Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muka kolmannen lapsen jälkeen ei enää laihdu??

Vierailija
17.03.2011 |

Odotan kolmatta lastani syntyväksi ensi kuussa ja kiloja on tullut taas kiitettävästi. Kun kerron, ettei se mua niin haittaa, koska on ne kilot ennekin lähtenyt viim. vuoden sisällä niin vastaus on aina "ei ne enää kolmannen lapsen jälkeen lähde niin helposti". En ymmärrä tätä, miksi ei?? Läskit lähtee kun syö vähemmän ja liikkuu enemmänm yksinkertaista. Ikää on tietty enemmän, että voihan se kestää tovin enemmän, mutta totta kai ne lähtee.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti. Ja mitään en tehnyt sen eteen =D

Vierailija
2/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tunnen parikin neljän lapsen äitiä, jotka on ihan yhtä hoikkia kuin olivat ennen sitä ensimmäistä. Tunnen myös äitejä, jotka ovat lösähtäneet heti ensimmäisestä lapsesta.

Se, mikä vaikuttaa, on ikä. Aineenvaihdunta hidastuu, ja hoikkana pysyminen on kyllä iän myötä tullut vaikeammaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin kolmannen lapsen jälkeen (odotusaikana painoa kertyi eniten 21 kg) ennen ristiäisiä ihan luonnollisesti kaikki saavutetut kilot jo ennen ristiäisiä.

Vierailija
4/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hiton marjat. Sinne meni taas, että heilahti ja melkein kaks vuotta tehty töitä, että sais ne takas...

Vierailija
5/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tunnen parikin neljän lapsen äitiä, jotka on ihan yhtä hoikkia kuin olivat ennen sitä ensimmäistä. Tunnen myös äitejä, jotka ovat lösähtäneet heti ensimmäisestä lapsesta.

Se, mikä vaikuttaa, on ikä. Aineenvaihdunta hidastuu, ja hoikkana pysyminen on kyllä iän myötä tullut vaikeammaksi...

Vierailija
6/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiä, joista toisella on kahdeksan lasta ja toisella yhdeksän. Ja hoikkia kuin pajunvitsa ovat molemmat.

Mutta täytyy kyllä tunnustaa, että en tuntenut kumpaakaan, kun olivat vain kolmen lapsen äitejä. Jos ne läskit jäi silloin, mutta lähti neljännen jälkeen. :)

Vierailija
7/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino laski helposti ja nopeasti. Kahdesta seuraavasta ei isolla vaivallakaan. Taustalla oli kilpirauhashäiriö, mutta en tiennyt sitä silloin.

Vierailija
8/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilot pysyvät nyt tiukemmassa kuin ennen?

2 ekan lapsen kohdalla tulleet kilot sain helposti pois, mutta nyt ei. Olen yrittänyt laihduttaa nyt 2 otteeseen, vanhalla tutulla ja toimivalla keinolla ja toisella mikä oli uusi minulle, mutta kumpikaan ei tuottanut mitään tulosta vaikka noudatin tiukkaa linjaa monta viikkoa. Aiemmin paino lähtenyt heti putoamaan ja pudonnut n. 1-1,5 kg/ viikko.

Vierailija
9/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulla vaan; itse asiassa vasta kolmannen lapsen jalkeen laihduin takaisin niihin mittoihin mitka mulla oli ennen ekaa lasta... Ja ikaakin oli jo 39 v. Etta aika erikoinen vaite tuo minusta, enka muuten ole sita aikaisemmin kuullutkaan.

Vierailija
10/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään mun kokemuspohjalla, joka ei siis ole mikään tieteellinen tutkimustulos eikä koostu sadoista äideistä, vaan yksinkertaisesti tuntemistani noin 50 äidistä, sanoisin, että se 30 vuoden ikä on se ratkaiseva tekijä. Sen jälkeen ei kilot näytä karisevan niin helposti, oli sitten ensimmäinen, kolmas tai kuudes lapsi kyseessä. Yhden poikkeuksen tämä otokseni sisältää - 44-vuotiaana 13. lapsensa synnyttänyt äiti, joka laihtui entisiin mittoihin hyvin nopeasti.

Itselläni on vasta kaksi lasta, ja kovasti näyttää siltä ettei kolmatta tulekaan, joten en pääse omasta kokemuksesta puhumaan. Mä en kuitenkaan koskaan palannut takaisin entisiin mittoihin näistä kahdesta, sillä painuin aika rajusti alle niiden entisten mittojen. Eikä siihen ollut tosiaankaan mitään tavoitetta eikä tarkoitusta.

Vierailija
11/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihmisestä kiinni. Iästä uskoisin minäkin. 20v. sain esikoisen ja heti lähti itsestään kaikki ne vähäiset mitä tuli. 10v. myöhemmin sain toisen. Eipä lähtenyt mihinkään ne tulleet joita tulikin tuplat tohon ekaan verrattuna. Nyt odotan kolmatta. Ja sitten alan tekemään töitä, että kilot karisee. Tuskin ne enää tässä iässä itsestään lähtee.

Vierailija
12/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ollut koskaan ennen aikuisi-iällä painanut lähelläkään sitä (48 kg) eli hyvin laihtuu. Nyt viimeisestä synnytyksestä on 9 vuotta ja mä olen 36 kilonen ja laihis parhaillaan päällä ja nyt painan 56 kiloa. Ihan hyvin kilot ovat lähteneet.

Vierailija
13/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoita, että kaikki mun lähipiirissä jaksaa tuota toitottaa. en tarkoita, että se on joku yleistys. Mun kavereilla ja muutamalla serkulla on 3 lasta ja aina kun nähdään, niin se on sama juttu "ei ne kilot enää lähde blah blah blaaa".

Vierailija
14/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpainossa 2 viikkoa synnytyksen jälkeen vaikka ikääkin jo 37. Ja kiloja tuli n. 15. (Taisi kyllä olla turvotusta huomattava osa.)

Vierailija
15/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kilot lähtee jos haluaa. Se on laiskojen mantra, että ei ne enää tässä vaiheessa lähde tai että lihovat pikku lapsi aikana, kun 'ei jouda katsomaan mitä syö'. Mulla on kolme lasta, kaikki saatu yli 30v. Kaikkien jälkeen olen laihtunut entisiin mittoihin. Totta on, että ekan jälkeen se oli helpointa. Kun on yksi vauva, on helppo lähteä kävelylle vaunujen kanssa päikkäriaikaan jne. Kun muksuja on enemmän se ei olekaan enää niin helppoa. Mutta kyllä se kilojen karistaminen silti onnistuu jos halua on.

Vierailija
16/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen jälkeen palautui vatsanahka ja pepun ja vyötärönmitat helposti, olin ennen raskautta huippu-juoksukunnossa, ja raskauden jälkeen ei jäänyt edes venymää mihinkään. Ekassa raskaudessa kyllä jotkin kiinnikkeet tai vatsalihakset repesivät, tuli pysyvä "railo" sinne vatsanpeitteien alle, mutta se ei näkynyt ekan jälkeen päällepäi. Toisenkin raskauden jälkeen jälkeen palauduin hyvin.

Kolmannen raskauden alussa vatsa rupesi heti pullottamaan, kiloja tuli, ja palautumista ei ole kunnolla koskaan tapahtunut. Joka raskaudessa oli aina edellistä isompi vatsa.

kuopus on nyt 5 v. ja pysyvä vararengas vyötäröllä, joskus se on vähän tyhjempi ja joskus siinä vähän enemmän täytettä. Tämä on monen seikan tekijä, ikä, lopullinen venähdys vatsanahassa ja se ettei aikaa enää ole kuntoiluun. ja ruoka maistuu. BMI 23.

Vierailija
17/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olin jo 36. Meinaan, että lähtee läskit nytkin neljännen jälkeen, vaikka olen nyt jo 38. Miksei lähtisi, jos osaan syödä oikein ja harrastan sekä hyöty- että kuntoliikuntaa mielelläni. En ole koskaan ollut ylipainoinen mutta raskausaikana olen kerännyt aina 15-20 kiloa.

Vierailija
18/19 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan nyt kolmen pienen lapsen äitinä olen hoikempi kun aiemmin, lapset pitää kiireisenä!

Vierailija
19/19 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannen jälkeen. tosi vaikeaa on ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän