustellaan. [color=red] LA 2.1[/color]
[b][color=darkviolet]Emmasophia: [/b][/color] Minä 27v, mies 29v. Km 12/04. Ruotsissa asutaan. [color=red]LA 14.1[/color]
[b][color=6959cd]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 4.4[/color]
[b][color=darkviolet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=6959cd].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=darkviolet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=6959cd]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=darkviolet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA ??.6. [/color]
[b][color=6959cd]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=darkviolet]neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62. Lapset 98, 00, 01 ja 02. Keskeytyneet km:t 3/04 rv12+ ja 8/04 rv12+. Tuulimuna 7/05 rv9+. Asuinpaikka Kainuu. [color=red] LA 27.6. [/color]
[b][color=6959cd]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA ??.?.[/color]
[b][color=darkviolet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA ??.6. [/color]
[b][color=6959cd]Kengu76: [/b][/color] km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=darkviolet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=6959cd]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 29.6.[/color]
[b][color=6959cd] LA:t aika järjestyksessä [/b][/color]
[color=darkviolet] beyond [b]17.10[/b]
Helis77 [b]15.11[/b]
IinaMiio [b]22.11[/b]
_siru_ [b]25.11[/b]
maaria-73 [b]30.11[/b]
Pilkukas [b]1.12[/b]
hilarius-hiiri [b]7.12[/b]
Sonnette [b]7.12[/b]
Bojo [b]17.12[/b]
inkulaattori [b]2.1[/b]
rouva-80 [b]10.1[/b]
Emmasophia [b]14.1[/b]
miusumausu [b]11.3[/b]
Nette [b]14.3[/b]
tiitiäinen05 [b]17.3.[/b]
n.1979 [b]19.3[/b]
.kati. [b]25.3[/b]
Melike77 [b]27.3[/b]
Wilkuna-72 [b]29.3[/b]
Viiru74 [b]30.3 [/b]
jaipur [b]10.4 tai 14.4[/b]
riax [b]20.4[/b]
ranki [b]24.4[/b]
joanna04 [b]30.4.[/b]
Miikuko[b]4.5.[/b]
Bisquit [b]12.5[/b]
Minttuli79 [b]17.5.[/b]
Mauku75 [b]26.5[/b]
Fiona80 [b]29.5[/b]
Margariini [b]??.5[/b]
Toive06 [b]??.6.[/b]
Aloevera1 [b]??.6.[/b]
uba-aba [b]??.?.[/b]
Aapeli_77 [b]??.6.[/b]
Kengu76 [b]??.6.[/b]
kuutar-74 [b]24.6.[/b]
neronja [b]27.6.[/b]
Ninni-78 [b]29.6.[/b][/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
Keuhkoputkentulehdus, sanoi lääkäri, ja nyt ollaan saikulla torstaihin asti. Sitten perjantaina töihin ja sen jälkeen äitiyslomalle. Lääkäri olisi kirjoittanut saikkua koko viikon, jos olisin halunnut, mutta käytännön järjestelyjen takia on helpompi käväistä perjantaina töissä.
Tervetuloa uusille, kuutar ja ninni ja 9 kk kestävää odotusaikaa!!
Toivottavasti listaan ei tullut paljon virheitä - on nimittäin pää aika tukkoisen oloinen...
Sonnette & hippu 33+5
Taas on aikaa vierähtänyt viimeisistä kirjoituksista, mutta taustalla kuitenkin olen seuraillut teitä kanssasisaret. Ilokseni olen huomannut, että tälle palstalle tupsahtelee uusia nimiä tasaiseen tahtiin haahuista, joten onnea kaikille tulokkaille ja mahdollisimman huoletonta odotusta, jos se mahdollista ylipäänsä on! Samalla muuten huomasin, että LA:ni listassa heittää hiukan, ultrassahan päiväksi tarkentui 29.3. pitkästä kierrostani huolimatta. En osaa itse tuota listaa päivittää, mutta jos joku ystävällinen voisi tuon päivämäärän muuttaa, niin olisin siitä kiitollinen.
Itselläni oli viime viikolla taas neuvola, viikkoja oli tuolloin 17+1, nyt jo muutama päivä enemmän. Vauvan syke kuului hienosti ja esikoisemme (2,5v), joka oli mukana, oli aivan innoissaan hommasta! En vielä kovin hyvin ole tuntenut liikkeitä, joten neuvolakäynti jännitti aikalailla. Onneksi kaikki oli hyvin. Vähitellen kai rupean uskomaan, että kahden km:n jälkeen meitä on taas onnistamassa. Kyllähän pieni pelko taitaa säilyä ihan siihen asti, kunnes nyytti on turvallisesti sylissä.
Nyt pitää mennä jälleen seurustelemaan tuon pikku nappulan kanssa. Hauskaa ja leppoisaa viikkkoa kaikille! Onnea plussanneille vielä kerran!
Täällä töissä käkin.
Yritän pitää huonoa oloa loitolla syömällä vaikka mitä.
Mutta nyt olen tullut viikonlopun aikana siihen pisteeseen, että kerta kaikkiaan mitään ei tee mieli. Mies onneksi teki eilen makaronilaatikkoa (soijarouheesta, kun en lihaa syö) ja itse tein siihen perään marjakiisseliä ja sitä olen täällä töissäkin latkinut. Jätin sokerin vähemmälle kun menee helpommin alas siten. Toivottavasti nyt siis on kyse oikeasta elävästä raskaudesta kun oireitakin " riittää" . Aaamulla oli " metrin päässä" etten oksentanut.
Ja arvatkaa mitä! Huomenna on ultra!!
Ensin aamulla neuvola ja sitten ultra. Jännittää. En uskalla katsoa sitä ruutua lainkaan ja aion kyllä lääkärille sanoa, että pelkään pirusti. Kesäistä lääkäriä ei pelkoni paljon tuntunut kiinnostavan eikä edes se, että keskenmenohan se sieltä löytyi : (
Nyt toivon, että tämä Femedan lääkäri on tähän tarkoitukseen juuri sopiva. Nyt kun tästä ryhdyin kirjoittamaan, pelko kipuaa jo selkääni pitkin.
Toivottavasti jotakin näkyisi. Pelkään, että menen kuitenkin liian aikaisin ja että syke ei näy (siis siksi, että olen siellä liian aikaisin) ja sitten olen ihan paniikissa vaikka tiedän, ettei sen vielä ehkä kuuluisikaan näkyä. Vaikka Neronja näkyi nähneen sen kuitenkin. Laskurin, kuukautisten, mukaan olen menossa 8+2 ja tekayn hedelmöittymisen (siis arvioni siitä) mukaan 6+6 eli huomenna se 7+0, voi olla vähemmänkin¿
Jännää kun Neronja sanoit tuosta öiden laskemisesta. Minä laskin, että vielä on 11 yötä siihen hetkeen kun viimeksi sain keskenmenon. Pidän sitä jotenkin rajapyykkinä, mutta mitäpä merkitystä sillä oikeastaan on. Jos sen yli pääsen (9+6 kuukautisten mukaan) olen pidemmällä kuin ikinä.
Sinun laskurisi on toki paljon mukavampi : )
Kengu jos sinulla on tuolloin menossa rv7+2 kyllä pitäisi siis kai jotakin näkyä. Minulle ainakin sanottiin, että kunhan on 7 viikkoa kasassa, saa jo jotakin ihan mukavasti selville.
Sinun piinasi on siis ensi maanantaina : ) Voin kertoa huomenna mitä tuon seiskaviikon alussa näkyy jahka ultrasta palaan. Ilmeisen vähän kuitenkin, että on oikeassa paikassa ja joku on, mutta siinäpä se kai. Riittää minulle.
Petjuska puhui tuosta ¿JOS¿ sanan käytöstä ja peloista. Aika jännää, kun olin kesällä ensimmäistä kertaa raskaana puhuin koko ajan, että jos¿ Ja huonostihan siinä kävi.
Nyt olen vahvasti sitä mieltä että paras olisi sieltä kesäkuussa ilmestyä : )
Ei, vaan oikeasti, vaikka nyt tiedosta riskit ja todennäköisyydet paremmin ne jo kokeneena, suhtaudun tähän silti positiivisemmin. Toivottavasti tämä on luonnon tapa intuitiivisesti osoittaa, että asiat todellakin ovat paremmin kuin kesällä. Vaikka kyllä pelottaa ihan vietävästi ja aika ei kulu.
Ihanaa, että Joannakin on saanut peloiltaan vähän levätä ja rentoutua. Luulenpa, että tuon panikoimisen ja pahimman ajattelemisen, ja ihan syystä, me tässä joukossa osaamme. Siksipä näitä juttuja ei tuolla kuukausipinoissa viitsi jaellakaan. Mutta on ihanaa, että muilla on samoja epätoivoisia tunteita kuin itsellä. Siis se ei tietenkään ole ihanaa, että muilla on niitä tunteita, vaan, että on jotakin vertaisryhmää : )
Nyt lähden voimaan pahoin kotimatkalle bussiin ja panikoimaan miehen kainaloon.
Tuskin tässä kuitenkaan kannattaa mitään etukäteen itkeä, mutta illasta en tiedä¿
Aurinkoista iltaa.
Palaan huomenna
Aapeli
neronja; ollaan kotiuduttu Kuopiosta ja oli kiva reissu, hotelli oli jees ja syömässä käytiin Puijontornissa ja ruoka oli mahtavaa. Oli ihana olla pois kotoa, vaikka meillä lapset on välillä mummolassa, niin kotona ei osaa olla tekemättä ei mitään. Hotellissa, kun ei voi muutakun olla ja nauttia, niin on pakko ottaa rennosti. Hyvältähän noi sun oireet ainakin kuulostaa, toivottavasti tää nyt ois se raskaus, josta sen vauvan vihdoin syliin saisitte.
Sonnette; Pikaista paranemista
Me nähtiin meidän pikkuisemme tänään ultrassa. Painoarvio hänestä oli 309 g ja kaikki oli hyvin. Sukupuolesta lääkäri kyseli haluammeko tietää ja sanoin, että haluan tiedon kirjallisena, koska mieheni ei halunnut tietää sukupuolta. Paperiin oli kirjoitettu poika ja piirretty auto. Kotiin kun tultiin, niin rupeshan miestäkin kiinnostamaan sukupuoli ja paljastin sen sit hänellekkin. Mitenkään varmaahan toi sukupuoli ei ole, mutta jotenkin raskaus tuntuu, nyt erilaiselta, kun luulee tietävänsä kumpi siellä masussa köllöttää. Meillähän on jo ennestään tyttö ja poika ja meille tuo sukupuoli ei muutenkaan ole ollut mitenkään tärkeä missään raskaudessa, mutta olihan se kiva saada varmennusta siihen, mitä itsekkin jo epäili, että poika tää tuleva on.
Tossa ultra lapussa luki, että etuseinä istukka, tietääkö kukaan mitä se käytännössä tarkoittaa? Missä se istukka normaalista sijaitsee ja voiko tuosta aiheutua jotain harmia? Lääkäri ei ainakaan maininnut mitään, enkä tajunnut siellä kysyä?
Olo on nyt helpottunut, kun näki, että pikkuisella on kaikki rakenteet kunnossa ja sydän sykki tasaisesti.
Oiskos kellään vinkkiä, mitä keksis pikkujouluihin päälle? Meillä ois marraskuun alussa pikkujoulut, mutta ei hennois ostaa mitään mammamallin mekkoja tai hametta, kun tää nyt kumminkin on viimeinen raskauteni, jos (vieläkin se jos vaan tulee automaattisesti) tämä vauva täältä syliin saadaan. Mammahousuja mulla on kahdet farkut ja collarit, joten niitäkään ei voi päällensä laittaa. Pieni ongelma,mutta jos jollakin ois antaa hyviä pukeutumisvinkkejä, niin ottaisin ne ilolla vastaan.
Nyt pitää lähteä unten maille, joten heippa ja palaillaan!
Nette 19+6 (huomenna jo puolessa välissä raskautta)
Neuvolassa käyty äsken ja ei mitään uutta. En saanut edes kaikkia niitä papereita ja vihkosia kun olivat lukemattomina vielä hyllyssä. Ja koska lisäksi kritisoin niiden uskottavuutta kun kuvat edustavat kahdeksankymmentäluvun hurjinta neon-gollege-kautta. Ei tunnu siltä, että niissä oleva tietokaan voi olla uusinta uutta ja kovin uskottavaa :)
Viimeyönä en liikaa ole nukkunut, sillä kohta se ultra on... vielä 37 minuuttia... kääk.
Neuvolasta tullessa alkoi tuossa kotirapun hississä ihan itkettää kun pohdin mitä siellä ultrassa voi selvitä tai olla selviämättä.
Jospa sen sykkeen näkisin. Se taitaa kyllä itkettää sekin : )
Nyt lähden. Pitäkää peukkuja. Klo 11.15 on h-hetkeni ja tuomionpäiväni tähän mennessä.
Aapeli 7+0 (virallisesti 8+3)
Netelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Ja Aapelin kuulumisia tässä jännäilen. Pakko olla kaikki hyvin, kun sulla on niin vahvat oireet! Milloin sulla alkoi selvästi ja vahvasti olla oireita?
Mulla on nyt rv5+0. Tosi alussa, mutta silti mahtavaa aloittaa uusi viikko. Tuntuu, että jokainen uusi viikko on juhlanpaikka ;-). Toivottavasti pääsen vielä juhlistamaan n. 35 uutta alkanutta viikkoa. Olis se vaan ihanaa!
Tänään tein viimeisenkin testin, joka mulla kaapissa oli... Sekin oli acon10. Vahva viiva siihen tuli eli viivat on kyllä vahvistuneet joka kerta (paitsi rv4+1, kun sitä vertaa edellisen päivän testiviivaan niin oli hitusen haaleampi). Nyt saa kyllä olla nuo testailut tästä raskaudesta. Kai sitä on vajonnut aika alas, kun tällaista tekee, mutta haahuissahan tämä kyllä ymmärretään.
Edelleen odottelen niitä selkeitä ja vahvoja oireita. Väsyneempi olen ollut, rinnat vaihtelevasti kipeät ja vaihtelevasti etoo. Illalla oli selvästi sellainen raskaana oleva olo, josta meinasinkin tulla tänne nettiin riemuitsemaan, mutta en sitten viitsinyt kuitenkaan asiasta kirjoittaa. En tiedä mistä johtuu, että mulla tämä palstailu on mennyt sellaiseksi, että kaikista mieluiten luen toisten juttuja, mutta mun täytyy oikein patistaa itteäni, että saan sitten jotain kirjoitettua omista asioistani. Olen kai jotenkin sisäänpäin kääntynyt tällä hetkellä ;-). Ootan vaan, että aika kuluisi. Vieläkään en pääse maalaamaan pojan huonetta. Mies tuo tänään maalikartan, mutta aika selkeä näkemys meillä jo on, miten ja millä maalataan.
Kysyn nyt vielä täälläkin tuosta selkäsärystä eli onko teillä sitä ollut? Petjulla ja joannalla taisi olla alussa. Ei tuo särky ole kyllä ollut voimakasta ja itse asiassa se on ollut ihan vaan hetkittäistä. Edellisessä raskaudessa olin vähän ihmeissäni, kun särky ei pitkälläänkään ollessa helpottanut. Ei sitä kyllä ollut silloinkaan monena päivänä.
No, jään odottelemaan niitä Aapelin kuulumisia peukut pystyssä! Mitäs muille alkuraskaudessa meneville ex-haahuille kuuluu?
neronja rv5+0
Voi h*lvetti, kirjoittelin pitkät pätkät ja sitten se kaikki häviää bittiavaruuteen. Tyypillistä. :)
Tervetuloa uusille ex-haahuille ja oikein turvallista odotusaikaa! :) Erikoisterkut neronjalle, suurensuuret onnittelut plussasta! Toivotaan, että tämä olisi nyt sitten se, joka kestää loppuun asti. Pakko sen on olla. :)
Joannalle onnittelut mahtavista ultrakuulumisista! Ihanaa, että kaikki on hyvin. :))
Nette: Etuseinämäistukka meinaa sitä, että istukka on kohdun etuseinämässä. Ei ole mitään merkitystä sillä, onko istukka etu-, taka- tai sivuseinämässä, kunhan se ei ole kohdunsuulla. Luultavasti lääkärisi/kätilösi olisi maininnut, jos sinulla olisi ollut etinen eli kohdunsuulla oleva istukka, sillä se vaatii tarkkailua. Yleensä etinen istukka kasvaessaan väistyy kohdunsuulta, mutta mikäli näin ei käy, alatiesynnytys ei tietenkään tule kysymykseen. Tämän varmaan tiesitkin. Mulla todettiin np-ultrassa osittainen etinen istukka, mutta rakenneultraan mennessä istukka oli onneksi vetäytynyt kohdunsuulta. Etuseinämäistukka saattaa vaikuttaa siihen, että vauvan potkut eivät tunnu niin selvästi. Itse ensisynnyttäjänä tunsin ekat liikkeet jo rv 16+6, joten eipä pitänyt ainakaan minun kohdallani paikkaansa tuo väite.
Omassa napsukassa on kaikki hyvin. Vauva kasvaa ja jäntevöityy. Sf-mitta oli viime torstaina 32 cm ja on hypähtänyt keskikäyrän yläpuolelle. Terkkarin mukaan vauva ei kuitenkaan tuntunut kovin isolta. No, ensi viikolla onkin viimeinen lääkärikäynti tämän raskauden aikana, joten toivottavasti saan jonkinlaisen painoarvion. Vauva oli edelleen raivotarjonnassa ja toivottavasti pysyykin. Hemppa oli laskenut 119:ään, joten nyt pitäisi saada enemmän rautaa. En aio vielä syödä mitään rautatabletteja, vaan luonnon keinoin nostaa rauta-arvoja. Anoppi laittoi jättisuuren puskan persiljaa, jota on nyt sitten pakkasessakin. :) Sitä heitän joka ruokaan ja leivän päälle. Lihaa ja täysjyvätuotteita syön myös, vitamiineja tietysti unohtamatta.
Olo on kuin norsulla ja välillä on aika masentunut fiilis, kun ei a) mahdu kivoihin vaatteisiin, b) pysty siivoamaan puhisematta, c) ei saa sukkia eikä kenkiä jalkaan ähisemättä ja tuskailematta, d) seksielämä oikein innosta jo pelkästään koon puolesta.. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin. :)
No niin, lopettelenpa raporttini tähän, että muillekin jää palstatilaa. Voikaahan hyvin! :)
-Pilkku & Ramses 34+6-
Aapelille peukkuja!!! Taitaa olla ultra jo ohi tässä vaiheessa, tulepas kertomaan uutisia, niitä parhaimpia mahdollisia!
Neronja, mulla oli selkäsärkyä ja on välillä edelleen. Tosin mulla reistailee vatsakin, välillä se on ihan sekaisin, ja jotenkin tuo selkäsärky taitaa olla yhteydessä siihen. Kun selkää alkaa jomottamaan niin hetken päästä vatsaakin vääntää... Kävin lääkärissä ja kaikenlaisia kokeita ottivat, en ole kaikkia tuloksia vielä saanut, mutta ei tuo kovin vakavalle ainakaan vaikuttanut. Onpahan nyt tutkittu ettei ole mitään tulehdusta tai salmonellaa tai keliakiaa tai tai tai.... Ja vauvelihan voi hyvin ainakin vielä perjantaina joten häntä ei ole mun selkäkivut haitanneet :) Luulisin että keskenmenoon liittyvä selkäsärky on erilaista kuin tämä mun ajoittainen kipuilu. Tähänhän ei onneksi ole liittynyt vuotoa tai supistelua.
Kiva että sait sen vahvan viivan! Kyllä sitä on kiva ihailla. En muista kuinka monta testiä itse tein loppujen lopuksi, mutta kyllä minäkin ihan huvikseni tein vielä yhden testin vaikka olin edelliseenkin jo saanut vahvat viivat. Oli vaan niin kiva nähdä kun se plussaviiva paukahti siihen jo ennen kontrollia! Kaikkien epämääräisten haamujen jälkeen, suotakoon meille muutama ylimääräinen testi :)
joanna 12+6
Mahtava fiilis, loppuviikko on meikäläisellä syyslomaa, ja huomenna lähdetään ukkokullan kanssa Berliiniin! Tosi kivaa, olen jo odotellutkin tuota matkaa ja pientä hengähdyshetkeä töistä ja arkirutiineista. Jos vaikka innostuttais petipuuhiinkin hotellin romanttisessa ympäristössä, voin nimittäin tunnustaa, että aika hiljaista on ollut sillä rintamalla koko alkuraskauden ajan...
Mulla tunteet heittelehtii ihan laidasta laitaan samankin päivän aikaana, välillä olen positiivinen ja varma siitä, että saan nyytin syliin toukokuussa, välillä taas ihan varma että jokin menee pieleen tälläkin kertaa. Itselleni olen luvannut, että lopetan tämän turhan hermoilemisen np-ultran jälkeen, jos silloin on kaikki kunnossa. Sitten on raskausviikkojakin jo sen verran, että keskenmenon todennäköisyys on aika pieni. Saa nyt nähdä pitääkö lupaukseni vai ei. En vielä tiedä, koska np-ultrani on, ajan pitäisi tulla postissa varmaan tän reissun aikana. Sitten mäkin voin tehdä sellaisen " joulukalenterin" siitä kuinka monta yötä ultraan on...
Nyt toivottelen pirteää loppuviikkoa, Auf Wiedersehen!
Minttuli79 10+5
Meillä ei siis kunta tarjoa kuin rakenneultran ja olin jo päättänyt, etten haaskaa rahoja yksityiselle, mutta toisin siis kävi... Viime viikolla huomasin, että tämä viikko ainoastaan enää aikaa käydä siinä ja soittelin lääkäriasemalle ja olihan niillä sitten aikoja ja torstaina sitten mennään. Huomasin itsestäni taas sen, että ultran lähestyminen lisää pelkoa! Olen nyt pystynyt olemaan aika vähällä hermoilulla, mutta eilen taas alkoi pelot rynniä mieleen oikein kunnolla. Tyhmä kun tilasin sen ajan!
Neronja, tuo alun sisäänpäin kääntyneisyys kuulostaa niin tutulta. Mulla oli ihan sama tunne, että ei huvittanut oikein paljon kirjoitella. Tuntui ettei osannut sanoa mitään, kun pelotti ja oli epävarma olo, mutta olisi jo kovasti halunnut uskaltaa iloita raskaudesta.
Kuinka iso pikkuinen siellä Aapelin ultrassa näkyi?
miikuko rv12+5
kiva lukea sunkin kuulumisia taas! On sitten jännä viikko sulla... Mun viime viikko oli ihan kamala, pelkäsin np-ultraa kuollakseni! Mielessä kävi kyllä sen peruminen... Mutta eipä olo olis siitäkään enää parantunut, pakko oli päästä kurkistamaan pikkuista. Ja kyllä kannatti, onneksi. Tällä viikolla on ollut jo parempi fiilis. Vaikka nyt taas jänskättää torstain neuvolalääkäri. Ei tosin läheskään niin paljon kuin ultra. Mullahan noilla ultrilla on yleensä sellainen yhden viikon rauhoittava vaikutus, ja tuota viikkoa on vielä muutama päivä jäljellä :)
Tsemppiä piinaan, ja onnea ultraan! bd
joanna
Tänään pompin taas ultraan yksityiselle, ekan kerranhan kävin n. 6+2 viikolla ja silloin ei vielä sykettä näkynyt. Tänään olikin kivat maisemat, sydän sykki kiivaasti ja viikoiksi arvioitiin 7+4-6, mikä siis vastaa ihan tarpeeksi hyvin arviotani 8+1-viikosta, eli kaikki näyttää olevan toistaiseksi ok! Ihanaa, nyt koitan rauhoittua enkä enää mene ultraan ennen np-sellaista, eipä tosin olisi enää varaakaan mennä ;)
Onnittelut muillekin kivat ultrauutiset saaneille! Ja neronja, olen tosi iloinen puolestasi että olet muuttanut tänne alakertaan! Etkös sinä juuri pakannut ne vauvakamat varastoon?! Se on paras keino plussautua. Tai se että hakee uutta työtä, ryhtyy laihikselle tms.
Viime viikko oli ihan karmea pahoinvoinnin suhteen, oksu ei lentänyt muttta mikään ruoka ei maistunut ja silti piti syödä koko ajan ettei tule paha olo. Tällä viikolla olen saanut syötyä jopa lämmintä ruokaa. Alkoikin jogurtit tulla jo korvista ulos.
Aapelinkin ultrakuulumisia olisi mukava kuulla.
Hyvää tiistaita kaikille!
Nyt sitten ultrassa käyty. Tärisin siinä odotushouneessa ja sydän veti rytmihäiriötä, mutta kaikki on toistaiseksi hyvin.
Siellä pikkuinen möllötti, mutta oli pienempi kuin arvelin. Yritin nimittäin ¿huijata¿ itseäni ovislimojen perusteella, mutta kyllä se koko täsmää täydellisesti ovistestiin eikä limoihin. : )
Mennään siis viikoilla 6+ ja tunteet ovat pinnassa.
Ihan hentoinen sykekin oli näkyvinään. Molemmat se kyllä lääkärin kanssa nähtiin, että kyllä se siellä vähän sykki.
Mutta kovin on pieni vielä tuo papunen, 8,2mm.
Mutta koska oli niin pieni, sain uuden ajan ensi viikolle, että ¿mieleni rauhoittuu¿ ja kasvu voidaan todeta.
Ensi viikollahan sitä pitäisi olla jo 1,7cm (kai). Ja uskomatonta, että tuo toinen ultra kuuluu samaan hintaan. Ihanaa.
Lääkäri oli ihana ja muutenkin nyt on parempi olo kaikin puolin. Olin ihan itku kurkussa moneen kertaan kaupungilla tuon ultran jälkeen, niin hyvältä se tuntui, että nyt asiat ovat tällä hetkellä hyvin.
Lääkäri sanoi kovin viisaasti, että yritä nyt ajatella, että tällä hetkellä faktojen mukaan kaikki on hyvin ja elä sen mukaan ja YRITÄ olla huolehtimatta. Aion käydä yksityisellä ultrassa juuri niin monta kertaa kuin pääni sitä ¿hoitoa¿ tarvitsee, vaikka joka viikko.
Pakko oli käydä ostamassa pikkuiselle jotakin pientä, ostinkin langat norjalaisvillapaitaan ja lappuhaalarit : )
Neronja kyseli milloin oireeni alkoivat. Taisivat alkaa jo toissa viikonloppuna, mutta viime viikko se kauhu vasta oli. Missään asennossa ja millään ruoalla ei ollut hyvä olla. Nyt jo tietenkin heräsi epäilys kun on
hiukan
parempi olo, että missäs nyt mennään¿ Neronja oireesi kuulostavat kyllä ihan samoilta, kun minulla oli pari viikkoa sitten. Tämä on hassua kun se etominen ja väsymys kulkee sellaisina aaltoina. Ja todellakin, aika kuluu tolkuttoman hitaasti. Minä en ole selkäsärystä kärsinyt lainkaan. Ja sekin tietenkin epäilyttää ;)
Pilkukas, silloin tuntuu teksti häviävän jos oikein pitkään on se kirjoitusikkuna auki ja teksti on kovin pitkä. Olenkin oppinut, että aina kun kirjoittaa, kannattaa välillä kopioida koko teksti ihan vain copy-paste hiirellä ja silloin se on ainakin turvassa, jos ensimmäisellä yrityksellä katoaa tietymättömiin. Mukavaa, että asukkisi kasvaa hyvin ja itsekin jaksat kohtuullisesti : )
Kuten Joanna ja Neronja, tein minäkin tietenkin yhden testin vielä niiden alkuperäisten plussien lisäksi. Siitä testistä en kyllä edes miehelle maininnut, kun ajattelin, että pitää muutenkin testeineni ihan hönttinä.
Minttulille oikein ihanaa syyslomaa. Et taida olla ainoa, joka pitää tuota np-ultraa tai 12/13 viikkoa rajapyykkinä. Toivottavasti et joudu ultraa liian pitkään odottelemaan.
Tuosta joulukalenterista tuli mieleen, että katselin Stockalla joulukalentereita ja mietin, että pitäisikö ostaa jo pari ja ketjuttaa niitä juuri noin, että ¿vko8, toka ultra¿,¿10vkoa¿,¿12vkoa¿¿.
Onnellisempana
Aapeli 6+ (siis oikeasti :-D)
Kengu: Mulla oli eka ultra siinä rv8 paikkeilla (ultra sanoi viikoiksi silloin 7+4). Eikös sullakin ole sitten ultran aikaan about rv8? Vai laskenko ihan oikein nyt...hmm. Korjaa jos puhun palturia. Eli kyllä ultrassa silloin pitäis näkyä jo sikiön alku ja syke.
Ihanaa pääsen piitkästä aikaa kampaajalle tänään. Hemmottelua tiedossa lisääkin, sillä keskiviikkona ollaan menossa virkistäytymään työpaikan tyttösten kanssa kosmetologille ja syömään (firma kustantaa). Tuntuu mukavalta saada vähän hemmottelua:))
Tänään mulla viimeinen päivä sairaslomaa, huomenna alkaa siis vähäksi aikaa se kauhee hässäkkä työpaikalla.. Pitää yrittää saada asiat jollekin mallille ennen kuin jään lomille. Toivottavasti ne ei ole keksinyt mitään kauheita ongelmia sillä aikaa kun olen ollut saikulla.
Viimeyö oli aivan kauhee taas vaihteeksi. Oli liian kuuma, vessahätä eikä ollut hyvä missään asennossa. Alavatsassa tuntui hieman kipua, jalkoja ei oikeen saanut liikutettua. Meni onneksi pian ohi. No, pitänee ottaa päikkärit tänään...
rouva rv 29+0