Onko ranskalaiset autot oikeasti niin surkeita kun aina väitetään? ev
Kommentit (103)
Minulla oli ennen lapsia Renault Twingo, eikä se jättänyt tienvarteen pakkasillakaan, ja käynnistyi aina hyvin. Ehkä se on niin pelkistetty malli, ettei ole niin paljon rikkoutuvia osia...
Tässä perheessä ei ole muutakun ranskalaisia autoja ollut fordin jälkeen, kaikki puhuu sähkövioista niitä ei mun elämän 7 ranskattaressa ole ollut yhtään ja neki ollut 1998-2003 välisiä, fordin mondeoita oli 2 ja ne taisi olla maanantai kappaleita kun jättivät tielle fordissa parasta oli ajomukavuus hävisi vain luottamus :(
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:46"]Ei oo. Meillä on ollut 5 vuotta nyt Renault, ihan älyttömän hyvä auto, joka vuosi katsastuksesta läpi ilman merkintöjä. Varaosat myös äärettömän halpoja kun asiaa tutkin. Samoiten vakuutukset ja verot ovat halvat.
Ei yhtäkään korjausta ole tarvinnut tehdä, samaa ei voi sanoa edellisestä autosta (ford).
[/quote]
Luulis nyt minkä merkin tahansa pääsevän viisi ekaa vuotta katsastuksedta läpi. Mulka ford fiesta ja on päässyt jo 10v läpi.
[/quote]
Ostettiin renault siis käytettynä.. ei oo uusinta mallia. 2003.
Rellut on niitä huonoimpia ranskalaisia. Pösön uskaltaa vielä ostaakkin.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:36"]
Rellut on niitä huonoimpia ranskalaisia. Pösön uskaltaa vielä ostaakkin.
[/quote]
Perustelusi? Mutu?
Itse sain sukulaiselta, hädän hetkellä Pösön ilmaiseksi. -97 ruma farmari, melkein 400 000km ajettu, osia tietysti vaihdettu. Toimii, öljyä ei kulu. Hyvä ajettava. Kiitos!!! Nyt kun olen säästänyt rahaa ja olisi mahdollista vaihtaa autoa... Ei ajan Pösön loppuun :)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2011 klo 17:47"]Eron huomaa kun kokeilee ajaa toisen automerkin vastaavaa mallia.
Esim. ero Rellun ja VW:n farkun välillä on huima motarilla ajaessa. Rellu heijaa tuulessa ja tuntuu kevyeltä. VW:n tuntu on vakaa, hyvällä tavalla raskas ja turvallinen.
Niin, hinausauton hinauksessa, kun vaihteisto paskana. HAHHAHHAHAHGAHHAHGAHGAHGAGHHG!!!
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:52"]
Volvo! Turvallinen,tilava,laadukas! Ja kaiken kruunaa kaunis ulkonäkö!
[/quote]
Aijaa. Mun veljellä ja äidillä on molemmilla volvot ja molemmissa kiitettävästi enemmän vikaa kuin meidän ranskalaisella autolla. ;)
Ranskikset ja saksan kulkineet alkaa oleen yhtä ja samaa tänäpäivänä.. Kuten mersuissa on jo renaultin koneita. Ja ne tojotkaan ei enää oo toyotaa mistää muulta kohdalta kuin nokkapellil lojuvalta merkiltä. Esim Uusi proace.. Olikos siinä volkkarin kone vai peräti renaultin.. En muista tarkkaan... Itsellä Volvo v40 ( renaultin koneella) Ja hyvin toimii kun vaan perus huollot aikanaan tekee... Ja meidän taloudessa ollut yksi Renault megane -00vm Ja erittäin hyväksi todettu!! Muuta ei tarvinnut tehdä ku öljyjä vaihdella, jakopää hihna luonnollisesti ja pari pyörälaakeria ja jarrupalaa.... Oli meillä käyttiksenä 6vuotta.. Sähkövikaa ei ollut.. Ja niille jotka rutisee sähkövioista eikä ole ranskana kulkinetta omistanut niin voisi olla hiljaa.. Koska täysin samat sähköt niissä on kun esim: BMW, MB, VAG autot... Ei mulla muuta. Eli tiivistettynä suosittelen ransakalaista! Kohtuu tuorre auto edullinen vähillä kilometreillä, Pieni kulutus, Käyttö kulut edulliset, Varaosat halpoja, Kuvan kauniit muotoilut ulkoisesti, Sisätilat hienot ja kohtuu tilavat mallikohtaisest.
Kummasti noita jaappanilaisia ja mersuja näkee kanssa.. Ja varsinkin noita 3tähden juippi autoi eli Bemareita.. Tosi jokanen ajaa sillä millä tykkää.. Mä ostan seuraavaks ranskalaisen.. Koska todennu hyväksi helppo korjata itse jos vähänkään osaa työkaluja käyttää ;) Nykyään Volvo v40 ja kuten kaikki tiedetään niin renaultin kone sieltä löytyy..
Ei. Mulla ollut Peugeot ja Renault eikä mitään valittamista. Toki piti niitäkin huoltaa ja kuluvat osat kuluu kaikista autoista ja joitain satunnaisia pikkuvikoja oli, mutta missä autossa ei olisi. Minä tykkäsin.
Mulla oli pari vuotta kakkosautona rellu, ei mikään uusi, vm.2001. Ihan jatkuvasti oli jotain. Kun edellinen vika saatiin korjattua meni pariviikkoa ja tuli uusijuttu. Auto oli suht edullinen, mutta korjauksiin meni ainankin samanverran rahaa.
Hyviä puolia oli tosi pieni kulutus, tankillisella bensaa ajoi kaupunkiajoja vaikka kuinka pitkään.
Lopulta meni hermo ja vaihdoin uudempaan autoon. Enkä todellakaan ranskalaiseen.
Kaikissa autoissa vikaa aina joskus riippuu kuinka huoltaa yms.. Jos tekee ajallaan niin eiköhän ne ranskanperunatkin liiku a paikasta paikkaan b ja vaikka viälä c ja takas a... Kaverilla Citroen C5 -00vm 450tkm lasissa ja vuoden aikana massapaska kytkin, hihnapyörä ja joku paineensäätö venttiili? Sähkö vikaa ei ole ollut.. Mutta jokanen ajaa millä ajaa. Toyota varmasti on varma toiminen mutta jos haluaa enemmän "mausteita" niin sit hintalaatu suhteeltaan olisi ranskan patongit tai esim: Kia. Itelä volvo sain kohtuu edullisesti 230tkm ajetun v40 --> 1200€ Nyt lasissa 265tkm remontteihin menny vuodes pieni summa rahaa about 700€ Johon kuuluu mm: jakopää,pakoputki,pariniveltä,jarrupalat+perus öljynvaihdot. Ja sitä en tiedä onko tässä se ns renaultin kone mutta ainakin perhanan hyvä jos on ei mitää oikkuiluja tms.. Itsekkin ollut kahden vaihella että ostanko seuraavaksi Volvon, Renun,Pösön tai jos rahaa olisi ostaisin vw,audi, toyota camry 03 ---> tai lexsus... Sen näkee sillon kun sen aika koittaa ajetaan ensin volvo loppuun ja mietitään sitten. Mutta oma mieli pide on se et jokanen ajaa millä tykkää jokaseen saa tehä remonttia ennemmin tai myöhemmin ja jokaselta merkiltä tulee "maanantain malleja" Ja kannattaa lukea esim tyyppiviat.com tms vikoja mitä voi esiintyä.. Nivel,rengas,jarru ongelmista ei kannata välittää?? Koska nehän on kuluvaa osaa...
Mä ajan tällä hetkellä Citroen Xantialla eikä autosta löydy moittimista
Mun Sitikka toimii luotettavasti eikä siinä ole ollut mitään vikoja ainakaan niin kauan kun mä oon sen omistanut. Mun mielest Citikka ja Rellu ovat ihan hyviä autoja, mutta Pösö on ihan paska. Olen ajanut kerran Pösö 307:llä ja sen ajettavuus oli oikeesti täyttä shaissea. Citikalla on huomattavasti mukavempi ajaa. Mul ei oo ranskalaisia autoja mitään vastaan Peugeottia lukuunottamatta. Älkää ikinä ostako Pösöä, mutta "Sitruunaa" suoisttelen kaikille! :)
Vannon sitikan nimeen. Muita autoja meille ei enää tule. Maalla asutaan ja jo 6 vuoden ajan sitikat ovat kuljettaneet meitä luotettavasti ja turvallisesti.Niitä ennen oli Nissan ja Opel, ehjää päivää ei näkynyt....
Mun Clio on kyllä sellainen joulukuusi, että jää varmasti viimeiseksi ranskalaiseksi, mikä meidän talouteen tulee. Vikavalot vilkkuu ja auto on jatkuvasti huollossa.
Isäni on sellainen mies, joka uskoo että saksalaiset autot ovat parempia, kuin ranskalaiset autot, isäni on sanonut että Citroënit, peugeotit ja Renaultit eivät olleet silloin luotettavia ja häntä ei kiinnosta ranskalaiset autot kun siinä on ollut mm. kun hänen yksi vanha kaveri omisti Renaultin ja siinä oli.....en muista sitä juttua tarkkaan ja joissain oli vikana se että yksi kaiutin ei kuulu kunnolla kuin toinen ja moottori ei käynnisty kunnolla joten se välillä reistaa se käynnistys ja Suuntavilkun valoissa on ollut väri sävyt erilaisia ja useita sähkövikoja. Isälläni on ollut vain sellaisia saksalaisia merkkejä ja ne ovat tässä Audi, BMW, Mercedes-Benz ja Volkswagen, mutta opelia ei ole omistanut vaikka häntä kiinostaa opelit ja hänellä on nykyään Wolkswagen Tiguan kaikella lisävarusteilla ja sitten hänellä on uskomatonta porsche, malli joka lasketaan urheiluautoksi isälläni on varaa kyllä ostaa autoa kaikella lisävarusteilla ja hänellä on hyvä työ ja hän on toimitusjohtaja yhdessä yrityksessä ja siitä ennen yhdessä kotikaupungissani, hänellä on uskomatonta se kolmas auto nykyisessä kodissa, se ei ole saksasta, vaan Italiasta, se on punainen kaksipaikkainen Ferrari, isäni omisti pelkkiä saksalaisia ja ferrari on hänen ensimmäinen auto joka on muualta. Minä asun äidilläni ja hänellä on BMW:ssä valmistettu mini cooper retro vanhasta brittiläiestä mini nimisestä autosta, jossa automaattivaihteisto, automaatti ilmastointi, ajotietokone ja paljon muita.
Paremmuuden vs. surkeuden pystyy helposti katsomaan, kun katsoo mitkä automerkit pysyvät kauimmin liikenteessä.
Ranskalaisten kohdalla alkaa 10 vuotta olemaan se raja, jonka jälkeen saa laittaa kierrätykseen kun ei niistä ole enää ajopeleiksi, japanilaiset menee 15-20 vuotta ja saksalaiset siitä ylöspäin.
Ranskalaisten (ja italialaisten) helmasynti on sähköt, japanilaisilla (ja italialaisilla) ruostuu pellit.
Ranskalaisilla myös erinomaisia vaikeuksia ymmärtää, mitä ergonomia ja standardisointi tarkoittaa - Tai ehkä se sijoittelun ja muotoilun estetiikka on heidän mielestään toiminnallisuutta tärkeämpää.
Sama pätee pinnan allakin, huoltotoimet ranskalaiseen ottavat kaksinverroin enemmän aikaa kuin saksalaiseen tai japanilaiseen, kun mitään hommaa ei voi tehdä järkevästi.
En voi valittaa. 2000-luvun alun Peugeot, ihan just tulee 500 000 mittariin, eikä mitään valitettavaa. Ei ole koskaan ollut isoja vikoja, perushuollolla pärjännyt. Vie tosi vähän dieseliä, on perussiisti ja niiiin hyvä ajaa. Olen ajanut monenlaisilla autoilla aina Mersuista Audeihin, mutta parempaa ajettavaa ei vielä ole löytynyt. :)
Mä olin tyytyväinen, että meidän sitikan romu haettiin rekalla pois takapihalta. Mallia en muista, mutta vanha oli (ja tullut ajettua muillakin vanhoilla autoilla ja eri merkeillä). Mut veemäisintä oli jänskättää, että pettääkö hydrauliikka ajettaessa, kun sen takana ohjaus, jarrut ja iskarit. Eli aika tappomeininkiä, jos hajoaisi motarilla ajettaessa. Sai odottaa n. 5min, ennenkuin hydrauliikka alkoi toimimaan ennen ajoonlähtöä (toki varmaan aiemmin toiminut paremmin). En muista edes kaikkia vikoja mitä autossa oli, mutta sen muistan, että epäluotettavin autoistamme. En muista monesti mies jäi sen kanssa tien varteen. Ja kun mies korjasi autoa sanoi, ettei suunnittelijat olleet suunnitelleet autoa mahd. helposti korjattavaksi. Sanoi myös, että halvemmat ja helpommin korjattavat on ford, volkkari ja toyota. Toki jos on varaa ostaa lähes uusi auto, niin niissähän ei heti mitään vikoja tulekaan. Noista vanhoista kaaroista näkee helpommin sen, mikä kestää ja mikä ei.