Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nopeat ensisynnyttyjät! Miten meni toinen synnytys?

Vierailija
04.03.2011 |

Odotan toista synnytystäsni jo innolla, mutta samalla jännittyneenä: miten nopeasti kaikki tapahtuu? Ensimmäisellä kerralla synnytyksen kesto oli viisi tuntia kokonaisuudessaan, eli kun supistukset alkoivat, ne olivat saman tien säännöllisiä (ja voimakkaita).

Nyt pelottaa, että synnytän eteiseen, ihan niinkuin uusimman Vauva-lehden tarinassa!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 5 h

2. 2,5 h

3. 1,5 h

Eli onhan tuo nopeutunut joka kerta...

Vierailija
22/29 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lapsivedet meni, niin siitä menosta 7 h), toka 3h ekasta minkäänlaisesta supistuksesta, mullakin ne heti kovia, kolmas vajaa 3 h ekasta supistuksesta, neljäs ei oikein lähtenyt käyntiin siis tuli kivuttomia supistuksia aika tovin, joten oli pitempi, ekasta supistuksesta - heikosta tosin, pikkasen päälle 4 h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää meidän neuvolan täti, jolle olen yrittänyt puhua tästä asiasta. Sen kommentit on jotain epämääräistä tyyliin: niin, joo... Vaikka eihän se mitään tietenkään asialle voi (lapsi tulee kun päättää tulla), mutta kaipaisin silti jotain tsemppausta tai kannustusta. Täytyy neuvolalääkäriltä kysellä, jos sillä olis jokin "ennustus" antaa. Vaikkä näiden tarinoiden perusteella voin ihan itsekin ennustaa, että ei se toinen synnytys kovin montaa tuntia tule kestämään! Onneks sairaalaan ei ole pitkä matka :)

ap

Vierailija
24/29 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 3h kalvojen puhkaisusta, josta alkoi myös supistukset.

Toka 0,5 tuntia lapsiveden menosta, jolloin alkoivat myös supistukset.

Vierailija
25/29 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko orjallisesti niitä suosituksia koska pitää lähteä, jos kerran tiedät olevasi nopea synnyttäjä. Parempi olla ajoissa kuin synnyttää tien varressa. :)

Me lähdettiin heti kun supparit vähänkään alkoi tuntua. Ja mulla ei ainakaan ollut supistukset ensimmäiseen 30 min edes kovin kipeitä (ja silti olin avautunut sen 6cm). Luomunahan se lapsi sitten tuli.

Mulle sanoi yksi kokenut hoitaja jo kk ennen synnytystä (sisätutkimuksen yhteydessä), että varautua sitten synnyttämään toinen vielä ensimmäistä nopeammin. Oli kuulemma niin pehmeät ja joustavat paikat.

Onnea matkaan! :)

Terv. kommenttien 15 ja 16 kirjoittaja

Vierailija
26/29 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 5 h kokonaiskesto

2. 7 h kokonaiskesto

3. 22 h kokonaiskesto

4. 23 h kokonaiskesto

Vierailija
27/29 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmosta odotan ja kätilö sanoi, että heti kun alkaa itsestä YHTÄÄN tuntua siltä, että on käynnistymässä, niin heti autoon. Mulla on aika rankat synnytyskomplikaatiot takana, joten sen vuoksi sanoivat että mahdollisen hoidon tarpeen vuoksi käyn mieluummin kolme kertaa turhaan näytillä kuin tulen liian myöhään.

Vierailija
28/29 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen käynnistettiin rv 42, synnytyksen kokonaiskestoksi tuli 4h 20 min,ponnistin 5 minuttia. Epiduraalin sain ja auttoi,käynnistyssupistukset olivat kyllä jotain mitä ei osaa kuvailla..!

Toinen kyännistyi itekseen rv 41+4,synnytyksen kesto 2,5 tuntia,ponnistin 3 minuuttia.

En kerinnyt saada epiduraalia. Menin vähän niin kuin vain varalta polille näytille kun oli semmosia "kuukautiskipuja" ja olinkin jo 7cm auki ja näin ollen siirryin suoraa päätä synnytyssaliiin :D En meinannut millään uskoa synnytyksen olevan käynnissä,kun oli tuoreessa muistissa käynnistetty synnytys ja sen kivut,oli todella erillaista synnyttää täysin "luomusti!"

Kolmatta ootellaan syntyväksi touko-kesäkuussa. Vähän hirvittää,olen unissani jo synnyttänyt monesti pesuhuoneeseen..

Vierailija
29/29 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautuminen jämähti kun oli liikaa lapsivettä eikä kohtu jaksanut supistella kunnolla.

Ponnistus vaihe oli tosin 13 min. lyhyempi kuin ensimmäisessä synnytyksessä.

Eka synnytys kesti 2 tuntia kokonaisuudessaan, ponnistusvaihe 22 min.