Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EX-HAAHUT vko 43

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tuhru pistää varmasti mielen matalaksi, kun muutenkin on kova huoli ja murhe raskauden jatkumisesta! Toivon sydämeni pohjasta että on ihan vaaratonta ja normaalia. Kun mulla oli heinäkuussa se km, niin tuhrua tuli kyllä ihan reippaasti ja verta sitten seuraavana aamuna. Voi kurjuus, sullahan on sinne ultraankin vielä pari viikkoa...

Ihanaa Miikuko että ultrassa oli kaikki hyvin! Nyt sitten koitetaan nauttia vaan... Toivottavasti sulla onnistuu paremmin kuin mulla :) Itse murehdin milloin mitäkin! Mutta kyllä me jo miehen kanssa aamulla juteltiin että voisko todella olla niin että meille tulee vauva... Aika todelliselta tämä jo alkaa tuntua kun vauva on sekä nähty että kuultu, jospa vielä jossakin vaiheessa liikkeitä pääsisi tuntemaan!

joanna 13+2

Vierailija
22/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notkun vielä vähän aikaa palaverissa ja kohta lähden VAUVANTARVIKEOSTOKSILLE !!! Ajattelin mennä ostamaan verhotangon pinnikseen ja verhokangasta - jotain haluan tehdä itse tällekin pikkuiselle vaikka esikoisen jäljiltä kaikki onkin periaatteessa ihan valmiina.

Neronja: Tsemppiä tähän päivään! Sulla onkin mun pahimmat painajaiset kannettavana sekä tuhruvuoto että hammaslääkäri samana päivänä. Toisaalta mulla oli esikoisesta juuri tuolla viikolla kanssa ihan minimaalista vuotoa, säikäytti melkoisesti muttei sitten meinannutkaan yhtään mitään. Toivotaan, että sulla sama juttu!

Esikoinen on ollut nyt aamuisin ihan innoissaan tästäkin vähäisestä lumesta. Tänään lupasin, että päiväkodin jälkeen leivotaan. Täytyykin muistaa ottaa munat ja voi lämpenemään jo hyvissä ajoin. Vielä neljä vuotta sitten vannoin, että musta ei kyllä ikinä tule sellaista pullantuoksuista äitiä - no toisin kävi: Kun tuollainen pieni napero tapittaa suoraan silmiin ja kysyy, että " leivottaisko tänään äiti kun se on niin kivaa" niin eihän siihen muuta voi kun luvata, että leivotaan vaan.

Sonnette - miltä tuntuu??? Kohta alkaa olla virallisesti työpäivät takana toistaiseksi. Nyt on sellainen olo, että aika nopeestihan tähän tultiin (vaikka muistan kyllä omat fiilikset syyskuun alusta - silloin ei tuntunu ihan samalta ; ) )!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä vaan Bojo - aika hyvältä! :-) Tauti tosin vähän vielä vaivaa, mutta eiköhän tässä olla voiton puolella jo. Tuntuu paljon pirteemmältä, kun tuli lähdettyä töihin, eikä kökötä vaan neljän seinän sisällä sairastamassa. Pomo just käväisi paikalla ja sanoi, että voin lähteä tänään aikaisemmin, jos siltä tuntuu. Toi myös nätin tulilatvan " läksiäisiksi" . Jäi kiva mieli.

Beyondille suuren suuret onnittelut tyttövauvan syntymän johdosta! Sun kuulumisia ehdittiinkin jo odotella. :-)

Oma nimi se vaan pikkuhiljaa nousee listalla ylemmäs.... Jännää.

Neronjalle ja Bisquitille toivottelen paljon tsemppiä. Toivon koko sydämestäni että nuo tuhruttelut olisivat harmittomia.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Sonnette & hippu 34+2

Vierailija
24/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty remppaa sekä esikoisen odotusaikana, että nyt. Otin silloin selvää näistä maalijutuista ja selvisi, että vesiohenteiset maalit on raskaana oleville aivan turvallisia, liuotinohenteiset on kiellettyjä. Itse maalailin esikoisen huoneen seiniä, kun häntä odotin. Pinnasänkykin maalattiin silloin esikoisen odotusaikana ja se maali oli liuotinohenteista, joten laitoin miehen varastoon maalaamaan sänkyä. :-)

Sonnette

Vierailija
25/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..yöllä oli pikkuhousunsuojaan tullut tuhrua ja aamulla pyyhkiessäkin tuli. Paniikki iski ja kävin sitten kätilöopistolla tarkastuksessa.

Ultrassa näkyi raskauspussi ja lääkäri arveli viikoiksi 6+3 ja sen mukaan kaikki on kuin pitääkin. Joten vuotoa on vaan seurattava. Antoivat ajan 8.11. uuteen ultraan.

Nyt ei pystynyt sanomaan mitään varmaa asiata.... kauhunsekaista odottelua siis tiedossa.

Tämä oli nyt kiireessä kirjoitettu, nyt pitää lähteä syöttämään tyttö.

Miiu

Vierailija
26/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sekaannus... kirjoitin mun entisen nimimerkkini allekirjoitukseen....

Kengu

Vierailija
27/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Neronja ja Kengu!

Surkea olo tuli kun viestejänne luin. En voi muuta kuin toivoa sydämestäni, että teillä kaikki kuitenkin on lopulta hyvin. Olette ajatuksissani.

Tällaisissa tilanteissa pohdin myös, että kun samoilla viikoilla mennään, miksi te, enkä minä. Sitä tietää tanssivansa niin veitsenterällä, että jokainen vessakäynti pelottaa. Eikä pelko liene yhtään liioiteltu. Pidän kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että teidän tilanteenne pysyy " vain" tuhruvuotona, siis sellaisena, joka " kuuluu" asiaan. Ja toki, etten itse myöskään putoa kelkasta.

Väsymys painaa ja heräsin vasta puoli kahdeltatoista. Ensi viikon työviikko lähestyy ja kammottaa. Täytynee jättää kakkostyö ensi viikollakin pois. Tosi luuserilta tuntuu, varsinkin kun ei voi etukäteen tietää milllainen olo on. Mutta kun en voi vain ilmoittaa että en tule vaan se on tiedettävä monta päivää aiemmin.

Laskin, että vielä on 11 päivää siihen, kun viimeksi sain km:n...

Aapeli 7+0 (se on jo viikko 8 !)

Vierailija
28/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

TERVEISET NOPSAAN NP-ULTRASTA!!!

Voi surku tuhruttelijoille, mä en osaa edes lohduttaa sillä itse olen aina tuhruista ollut kovinnii stressiheikko :(.

Ja onea uusille vauvansa lunastaneille ja kianan uutisia oli kiva lukea <3

Neronja; vieläkö käytät lugeja, nehän voisi pikkuvuotoihin auttaa ts, jos et ole käyttänyt nyt, niin kysäses lekurilta pitäiskö jatkaa sillä ne auttaa tuhruihinkin.Jos sulla ei progea erity?? tää oli ihan sitten mun omaa pohdintaa, kokemusta ei varsinaisesti itsellä ole kuin muiden tiedoista vain.Jaksuja <3

No nyt omaan np-ultraan siis <3. Vauveli voi hyvin ja hieroi silmiään ja venytteli kovasti ja potkutteli, kun ärsyyntyi kun sen kotitaloa painetaan :) niskaturvotusta ei todellakaan ollut, joten voi sen puolesta huokaista, vielähän on se 15 viikolla se afb-seula mutta ehkä jo hieman odottavaisella kantilla onnesta tänään ;) Niin ja vauva olikin viikkoihin nähden potrempi joten ollaankin jo pisemmällä..Ja synnytystä ei anneta itekseen käynnistyä vaan lopussa seurataan ja käynnistellään, mikä kohdallani kuulostaa oikein hyvältä joten sekin tietää että vauveli onkin mahdollisesti jo aikaisemmin meillä kuin LA:na, ainakin siis ennen 38 viikkoa!Mutta sinne on nyt siis aikaa, mutta pianhan mullakin alkaa neljäs raskauskuukausi;VAU

Mutta tänään kaikki paremmin kuin hyvin :)

hyvää viikonloppua kaikille ja murheetonta aikaa tuhruttelijoille<3

joannalle halit, hyvin porskutellaan ja kohta siis tosiaan keskiraskaus meikäläiselläkin käsillä :)

petju 13+

Vierailija
29/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhrua ei ole nyt aamun jälkeen näkynyt. Aamulla jotenkin tuntui, että oli sellaista menkkamaista kipua ja ajattelin, että varmaan km alkaa saman tien. Saa nyt sitten nähdä, miten tässä käy. Toiveet on kyllä aikalailla nollassa tämän jälkeen. Tietysti jos tulis taas selviä raskausoireita, niin ne kohentais mieltä. Ei auta kuin odotella.

Luget on ollut koko ajan käytössä, 2x200 mg/pvä. Lisäksihän olen käyttänyt minidisperiiniä, joten se tietysti tuo lisää tuota vuotoherkkyyttä. Juu, ei auta kuin jäädä odottelemaan. Sen vaan päätin, että jos taas km tulee, niin mä en kyllä vähään aikaan jaksa palstailla. Ajattelin, että seuraavan kerran ilmoitan itsestäni vasta kun uusi raskaus on rv14 menossa ;-).

Onnea petjulle ultrakuulumisista! Ja tsemppiä kaikille muille!

neronja rv5+3

Vierailija
30/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronjalle ja Kengulle tsemppejä tuhruttelun kanssa. Toivottavasti loppuu pian eikä ole mitään vakavaa.

Kiitos ultra-onnitteluista!

Petjulle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Tänään onkin edellisen raskauden la, mutta onneksi mieli ei ole kovin kurja. Kiitos siitä masussa potkivalle pikkuiselle. Kyllähän sitä kuitenkin ajattelee, että ihan näinä päivinä olisi nyytti sylissä, mutta.. Ei se auta murehtia.

Nyt täytyykin lyhyeen lopettaa, kun kyyti lähtee. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tiitiäinen ja kirppu 20+0

Vierailija
31/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitiäinen: Eikö olekin aika hauska miten tämä uusi raskaus sitten saa sen keskenmenneen pois mielestä!?! Mua alkusyksystä jännitti tosi paljon ja nyt täytyy myöntää, että en muistanut koko keskenmenoa sillä viikolla lokakuussa kun vuosi sitten tehtiin se kaavinta. Tuli vasta jälkikäteen mieleen, että " hupsista, sekin rajapyykki on tässä mennyt huomaamatta ohi" . Eihän se koskaan unohdu, mutta painuu syvemmälle ja syvemmälle mieleen...

Nyt on pullataikina nousemassa, verhokankaat ja muutkin tarvikkeet ja uusi hoitoalusta hankittuna. Alkaa tuntua siltä, että kohta se vauva sieltä tulee. Esikoisen vauvavaatteet kaivan kellarista ekana virallisena mammispäivänä (jollain täytyy juhlistaa sitäkin tapahtumaa). Lähdenpä hakemaan sen leipojakaverin päiväkodista kotiin!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
32/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi viikonloppu on edessä ja voi ottaa rauhallisesti ja nukkua pitkään.

Itselläni on kuitenkin alkaa huomenna kuuden yön putki töissä, joka hieman pelottaa. Öisin töissä kun välillä juilii mahassa ja viimeksihän km alkoi aamuyöstä kun olin töissä.. joten pieni kammo on tullut noihin yövuoroihin.

RV 5+1

Vierailija
33/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kovasti voimia Neronjalle ja Kengulle epätietoisuuteen!!! Vaikeaa on varmasti mutta eihän sitä ihminen voi kuin suunnata eteenpäin... Peukutan täällä että kaikki olisi kuitenkin hyvin!!

Tänään oli pitkästä aikaa neuvola, kaikki hyvin. Verenpaine 110/65, pissa puhdas ja syke 145. Sf-mitta menee omalla käyrällään, nyt oli 29cm. Silti en omasta mielestäni ole iso, enkä miehenkään mielestä... Nopeasti oli koko toimitus ohi kun mitään kyseltävää ei ollut. Mun mahakatarri alkaa olla hyvin hallussa, ruokavalion muutos on tehnyt paljon ja ilman lääkkeitäkin olen pärjännyt parina päivänä. Joten hyvin menee juuri tällä hetkellä! Painoahan ei muuten täällä Ruotsissa oteta kuin ekalla ja vikalla kerralla, oman vanhan kotivaaan mukaan ei ole tullut yhtään lisää sitten viime neuvolan. Ja sen mukaan painoa olisi tullut n.6 kg (+ mahdollisesti 2kg kun en ole varma lähtöpainostani). Toi 6kg on ekasta neuvolasta...

Emmis 28+6

Vierailija
34/79 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronja ja kengu; Toivottavasti toi vuoto ei ole vakavaa. Varmasti olette tosi huolissanne, mutta toivon mukaan tuo vuotelu olis vaan harmitonta alkuraskauden tuhruttelua.

petju ja tiitiäinen; Onnittelut iloisista ultrakuulumisista! Vai ei tiitiäisen pikkuinen suostunut vilauttelemaan jalkoväliä, no jännitys säilyy loppuunsaakka, vaikka säilyyhän se vaikka veikkaus onkin sukupuolesta, kun eihän noihin veikkauksiin voi varmaks luottaa.

Mulla on huoli meidän vanhasta koirastamme. Sillä on joko märkäkohtu tai kohtutulehdus. Se on nyt antibiootti kuurilla saa nähdä tepsiikö ne vai onko tää koiramme viimeinen viikonloppu? Pelottaa, että kuinka paljon supistukset lisääntyy, jos koira täytyy lopettaa, sitä suree kumminkin niin hirveesti, että se varmasti vaikuttaa noihin supistusten määräänkin.

Kaikille kumminkin Hyvää viikonloppua!

Nette 20+3

Vierailija
35/79 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli tosi paljon sellaisia menkkajuilimisia, mutta tuhrusta ei näkynyt häivähdystäkään. Mutta jotenkin outoa, että ensin aamulla tulee vähän tuhrua, sitten alkaa menkkajuiliminen ja raskausoireita ei ole, mutta tuhruakaan ei enää näy. Mua ei eilen illalla edes väsyttänyt. Hyvin jaksoin valvoa lähes kahteentoista. Nyt aamulla kuitenkin hädin tuskin jaksoin nousta vailla yhdeksän.

Pakko sanoa, että ei tunnu nyt kyllä siltä, että olisin raskaana. Rintoja lievästi tällä hetkellä nipistelee (suorastaan ihme, kun mitään ei eilenkään ollut). En tiedä, pitäiskö kaupungissa käydessä ostaa raskaustesti ja tehdä se. Millainen viiva siihen mahtais tulla. No, täytyy katsoa.

Poika huutaa ruokaa. Täytyy mennä. Hauskaa viikonloppua kaikille! Ja toivottavasti Neten koira selviytyy!

neronja rv5+4 (kai)

Vierailija
36/79 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mites Kengulla menee? Toivottavasti tuhruttelu on lakannut ja kaikki hyvin. Entäpä Kuutar, onko oireita ruvennut löytymään?

Lähden kohta käyttämään tyttöjä ratsastamassa. Pakko laittaa taas side housuun, kun ei tiedä, jos tuleekin vuotoa.

Mä olen muuten muuttanut nyt ajattelutapaani. Tähän asti olen ajatellut, että perheestämme yksi jäsen puuttuu. Nyt ajattelen niin, että meillä on kuusihenkinen perhe ja sillä sipuli. Eli ketään ei enää puutu, mutta jos joku haluaa perheeseemme vielä tulla, niin ilolla otetaan vastaan.

Jeps, mutta nyt tyttöjä pukemaan.

Vierailija
37/79 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petjuskalle onnea hienoista np- kuulumisista! Se on ain niin sykähdyttävää nähdä se pieni tirriäinen siellä.. =)

Neronja, ikävä jos nyt tuntuu " ei- raskautuneelta" . Mä vaan voin toivoa, että kaikesta huolimatta kaikki olisi parhain päin! Kävitkö hakeen raskaustestin? Voi kurja kun toisia pitää koetella oikein isolla kouralla! Se on niiin epäreilua!!! Mä en todellakaan ymmärrä, että me lapsirakkaat ihmiset jotka toivomme sydämmemme pohjasta lapsia, miksi se tehdään meille niin vaikeaksi! Se on aivan todella epäreilua, ja mä olen siitä todella vihainen maailmankaikkeudelle!! Ja sitten jotkut tulevat helposti raskaaksi ja jopa polttavat omat lapsensa!! ( viittaa siihen nuoreen äitiin, joka nyt istuu vankilassa lastensa murhasta, ja onhan näitä muitakin.. ) Joo, anteeksi, en halunnut aiheuttaa kenellekkään ylimääräistä tuskaa, mutta kuinka h***ssa elämä on niin epäoikeudenmukaista!!

Kyselit mun oireista, no niitä on vaihtelevasti. Etoo kuitenkin lähes päivittäin, virtsa haisee ja on eriväristä kuin norm, ja nännit arat. Painontunnetta myös vatsassa. Tälläisiä oireita ei ollut siinä keskenmenneessä raskaudessa, ja silloin puuttui myös se sisäinen varmuus... kokonaan. Epäilen toki nytkin päivittäin, mutta vähemmän enää..

Neronja - mä en tiedä oikein mitä sanoa, mutta toivon kaiken järjestyvän kohdallanne hyvin!!! Voimia!! * rutistaa lujaa*

kuutar rv 6+0

Vierailija
38/79 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ottaa nyt vähän rauhallisemmin tämän vauvapalstailun kanssa. Eilen en kirjoittanut muistaakseni minnekään mitään, vaikka lukemassa kyllä kävin. Sanoin miehelle, että kävis ostamassa pojan huoneen seiniin maalin, niin voisin ruveta maalaamaan. Saisin ihan muuta ajateltavaa ja aika kuluisi nopeammin (siis tavoitteena se ultra). Eilen ompelin pojalle verhot ja siinäkin aika kivasti kului.

Taskukalenteriini tein sellaisen pienimuotoisen taulukon, että näen siitä heti, montako yötä ultraan on. Nyt on 18 yötä. Lapset aina laskee öitä, kun ne odottaa jotain oikein kovasti ;-).

Eilen aamupäivästä ei pahemmin ollut oireita. Iltapäivällä söin leipää ja join maitoa. Yhtäkkiä rinnat tuli älyttömän kipeiksi ja olivat koko illan. Aivan kuin imetysaikaan, kun syö ja juo, niin kohta alkaa maitoa herua. Vähän siis samantyyppinen reaktio vaikutti olevan tuon rintakivun kanssa eilen. Lievää etomista on ollut. Voi että mä odotan sitä, että tulis se aivan älytön väsymys ja jatkuva etominen!

Aapelin oireet vaikuttaa erittäin lupaavilta. Onnittelut siitä! Ja kiitos noista kuntoilutiedoista. Mulla on kyllä vähän fiilis mennyt tuosta circuitiin lähdöstä. Vähän jännittää, että jos rupeaa silmissä mustenemaan ja joudun lähtemään kesken pois. Sitten kaikki ihmettelee, että mikäs tuolle tuli. Circuitissa käy myös kaksi tämän kylän suurperheellistä äitiä. En haluaisi heillekään vielä paljastaa, että taas on uusi tilaus vetämässä. Mieluiten saisivat tietää asiasta ison mahan perusteella, kun vaan siihen pisteeseen pääsis.

Jokos Nette on kotiutunut Kuopiosta? Oliko kiva reissu?

Tyttö huutaa pyyhkimään, joten täytyy mennä. Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
39/79 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronja rv 4+6 (huomenna uusi viikko...)

Vierailija
40/79 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

varasin juuri ajan yksityiselta tuohon alkuraskauden ultraan. Se on siis 31.10. viimeiset kuukautiset on ollut 10.9. ja kierto on ollut keskenmenon jälkeen 24 ja toinen kierto 26. Nyt aloin miettimään, että eihän tuo ultra ole vaan liian aikaisin. Mitä mieltä olette?

Kengu