Miksi kaikkien pitäisi hyväksyä homoliitot?
Kommentit (121)
Lesbojen keinohedelmöitys pysyy kiellettynä Saksassa
vaeltaja2006 ~ 27.12.2010 13:00
Saksassa Vihreät ovat esittäneet hallitukselle kirjallisen kysymyksen lesbojen keinohedelmöityksestä. Saksassa Lääkäriliitto on määritellyt, että keinohedelmöityksiä tehdään vain avioliitossa oleville heteropareille. Rekisteröityjä naispareja pidetään naimattomina.
Saksan hallitus ei ota kantaa tähän epätasa-arvoon. Se ei hallituksen vastauksen mukaan kuulu liittovaltion hallitukselle. Hallitus ei myöskään perustuslain mukaan ole vastuussa sairausvakuutusten tasa-arvoasioista. Tällä hetkellä tietyissä tilanteissa sairauskassat maksavat heteroavioliitossa oleville naisille puolet kustannuksista.
Asia kuuluu terveysministeriön toimialaan. Terveysministeri on liberaalien (Westerwellen puolueen) Philipp Rösler. Ministeri sai kiivaat moitteet Vihreiden kansannedustajalta Volker Beckiltä. Hänen mukaansa liberaalit eli FDP on täysin välinpitämätön sateenkaariperheiden asioista. Jos lääkäri avustaisi lesboparin keinohedelmöityksessä, siitä voi olla lääkärille seuraamuksia. Nyt lesboparit joutuvat matkustamaan Englantiin, Tanskaan tai USAhan, jos he haluavat avun spermapankeista.
ja sehän perinteisesti on vahva homoyhteisö, joten on jollain tapaa luonnollista, että ihan samanlaiseen sotaan siellä ei tarvitse ryhtyä kuin ev. lut kirkossa.
Ev. lut. kirkko liittyy tähän siksi, että kirkon tehtävä on huolehtia niistä, joilla tässä yhteiskunnassa on vaikein asema. Kirkon on huolehdittava ja autettava syrjittyistä ja alaspoljetuista.
Kirkko osallistuu keskusteluun aivan omaehtoisesti, omasta tehtävästään käsin, haluten samalla myös itse tarkistaa omia kantojaan ja kulkea kohti yhdenvertaisuutta ja Jumalan rakkauden sanomaa. Siten kirkko liittyy tähän.
Mutta miksi ihmeessä siihen liitetään ev.lut. kirkko? Ortodoksit eivät edes puhu aiheesta. Tai roomalaiskatolilaiset. Heille asia on täysin järjenvastainen.
ja sehän perinteisesti on vahva homoyhteisö, joten on jollain tapaa luonnollista, että ihan samanlaiseen sotaan siellä ei tarvitse ryhtyä kuin ev. lut kirkossa.
Ev. lut. kirkko liittyy tähän siksi, että kirkon tehtävä on huolehtia niistä, joilla tässä yhteiskunnassa on vaikein asema. Kirkon on huolehdittava ja autettava syrjittyistä ja alaspoljetuista.
Kirkko osallistuu keskusteluun aivan omaehtoisesti, omasta tehtävästään käsin, haluten samalla myös itse tarkistaa omia kantojaan ja kulkea kohti yhdenvertaisuutta ja Jumalan rakkauden sanomaa. Siten kirkko liittyy tähän.
mutta ei minusta kirkon tarvitse muuttaa sääntöjään homojen takia. Ja miten homot voisivat edes haluta olla sellaisen seurakunnan jäseniä, jotka pitävät heitä luonnottomina?
t. yksi kirkkoon kuulumaton agnostikko.
Yksi hyvä ajatus olisi siviilivihkiminen kaikille (kuten Saksassa muuten on!), sen jälkeen voi jatkaa kirkkoon.
Minusta tällainen ei ole tarpeen. Kaikille sama nimi ja oikeudet enkä käsitä miksi se voi olla niin kauheaa uskovaisille. AVIOLIITTOON vihitään myös rikolliset ja ateistit ja toisuskoiset ja ties mitkä joita vastaan uskovaisilla on sanomista mutta kukaan ei itke että VOI EI! Ateisti käyttää samaa nimeä avioliitosta kuin minä uskova, koko avioliittoni on pilalla, miten minä nyt teen selväksi etten ole ateisti!
Mitenkäs te homo vihaajat tulkitsette sitä yhtä tiettyä kohtaa raamatusta, joka kertoo kahden miehen välisestä rakkaudesta?
Ja uskon, että raamattunne lukeneena tiedätte kyllä mitä tarinaa tarkoitan.
kirkossa tehdään paljon sateenkaarityötä, aivan julkisesti ja virallisesti, on vain osan mielipide, että näin ei saisi olla tai homoja ei saisi vihkiä avioliittoon. Monet homot haluavat olla kirkon jäseniä, koska ovat kohdanneet siellä pyhän.
Kirkon omaan eetokseen kuuluu itsearvio. Jos tämän tuotoksena syntyy muutos asenteisiin, eihän se voi olla väärin.
mutta ei minusta kirkon tarvitse muuttaa sääntöjään homojen takia. Ja miten homot voisivat edes haluta olla sellaisen seurakunnan jäseniä, jotka pitävät heitä luonnottomina?
t. yksi kirkkoon kuulumaton agnostikko.
etten keksi mitään varsinaisia järkiperusteita miksi homot eivät voisi mennä naimisiin vaikka sitten kirkossa. Homous on synnynnäistä ja siksi se pitää hyväksyä ja kaikille pitäisi olla samat oikeudet. Periaatteessa ainakin.
En kuitenkaan voi olla pitämättä hiukan vastenmielisenä vaikka kirkkohäitä jossa joku heppu on huntu päässä.
Toisaalta rumista ei tule missejä ja tyhmistä professoreja ja sen kanssa sitten pitää vaan elää. Ne ovat samalla tavalla synnynnäisiä ominaisuuksia kuin homouskin, joten en tätä kovin suurena epäkohtana osaa pitää, varsinkin kun otetaan huomioon mitä Raamattu sanoo homoista.
Monet homot haluavat olla kirkon jäseniä, koska ovat kohdanneet siellä pyhän.
Eikö se oli silloin jumalan ja homon välinen asia mitä tapahtuu kuoleman jälkeen? Kristitty uskoo ettei jumala heitä häntä helvettiin vaikka onkin eronnut. Miksei homo saa uskoa samalla lailla ettei jumala heitä häntä helvettiin sen takia että rakastaa toista ihmistä.
Mun mielestä tämä nyt on vaan homoseksuaaleilta itsekästä ja pikkumaista toimintaa näinä aikoina kun eduskunnan ja hallituksen huomio pitäisi olla aivan muualla eli talous ja -työttömyys - asioiden parissa. Eräskin kansanedustaja oli niin tyytyväinen kun äänestys oli ohi, samasta edustajasta ei ole ikinä muuten kuultu mitään.... siis työasioissa.... Eikö oikeasti olisi nyt tärkeämpää puida talousasioita ? Minä minä minä -asenteella ei Suomea nosteta, toivottavasti ovat nyt tyytyväisiä "saavutukseensa" (Joka tosin ei ole vielä kiveen kirjoitettu !)
Pakko vähän valaistaa epäkohtia. Jos luulet että uskovaiset ajattelevat olevansa parempia ihmisiä, raamatusta voit lukea todellisen kannan. Uskovaisen tulee olla nöyrä ja kuuliainen Jumalan palvelia. Uskovaisen tulee myös ymmärtää, ettei omalla hyvyydellä pääse taivaaseen vaan yksin Jumalan armosta ja Jeesuksen ristillä kuolemisen tähden. Ja kaikilla ihmisillä on oikeus tähän armoon (toisin kuin muissa uskonnoissa).. Jumala on luonnut ihmiselle vapaan tahdon valita ja armo on tarkoitettu kaikille jotka haluavat ottaa sen vastaan ja tehdä parannuksen!!
Hän loi ihmisen omaksi kuvakseen, ikuiseksi, sielulliseksi sekä järjelliseksi ja antoi samalla vallan yli eläinten ( hänen nimessään). Hän loi myös vapaan tahdon niin että jokainen saa valita onko synnin orja vai hänen palvelijansa. Jumala ei syntejä luonutakaan, synti on seurausta kateudesta ja ylpeydestä (jotka myös kuuluvat synteihin). Ei jumala ole kenestäkään homoa luonut, saatanan vaikutuksen seurausta ovat kaikki luonnottomuus ja Jumalan taas kaikki pyhä (kuten esim. Avioliitto)!!
Ei ole mikään pakko. Jokainen saa ajatella niistä mitä haluaa kuten tähänkin asti.
ei kirkkojen tartte vihkiä homo ja lespo suhdetta
se on syntiä ja olen itse uskovainen
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2011 klo 22:12"]Jokaisella saa olla oma milipide asiasta kuin asiasta, se on demokratiaa. Jumalattoman pieni asia, koskaa ehkä noin 200 ihmistä Suomessa. Mun puolesta voisi heti antaa luvan mennä naimisiin ja kirkko sitten päättäkööt haluavatko vihkiä vai ei, jos ei halua niin menkööt sitten naapurikirkkoon tai vaikka Helsingin islamistiseen seurakuntaan vihittäävksi eli lyhyestä laki nopeasti läpi vaan, että noi 200 homoa saadaan tyytyväiseksi. Eiköhän jokainen pappi ja seurakunta sitten osaa päättää kiinnostaako vihkiminen. Kun moinen laki tulee voimaan niin se koskee sitten jokaista seurakuntaa eli muslimihomotkin pääsevät naimisiin. [/quote] Voi kuule, 200 homoa Suomessa on aika alakanttiin. Meitä on enemmänkin :)
[/quote]
Huutonaurua 200 homolle, mä taidan sitten tuntea ainakin puolet Suomen homoista :D
[quote author="Vierailija" time="08.03.2011 klo 12:25"]Ensin sukupuolineutraali avioliitto heti perään lukumääräneutraali avioliitto sitten vaaditaan lajineutraalia avioliittoa jne. Ei tämä perverssien vaatimuslista tähänkään varmaan lopu! On se hienoa kun joku sateenkaariperhe elää rakastaen toisiaan tulevaisuuden perheessä jossa on miehiä ja naisia, nekrofiilejä, pedofiilejä sadomasoja transsuja ja muita vinksahtaneita "perheenä" jossa on lisäksi paljon lapsia! Kaikki leikkii sulassa sovussa nakuleikkejä keskenään pupujussit ja lemmikkimarsut mukana hauvelit ja muut, sulassa sovussa! Tämä on sitten tietenkin "RAKKAUTTA" joka pitää suvaita muuten on tyhmä juntti ja saa sanktioita kun on ollut suvaitsematon! Kai tällaisen arvosteleminen on kohta niinsanottu VIHARIKOS kun ei kaikkeq paskaa ja saastaa jaksa ymmärtää ja sen suoraan sanoo! Ei hyvä seuraa tästä kaikesta paskasta se on varma.
[/quote] Joltain taisi jäädä lääkkeet ottamatta. :O
eikä pidäkään hyväksyä koska jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiinsä ja omaan moraaliinsa joita vastaan tehdyt hyväksynnät aiheuttavat sisäisen pahanolon.
Jep, toivottavasti kukaan ei tosiaan vaadi ketään _hyväksymään_ asioita joista eivät pidä.
Mutta toisaalta, vaikket itse jotain hyväksykkään, sinun pitää ymmärtää se, että välttämättä kukaan muu ei halua elää tavallasi. Kaikki voivat valita ihan itse, se lienee parasta, täysikäisten aikuisten kesken kun touhutaan.
Mutta ei kukaan tosiaan homoliittojen hyväksymislappua tule toivoakseni sulta vaatimaankaan.
Voltaire: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it."
jotka eivät omaa kehoaan ja sukupuoltaan pysty hyväksymään.
Kaikki ovat miehiä tai naisia. Ei ole olemassa mitään neutria.
Fakta on, että on olemassa ihmisiä jotka syntyy useammilla sukupuolielimillä, on on olemassa ihmisiä jotka kokevat olevansa väärää sukupuolta kehonsa kanssa ja ylipäänsä on olemassa vaikka minkälaista vaihtelua joka ei mahdu ahtaaseen nainen/mies-jaotteluun. Deal with it ja kasva aikuiseksi.
Se on ihan peruskansalaisen OIKEUS. Ei meidän heteroiden tarvi sitä erikseen hyväksyä, kun se hemmetti kuulu kaikille!!!
Kirkon pitaisi tuoda se suorasanaisemmin esille. Viela parempi jos nama syntiset pantaisiin jalkapuuhun kirkkomaelle.