Jännittääkö synnytys joka kerta yhtä lailla?
Synnytys lähestyy, ja pelottaa suoraan sanottuna. Yksi synnytys takana, ja oli aika kamala kokemus. Nyt tuntuu ihan toivottomalta käydä sama urakka uudelleen lävitse.
Mä aina kuvittelin, että vain eka synnytys jännittää ja että toiseen suhtautuis jotenkin rauhallisemmin. En osannut odottaa näin voimakasta reaktiota.
Miltä muista tuntui mennä synnyttämään, kun takana jo synnytys/synnytyksiä? Ootteko te muut uudelleensynnyttäjät viileän rauhallisia, ja minä ainoa hermoheikko? ;)
Kommentit (22)
Toista synnyttämään mennessä tiesin, että epiduraali auttaa kipuihin ja että kyllä se lapsi sieltä ulos tulee.
Tokan kohdalla kuitenkin jännitin enemmän lasta kuin itseäni. Esikoinen nimittäin oli kuolla synnytykseen, komplikaatiot oli ihan odottamattomia enkä (naiivisti) ollut osannut varautua siihen, että lapselle voisi jotain tapahtua! Jännitin vain itseni puolesta ekassa synnytyksessä.
Mulla ei ole yksikään synnytys jännittänyt oikeastaan ollenkaan.Kaikki olleet luomusynnytyksiä, joten kipua on tullu jonkin verran tunnettua. Kolmas, viimeisin,oli käynnistetty ja nukuin kuin tukki edellisenä yönä.