Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun tuntemani karppaajat ovat poikkeuksetta

Vierailija
04.03.2011 |

matalasti koulutettua väkeä, joka uskoo kaiken netistä lukemansa ja hiekkalaatikolla kuulemansa.

En tietenkään voi tehdä tämän perusteella tilastollisesti merkitseviä johtopäätöksiä, eikä tämä ole sinänsä kannanotto karppaamista vastaan.

Tämän havainnon olen kuitenkin tehnyt.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki, vaan tehnyt havainnon, että iso osa on, kunhan vain ihminen itse ymmärtää mihin ryhtyy.

Itselläni on sillä tavoin mukava tilanne, että pyrin luomaan sellaisen ilmapiirin, että asioista kyllä yleensä keskustellaan avoimesti. Harmi, että jätät kertomatta/joudut jättämään kertomatta oleellisia asioita terveydentilastasi.

Avoimen ja luottamuksellisen ilmapiirin syntyä ei kenties helpota ammattilainen, joka luokittelee potilaitaan fiksuihin ja ei-fiksuihin, vain ammattikoulutettuihin ja parempaan väkeen tällaisella vauvapalstalla. Onpahan ainakin oma ennakkoasenteesi selvästi nähtävissä.

Vierailija
42/55 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalleni muuten sopii mikä tahansa hiilariruoka, ei ole ollut ruoansulatus- tai suolisto-ongelmia koskaan. Neljäänkymppiin mennessä olen kokeillut jos mitä laihdutus- ja muuta ruokavaliota. Ei siis mitään ihmekuureja vaan sellaisia, mitä nyt on yleisesti suositeltu. Aina aikaisemmin oli makeanhimo ongelmana. Koska tämä juttu toimii, en lähde muuttelemaan.

samalla kun jätit kaikki täysin turhat hiilarimössöt pois, niin jätit pois myös kaurapuuron ja ruisleivän. Ja nyt väität (samoin kuin suurin osa karppaajista), että sinun ylipainosi ja huono olosi johtui kaurapuurosta ja ruisleivästä?

Moni karppaaja muuten oikeesti uskoo siihen, että heiltä puuttuu joku hiilareita pilkkova entsyymi tms. Tai ottaessaan ruisleivän takaisin ruokavalioonsa, he lihoisivat taas useita kiloja.

Mulla on monta tuttua, jotka kehtaavat silmät suurina yrittää syöttää myös mulle tällaista puppua. Melkein aina jätän kyllä kommentoimatta tuohon tai sitten mainitsen, että varmaan se paino nousee syö liikaa sitten ruisleipää, kaurapuuroa tai perhepizzaa ja kebabia.

Uskolla on melkoinen vaikutus myös ruoka- ja ravintoasioissa. Kun ihminen oikein kovasti uskoo johonkin hänelle "syötettyyn" asiaan, niin elimistön toimintaa ja tuntemuksia tulkitaan juuri sen uskomuksen periaatteen mukaisesti. Toisaalta moni karppaaja ei tajua jättäneensä karpaauksen aloitettuaan juuri ne kaikki "turhat ja ei suositusten mukaiset ruoka-aineet" pois ja samalla vahentäneensä syödyn ruuan määrää ja energiatiheyttä.

Tutkimuksessa kuitenkaan ei uskolla paljon ole sijaa, joten Heikkilän on edelleen turha etsiä päteviä tutkimuksia osoittamaan pitkäaikaisen karppauksen olevan hyväksi suurelle joukolle ihmisiä (vrt. esim. kaikki suomalaiset kakkostyypin diabeetikot). Tutkimuksessakin aina löytyy niitä poikkeuksen poikkeuksia mutta heiltäkin näissä karppiasioissa selittävänä tekijänä on ihan joku muu kuin hiilareita pilkkovan entsyyminen (what ever it is) puuttuminen tai energiantuoton ja kulutuksen suhteen täysin eri tavoin toimiva keho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin suositusten mukaista ruokaa, välillä rennommin, välillä hyvinkin tiukan terveellisesti. Ylipainoisuus ei ole johtunut mistään yksittäisestä ruoka-aineesta, ja olen kyllä laihtunutkin virallisterveellisin opein. Se oli vain hurjan vaikeaa, ja vaati kovasti itsekuria. Se ei ole uskon asia. Kun painon jojoilua on aikansa seurannut, sitä ehkä kokeilee jotain uutta. Jos se toimii, niin hyvä niin.

Minulta ei taatusti puutu mitään entsyymiä, mutta väitän olevani huomattavasti persompi makealle kuin useimmat ihmiset. Kuukausien terveellisen syömisebkin jälkeen hävisin aina makeanhimolle. Ehkä olen ainoa ihminen kuudesta miljardista jolla näin on, mutta en välitä? Miksi muuten aina vain karppaajat ovat hiilariaikoina syöneet kaikki kaupan olevat einekset ja mässyttäneet pizzaa joka välissä? Tuo on yhtä absurdi väite kuin se, että virallisterveellisellä elävät söisivät noita jatkuvasti.

Olen syönyt pääasiallisesti low fat -ruokaa (epäsäännöllisine repsahduksineen) ainakin 15 vuotta elämästäni ja lihonut. Tietysti liian energiansaannin vuoksi. Siksi olen nyt tyytyväinen, koska en enää saa liikaa energiaa.

Vierailija
44/55 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen koulutusjärjestelmähän luo juuri tällaisia älykääpiöitä, jotka eivät ensinnäkään osaa etsiä tietoa ja jos jotain löytävät eivät sitä ymmärrä. He tarvitsevat kaiken "tiedon" valmiina, siihenhän heidät koulutetaan, uskomaan kaikki minkä viranomaiset ja asiantuntijat syöttävät.

Kuten jo Paasikivi totesi, Suomen kansa on ihan helvetin tyhmää. Ja sen havainnon olen tehnyt, että mitä korkeammin koulutettu ihminen on, sitä helpompi häntä on höynäyttää, koska hän yrittää niin vimmaisesti vaikuttaa fiksulta. Ja ihminen, joka uskaltaa olla erimielinen ja kyseenalaistaa vallitsevia totuuksia, ei ole tyhmän massan mielestä fiksu. Toki poikkeuksia on tuon kouluksenkin suhteen. Ehkä sitä voisi sittenkin yleistää, että suurin osa ihmisistä vain yksinkertaisesti on tyhmiä.

Suurin osa tuntemistani karppaajista on erittäin hyvin perillä ravintoasioista ja alan tutkimuksista. Tavisruokailijat tuntevat lähinnä hämärän Pohjois-Karjala projektin ja virallisen ruokaympyrän, jolla ei ole mitään tieteellistä taustaa.

Tuntemani persujen kannattajat ovat lähinnä ex-kepulaisia ja ex-kokoomuslaisia, jotka ovat pettyneitä puolueittensa tekemään politiikkaan. Koulutukset vaihtelevat laidasta laitaan, mutta sen olen pannut merkille, että persuja kannattavat työteliäät ja yritteliäät ihmiset. Itse en aio äänestää persuja, koska en luota Soiniin. Jokin pienpuolue saa ääneni.

Hommafoorumilaisia en tunne ketään, joten enpä osaa sanoa heistä mitään. Rokotusinfohan on jakanut tärkeää tietoa, lähinnä sellaista tietoa, jota ulkomailla on lehdissä kirjoiteltu, mutta jota Suomessa ei ole julkaistu. Minusta ihan asiallinen saitti.

Tietysti voi olla niin, että ihmiset jotka ovat heränneet tähän terveystietoisuuteen, ovat vähitellen heränneet tajuamaan muitakin kusetuksia. Herätäkseen tarvitsee vain...niin, herätä!

Vierailija
45/55 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalleni muuten sopii mikä tahansa hiilariruoka, ei ole ollut ruoansulatus- tai suolisto-ongelmia koskaan. Neljäänkymppiin mennessä olen kokeillut jos mitä laihdutus- ja muuta ruokavaliota. Ei siis mitään ihmekuureja vaan sellaisia, mitä nyt on yleisesti suositeltu. Aina aikaisemmin oli makeanhimo ongelmana. Koska tämä juttu toimii, en lähde muuttelemaan.

samalla kun jätit kaikki täysin turhat hiilarimössöt pois, niin jätit pois myös kaurapuuron ja ruisleivän. Ja nyt väität (samoin kuin suurin osa karppaajista), että sinun ylipainosi ja huono olosi johtui kaurapuurosta ja ruisleivästä?

Moni karppaaja muuten oikeesti uskoo siihen, että heiltä puuttuu joku hiilareita pilkkova entsyymi tms. Tai ottaessaan ruisleivän takaisin ruokavalioonsa, he lihoisivat taas useita kiloja.

Mulla on monta tuttua, jotka kehtaavat silmät suurina yrittää syöttää myös mulle tällaista puppua. Melkein aina jätän kyllä kommentoimatta tuohon tai sitten mainitsen, että varmaan se paino nousee syö liikaa sitten ruisleipää, kaurapuuroa tai perhepizzaa ja kebabia.

Uskolla on melkoinen vaikutus myös ruoka- ja ravintoasioissa. Kun ihminen oikein kovasti uskoo johonkin hänelle "syötettyyn" asiaan, niin elimistön toimintaa ja tuntemuksia tulkitaan juuri sen uskomuksen periaatteen mukaisesti. Toisaalta moni karppaaja ei tajua jättäneensä karpaauksen aloitettuaan juuri ne kaikki "turhat ja ei suositusten mukaiset ruoka-aineet" pois ja samalla vahentäneensä syödyn ruuan määrää ja energiatiheyttä.

Tutkimuksessa kuitenkaan ei uskolla paljon ole sijaa, joten Heikkilän on edelleen turha etsiä päteviä tutkimuksia osoittamaan pitkäaikaisen karppauksen olevan hyväksi suurelle joukolle ihmisiä (vrt. esim. kaikki suomalaiset kakkostyypin diabeetikot). Tutkimuksessakin aina löytyy niitä poikkeuksen poikkeuksia mutta heiltäkin näissä karppiasioissa selittävänä tekijänä on ihan joku muu kuin hiilareita pilkkovan entsyyminen (what ever it is) puuttuminen tai energiantuoton ja kulutuksen suhteen täysin eri tavoin toimiva keho.

Tuosta energiatiheydestä vaan.

Sinä et näy tietävän karppaamisesta paljoakaan. Sinulla on joku oletus että karppaajat vähentävät energiatiheän ruoan kulutusta ja mainitset einekset. Jep, einekset yms. jää pois. Mitä tulee tilalle? Rasvaa, paljon rasvaa. Sekö sitten ei ole energiatiheää?

Nimin. voi kulutus on 500g /vko

Ps. En ole persu, en lue hommafoorumia (koskaan ole käynytkään) ja olen ammattikoulussa opettajana. Toki sitä voi halutessaan sanoa matalaksi koulutukseksi kun AMK-pohjalta olen siellä.

Vierailija
46/55 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotusinfohan on jakanut tärkeää tietoa, lähinnä sellaista tietoa, jota ulkomailla on lehdissä kirjoiteltu, mutta jota Suomessa ei ole julkaistu. Minusta ihan asiallinen saitti.

Rokotusinfo on ehkä Suomen tuubalaari nro 1. Siellä on just kaikki ne, jotka ei ole edes kuulleet sanaa lähdekritiikki.

Vierailija
47/55 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla kun jätit kaikki täysin turhat hiilarimössöt pois, niin jätit pois myös kaurapuuron ja ruisleivän. Ja nyt väität (samoin kuin suurin osa karppaajista), että sinun ylipainosi ja huono olosi johtui kaurapuurosta ja ruisleivästä? Moni karppaaja muuten oikeesti uskoo siihen, että heiltä puuttuu joku hiilareita pilkkova entsyymi tms. Tai ottaessaan ruisleivän takaisin ruokavalioonsa, he lihoisivat taas useita kiloja. Mulla on monta tuttua, jotka kehtaavat silmät suurina yrittää syöttää myös mulle tällaista puppua. Melkein aina jätän kyllä kommentoimatta tuohon tai sitten mainitsen, että varmaan se paino nousee syö liikaa sitten ruisleipää, kaurapuuroa tai perhepizzaa ja kebabia. Uskolla on melkoinen vaikutus myös ruoka- ja ravintoasioissa. Kun ihminen oikein kovasti uskoo johonkin hänelle "syötettyyn" asiaan, niin elimistön toimintaa ja tuntemuksia tulkitaan juuri sen uskomuksen periaatteen mukaisesti. Toisaalta moni karppaaja ei tajua jättäneensä karpaauksen aloitettuaan juuri ne kaikki "turhat ja ei suositusten mukaiset ruoka-aineet" pois ja samalla vahentäneensä syödyn ruuan määrää ja energiatiheyttä. Tutkimuksessa kuitenkaan ei uskolla paljon ole sijaa, joten Heikkilän on edelleen turha etsiä päteviä tutkimuksia osoittamaan pitkäaikaisen karppauksen olevan hyväksi suurelle joukolle ihmisiä (vrt. esim. kaikki suomalaiset kakkostyypin diabeetikot). Tutkimuksessakin aina löytyy niitä poikkeuksen poikkeuksia mutta heiltäkin näissä karppiasioissa selittävänä tekijänä on ihan joku muu kuin hiilareita pilkkovan entsyyminen (what ever it is) puuttuminen tai energiantuoton ja kulutuksen suhteen täysin eri tavoin toimiva keho.

Tuosta energiatiheydestä vaan. Sinä et näy tietävän karppaamisesta paljoakaan. Sinulla on joku oletus että karppaajat vähentävät energiatiheän ruoan kulutusta ja mainitset einekset. Jep, einekset yms. jää pois. Mitä tulee tilalle? Rasvaa, paljon rasvaa. Sekö sitten ei ole energiatiheää? Nimin. voi kulutus on 500g /vko Ps. En ole persu, en lue hommafoorumia (koskaan ole käynytkään) ja olen ammattikoulussa opettajana. Toki sitä voi halutessaan sanoa matalaksi koulutukseksi kun AMK-pohjalta olen siellä.

mikä sen sun ruokasi energiatiheys oli ennen tuota karppausta?! Jos kerran tuollakin määrällä laihtuu! Sulla ei ilm. ole mitään haisua kehon aineenvaihdunnassa ja fysiologiasta?

Vierailija
48/55 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla kun jätit kaikki täysin turhat hiilarimössöt pois, niin jätit pois myös kaurapuuron ja ruisleivän. Ja nyt väität (samoin kuin suurin osa karppaajista), että sinun ylipainosi ja huono olosi johtui kaurapuurosta ja ruisleivästä? Moni karppaaja muuten oikeesti uskoo siihen, että heiltä puuttuu joku hiilareita pilkkova entsyymi tms. Tai ottaessaan ruisleivän takaisin ruokavalioonsa, he lihoisivat taas useita kiloja. Mulla on monta tuttua, jotka kehtaavat silmät suurina yrittää syöttää myös mulle tällaista puppua. Melkein aina jätän kyllä kommentoimatta tuohon tai sitten mainitsen, että varmaan se paino nousee syö liikaa sitten ruisleipää, kaurapuuroa tai perhepizzaa ja kebabia. Uskolla on melkoinen vaikutus myös ruoka- ja ravintoasioissa. Kun ihminen oikein kovasti uskoo johonkin hänelle "syötettyyn" asiaan, niin elimistön toimintaa ja tuntemuksia tulkitaan juuri sen uskomuksen periaatteen mukaisesti. Toisaalta moni karppaaja ei tajua jättäneensä karpaauksen aloitettuaan juuri ne kaikki "turhat ja ei suositusten mukaiset ruoka-aineet" pois ja samalla vahentäneensä syödyn ruuan määrää ja energiatiheyttä. Tutkimuksessa kuitenkaan ei uskolla paljon ole sijaa, joten Heikkilän on edelleen turha etsiä päteviä tutkimuksia osoittamaan pitkäaikaisen karppauksen olevan hyväksi suurelle joukolle ihmisiä (vrt. esim. kaikki suomalaiset kakkostyypin diabeetikot). Tutkimuksessakin aina löytyy niitä poikkeuksen poikkeuksia mutta heiltäkin näissä karppiasioissa selittävänä tekijänä on ihan joku muu kuin hiilareita pilkkovan entsyyminen (what ever it is) puuttuminen tai energiantuoton ja kulutuksen suhteen täysin eri tavoin toimiva keho.

Tuosta energiatiheydestä vaan. Sinä et näy tietävän karppaamisesta paljoakaan. Sinulla on joku oletus että karppaajat vähentävät energiatiheän ruoan kulutusta ja mainitset einekset. Jep, einekset yms. jää pois. Mitä tulee tilalle? Rasvaa, paljon rasvaa. Sekö sitten ei ole energiatiheää? Nimin. voi kulutus on 500g /vko Ps. En ole persu, en lue hommafoorumia (koskaan ole käynytkään) ja olen ammattikoulussa opettajana. Toki sitä voi halutessaan sanoa matalaksi koulutukseksi kun AMK-pohjalta olen siellä.

mikä sen sun ruokasi energiatiheys oli ennen tuota karppausta?! Jos kerran tuollakin määrällä laihtuu! Sulla ei ilm. ole mitään haisua kehon aineenvaihdunnassa ja fysiologiasta?

En ole fysiologiaa lukenut koskaan, ainostaan biokemiaa ja bioprosessitekniikkaa niin p*rkeleesti. Siinähän käsitellään vain solun aineenvaihdunta, ei koko kehon.

Mutta siis. Entisessä elämässäni söin kilokaloreina suurinpiirtein saman verran per vrk kuin nyt karpatessa. Painoa on lähtenyt nyt 17 kg kymmenessä kuukaudessa. Olen ilmeisesti ihan friikki. Tai sitten sinä et ole koskaan kuullut ketoosista, ketoaineiden muodostumisesta ja niiden hyödyntämisestä soluaineenvaihdunnassa.

Jaa, unohtui ed. viestistä, en lue myöskään rokote-palstaa.

Vierailija
49/55 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole fysiologiaa lukenut koskaan, ainostaan biokemiaa ja bioprosessitekniikkaa niin p*rkeleesti. Siinähän käsitellään vain solun aineenvaihdunta, ei koko kehon. Mutta siis. Entisessä elämässäni söin kilokaloreina suurinpiirtein saman verran per vrk kuin nyt karpatessa. Painoa on lähtenyt nyt 17 kg kymmenessä kuukaudessa. Olen ilmeisesti ihan friikki. Tai sitten sinä et ole koskaan kuullut ketoosista, ketoaineiden muodostumisesta ja niiden hyödyntämisestä soluaineenvaihdunnassa. Jaa, unohtui ed. viestistä, en lue myöskään rokote-palstaa.

melkein kaikki mun tuntemani karppaajat ovat sellaisia, jotka lihavina vuosinaan elivät siis melkein pyhällä hengellä. Sellaisia, jotka ei edelleenkään voi ymmärtää, miten juuri he olivat lihavia. Heitä, joilla kaikilla oli "joku aineenvaihduntasairaus", isot luut ja lihavat vanhemmat...

Ja joo, mä tiedän, koska olen itsekin ollut joskus lihava ;)

Vierailija
50/55 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme taas yksi av.een hulvattomista ketjuista:) Ei voi enempää kommentoida.Reps.:)

Vierailija
51/55 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaan, en tunne Heikkilän kirjoituksia juuri lainkaan, hommafoorumi on vastakohta omalle erittäin liberaalille suhtautumiselle lähes kaikkeen. Otin sikainfluenssarokotteen enkä jaksa meuhkata narkolepsiasta.

No onpa hyvä, että ei sattunut narkolepsia lähipiiriisi! Ei sattunut minullekaan, mutta en silti sanoisi, että asiasta meuhkataan.

Mikä siinä on, että enää ei saa asioista olla kriittisiä ja vieläpä puolustaa oikeuksiaan ilman, että tullaan sanomaan meuhkaajiksi.

Ja ap, mikä siinä on, että rokoteinfo on saanut niin negatiivisen maineen. He ovat kriittistä porukkaa ja se on vaan oikein. On hyvä, että edes joku suodattaa ja tiedottaa myös negatiivisista asioista. Muutenhan täällä tehtäisiin vaan miten valtion virkamiehet käskee, vaikka käskettäisiin kävelemään heikkoihin jäihin.

Ja en tiedä, että kukaan lähipiirissäni olisi sairastunut sikapiikistä narkolepsiaan, enkä myöskään ole rokoteinfon jäsen. Kuhan vaan ärsytti tuollainen ylimielinen kommentti.

Vierailija
52/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulvaton :D!

Vierailija
53/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että me karppaajat ollaan fanaattia pöhköjä? :D:D Hauskaa kun tuolla eräällä vieraalla on pakko tuoda esille että muutokset EIVÄT VOI millään johtua karppaamisesta. Mulla on ihan se ja sama mikä johtuu karppauksesta ja mikä ei mutta hiilareitten radikaali vähennys on pudottanut painoa vaikka tosiaan syön sitä rasvaaKIN helvetisti ja toisekseen verensokerit ei heittele. Ja mistäkö tiedän. Tunnen kroppani ja toisekseen kun siihen et usko kuitenkaan minulla on verensokerimittari.

Vierailija
54/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osaa lähdekritiikkiä lainkaan

Vierailija
55/55 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen karppi. Tunnen sekä korkeasti koulutettuja karppeja että duunarikarppeja.