Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ranskalaiset autot oikeasti niin surkeita kun aina väitetään? ev

Vierailija
05.03.2011 |

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niinkö?

Jos pistää vertailuun Citroen C5 ja Audin vastaavan kokoluokan mallin Audi A4:n niin nettiauto.com sivustolla myynnissä olevista diesel-autoista kolme eniten ajettua on kaikki Citroen C5 ja kaikilla mittarissa 500tkm tai enemmän vaikka Audia myyty enemmän.

Bensakoneella varustetuista vm 2001 tai uudemmista (C5 myyntiin 2001) 285tkm tai enemmän ajettuja (Citroen C5 ja Audi A4) on myynnissä 15kpl joista 9kpl Citroeneja ja 6 kpl Audia.

Vierailija
42/103 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ovat. Minulla on huonoja kokemuksia Peugeot 406:sta. Se sammui aina kun painoin jarrupoljinta niin piti käynnistää uudestaan, kuljettajan istuin oli epämukava ja huonossa kunnossa, ilmastointi ei toiminut ja sisällä haisi homejuusto. Mun yksi kaveri on ajanut Citroen C4:ää ja siinä on kuulema sama vika kuin Peugeotissa eli auto sammuu aina kun painaa jarrupoljinta. Ranskalaiset autot ovat täyttä shaissea! välttäkää ranskalaisia autoja ja ostakaa mielummin saksalainen tai japanilainen auto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut 1 Peugeot 307 Farkku joka oli täysin paska auto! se haisi homeelta, kuskin penkki oli kivikova, automaattivaihteisto oli todella hiiiiidas ja nykivä ja sitten se suuntavilkun ääni oli vitun ärsyttävä. Se oli vähän musikaalinen. Itselläni on nykyään vuoden 2010 Opel Astra farkku ja se on tosi hyvä ja luotettava. Paljon parempi kuin Peugeot! Opel on paras!!!

Vierailija
44/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minkä auton ostaa.. Yhtälailla niitä joutuu korjaan / huoltaan. Ite en oo huomannu mitää eroo volvos toyotas nissanis mersus bemaris ja rellus. Sellane autoha olisi loistava keksintö mitä ei tarvisi huoltaa ja vaihtaa osia.Ainut näis autois oli eron varaosien hinnat.. jokka seilas aika törkeisiinki lukemiin.. ja vakuutukset heti kovemmat jos ns "merkki" auto. Mitämtol ranskanperunal tullu 12tkm ajettua 6kk ja leimalle oli parkkipolttimo, alapallonive, jarrupalat, äänenvaimennin.. Ja taas saa ajella 14kk. Jokanen ajaa millä ajaa se on jokasen oma asia. Mutta vaan vinkkinä noista "sähkövijoist" niin sama sähköjärjestelmää käytetään näissä saksan merkkiautois.. Kannattaa miettiä laittaako monta tonnia esim 07vm audii vai säästääkö puolet ja ostaa saman ikäsen ja todennäkösesti vähemmä ajetu ranskalaisen.. Kaikki autot toimii kun huoltaa.. Tässä tältö erää.

Vierailija
45/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme pösöä nähty (luojan kiitos ei omia!) joissa kaikissa koko ajan pientä tai vähän isompaakin vikaa. Milloin sylki öljyt pihalle, milloin temppuili muuten vaan. Meille riittää Volvo ja volkkari kiitos vaan. ;)

Vierailija
46/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2011 klo 17:26"]Meillä menossa nyt 4 rellu ja kovasti tykätään.

Meillä ollut 2 lagunan farmaria, 1 scenic ja nyt ihan uusi meganen farmari.

Hyvän näköisiä autoja, turvallisia, hyvät varustelut, mukava ajaa, hyvät auto myös pitkällä matkalla, hyvä takuu ja vieläpä edullinen.

Meillä ei mitään vikoja ole missään noissa autoissamme ollut.

Tuntuu että suurin osa jotka ranskalaisia autoja haukkuvat eivät sellaista ole omistaneet eivätkä ajaneet.
[/quote]
Omistan tällä hetkellä ranskalaisen auton ja toista ranskalaista ei tule kun tuon saan myytyä! Hyviä ranskalaisia saa vain grilliltä. Okei, ihan hyvää ajaa mutta voi luoja sitä sähkövikojen määrää + korjates niihin pitäis olla jotkut rellun omat erikoistyökalut..

Vierailija
47/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v vanha rellu kuuluu jo kaatopaikalle,sähköosat alkaa reistailee ja on liian kallista korjata,ite ollaan yritetty autoa viritellä juotettu johtoja kiinni ku liittimet on sanoneet sopimuksia irti.Takaluukku ei toimi avataan sisäkautta itse.Sumuvalot ei toimi täytynee taas viritellä jotain ennen katsastusta.

Vierailija
48/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Plösö. Ihan suomalaista mallia tosin. Ei mitään suurempaa remppaa ole jouduttu tekeen eikä varaosiakaan laittamaan. Välillä pakoputki falskaa, mutta ei häiritsevästi. Kiihtyy nollasta sataan alle sekunnissa, mutta hyytyy nopeasti. Miellyttävää ajoa jo 15 vuotta, jokamiehen unelma.

Vierailija
49/103 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tulla tännekin levittämään vahingonilon sanomaa. Melkein kaikilla sukulaisilla on Toyota ja meillä ollut 15vuotta pelkästään ranskalaisia. Aina saa kuulla irvailuja tyyliin "soittakaa sitten kun tarttee tulla hinaamaan" tai "oho siellä on pakkasta 2 astetta, ei lähde Rellu käyntiin".

Meillä ei ole ikinä ollut autojen kanssa ongelmia. Eilen oli viiden vuoden sisään kolmas sukulaisten niin mainioista Toyotista hajonnut ja aina on joku todella iso vika, moottori tai voimansiirto paskana ja auto jää siihen. Pienistä vioista ne eivät kerro, mutta tällaiset tulee ilmi.

Olen niin todella vahingoniloinen. Kannattiko aukoa päätään? Aion ottaa tästä kaiken irti ja sivaltaa kunnolla, niin kauan olen kuunnellut typeriä letkautuksia. Ja ranskalaisella ajan jatkossakin, kokeilen ehkä italialaista. Saksalaista ja japanilaista en ikinä, autoilu on Suomessa niin kallista ettei tee mieli maksaa siitä että pihalla seisoo masentavan tyylitön sakemanni/japsipaskakasa.

Vierailija
50/103 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä valittamista. Vaihdettiin koska tarvittiin isompi. seuraavakin on "pösö".

Vierailija
51/103 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu Relluja ja oon tykännyt. Nytkin voisin vaikka uutta Rellua ajatella, ne on niin nättejäkin.

Vierailija
52/103 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vuokra-autona Rellu Megane, josta joka päivä löytyi uusi vika. Kuten: ovi ei aukea sisäpuolelta (ei ollut kyseessä lapsilukko), takaluukun ylävuoraus putos, muttereita putosi istuimille eikä niille löytynyt paikkaa...

Ranskalaiset osaavat tehdä viiniä eivät autoja.

Vierailija
53/103 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menossa nyt 4 rellu ja kovasti tykätään.

Meillä ollut 2 lagunan farmaria, 1 scenic ja nyt ihan uusi meganen farmari.

Hyvän näköisiä autoja, turvallisia, hyvät varustelut, mukava ajaa, hyvät auto myös pitkällä matkalla, hyvä takuu ja vieläpä edullinen.

Meillä ei mitään vikoja ole missään noissa autoissamme ollut.

Tuntuu että suurin osa jotka ranskalaisia autoja haukkuvat eivät sellaista ole omistaneet eivätkä ajaneet.

Vierailija
54/103 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä tarvii luotettavan kulkupelin pitkien etäisyyksien vuoksi. Eikä merkkiliikekään ole kulman takana..

Vierailija
55/103 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmevuotias Citroën C6. Ei vian vikaa. Tosin maksoikin melkein 80000€...

Vierailija
56/103 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron huomaa kun kokeilee ajaa toisen automerkin vastaavaa mallia.

Esim. ero Rellun ja VW:n farkun välillä on huima motarilla ajaessa. Rellu heijaa tuulessa ja tuntuu kevyeltä. VW:n tuntu on vakaa, hyvällä tavalla raskas ja turvallinen.

Vierailija
57/103 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoittaako huonoudella heikkoutta vai huonoa käsiteltävyyttä erilaisissa ajo-olosuhteissa vaiko rumuutta vai käyttö- ja huoltokustannuksia...?

Työpaikallani aikanaan oli Citroen BX ja isälläni CX. Kummatkin olivat jatkuvasti rikki. CX etenkin saattoi sammua mihin vain jättää tielle koska vain. BX:n ongelmia olivat "vain" sähkölaitteet.

Sittemmin isälläni oli Peugeot 505, joka hajosi noin 400 000 kilometrin jälkeen. Moottori kyllä kävi yhä, mutta vaihteisto tuli tiensä päähän, eikä vanhaa rotteloa enää kannattanut korjailla. Relluista minulla ei ole kokemuksia, mutta pomollani moinen oli vuoden, ja ongelmia siinä oli.

Omien kokemusteni perusteella en ostaisi ranskalaista autoa. Sitikkakokemukseni ovat toki 20 vuoden takaa, joten ehkä niiden laatu on parantunut. Epäluuloni kuitenkin on tallella. Peugeotteja olen tykännyt ajaa, ovat olleet jotensakin mukavan tuntuisia. Naiystävälläni vuosia sitten oli 405, jolla oli ajeltu liki 300 000. Joten jos nyt on pakko valita ranskatar, niin Pösö. Suosittelisin kuitenkin jaappanilaista autoa, ellet imagosyistä halua vaikka saksalaista.

Vierailija
58/103 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän Rellu on ihan perseestä. Siinä on jatkuvasti vikaa eikä osia ole aina helppo saada. Korjaamolle on 2 ja puolessa vuodessa mennyt ainakin ostohinnan verran.

Vierailija
59/103 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihassa citikka c3 11vm ja renu megane 04vm eikä mitään ihmeempää perus rempoilla mennään. Ex bmw:t ja audi paskaa ei ikävä tuu ne kun aina oli korjaamolla jos mistä.. Niin ja puhumattakaan emännän avensista..

Vierailija
60/103 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ranskalaismerkki jota olen ajanut on Peugeot. Relluja ja Sitikkoja en ole edes kokeillut. Olen enemmän saksalaisten autojen ystävä mutta kyllä Peugeot on hyvä auto. Varsinkin Peugeot Partner on hyvä ajettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan